Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg likte bolleinnlegget, så da ryker jeg vel ut da, det er den beste humoren jeg har sett der inne etter tohundreogtjuneni bilder av boller :fnise:

Ser gudinna og hun andre som har hatt middagstråden har fjernet albumene sine, det ble vel litt pinlig å bli tatt for stjeling/kopiereing/herming av oppskrifter uten å si hvor de kom fra. Får satse på de har tatt til seg mye av det vi har skrevet om og presenterer en skikkelig gruppe uten tusseregler om fem dager. Senest i dag var det ei som skrøt av å ha lagd lapskaus med poseblanding og ferdigpølse fra ikea og kiwi....

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la også merke til den bollekommentaren. Litt humor må de jo ha, synes ikke den var noe å ta på vei for. Det var et ganske forfriskende innlegg på en vegg som den dagen var fylt til randen av Tonnys og Esthers boller i diverse utførelser. Men det skal de ha, de flyttet jo etter hvert disse bollene over  en egen tråd. Satte pris på det.

 

(Jeg liker virkelig ikke boller, fysjogæsj) 

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor to av T sine album er forsvunnet/fjernet...(hun skriver det selv i en kommentar at de som etterlyser de oppskriftene får mulighet til å lese de igjen)......kokebok på gang? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og syntes det bolleinnlegget var morsomt!  

Og en av de siste kommentarene på den tråden viser at de faktisk har tatt til seg mye herfra :) 

 

2016-02-08 22.51.48.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Oi oi, nå skal de sikkert sitte i fem dager og telle over hvor mange innlegg hvert av de 75000 medlemmene har skrevet og hvor mange ganger de har kommentert andres innlegg positivt! Spesielt de medlemmene som også er medlem av MFG må granskes nøye for å se om de er seriøse eller bare bøllete (eller snikete) muldvarper :)
Jaja lykke til med jobben, uansett hva de har slags planer.

På den seriøse siden håper jeg de ordner følgende:

- Bort med forbud mot linker til oppskrifter
- Håndheve regelen deres om å skrive hvor man henter oppskriftene fra
- Bort med rigide regler om oppskrift innen 30 min eller petimeternøyaktige måleenheter
- Bort med trusler om politianmeldelse hvis noen sender PM til feil admin
- Rydde kraftig i innlegg som heller hører hjemme i Google
- Fjerne gjentakelser i svar og oppfordre medlemmene til å lese hva andre skriver før de svarer
- Bort med naturbildene med opphavsrett når de lager visdomsord og heller bruke egne bilder eller gratis stockphotos
- Redusere bruken av fjasete uttrykk som "ala" og "XXX's boller". Det holder med "min favorittoppskrift" eller "denne anbefaler jeg virkelig!". Hvis man mener man selv har laget en oppskrift så finn på noe mer spenstig enn det feilskrevne "ala". Det er heller ingen skam å innrømme at man både lar seg inspirere, tar utgangspunkt i og direkte kopierer andres oppskrifter, og det gjelder også T sjøl. Ingen forventer at de finner opp kruttet på nytt (dvs lager en helt ny og unik oppskrift).
- Høyere takhøyde for saklig kritikk og tilbakemeldinger, og dette gjelder både admins og gruppens gjester. Det går faktisk også an å gi medlemmer en saklig begrunnelse før de kastes ut og blokkeres. Da slipper de også spørsmål i ettertid (eller ryktespredning som de også kaller det).

Det er lov å håpe men i dette tilfellet tror jeg faktisk 75.000 medlemmer er en stor ulempe. Derfor trenger de nok en saftig lykke til med sjokoladefondant og marshmallowfluff på! :nigo:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

*dritlangt innlegg*

Hvis de tenker seg litt om så vil de se at aktiviteten synker i takt med at fjollete regler øker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Men skikkelig bra hvis de for eks. får slutt på alle tullespørsmålene der inne - og mer oppskrift relatert innhold. 

