Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker at gjester skal føle seg hjemme hos meg og føle at de kan hente seg mat/drikke som de selv ønsker. Men jeg forstår virkelig ikke at folk her i denne tråden nevner at det er folk som kikker innom soveromene?! Hvem gjør sånt? Det har jeg aldri opplevd. 

Misliker uansett at gjestene mine:

Går inn med sko

Bæsjer i doen min (Vet det er sært)

Ikke tørker opp det de søler på bord, gulv og toalett.

Grer fingrene gjennom håret og slipper håret i sofaen eller på gulvet

Ikke vasker hendene når de kommer inn. Spesielt i disse dager!

Ikke forstår at nå er det på tide og gå hjem, selv om jeg har sagt ifra at jeg må legge meg fordi jeg skal tidlig opp.. 

Anonymkode: b1014...f43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjester som buser inn med sko på, og som ikke tar de av selv etter jeg har gitt beskjed,fordi de skal bare være her 5 min... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som: snoker i skaper på kjøkkenet, bruker badet, da vi har gjestetoalett til besøkende, går inn med sko

 

Anonymkode: 9400b...5d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest ufine jeg har opplevd av en gjest var da jeg var barn. Den episoden gjorde inntrykk. 

Min mor har alltid vært ryddig av seg, og vasket og ryddet også alltid ekstra når det kom gjester. Jeg har venner som har vokst opp i det motsatte, så jeg satte også tidlig pris på at vi hadde et rent og ordentlig hjem. Ikke var det hysterisk heller, bare normalt å ha det rent og greit. Så var det alltid litt ekstra pent og pyntet når vi skulle ha gjester, og min mor la også alltid ekstra innsats i borddekking og hva hun serverte. 

En dag vi hadde besøk hadde min mor som normalt sørget for at det var ekstra rent og pent, bordet var nydelig dekket og det var raust med godt å spise til gjester og familien. 

Hun ene gjesten sitter liksom likevel med et litt kritisk blikk på det hele, sa også noe litt ufint som jeg ikke husker, og så reiser hun seg opp og strekker seg til å få fingeren på oversiden av taklampa, får litt støv på fingeren og viser det frem til alle med et "Aha!", som tydelig sa "Der tok jeg deg i slurv." Rettet mot min mor altså. 

Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var, 10-12 kanskje, men jeg reagerte sterkt og sa impulsivt høyt og tydelig "Det der synes jeg var frekt!". 

Hun hadde faktisk vett til å bli litt flau da, men for en pinlig oppførsel. 

Dette er forøvrig eneste damen jeg noen gang har betraktet kritisk angående hvor godt det er rengjort hos henne også. Nå har jeg aldri gjort det ved bordet, foran andre gjester, men jeg har gjerne strøket en finger over hennes lamper også, og tenkt "Aha!" for meg selv. Om man ikke har god nok rengjøring dersom man ikke husker på hver krok og over hver lampe til enhver tid, så er hun ikke perfekt hun heller. 

Uansett, ubehagelig ufin oppførsel i et selskap der vertinne tydelig har gjort stor innsats både med hvordan det ser ut og servering. Kun opplevd det en gang, men det var en gang for mye. 

 

Endret av Trolltunge
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i besøk, men også veldig glad i privatlivet mitt og at det er ro i heimen. Så det er flott når de kommer, men liker ikke å ha besøk over mer enn 4-5 dager, da har jeg fått nok.

Jeg har opplevd at besøk ikke har gjort ren doen etter seg (vi har dokost av en grunn), dusjet og lagt et "hav" av vann ligge på badgulvet og lignende, det liker jeg ikke. 

Og for guds skyld, gi pokker i å gi hunden og katta påleggsskiver og annen mat uten mitt samtykke! Jeg har godbiter liggende om du absolutt må gi dem noe. 

Anonymkode: 97ca3...8c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • At de begynner å lage mat (har skjedd med noen få gjester)
  • At de aldri skjønner når de burde dra hjem igjen
  • De som ikke vasker seg på hendene etter å ha vært på do
  • De som legger igjen snus overalt
  • De som lar bikkja stå og tigge ved siden av, når vi har gitt klar beskjed på at hunden ikke skal gjøre det og at de da må husje bort
  • At de ikke tørker/rydder opp det de har sølt/knust
  • De som kun kommer på besøk for å være der, og heller sitter på mobilen og ikke vil ta del i samtalen. Hva gjør du her da!?

