Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når gjestene har beina på bordet. Når gjestene går ut å røyker flere ganger så lenge besøker varer.

Anonymkode: 76cee...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan gjerne gå barbeint så lenge de ikke har føttene i sofaen. Om de har sokker på er det greit :) 

Ellers hater jeg når folk skal ha på høye sko innendørs. Måtte faktisk si fra til ei som var på fest hjemme, hun er rundt 130 kg, kanskje mer faktisk.. og hadde på seg STILLETTHELER innendørs. Var livredd for gulvet mitt.. sa til henne at jeg ikke var så glad i sko innendørs 🙉

Anonymkode: 6dc4f...ffb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at folk går inn med sko. Liker heller ikke at folk går barbeint inne hos oss. 
Eller at folk åpner dører som er lukket bare for å kikke. 

Anonymkode: edfa0...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk levert ny oppvaskmaskin her om dagen. De som leverte oppvaskmaskinen bar den inn kjøkkendøren. Jeg trodde de ville holde seg på kjøkkenet, og mens de holdt på med monteringen gikk jeg opp i annen etasje. Like etterpå ser jeg dem begge to i stua, og jeg spurte om det var noe de trengte hjelp til. Neida, sa de, de bare tok seg en pause, og så var de nysgjerrige på hvordan resten av huset så ut. Synes det var veldig merkelig. Hvis de virkelig var såå nysgjerrige kunne de vel bare ha spurt om å få ta en kikk i stuen? 

Anonymkode: 74b1c...6e6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2020 den 9.07, KillerKitty skrev:

De som ikke tar dolokket ned etter seg...

Ja!!! Altså ta hintet, det var nede når du kom til badet, da skal det ned når du er ferdig også. Om du har gjort nummer 2, ta opp lokket og sjekk etter rester når du har skylt ned. 1. Rester? Skyll en gang til og bruk dokost. Ta så ned dolokket igjen. 2. Ikke rester? Ta ned dolokket, vask hendene og gå ut.

Anonymkode: 06f20...010

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Folk som forventer at hunden kan bringes med inn.
  • Folk som ikke har styr på ungene sine. Vårt hus er ikke et jævla lekehus.
  • Folk som går inn med sko, og spesielt høye hæler.
  • Folk som ikke klarer å lukke ytterdøra. Står den opp blir det gjennomtrekk hvis andre dører eller vinduer åpnes, og dører smeller igjen.
  • Folk som bæsjer på doen vår.
  • Folk som har tvilsom hygiene når vi skal spise.
  • Folk som skal kommentere alt og komme med forslag til forbedringer på hus og hage.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Vi bor til i landet sånn at familie, slekt og venner er ofte innom når de er på reise i landet. Denne sommeren har vi hatt flere gjester enn til vanlig, og dette er fra vår sommer:

De gjestene som er her gjennom flere netter og forventer full oppvartning fra de kommer inn døra til de drar.

Eksempler på dette er forventninger om å —alltid ha nytraktet kaffe og servering av den

—at her har vi frokostbuffet hver morgen, som en frokost med eggerøre, tre sorter brød og oppkuttede grønnsaker og frukt- og dette gjelder omtrent for lunsj og kvelds også

—alle middager bør være mer enn typiske hverdagsmiddager som gratenger, fisk, supper, spaghetti, kjøttdeig-middager

— at vi alltid har rene håndklær i alle størrelser klar (dette gjaldt da vi hadde 7 personer på besøk, vi er 5 som bor her, samtlige gjester brukte TO håndklær daglig. Jeg følte meg som en stuepike)

— at da ferien var over for vår del så skulle vi være energisk og klar for aktiviteter med gjester på ettermiddagen etter jobb. Med 3 barn i alderen 2-6 år, masse ekstra matlaging og husarbeid så orket jeg så lite etter en hektisk dag på jobb og barna var i seng, dette hadde de gjestene lite forståelse for (invitert seg selv siden de var på norgesferie).

—kommentarer på barneoppdragelsen, spøker på bekostning av den slitne og sultne 2-åringen som protesterte på alt

—Ingen respekt for smittevern! Gjester som måtte oppfordres til håndvask da de kom inn etter å ha vært ute en tur, eller dukket opp her, og de som kom veldig tett på 

—De gjestene som ble snurt da vi ba dem booke seg til i området, da vi hadde 7 stykker på besøk og det kom 4 ubudne på overraskelsesbesøk med tanke på overnatting...

—De gjestene som ble misfornøyd med at vi har bare ett rom vi kunne ordne til gjestene, da vi har bare 3 soverom der de to eldste deler soverom. Ikke alle har råd til å lage seg et påbygg så snart huset er på plass

Det som jeg opplever som verst er de som ikke rydder opp etter seg, holder orden, takker for maten eller bidrar til borddekking, oppvask eller forventer at vi har et uendelig matbudsjett. 

Anonymkode: 91387...83c

Sånne gjester hadde ikke fått komme tilbake til meg.

