Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva reagerer du mest på? Hva er det du anser som normalt og ville gjort selv? 🙂 Bare nyskjerrig og ønsker noen andre persepektiv 🤭

Anonymkode: ca892...12c

Skal mye til før jeg reagerer, jeg tar det meste med humor. Ler litt og tuller hvis noen spontant går i kjøleskapet f.eks selv om det er litt spesielt  😅

Eks. På normal oppførsel jeg ikke reagerer på: 

Bruke doen til hva de måtte trenge, spørre om å kunne dusje, klappe hunden og katten, gå barbeint om de vil det så lenge ikke føttene er synlig skitne, legge jakker på stol etc, se i baderomskapet (har ingenting å skjule så be my guest), spørre om å overnatte, rene bein i sofaen er helt greit, bytte musikk er greit, spise på stua i sofaen er helt greit. Må gjerne ta med hunden hit også hvis den kan oppføre seg greit. Åpne vindu er greit.

Det jeg anser som uhøflig er å ikke tilby gjestene noe å spise/drikke. Hvis de ønsker å lage mat på kjøkkenet ditt så har man feilet på det punktet mener jeg da.

Uhøflig gjesteoppførsel jeg reagerer på:

Ikke dra før seint på kvelden på en hverdag

Trampe inn med sko

Overnatte uten å spørre 

Klage høylytt over støv/rot/liker ikke interiøret. Jeg passer alltid på å rydde som best jeg kan før gjester så de kan drite i å klage. Det ville vært ordentlig frekt.

Rote i skuffer og skap (aldri opplevd men kan tenke meg at jeg hadde blitt litt irritert over det)

La ungene løpe rundt og dra ut av hyller og tegne på gulv/vegger, smule over hele huset etc. Foreldre må holde styr på ungene sine.

 

 

 

Endret av sommerfugl154
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine venner får alltids føle seg som hjemme her. Er du sulten? se på kjøkkenet, glemt å ta på deodorant? vær så god, lån min, sliten? legg deg gjerne på sofaen. Helt ok, MEN! Jeg liker ikke å ha gjester som aldri drar hjem. Vet selv hvem som aldri drar hjem, og inviterer heller meg selv hjem til dem enn dem til meg. 

Anonymkode: 492af...0a9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det jeg leser her kunne vært fikset hvis folk bare spør først isted for å bare ta seg til rette. Istedet for å lete igjennom skapene til folk kan de bare spøre om å få låne. Spøre om det er greit de lager mat eller tar seg noe drikke. Men jeg foretrekker at når jeg har overnattings besøk at de bare finner seg det de vil ha i kjøkkenskapene, isted for å vente på at jeg står opp og oppvarter dem. 😅

Anonymkode: ca892...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så barn som er gjester hos deg må holde seg til de kommer hjem igjen?

Anonymkode: 8d14c...5d9

Helt utrolig, burde ikke ta imot besøk om de ikke kan gå på do engang. Snakk om å være særs lite gjestfri. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Helt utrolig, burde ikke ta imot besøk om de ikke kan gå på do engang. Snakk om å være særs lite gjestfri. 

Er ikke noe rart det er lite invitasjoner når mange har så sære meninger om helt normale ting. Å gå på do er en menneskerett. Men det er ikke greit at det snokes og ikke vaskes etter seg.

Anonymkode: 8a1ba...6f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier at dere ikke liker gjester som kikker i skuffer og skap på badet. Hvordan vet dere at de gjør det? Gjør dere det selv hos andre, og regner med at andre gjør det hos dere også? Går ut i fra at folk som låner doen, lukker døra, slik at det ikke er innsyn. Hvordan kan dere vite at de snoker? 🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som går rundt å fiser i vildens sky når hun er på besøk hos meg. Og de er ikke lydløse og luktfrie heller. Men lange, høylytte og stinker. 

Anonymkode: ad042...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en venninne som går rundt å fiser i vildens sky når hun er på besøk hos meg. Og de er ikke lydløse og luktfrie heller. Men lange, høylytte og stinker. 

