miore Skrevet 4. desember 2016 #861 Del Skrevet 4. desember 2016 Hvis det er lik fempunktssele på donkey som det er på bugaboo: Jeg pleier å feste de nederste tre sammen, sånn at hun ikke sklir ut av vogna, men dropper de over skuldrene så hun fremdeles har frihet til å lene seg dit hun vil. I tillegg har jeg på bøylen (den er ekstremt lett å klipse av og på) så hun ikke lener seg aaalt for langt ned. Det funker fint her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 4. desember 2016 #862 Del Skrevet 4. desember 2016 8 meter duk er jo alltid kjekt å ha. Jeg sikler også litt på Donkey, men foreløpig tenker jeg at vi beholder Buffaloen og ser om behovet vil være der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 4. desember 2016 #863 Del Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, Beccy87 skrev: Det er akkurat det jeg er redd for skal skje! Emmaljungaen er jo veldig dyp og pr nå så har vi ikke bikket ned beinstøtta en gang så eneste måten han kommer seg ut er om han klatrer, men Donkeyen er jo overhodet ikke dyp og bratt kurve så der ser jeg for meg han kan skli ut bare jeg kjører over en dørstokk! ______________________________________________________________________________________ I dag klarte jeg å lure mannen (potte sur, men han ble med) ned på plantasjen for å handle juletre. Egentlig var planen å prøvekjøre nyvogna med Trollet + babybag men mannen mente det bare ble stress og siden han har var så sykt grinete så orket jeg ikke diskutere... Får prøve den en annen dag isteden. Uansett; juletre! Det har jeg aldri hatt før og valget falt på falsk fordi det virker enklere men jeg var virkelig ikke klar over at det skulle være så knotete å pakke ut! Jeg brukte over en time bare på å rett ut alle grenene og fortsatt ser det rimelig skakket ut... Da jeg var på IKEA sist så kjøpte jeg en hel haug med juletrepynt og litt annen nips som bare har blitt liggende i den blå posen til julen skulle nærme seg. Dro den frem nå og det viser seg at jeg IKKE har kjøpt verken lys eller stjerne til treet. Men jeg har klart å hamstre med meg tilsammen 8 meter med rød duk (som jeg trodde var tallerkenbrikker). Jeg har ikke hørt om mange dørstokk-relaterte barnevognsulykker, så det går sikkert fint Men skjønner hva du mener, den er jo ikke så dyp som Emmaljungaene er. Flaks at de har små rumper, de derre ungene våre Og så må jeg jo presisere at jeg verken hadde bøyle eller seler på stakkars Mini, hadde jeg i det minste hatt på en av delene så hadde han jo ikke gått i bakken heller. Jeg har trua på at dere overlever fremtidige trilleturer alle tre! Og glemte helt å svare på om vi snakker mye med Mini om at det kommer en baby. Vi prøver Han skjønner litt tror jeg, men jeg tror hele konseptet med baby i magen som kommer ut og skal bo med oss på permanent basis er veldig fjernt for ham. Han er jo vant til at det er oss tre, så tanken på en til har vel aldri streifet ham før vi begynte å snakke om det. Jeg er en smule spent på hvilke reaksjoner vi får når det faktisk går opp for ham hva som har skjedd.. 2 timer siden, miore skrev: Hvis det er lik fempunktssele på donkey som det er på bugaboo: Jeg pleier å feste de nederste tre sammen, sånn at hun ikke sklir ut av vogna, men dropper de over skuldrene så hun fremdeles har frihet til å lene seg dit hun vil. I tillegg har jeg på bøylen (den er ekstremt lett å klipse av og på) så hun ikke lener seg aaalt for langt ned. Det funker fint her Pokkers to meter høye mann og dukkevognfølelse Nå har jeg liksom vent meg til at den bøyla på vogna vår er klin umulig å "bare klipse av og på" - vi snakker mer sånn "stå og svette og banne og bli knallrød i fjeset av sinne fordi det er noen jækla irriterende skruer i veien og i helvete der ble det skjevt og man må begynne på nytt". Men nå slo det meg; skal det virkelig være sånn? Kanskje jeg har fått en feilvare? Sjekket jeg ut dette for to år siden? Dette må googles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 4. desember 2016 #864 Del Skrevet 4. desember 2016 Jo, og så skulle jeg kommentere det med juleduken: Bra jobbet! Sånne plastjuletrær er noe herk å sette opp forresten, man må jo flikke og rette på de grenene i en hel evighet før det ser sånn nogenlunde ok ut. Om det fremdeles ser litt vindskeivt ut så blir det sikkert bedre med litt lys og stæsj på! I fjor skulle mannen og faren hans overraske meg med