Men at du ikke sier nei?! Og i år har du jo hatt mulighet til å bruke korona som påskudd for å begrense invasjonen(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et vennepar her for noen år siden som bare la ned babyen på stuegulvet og skiftet bæsjebleie der. Det var ikke greit. Og jeg rakk ikke si i fra, satt delvis med ryggen til og hadde eget barn jeg holdt øye med. Det gikk så fort. Sa i fra i ettertid. Men makan altså. Hadde aldri falt meg inn å gjøre det midt på stuegulvet hos andre folk. Mannen sine venner. Så kjente de ikke så godt.

Anonymkode: dc685...037

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk har noe i mot at gjester går barbeint :laugh: Har det så mye å si egentlig? 🙈

Jeg liker ikke at folk går inne med sko. Utover det kommer jeg ikke på noe spesielt 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk har noe i mot at gjester går barbeint :laugh: Har det så mye å si egentlig? 🙈

Ja, det skjønner ikke jeg heller. Hadde de spesifisert skitne bein/sokker, så hadde jeg forstått det. Men barbeint punktum? Jeg vasker beina hver dag og går mye i sandaler (som jeg også vasker når de blir skitne). Mine bare føtter er ikke skitnere enn den gjennomsnittlige sokken altså.

Anonymkode: bd69e...ab8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skjønner ikke jeg heller. Hadde de spesifisert skitne bein/sokker, så hadde jeg forstått det. Men barbeint punktum? Jeg vasker beina hver dag og går mye i sandaler (som jeg også vasker når de blir skitne). Mine bare føtter er ikke skitnere enn den gjennomsnittlige sokken altså.

Anonymkode: bd69e...ab8

Akkurat samme her. Føler føttene mine nesten er renere barbent enn med sokker, for da får de lufta seg litt 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et vennepar her for noen år siden som bare la ned babyen på stuegulvet og skiftet bæsjebleie der. Det var ikke greit. Og jeg rakk ikke si i fra, satt delvis med ryggen til og hadde eget barn jeg holdt øye med. Det gikk så fort. Sa i fra i ettertid. Men makan altså. Hadde aldri falt meg inn å gjøre det midt på stuegulvet hos andre folk. Mannen sine venner. Så kjente de ikke så godt.

Anonymkode: dc685...037

Helt enig. Hun kunne da spürt om å få rigga seg til for å skifte på badet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
7 timer siden, Ze.Xhx skrev:
  • Folk som forventer at hunden kan bringes med inn.
  • Folk som ikke har styr på ungene sine. Vårt hus er ikke et jævla lekehus.
  • Folk som går inn med sko, og spesielt høye hæler.
  • Folk som ikke klarer å lukke ytterdøra. Står den opp blir det gjennomtrekk hvis andre dører eller vinduer åpnes, og dører smeller igjen.
  • Folk som bæsjer på doen vår.
  • Folk som har tvilsom hygiene når vi skal spise.
  • Folk som skal kommentere alt og komme med forslag til forbedringer på hus og hage.

Den har jeg aldri sett problemet med, folk må jo få lov å gå på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Ze.Xhx skrev:
  • Folk som forventer at hunden kan bringes med inn.
  • Folk som ikke har styr på ungene sine. Vårt hus er ikke et jævla lekehus.
  • Folk som går inn med sko, og spesielt høye hæler.
  • Folk som ikke klarer å lukke ytterdøra. Står den opp blir det gjennomtrekk hvis andre dører eller vinduer åpnes, og dører smeller igjen.
  • Folk som bæsjer på doen vår.
  • Folk som har tvilsom hygiene når vi skal spise.
  • Folk som skal kommentere alt og komme med forslag til forbedringer på hus og hage.

Så det er greit for deg at gjestene dine får problemer med magen? 

Anonymkode: 164c8...032

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gjester går på do, og ikke lukker dolokket før de spyler ned. 

Ekkelt.

De spyler jo tiss- og bæsjepartikler utover hele rommet. 

Hva er det med folk som ikke skjønner betydningen av et dolokk? 

Anonymkode: d9cb9...2ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2020 at 4:37 PM, AnonymBruker said:

Poenget er at det er ekkelt og helt unødvendig å etterlate seg bæsjespor i do. Legg litt papir i doen før du setter deg, så er problemet løst. Er du uheldig og likevel setter spor, kan du væte en håndfull papi, slippe på flekken, la ligge litt og så dra ned. Veldig sjelden behov for å fjerne bæsj med dobørsten altå....  Og en dobørste som feirer ti år med bæsjevask?? 🤢🤮

Anonymkode: d6563...fb6

Du er velsignet med en bedre mage enn meg. 

Anonymkode: 07c75...df1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kun kommer på besøk fordi de har en agenda. Enten så vil de prate hele kvelden om et problem de har, og dermed ikke la andre slippe til å prate. Så hele den hyggelige kvelden KUN blir om dette "problemet"eller situasjonen.  Evt at de vil ha noe, selge noe, trenger barnevakt/hundevakt, låne bil, penger etc. 

At du skjønner at det var KUN derfor de kom, for å kunne legitimere spørsmålet om at de vil ha noe/en tjeneste. 

Anonymkode: 88ead...2bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...