Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Gjester som aldri drar hjem... Typen har en kompis som virkelig aldri drar før han absolutt må. Et middagsbesøk kan bli til 1 ukers overnatting på det verste. og selv når vi da ber han må å gå for nå skal vi gjøre ditt og datt så kommer han tilbake igjen om kvelden 😂 

Har også opplevd 3 ganger at gjester har kommet  og klaget på at vi ikke hadde rene håndklær på badet, og at de måtte tørke kroppen med klær eller bruke det "skitne" som henger ved vasken. vel... kanskje neste gang så kan du i det minste informere eller spørre om å få låne dusjen, så skal jeg finne håndklær til deg 😆 (2 av disse gangene var ikke overnatting besøk...)

Gjester som skal låne badet i andre etasje, da vi har et gjeste bad i hovedetasjen. 

Anonymkode: 92bee...4cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (På 7.10.2020 den 16.03):

Herregud. Er det ikke lettere å bare ta av seg skoene enn å kreve at verten skal bruke masse penger på å skifte ut hele gulvet? Sko er dessuten skitne fra ute. Sko tar man av

Når jeg skal i fine selskaper, har jeg med pensko i vesken. Er ikke dette helt normalt for dannede mennesker? Man går jo ikke i sokkelesten med cocktailkjole :klo: Utesko er jeg helt enig i at man tar av når man kommer inn.

Jeg, som mange andre her, liker at folk tør å ta seg litt til rette, men jeg liker ikke når folk kommer på besøk og roter ned huset mitt fullstendig. Jeg har noen venninner som bombarderer kjøkkenet mitt hvis de skal lage seg noe mat og ikke rydder opp noe. Lar mat fra kjøleskapet bli stående på benken osv.  

Anonymkode: 0cac9...3b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heipådegsann skrev (På 10.11.2017 den 16.29):

Haha dette gjelder faktisk besøket jeg ofte drar med meg - altså min egen partner.

Han har en greie med at han ofte kjøper seg både godteri og brus før vi drar på besøk "fordi han vil ikke være værtskapet til bry", også sitter han hjemme hos værtskapet og gnafler i seg dette mens vi andre deler på hva enn vertskapet byr på. Og han deler ikke! Synes det er aller værst når det er barn til stedet. Virker på meg utrolig uoppdragent, og jeg blir flau :rodme: Har prøvd å hinte det til han noen ganger, en gang ble han sur fordi jeg ikke skulle bestemme over hva han gjør.. Så da må jeg bare leve med det, er 3.året jeg går og gremmes når vi er på besøk hos familien min nå :fnise:

hadde vært dealbreaker for meg. Usannsynlig frekt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (1 minutt siden):

Folk som bare dukker opp uten å gi beskjed at de kommer.

Folk som tar seg til rette

 

Vi hadde fest hos oss en gang, 20 ++ gjester og fullt hus.  Skulle av en eller annen grunn inn på soverommet og der ser jeg at nattbordskapet er åpent, og hva er inne der?  Leketøy selvsagt.  Soverommet er på vei til badet og gangen fra stua og sjansen var nok stor for at personen kunne litt tatt.  Også er du så dum at du ikke lukker igjen skapet engang. Voksen person på over 40 år. Erre mulig, de fikk vel se det de håpte de fikk se da.  Har en god hunsj på hvem det var. 

Anonymkode: 7d294...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Maleficenta said:

hadde vært dealbreaker for meg. Usannsynlig frekt

Kan være noe rart med ham da. Kjenner en fyr som kan finne på å gjøre noe sånt, men han er relativt langt ute på autismespekteret.

Anonymkode: 3e866...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett håndkle som henger ved siden av vasken, til å tørke seg på fingrene med etter at de har vasket seg. Men så kommer det gjester som faktisk snyter nesa si rett i dette håndkle. Så blir det hengende igjen nesebuser på håndkle, etter at de er ferdige på badet. 

Og så er det gjester som går på toalettet, men som aldri vasker seg på fingrene etterpå. De setter seg rett ved middagsbordet etterpå, og så pirker de oppi maten med møkkete fingre. Serveringsfat og boller har jo selvfølgelig serveringsbestikk som følger med. Men de bruker heller fingrene (eller deres eget bestikk) for å plukke opp forskjellig mat fra de "felles" serveringsfatene. :sjenert: 

Anonymkode: 2f41a...db6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det egentlig ikke er noe jeg hadde reagert noe særlig på ved besøk, det eneste jeg kommer på etter å ha lest mange sider her må være at om man skal røyke så må man gjøre det utendørs. Nå kjenner jeg ikke en sjel som røyker så dermed har det jo ikke noe å si. 

Det eneste som irriterer meg er når gjestene skal komme kl 18 og så er det noen som kommer kl. 17.30 eller 17.45 mens jeg står midt i den siste finpussen! Så lenge det er noen jeg kjenner godt så får jeg de bare til å hjelpe til, men er det noen jeg ikke kjenner så godt så blir det kleint at jeg ikke er ferdig/ de må sitte alene og vente. Kom heller 15 min for sent enn for tidlig! Selv er jeg oppdratt til at man ikke kommer før tiden så jeg hadde heller ventet utenfor/ tatt en tur på butikken eller noe slikt. 