å sette opp (plast-)juletreet mens jeg var ute, og så fant de ut at de like greit kunne sette på lys og pynte litt når de først var i siget. Herregud. De var SÅ stolte, men treet så jo ikke ut! De hadde jo ikke tatt seg bryet med å rette ut alle grenene, så her og der så var det digre klumper av sammenkrøllede grener, lysene var satt på sånn at det så ut som det blåste sterk vind fra alle kanter, og pynten var bare slengt på her og der. OCD-sitronkake endte selvsagt opp med å ta av ALT og begynne på nytt igjen I år skal mannen få hente juletreet inn fra garasjen, punktum. Resten fikser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. desember 2016 #865 Del Skrevet 5. desember 2016 9 timer siden, sitronkake skrev: Pokkers to meter høye mann og dukkevognfølelse Nå har jeg liksom vent meg til at den bøyla på vogna vår er klin umulig å "bare klipse av og på" - vi snakker mer sånn "stå og svette og banne og bli knallrød i fjeset av sinne fordi det er noen jækla irriterende skruer i veien og i helvete der ble det skjevt og man må begynne på nytt". Men nå slo det meg; skal det virkelig være sånn? Kanskje jeg har fått en feilvare? Sjekket jeg ut dette for to år siden? Dette må googles jeg er høy, og har aldri hatt dukkevogn-følelse! Når styret er dratt helt ut, er det alt for høyt for meg. Men selve høyden på vogndelen endres jo ikke, det har han rett i. Alt med bugaboo er ekstremt lett å klipse av/på og legge sammen. Utrolig fornøyd med det - det er til og med lett å legge den i bagasjerommet, og det vet jeg at ikke gjelder alle vogner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #866 Del Skrevet 5. desember 2016 13 timer siden, miore skrev: Hvis det er lik fempunktssele på donkey som det er på bugaboo: Jeg pleier å feste de nederste tre sammen, sånn at hun ikke sklir ut av vogna, men dropper de over skuldrene så hun fremdeles har frihet til å lene seg dit hun vil. I tillegg har jeg på bøylen (den er ekstremt lett å klipse av og på) så hun ikke lener seg aaalt for langt ned. Det funker fint her Fempunkts.... Den er i alle fall ikke sånn som på emmaljungaen, hvor det er en over skulderen som kneppes med den rundt livet som sammen kneppes med den mellom bena... Er det det som heter fempunkts kanskje, siden det blir fem punkter sammen? Haha! Donkeyen som står i stua har i alle fall ikke det, der må man tre armene inni en sele som går over skulderen og rundt livet, som en vest også feste i den mellom bena. Og det har jo ikke voksiposen hull til... 9 timer siden, sitronkake skrev: Jo, og så skulle jeg kommentere det med juleduken: Bra jobbet! Sånne plastjuletrær er noe herk å sette opp forresten, man må jo flikke og rette på de grenene i en hel evighet før det ser sånn nogenlunde ok ut. Om det fremdeles ser litt vindskeivt ut så blir det sikkert bedre med litt lys og stæsj på! I fjor skulle mannen og faren hans overraske meg med å sette opp (plast-)juletreet mens jeg var ute, og så fant de ut at de like greit kunne sette på lys og pynte litt når de først var i siget. Herregud. De var SÅ stolte, men treet så jo ikke ut! De hadde jo ikke tatt seg bryet med å rette ut alle grenene, så her og der så var det digre klumper av sammenkrøllede grener, lysene var satt på sånn at det så ut som det blåste sterk vind fra alle kanter, og pynten var bare slengt på her og der. OCD-sitronkake endte selvsagt opp med å ta av ALT og begynne på nytt igjen I år skal mannen få hente juletreet inn fra garasjen, punktum. Resten fikser jeg Ja det er ofte best å gjørra det sjæl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #867 Del Skrevet 5. desember 2016 Nå har jeg vært på første kontroll hos ny jordmor og det gikk fint. Nå skal det jo godt gjøres å ikke være bra i sammenlikning med hun på løkka så standarden er jo ikke sky høy, men dog, jeg er fornøyd. Fikk litt høyere symfysemål enn tidligere kurve men det mente hun kunne være fordi legen målte annerledes. Hun ville ikke tenke mer på det nå, men heller ha meg inn igjen om to uker for nye mål så hun kunne sammenlikne. Så ble vi enige om at jeg skulle komme på en egen kontroll for å snakke om fødselen siden jeg begynte å gråte bare hun nevnte at det kunne være greit å prate om.... Nå sitter jeg på banen på vei for min andre kontroll for dagen. Ny sprøyte for rhesus og forhåpentligvis litt mer svar ang. diabetesen hos legen. Og kaaaaaaanskje en influensavaksine...