Anonymkode: ad042...605

Hahaha, hvis hun er så "fri" på det området hadde jeg også tatt meg friheten til å le og si noe sånt som "æsj fyfaen gjør det der på badet i stedet a" med et smil og overdreven gestikuleting 😆 Hva søren liksom

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Solrun said:

Dere som sier at dere ikke liker gjester som kikker i skuffer og skap på badet. Hvordan vet dere at de gjør det? Gjør dere det selv hos andre, og regner med at andre gjør det hos dere også? Går ut i fra at folk som låner doen, lukker døra, slik at det ikke er innsyn. Hvordan kan dere vite at de snoker? 🤷‍♀️

Nei det tenkte jeg også på. Sjekker man at ting ikke har blitt rørt da eller? 

Ta bilde av skapet og sjekke etterpå for å sammenligne? 😆 litt hysterisk spør du meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Hahaha, hvis hun er så "fri" på det området hadde jeg også tatt meg friheten til å le og si noe sånt som "æsj fyfaen gjør det der på badet i stedet a" med et smil og overdreven gestikuleting 😆 Hva søren liksom

Det er vel det jeg gjør feil, at jeg av og til ler fordi det høres rart ut noen ganger og kommer i en helt feil setting 😆 har sagt ifra og hun tok hensyn en stund, men har begynt igjen nå. 

Anonymkode: ad042...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solrun skrev:

Dere som sier at dere ikke liker gjester som kikker i skuffer og skap på badet. Hvordan vet dere at de gjør det? Gjør dere det selv hos andre, og regner med at andre gjør det hos dere også? Går ut i fra at folk som låner doen, lukker døra, slik at det ikke er innsyn. Hvordan kan dere vite at de snoker? 🤷‍♀️

De forteller det. "å vi har samme parfyme" "jeg tok en tampong fra deg" "jeg lånte litt av den håndkreen din" "jeg trenger en vaske klut, fant der ikke i skapene dine, hvor har du de" ting som det... Jeg har foresten alt i skapene. 

Anonymkode: ca892...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk som ikke tar vare på egne barn. Liker ikke klissete og fettete fingre på vegger, møbler og leker. Eller som ikke bytter fulle bleier eller tørker snørr (siste før korona). 

Anonymkode: 084ed...132

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært innom tråden før, men slenger meg på igjen: 

1. Dolokket. Det er et lokk. Haaaater folk som sprer tiss og bæsj rundt om på badet mitt fordi de er for korka dumme til å skjønne at dolokket skal være på før de trekker ned. 

2. Ikke snok i skapene på badet. 

3. Ikke ta deg tilrette i kjøleskapet/på kjøkkenet uten å spørre først. 

 

 

Anonymkode: d9cb9...2ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bare plugger i mobilladeren og lader i vei, uten å spørre. Lad, for all del, men spør først da...

Anonymkode: ec09f...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Folk som bare plugger i mobilladeren og lader i vei, uten å spørre. Lad, for all del, men spør først da...

Anonymkode: ec09f...640

Men hvorfor? Er du redd de skal rappe strøm for femti øre?

Anonymkode: 3e866...2f6

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg vet er når folk har skiftet bæsjebleie på den nye sofaen min! Har barn selv og tilbydde dem for faen meg stellematte på gjesterommet vårt! 

Anonymkode: 470a8...8c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommer og ikke har noe å prate om annet enn seg selv....etter at de nødvendige fraser er unnagjort og jeg har fått høre alt om hvilke kriker og kroker som er vasket, hva de har spist, hvordan nattesøvnen er, helsetilstand osv (ja det er svigermor....)

Da faller ansvaret på meg for å stille gode oppfølgingsspørsmål ettersom som det er ingen interesse for annet enn seg selv. Så går jeg lei, så blir det stille inntil jeg på nytt må spørre om hvilken medisin som nå gjelder for blodtrykket.

Altså det å komme på uanmeldt besøk for bare å avlegge rapport om hva en selv holder på med, irriterer meg noe så inni granskauen....

Anonymkode: 90964...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...