Anonymkode: 66309...715

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som lenge hadde for vane å invitere seg selv hjem til meg, for å så avlyse i absolutt siste liten. Etter noen ganger med dette insisterte jeg å alltid møtes på café.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi hadde fest hos oss en gang, 20 ++ gjester og fullt hus.  Skulle av en eller annen grunn inn på soverommet og der ser jeg at nattbordskapet er åpent, og hva er inne der?  Leketøy selvsagt.  Soverommet er på vei til badet og gangen fra stua og sjansen var nok stor for at personen kunne litt tatt.  Også er du så dum at du ikke lukker igjen skapet engang. Voksen person på over 40 år. Erre mulig, de fikk vel se det de håpte de fikk se da.  Har en god hunsj på hvem det var. 

Anonymkode: 7d294...1f4

Jeg har aldri rotet på andre sitt bad, åpnet skap, etc. frekt! Kanskje en gang hos ene tanten min da jeg var 12, men det er fordi hun var så fancy og flink med smak og interiør. Tok ikke noe 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 2c9ee...893

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som henger over meg på kjøkkenet

Uanmeldt besøk

Bare føtter

Gjester som er invitert til middag som spiste rett før de kom og ikke vil ha maten jeg har brukt tid og krefter på å lage til dem

Folk som ikke kjenner sin besøkstid. En gang var en venninne på besøk i 11!! Timer

Folk som bare sitter på mobilen

Snakker kun om seg selv

 

Anonymkode: 9199b...7ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte en gang til kurvfest. Den ene personen hadde ikke med seg noe, ikke sa vedkommende noe heller, bare latet som ingenting. Spiste og drakk og koste seg på de andres regning.

Anonymkode: 4f022...19d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke vaske hender.

De som peller død hud.

Går inn med sko.

 

Resten tåler jeg greit.

Anonymkode: d9b77...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gjester som henger over meg på kjøkkenet

Uanmeldt besøk

Bare føtter

Gjester som er invitert til middag som spiste rett før de kom og ikke vil ha maten jeg har brukt tid og krefter på å lage til dem

Folk som ikke kjenner sin besøkstid. En gang var en venninne på besøk i 11!! Timer

Folk som bare sitter på mobilen

Snakker kun om seg selv

 

Anonymkode: 9199b...7ec

Hvorfor ikke bare be vedkommende dra? Jeg og samboeren har et vennepar vi henger med omtrent hver helg og jeg sier i fra når jeg ikke gidder mer. De tar seg ikke nær av det 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2015 den 0.15):

Har sett flere tråder som omhandler bruk av gjestetoalett vs hovedtoalett, gå rundt barbeint etc. Man har forskjellige preferanser og grenser for hva som er greit og ikke i ens eget hjem.

 

Så, dette er hva jeg misliker at gjester gjør når de er hjemme hos meg:

 

* Snoke på badet. Bare gjør det dere skal og vask hendene og kom dere ut! (av badet)

 

* Slippe ut luft/ gass på stua, skal du slippe luft, gå ut!

 

* Gå ut for å røyke. Jeg vil ikke at gjestene skal gå ut for å røyke. Røyklukt er det verste jeg vet og jeg vil ikke ha det inn. Hold dere og vent til dere er hjemme, da kan dere dynke leiligheten i røyklukt alt dere vil.

 

* Ikke klø så mye på hunden i røyte-perioden, det blir så mye pels på gulvet av det. Neste gang pakker jeg hunden inn i aluminiumfolie. Det er neppe behagelig å klø mot et slikt "stoff".

 

Din tur!

 


Anonymous poster hash: c2e68...07e

 

Bruke doen i det hele tatt. Sitte i sofaen min. 

Anonymkode: 13bc9...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke når gjester røyker. Hele familien min røyker, og det stinker av røyk i hele huset. 

Liker ikke når de klager over fult askebeger når jeg ikke bruker askebeger. 

Liker ikke når de leker med katten med fingrene sine. Vi har katteleker!!

 

Anonymkode: 9a14c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sette igjen dobørsta med masse papir og bæsj på. veldig fint du bruker børste etter deg, men det går an å holde den i do mens man flusher for å få av "rester'.

Når jeg ber barn og ungdom som er på besøk om å sitte pent i møblene og ikke base og turne, så sier foreldrene at det tåler møblene og ikke respekterer når jeg sier i fra. 

Slenge vesker og jakker på skjenken i gangen istede for å henge de opp på de mange og lett tilgjengelige knaggene. 

 

Anonymkode: 617d2...307

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2015 den 1.06):

Irriterer med over folk som går barbeint og har føttene i sofaen på putene, folk som skal sitte på putene, folk som ikke vasker hendene etter å ha vært på do og deretter tar borti ting, folk som tar ut en våt snus og tørker vekk snus saft på sofaen. Generelt besøkende folk som er skitne og tar på tingene mine.

 

Anonymous poster hash: 97037...b0c

Dette kunne vært meg!!! Akkurat sånn føler jeg det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Liker ikke når gjester røyker. Hele familien min røyker, og det stinker av røyk i hele huset. 

Liker ikke når de klager over fult askebeger når jeg ikke bruker askebeger. 

Liker ikke når de leker med katten med fingrene sine. Vi har katteleker!!

 

Anonymkode: 9a14c...62c

???????

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruke doen i det hele tatt. Sitte i sofaen min. 

Anonymkode: 13bc9...020

Skal de stå oppreist og holde seg?

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker ikke når de leker med katten med fingrene sine. Vi har katteleker!!

Anonymkode: 9a14c...62c

De får ikke ta på katten?

Mange verter er ganske merkelige.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...