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. desember 2016 #868 Del Skrevet 5. desember 2016 6 minutter siden, Beccy87 skrev: Fempunkts.... Den er i alle fall ikke sånn som på emmaljungaen, hvor det er en over skulderen som kneppes med den rundt livet som sammen kneppes med den mellom bena... Er det det som heter fempunkts kanskje, siden det blir fem punkter sammen? Haha! Donkeyen som står i stua har i alle fall ikke det, der må man tre armene inni en sele som går over skulderen og rundt livet, som en vest også feste i den mellom bena. Og det har jo ikke voksiposen hull til... Jupp, fem dingser som festes sammen = fempunkts Vår har en dupeditt mellom bena, og fire seler (to over skuldrene og to over beina) som festes i hvert sitt hull i den dupeditten. Men skulderselene og beinselene trenger ikke å festes i hverandre, om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. desember 2016 #869 Del Skrevet 5. desember 2016 Sorry hvis bildet blir dritsvært. Men den delen med hvit knapp sitter mellom beina, og alle de andre fire selene festes hver for seg i den Så vi bruker bare de tre nederste, og blåser i de to øverste selene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #870 Del Skrevet 5. desember 2016 28 minutter siden, miore skrev: Sorry hvis bildet blir dritsvært. Men den delen med hvit knapp sitter mellom beina, og alle de andre fire selene festes hver for seg i den Så vi bruker bare de tre nederste, og blåser i de to øverste selene. Ja det er sånn vi har i emmaljungaen men den er ikke sånn i donkeyen. Veldig rart egentlig og nå har jeg bare sjekket den ene sportsdelen. Må sjekke den andre i kveld. Fikk en vill ide om at jeg sikkert bare kan klippe de opp og lage fempunkt selv, hvor vanskelig kan det være liksom? Hilsen Beccy-tror-hun-kan-alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #871 Del Skrevet 5. desember 2016 Prøveresultatet etter andre glukosetest viste 7,6 etter 2 timer. (Ikke over 8 som jeg hadde målt) SÅ HAR IKKE DIABETES OG KAN SPISE HVA JEG VIL I JULA!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 5. desember 2016 #872 Del Skrevet 5. desember 2016 Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 5. desember 2016 #873 Del Skrevet 5. desember 2016 Det var jo veldig gode nyheter!! godt jobba kroppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. desember 2016 #874 Del Skrevet 5. desember 2016 Så gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 5. desember 2016 #875 Del Skrevet 5. desember 2016 Hurra! Så deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. desember 2016 #876 Del Skrevet 5. desember 2016 Så bra! Og det med symfysemål advarte jordmor meg om tidlig. Mange kom fra legen og hadde helt andre mål enn det hun hadde målt. Så lenge målene til samme person var jevne og flotte så var alt okei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 5. desember 2016 #877 Del Skrevet 5. desember 2016 Anbefaler bilstolpose i liten bagvogn. Vi har en easygrow som er veldig grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #878 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) I dag har jeg hatt kontordag på jobb, så møtte jeg mamma til middag og kino etterpå og nå har jeg så vondt i bekkenet/nedre rygg/rumpe at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Har rett og slett sitti for mye i dag! Endret 7. desember 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #879 Del Skrevet 8. desember 2016 Når du har gledet deg hele uka til dagen i dag fordi du skal ha fri og mannen skal levere i barnehagen så du i teorien kan sove helt til du må dra å hente i 15.00 tiden.... .... Da må det være lov å bli litt ekstra skuffa når du blir bråvekt av en ropende mann kl 06.30 og løper opp til å finne både mann, barn og sofa dekt i spy... Da blir det hjemmekos på Trollet i dag og langt mellom søvnen til mor. Er det fortsatt en mulighet for at spyinga kan komme som en reaksjon på 15 mnd vaksina vi tok for 14 dager siden eller må jeg belage meg på en runde med oppkastsjuka i hus nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 8. desember 2016 #880 Del Skrevet 8. desember 2016 Det går omgangssyke i barnehagene i Oslo, dessverre Her har både foreldrene og besteforeldrene ligget rett ut og følt seg døde etter at mini-m kastet opp noen ganger en dag men ellers virket i fin form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå