Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som kommer og ikke har noe å prate om annet enn seg selv....etter at de nødvendige fraser er unnagjort og jeg har fått høre alt om hvilke kriker og kroker som er vasket, hva de har spist, hvordan nattesøvnen er, helsetilstand osv (ja det er svigermor....)

Da faller ansvaret på meg for å stille gode oppfølgingsspørsmål ettersom som det er ingen interesse for annet enn seg selv. Så går jeg lei, så blir det stille inntil jeg på nytt må spørre om hvilken medisin som nå gjelder for blodtrykket.

Altså det å komme på uanmeldt besøk for bare å avlegge rapport om hva en selv holder på med, irriterer meg noe så inni granskauen....

Anonymkode: 90964...2b0

Men kan du fortelle om hvordan du selv har det osv.? Det kan jo hende at når du snakker lite så føler hun at hun må bable i vei, og hun har kanskje ikke så mange som lytter? 

Bare for å forsvare svigermoren din litt... Det er ikke sikkert hun har lyst til å grave og spørre, men tenker at du kan fortelle på eget initiativ.

Anonymkode: 2297c...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en rar en... Jeg misliker at gjester tar med sjømat hjem til meg. Jeg klarer ikke lukta av sjømat, og jeg blir kvalm bare av å tenke på det. Så ingen sjømat i mitt hus, takk. 

Anonymkode: bd69e...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker at folk ikke tørker hendene sine på håndkleet etter å ha vasket de, men rister vannet på gulvet eller tørket på klærne sine. Håndduken er ren, for svarte..

Og så de som kommenterer hunden på en negativ måte. Eller ikke ønsker å hilse på den/klappe den.

Og irriterende om de ikke føler seg hjemme, tør ikke å sette seg til rette, spørre om drikke, osv. Blir helt stresset selv jeg.

Anonymkode: 79426...983

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gjester som løper etter meg inn på kjøkkenet. 
Gjester som tar bilder hjemme hos meg uten å spørre om det er greit.

Anonymkode: 8a1ba...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Misliker at folk ikke tørker hendene sine på håndkleet etter å ha vasket de, men rister vannet på gulvet eller tørket på klærne sine. Håndduken er ren, for svarte..

Og så de som kommenterer hunden på en negativ måte. Eller ikke ønsker å hilse på den/klappe den.

Og irriterende om de ikke føler seg hjemme, tør ikke å sette seg til rette, spørre om drikke, osv. Blir helt stresset selv jeg.

Anonymkode: 79426...983

Nå i coronatider er det vel ikke rart at en ikke bruker felles håndkle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjester som løper etter meg inn på kjøkkenet. 
Gjester som tar bilder hjemme hos meg uten å spørre om det er greit.

Anonymkode: 8a1ba...6f8

Aldri hørt om at det ikke er greit å ta bilder? Antar de tar bilder av ungene sine eller dere som er vennene? 😅 

å følge etter verten på kjøkkenet er jo vanlig. Er jo bare for å være sosial og kjase mens verten steller i stand? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: aad87...414

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Jeg liker egentlig at folk tar seg litt til rette hjemme hos meg. Klarer ikke helt å slappe av selv hvis jeg skjønner at de ikke gjør det. Det eneste jeg synes er plagsomt er røyklukt som sitter igjen i lufta i flere timer etter de har dratt. Det hjelper ikke at de går ut fordi de tar med lukten inn igjen. Kjenner heldigvis ikke så mange som røyker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at gjester snoker i baderomsskap, har dere videoovervåkning på badet? Det er ulovlig og kan straffes med fengsel.

Anonymkode: c0db5...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at gjester snoker i baderomsskap, har dere videoovervåkning på badet? Det er ulovlig og kan straffes med fengsel.

Anonymkode: c0db5...2d3

Ingen video overvåking, men man merker det veldig raskt. Spesielt når de kommer ut fra badet med en kommentar som for eksempel "jeg lånte litt fuktighetskrem (e.l.) av deg" men den kremen ligger innerst i skapet med lukket dør.. 🙄 Bare spør først, så skal jeg finne den til deg!! 