-----------

:D :D :D VIKTIG INFORMASJON MEDLEMMER :D :D :D

Etter lengre tid med dårlig oppsluttning på innlegg med bilder og oppskrifter, liten aktivitet og en del klager på hva gruppa går ut på, stenger vi gruppen i 5 dager da det er tid for en del både endringer og opprydning i mat fra bunnen.
Vi ønsker ikke aktivitet på veggen i denne perioden.
Håper dere har forståelse for dette, og at dere kommer tilbake med full kraft når vi åpner den igjen.

Hilsen Admingruppen

Anonymkode: ff467...912

Kan ikke noen kommentete at de er velkommen i Mat fra grunnen, hvis de trenger middagstips eller ønsker å poste middagsretter i mellomtider? Hadde vært så morro å se reaksjonen til Adminene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linking kommer fortsatt til å være forbudt. En bruker har spurt om nettopp det.

Anonymkode: 9c2f8...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Selfridge

"Need a little help! Skjærebrett!... Er så lei av dårlige skjærebrett, de som ikke tåler noe og de i plastikk som bøyer seg bare du ser på de. Har hatt et flott et fra IKEA med håndtak og greier, men det ble til (bokstavelig talt) pinneved , da det delte seg. Trenger sårt nye skjærebrett, og søker etter tips om veldig gode skjærebrett som tåler en del. Lager mye mat og da får kokkeknivene danse på skjærebrettet!" 

Hva gjør sånne spørsmål i tråden egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer folk å få et skjærebrett til å bli til pinnene? :klo: 

Og hvorfor ikke bare gå til IKEA og kjøpe et nytt igjen? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dwight skrev:

Fått med dere krangelen under innlegget for "styrkedrikken"? 

Neeei? Står den der enda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søker jeg på for å få opp den krangelen? ^^,

Anonymkode: 8d4c0...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dwight skrev:

Fått med dere krangelen under innlegget for "styrkedrikken"? 

...oi. :overrasket:

Anonymkode: 9c2f8...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

...oi. :overrasket:

Anonymkode: 9c2f8...a56

Finner ikke noe krangel jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, daemonia skrev:

Neeei? Står den der enda?

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva søker jeg på for å få opp den krangelen? ^^,

Anonymkode: 8d4c0...c64

Søren og. Skulle tilbake og ta bilder men ser det er slettet. 

En som kommenterte at "immunforsvaret kan ikke styrkes" og at slike drikker bare var placebo. Så er det en annen som omtrent skriker av full hals at det var det nemlig ikke fordi svigersøsteren hadde drukket pulverisert bær og blitt superfrisk etter kreft. Så forsetter de en stund frem og tilbake om hvem som er dummest, hvem som kan mest og om at de skeptiske bare kunne ringe til svigersøsteren. For tiiden går tross alt fremover og pulverisert grønnsaker hjalp mot alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde det åpent i en annen fane når jeg så her inne at det var redigert bort, så jeg tok screenshots før jeg oppdaterte siden. Skal bare redigere bort litt navn og lignende, så kan jeg legge det inn her. 

 

Det er da i hovedsak en diskusjon mellom svart og rød. Diverse andre (blå - forskjellige personer) sniker seg også innom. Gi meg tilbakemelding om det er noe jeg har redigert bort for dårlig. 

diskusjon1.jpg.e0a439908d5b23f24468897ad

diskusjon2.jpg.855025eae154ef5713942fbef

diskusjon3.jpg.937c96900ff259f1d5404c84f

diskusjon4.jpg.01c3e5322710b6acd80453f28

 

 

Endret av Marimba
Ytterligere anonymisering
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne oppryddingen de har fører til sted kanskje unblocker en del de har kastet ut, så man kanskje kan søke opp gruppa igjen. Og om man er riktig heldig, søke om medlemskap igjen. Eller heter det kanskje gjestepass?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wenda skrev:

Håper denne oppryddingen de har fører til sted kanskje unblocker en del de har kastet ut, så man kanskje kan søke opp gruppa igjen. Og om man er riktig heldig, søke om medlemskap igjen. Eller heter det kanskje gjestepass?

Man må møte opp på intervju med CV og referanser for å få ny sjangs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg hadde det åpent i en annen fane når jeg så her inne at det var redigert bort, så jeg tok screenshots før jeg oppdaterte siden. Skal bare redigere bort litt navn og lignende, så kan jeg legge det inn her. 

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...