Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sommerfugl154 skrev (På 6.9.2020 den 11.03):

Skal mye til før jeg reagerer, jeg tar det meste med humor. Ler litt og tuller hvis noen spontant går i kjøleskapet f.eks selv om det er litt spesielt  😅

Eks. På normal oppførsel jeg ikke reagerer på: 

Bruke doen til hva de måtte trenge, spørre om å kunne dusje, klappe hunden og katten, gå barbeint om de vil det så lenge ikke føttene er synlig skitne, legge jakker på stol etc, se i baderomskapet (har ingenting å skjule så be my guest), spørre om å overnatte, rene bein i sofaen er helt greit, bytte musikk er greit, spise på stua i sofaen er helt greit. Må gjerne ta med hunden hit også hvis den kan oppføre seg greit. Åpne vindu er greit.

Det jeg anser som uhøflig er å ikke tilby gjestene noe å spise/drikke. Hvis de ønsker å lage mat på kjøkkenet ditt så har man feilet på det punktet mener jeg da.

Uhøflig gjesteoppførsel jeg reagerer på:

Ikke dra før seint på kvelden på en hverdag

Trampe inn med sko

Overnatte uten å spørre 

Klage høylytt over støv/rot/liker ikke interiøret. Jeg passer alltid på å rydde som best jeg kan før gjester så de kan drite i å klage. Det ville vært ordentlig frekt.

Rote i skuffer og skap (aldri opplevd men kan tenke meg at jeg hadde blitt litt irritert over det)

La ungene løpe rundt og dra ut av hyller og tegne på gulv/vegger, smule over hele huset etc. Foreldre må holde styr på ungene sine.

God oppsummering :Nikke:

Anonymkode: 86ce6...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som avlyser i siste liten 

Folk som er invitert på middag, men ikke spiser noe når middagen serveres. De har nemmelig nettop spist.. (så supert at jeg har brukt tid og penger på måltidet da, og invitert dere på MIDDAG) 

Folk som kommer for tidlig eller for sent. Snakker ikke om + - 10 min, men mer en time enten den ene eller andre veien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg SKIKKELIG at svigermor bare går inn døra når hun kommer. La oss si at man har en avtale som lyder sånn her "da sees vi på søndag ettermiddag!" 
 

ALLE normale mennesker sender en sms på forhånd og sier "drar nå!" så man vet når man kan forvente gjestene. Eller man avtaler et mer konkret tidspunkt dagen før: "vi kommer klokken 16, må hente Ida i bursdag!"! 
 

Men svigermor bare valser inn, uten å hverken si fra når hun kommer eller spør etter mer konkret tidspunkt. Hu hei, plutselig står hun i stuen. 
 

så nå har jeg begynt å gi konkret tidspunkt. "Kom klokken 18, det er middag 18.30". 
 

når dukker svigermor opp i stuen? 17.30. Sa hun fra at hun kom tidligere? Å NEIDA. Rakk ikke dusje jeg, før selskap! 
 

Samboer er like irritert som meg, vi har tatt det opp. Flere ganger. Det går bare ikke inn i skollen!!!! 
 

Neste gang er vi enige om at vi låser døren og lar henne stå der ute. Vi orker ikke mer! 
 

(hqdde hun i det minste kommet tidlig og BIDRATT…….! Men NEIDA, hun skal serveres!)

Anonymkode: d37ff...9d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (1 time siden):

Skal de stå oppreist og holde seg?

De får ikke ta på katten?

Mange verter er ganske merkelige.

 

Fame skrev (1 time siden):

???????

Jo, de får selvsagt lov til å TA på katten, men ikke bruke fingre og hånd som en leke. Altså at katten angriper hender. Bruk heller en katteleke som katten kan leke med, istedenfor hender. :) Vi prøver å lære han at han ikke skal bite og klore hender.  

Anonymkode: 9a14c...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle 54 sidene her, så dette blir sikkert bare gjentagelser 😃

Men:
- dukke opp på døra uten å ha ringt på forhånd. Jeg trenger ikke flere dagers varsel, men ring og spør om det passer at man stikker innom om ti minutter. Gi meg en mulighet til å skifte ut av hjemmekontorklærne, eller rydde vekk klesvasken osv Sånt småtteri

- ikke skrur av lyset på badet når de har brukt toalettet. Jeg vet det er en bitteliten fillesak, men det irriterer meg 😄

Ellers liker jeg at vennene mine behandler mitt hjem som sitt eget. Gå i kjøleskapet om du er sulten eller tørst, legg deg til rette i sofaen med et teppe om du er kald, sitt gjerne med bena i sofaen osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jo, de får selvsagt lov til å TA på katten, men ikke bruke fingre og hånd som en leke. Altså at katten angriper hender. Bruk heller en katteleke som katten kan leke med, istedenfor hender. :) Vi prøver å lære han at han ikke skal bite og klore hender.  