Anonymkode: ca892...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at gjester snoker i baderomsskap, har dere videoovervåkning på badet? Det er ulovlig og kan straffes med fengsel.

Anonymkode: c0db5...2d3

Hvilken lov forbyr videovervåkning av sitt eget bad?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Mine venner får alltids føle seg som hjemme her. Er du sulten? se på kjøkkenet, glemt å ta på deodorant? vær så god, lån min, sliten? legg deg gjerne på sofaen. Helt ok, MEN! Jeg liker ikke å ha gjester som aldri drar hjem. Vet selv hvem som aldri drar hjem, og inviterer heller meg selv hjem til dem enn dem til meg. 

Anonymkode: 492af...0a9

Jeg har samme innstilling som deg, men jeg har ikke noe problem med å bli kvitt gjester (det er alltid gode venner eller familie). Jeg sier bare f.eks at: "nei nå begynner det å bli seint, nå tror jeg vi må tenke på å ta kvelden her". Legger kanskje til at jeg skal tidlig opp, at det har vært så koselig med besøk, at vi må treffes igjen snart, o.l.  

Anonymkode: d10b1...005

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, PetterKanin skrev:

Hvilken lov forbyr videovervåkning av sitt eget bad?

Det er alltid ulovlig å videoovervåke uten at det er informert om det (ofte løst ved å sette opp et klistremerke på en vegg e.l.)

Anonymkode: 12243...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid ulovlig å videoovervåke uten at det er informert om det (ofte løst ved å sette opp et klistremerke på en vegg e.l.)

Anonymkode: 12243...ab8

Ikke i sitt eget hjem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 8 og tidvis kommer det mødre og fedre og henter barnet.  

Vanligvis er forandre kontaktsøkende og møter meg i blikket. Men en mor bare gikk og stirret på tingene mine og gikk rundt inne med sko på, og sa noe om at det var så fint for barnet hennes å oppleve at noen bodde mindre enn andre, uten å se på meg. Som om vi er et slags sosialt prosjekt eller noe.

Det syntes jeg var kjempefrekt. 

Anonymkode: f963e...cea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, PetterKanin skrev:

Ikke i sitt eget hjem.

Jeg tror ikke du har lov til å filme folk nakne uten at de er klar over det, det sier seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanmeldt besøk. Bor 40min unna de fleste så om noen kommer uten beskjed så føler jeg at jeg må invitere inn pga reisevei. Synes folk kan ringe og høre om det passer, og bør være minst 30min til de kommer. Da rekker man ta en dusj, rydde unna osv. 

De som kommer alt for tidlig til middagsbesøk. 15 min ok, men ikke mer. Vil styre på selv, hater at gjester maser i mens. Har åpen kjøkkenløsning så kan ikke sende gjestene annet sted. 

De som kommer ferdig spist i middagsbesøk. Hvorfor? Brukt tid og penger på mat.

Anonymkode: 31c33...7ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avføringspor i toalettet. Ha litt respekt.. Jeg har vasket det opp 2-3 ganger, selv om jeg har dobørste... 🤮

Anonymkode: ba2a3...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror ikke jeg er så streng som mange andre her. Jeg liker at gjester føler seg som hjemme og forsyner seg med mat, tar en dusj, leser i bøker mm. 

Men typen min har veldig mye besøk og jeg har blitt irritert et par ganger: en kompis sov på sofaen og la den brukte snusen på armlenet. Den flekken får jeg aldri bort. 

En annen gang hadde han besøk av ei venninne og de satt seg på kjøkkenet for å spille og synge drithøyt midt på natta, venninna som sang (men typen sa ikke fra). Jeg hadde i ørepropper, men våkna av at naboen banka i taket (vi bor i blokk). Da ble jeg forbanna 😂

Anonymkode: 58acb...7d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...