Anonymkode: e6594...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

De som lar bikkja stå og tigge ved siden av, når vi har gitt klar beskjed på at hunden ikke skal gjøre det og at de da må husje bort

Nå må du gi deg. At du ikke har lært hunden din til å la være å tigge er da ikke gjestene sitt problem. Så du mener at gjestene dine skal sitte å husje vekk bikkja di hver gang den kommer for å tigge, en stygg uvane som DU ikke har avvent den med? 

Dette er forresten grunnen til at jeg misliker å besøke ene venninna mi som har en gal liten hund som hopper, biter, drar meg i beinet og bjeffer til den omtrent mister stemmen når jeg kommer inn der. Gir seg ikke før det har gått sikkert ti minutter heller. Og venninna mi sier "du må si nei!" og "si NEI med strengere tone, ellers gir den seg ikke!" Herregud, jeg får lyst til å bare snu og gå hjem hver gang. Hvorfor kan ikke folk lære opp hundene sine til å oppføre seg, jeg er nok ikke den eneste i hennes omgangskrets som gruer seg til besøk dit på grunn av den gærne hunden. 

Anonymkode: 4bae9...322

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må du gi deg. At du ikke har lært hunden din til å la være å tigge er da ikke gjestene sitt problem. Så du mener at gjestene dine skal sitte å husje vekk bikkja di hver gang den kommer for å tigge, en stygg uvane som DU ikke har avvent den med? 

Dette er forresten grunnen til at jeg misliker å besøke ene venninna mi som har en gal liten hund som hopper, biter, drar meg i beinet og bjeffer til den omtrent mister stemmen når jeg kommer inn der. Gir seg ikke før det har gått sikkert ti minutter heller. Og venninna mi sier "du må si nei!" og "si NEI med strengere tone, ellers gir den seg ikke!" Herregud, jeg får lyst til å bare snu og gå hjem hver gang. Hvorfor kan ikke folk lære opp hundene sine til å oppføre seg, jeg er nok ikke den eneste i hennes omgangskrets som gruer seg til besøk dit på grunn av den gærne hunden. 

Anonymkode: 4bae9...322

Wow, rett på å angripe meg ja. Jeg har kun svart på hva jeg misliker at gjestene gjør. Å si "gå bort" til bikkja er ikke vanskelig når den står rett ved siden av deg, men det er vanskeligere for meg når jeg har flere gjester på besøk og skal frem og tilbake fra kjøkken og spisestue samtidig som jeg serverer mat. Hunden min hører på meg, jo, men liker å teste grenser med andre. Da er det de som ikke sier ifra. Alle hunder tester grenser til en viss grad, men det er fullstendig fjernt for en som ikke har hund. Det er nesten som en unge. Du kan ikke regne med at den hører hele tiden den heller, men jeg håper da for guds skyld at du sier ifra dersom ungen gjør noe den ikke skal gjøre

Hvis det er så ille for venninna di, så får du slutte å besøke henne da?? Problem løst! Finnes garantert noen som tørr å si nei til en bikkje. Er det mulig....

Anonymkode: e6594...494

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow, rett på å angripe meg ja. Jeg har kun svart på hva jeg misliker at gjestene gjør. Å si "gå bort" til bikkja er ikke vanskelig når den står rett ved siden av deg, men det er vanskeligere for meg når jeg har flere gjester på besøk og skal frem og tilbake fra kjøkken og spisestue samtidig som jeg serverer mat. Hunden min hører på meg, jo, men liker å teste grenser med andre. Da er det de som ikke sier ifra. Alle hunder tester grenser til en viss grad, men det er fullstendig fjernt for en som ikke har hund. Det er nesten som en unge. Du kan ikke regne med at den hører hele tiden den heller, men jeg håper da for guds skyld at du sier ifra dersom ungen gjør noe den ikke skal gjøre

Hvis det er så ille for venninna di, så får du slutte å besøke henne da?? Problem løst! Finnes garantert noen som tørr å si nei til en bikkje. Er det mulig....

Anonymkode: e6594...494

Ikke meg du siterte, men.... Tror nok ikke folk som ikke er vant med hunder føler seg komfortable med å måtte irettesette andres hunder. Det tenker jeg er eiers ansvar, og det tenker sikkert mange andre også. 