Anonymkode: 9a14c...62c

Lykke til med det 🙂

Anonymkode: c684d...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lykke til med det 🙂

Anonymkode: c684d...0d9

Lykke til med katten eller å få gjestene til å høre? :P 

Mannen går på blodfortynnende og det slutter ikke å blø på lenge hvis han blir klort. Derfor prøver vi å ikke lage det til en vane at vi bruker hender, men heller katteleker. 

https://www.musti.no/kattungeguiden/katten-biter-i-hendene-hva-skal-jeg-gjore

https://www.purrfectpost.com/how-to-stop-a-cat-from-biting-when-playing/

Anonymkode: 9a14c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke liker at folk snoker i skapene på badet: Dere kan vel trikset med å putte klinkekuler i skapene?

Anonymkode: f6604...7f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2020 den 21.28):

Hva jeg missliker at gjester gjør. Her må jeg si å komme. Er svært lite glad i besøk.

Anonymkode: 5bd36...d24

Samme her, det er anstrengende og irriterende. Liker å treffe folk ute eller på serveringssteder. Kan gå hjem når jeg vil, trenger ikke gjøre innkjøp og lage mat, ekstra rydding og vasking trengs ikke verken før eller etter, ingen tar seg til rette på badene mine. Hva er det motsatte av gjestfri? Vet ikke, men det er jeg.

Anonymkode: f6604...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, det er anstrengende og irriterende. Liker å treffe folk ute eller på serveringssteder. Kan gå hjem når jeg vil, trenger ikke gjøre innkjøp og lage mat, ekstra rydding og vasking trengs ikke verken før eller etter, ingen tar seg til rette på badene mine. Hva er det motsatte av gjestfri? Vet ikke, men det er jeg.

Anonymkode: f6604...7f1

Noe så kjedelig, å aldri ha besøk.

Anonymkode: 8a1ba...6f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så Mange søre mennesker som svarer i denne tråden 

Anonymkode: fc535...a04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 13.30):

Lykke til med katten eller å få gjestene til å høre? :P 

Mannen går på blodfortynnende og det slutter ikke å blø på lenge hvis han blir klort. Derfor prøver vi å ikke lage det til en vane at vi bruker hender, men heller katteleker. 

https://www.musti.no/kattungeguiden/katten-biter-i-hendene-hva-skal-jeg-gjore

https://www.purrfectpost.com/how-to-stop-a-cat-from-biting-when-playing/

Anonymkode: 9a14c...62c

Lykke til med å gå katten til å høre.. 

Anonymkode: c684d...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min pleier alltid å begynne å vanne blomstene mine og plukke på den. Det irriterer meg grenseløst! Føles invaderende og respektløst. Ellers syns jeg ikke gjester gjør så mye rart, de jeg er close med og kjenner godt går jeg i kjøleskapet til og de går i mitt og. 

Anonymkode: 24d13...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lykke til med å gå katten til å høre.. 

Anonymkode: c684d...0d9

Det går faktisk veldig fint! Han kan også triks, som å sitte, ligge, snurre, gi labb 🥰

Katter er mye smartere enn hva folk tror. 

Anonymkode: 9a14c...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste må være å komme uanmeldt, men heldigvis kjenner jeg ingen som kunne funnet på noe sånt.

Ellers er mitt hjem ditt hjem! Det er ingenting jeg irriterer meg over.

Anonymkode: 7facb...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite som irriterer meg med besøk, men skal jeg nevne noe så er det vel når personen lar meg bestemme alt av hva vi gjør eller evt ser på og ikke sier ifra hvis de er sultne/tørste. Foretrekker det når folk tar seg til rette som om de bor her selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse

Veldig lite.. Det eneste jeg kan komme på er enkelte som ikke tar ned dolokket før de drar opp i do. Det synes jeg er uhygienisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over gjester som kommer for sent uten å gi beskjed, og gjester som sitter med mobilen. Ellers får de både bruke doen, gå barbeint og klø seg i håret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...