Anonymkode: edfa0...698

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trolltunge skrev:

Det mest ufine jeg har opplevd av en gjest var da jeg var barn. Den episoden gjorde inntrykk. 

Min mor har alltid vært ryddig av seg, og vasket og ryddet også alltid ekstra når det kom gjester. Jeg har venner som har vokst opp i det motsatte, så jeg satte også tidlig pris på at vi hadde et rent og ordentlig hjem. Ikke var det hysterisk heller, bare normalt å ha det rent og greit. Så var det alltid litt ekstra pent og pyntet når vi skulle ha gjester, og min mor la også alltid litt ekstra innsats i borddekking og hva hun serverte. 

En dag vi hadde besøk hadde min mor som normalt sørget for at det var ekstra rent og pent, bordet var nydelig dekket og det var raust med godt å spise til gjester og familien. 

Hun ene gjesten sitter liksom likevel med et litt kritisk blikk på det hele, sa også noe litt ufint som jeg ikke husker, og så reiser hun seg opp og strekker seg til å få fingeren på oversiden av taklampa, får litt støv på fingeren og viser det frem til alle med et "Aha!", som tydelig sa "Det tok jeg deg i slurv." Rettet mot min mor altså. 

Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var, 10-12 kanskje, men jeg reagerte sterkt og sa impulsivt høyt og tydelig "Det der synes jeg var frekt!". 

Hun hadde faktisk vett til å bli litt flau da, men for en pinlig oppførsel. 

Dette er forøvrig eneste damen jeg noen gang har betraktet kritisk angående hvor godt det er rengjort hos henne også. Nå har jeg aldri gjort det ved bordet, foran andre gjester, men jeg har gjerne strøket en finger over hennes lamper også, og tenkt "Aha!" for meg selv. Om man ikke har god nok rengjøring dersom man ikke husker på hver krok og over hver lampe til enhver tid, så er hun ikke perfekt hun heller. 

Uansett, ubehagelig ufin oppførsel i et selskap der vertinne tydelig har gjort stor innsats både med hvordan det ser ut og servering. Kun opplevd det en gang, men det var en gang for mye. 

 

Fy så frekk hun var! 

Liker hvordan barn ofte sier ting rett ut, når de mener noe ikke er rett 😊 Svei nok mer for henne å høre det fra ett barn faktisk. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men.... Tror nok ikke folk som ikke er vant med hunder føler seg komfortable med å måtte irettesette andres hunder. Det tenker jeg er eiers ansvar, og det tenker sikkert mange andre også. 

Anonymkode: edfa0...698

Det tenker jeg også. Min hund er mitt ansvar. Jeg passer alltid på å plasere meg sånn at jeg kan ta meg av eventuelle irettesettelser. Han er veldig grei både da vi har besøk, eller han er med på besøk, men han er 1 1/2 år, og glemmer seg litt innimellom. 

Jeg har lite jeg reagerer på fra gjester, men noen ting er det.

- ikke mat hunden uten å spørre, han har allergi. Å han skal i hvertfall ikke ha mat ved bordet. 

- liker ikke at folk girer opp hunden, han skal være rolig inne. 

- ta av deg skoene, med midre jeg sier noe annet. 

- ikke bruk sminken og kremene mine uten å spørre. 

Eller så har jeg ikke opplevd noe rar oppførsel fra gjester. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

At folk drar i/ tar seg i håret sitt i sofaen.  Eller koser hund og katt mens dyrehår flyr rundt inne 😔

Folk som går barbent.

Folk som skal lage mat hos meg og  spise det inne.

At di tar med kjæledyrene sine. 

Folk som går inn på sko 

Barn utenom mine som tisser / bæsjer på doen vår.

Aldri går ved besøk når det er sent.

Prater hele tiden. 

Anonymkode: cda62...5df

Her var det mye spesielt, men velger å utheve den der; må gjestene dine dra hjem for å gå på do de da? Eller er det bedre at de gjør i buksa?

Herlighet, at det går an å mislike at gjester bruker toalettet ditt :sprettoy:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2015 den 1.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske høy takhøyde, irriterer meg sjelden, men skal jeg likevel trekke frem noe må det være at de fyller et stort glass med drikke, tar bare et par super og lar glasset stå der nesten fullt når de drar.

 

Anonymous poster hash: 3dba0...75b

Det irriterer meg også så helt enig med deg 🤣 kommer heller ikke på så mye annet nei 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrøme at jeg ser ting veldig annerledes etter hvem som kommer på besøk. Ting som min familie og mine venner gjør tenker jeg ikke over, men som kan plage meg ekstremt hvis det er min manns venner eller familie, eller beskjente som gjør det 😅

-går barbeint inne (hater føtter 🤢

-bruker badet oppe, når vi har et gjeste toalett nede. 

-kommer for sent. 

-kommer uanmeldt. Og går rett inn uten å banke på. Jeg sier alltid at folk kan komme når som helst, bare send meg en melding 5 minutter før så jeg kan klee på meg og rydde litt. Da jeg bodde hos mine foreldre måtte jeg alltid passe på å låse døren når jeg var alene hjemme. Aner ikke hvor mange ganger jeg gikk inn i gangen (ofte bare i et håndklede) og fant folk stående der 😬

-voksne folk som leker med pynte gjenstander som jeg er redd for, eller bestemmer seg for å låne klær og slik uten å spøre. 

- folk som har med seg hunder inn uten forvarsel! Før hadde ikke dette plaget meg, men nå som jeg har en katt som er redd hunder, blir det et kaos når katten rømmer opp i skapene, slår ned bilder, og har en hund jagende etter seg.. 

-folk som overnatter og snoker i skapene mine på badet fordi de "skal bare se etter håndkle/tamponger/håndkrem what ever" synes de virkelig skal spøre først! 

-på fest når jeg har kjøpt inn plastik glass (fordi de har knust mye før) sier tydlig at jeg vil de skal bruke de "for å spare oppvask" og de bare går inn i skapet og finner seg de dyreste vin glassene 😬

Anonymkode: ca892...12c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere gjestene deres henne? Skjønner at jeg er veldig heldig med mine 😂

Jeg vet at jeg har svart i denne tråden opptil flere ganger - vil bare si noe om det å gå på do hos andre.

Jeg liker heller ikke andres drittlukt og kunne jeg velge hadde jeg nok helst sett at de gikk på do hjemme hos seg selv. Men ærlig talt, må man så må man. Jeg liker heller ikke å gå på do hos andre, men innimellom har man ikke noe annet valg.

Såpass rause må man nesten være at gjester føler seg velkommne til å drite i doen min.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker når folk tar seg litt til rette og har det hyggelig og avslappende hos meg. Det betyr at jeg har gjort noe riktig tenker jeg 😊 

Får helt angst av dere med laaaaange lister på hva gjester ikke kan gjøre. Jeez, når tør jeg jo ikke gå på besøk lenger. Mye av det dere sier er jo helt normal menneskelig oppførsel. Tror dere må gå i dere selv altså

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som har med bikkjene sine til meg. Vi har katt, og jeg hater hunder. Så den bikkja får være i bilen hele besøket eller stå utenfor i bånd. Helt uaktuelt å ha det inn i hus. 

Anonymkode: 06f20...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Elsker når folk tar seg litt til rette og har det hyggelig og avslappende hos meg. Det betyr at jeg har gjort noe riktig tenker jeg 😊 

Får helt angst av dere med laaaaange lister på hva gjester ikke kan gjøre. Jeez, når tør jeg jo ikke gå på besøk lenger. Mye av det dere sier er jo helt normal menneskelig oppførsel. Tror dere må gå i dere selv altså

Hva reagerer du mest på? Hva er det du anser som normalt og ville gjort selv? 🙂 Bare nyskjerrig og ønsker noen andre persepektiv 🤭

Anonymkode: ca892...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

At folk drar i/ tar seg i håret sitt i sofaen.  Eller koser hund og katt mens dyrehår flyr rundt inne 😔

Folk som går barbent.

Folk som skal lage mat hos meg og  spise det inne.

At di tar med kjæledyrene sine. 

Folk som går inn på sko 

Barn utenom mine som tisser / bæsjer på doen vår.

Aldri går ved besøk når det er sent.

Prater hele tiden. 

Anonymkode: cda62...5df

Så barn som er gjester hos deg må holde seg til de kommer hjem igjen?

Anonymkode: 8d14c...5d9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil å si at det er stor forskjell på at foreksempel min søster går inn i kleskapet mitt og låner en genser uten å spøre, og at en vennine av min samboer som jeg ikke kjenner gjør det samme.. 

Anonymkode: ca892...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...