Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et stuebord fra IKEA, så ikke beste kvalitet, hater når noen legger bena på platen under, den er tynn og myk. Og når jeg spør pent om de kan ta ned beina forde platen blir bøyd eller kan falle av, så svarer noen bare at den sitter godt og ikke faller av... Vel den blir og bøyd og stygg, den er heller ikke til for å ha bein på. Når jeg får kjøpt meg nytt bord så blir det uten plate! 

Anonymkode: e6a5d...4e7

Legg noen store bøker, lette esker, eller en bunke blader under der. Da er det ikke så enkelt å stikke bena inn.

Anonymkode: 2297c...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som går inn med sko. Folk som forventer at de kan legge seg og slappe av med mobilen mens jeg passer ungen dems. Folk som kommer innom på spontanbesøk en søndag og blir sint fordi jeg da må servere pizza på døra istedet for mat lagd fra bunnen av. De som blir sure hvis de ikke får kaffe innen de har satt rompa ned. Slapp av du får etterhvert. De som snoker i skap og tar seg rette. Folk som sier oj her var det ikke tørket støv. Nei jeg gjør ikke det hver dag, men jeg kommenterer ikke sånn i andres hjem. De som legger seg til å sove eller bare sitter på mobilen. De som aldri drar igjen. Har en bekjent som stadig bestemmer seg for å ligge over. 

Anonymkode: eda08...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som går inn med sko. Folk som forventer at de kan legge seg og slappe av med mobilen mens jeg passer ungen dems. Folk som kommer innom på spontanbesøk en søndag og blir sint fordi jeg da må servere pizza på døra istedet for mat lagd fra bunnen av. De som blir sure hvis de ikke får kaffe innen de har satt rompa ned. Slapp av du får etterhvert. De som snoker i skap og tar seg rette. Folk som sier oj her var det ikke tørket støv. Nei jeg gjør ikke det hver dag, men jeg kommenterer ikke sånn i andres hjem. De som legger seg til å sove eller bare sitter på mobilen. De som aldri drar igjen. Har en bekjent som stadig bestemmer seg for å ligge over. 

Anonymkode: eda08...5e0

For noen kjipe gjester du har.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Maleficenta skrev:

For noen kjipe gjester du har.. 

Enig i denne. Hjelpes, jeg hadde bare sagt at det ikke passer med besøk til sånne gjester, hadde ikke orket å ha sånne folk rækende i hjemmet mitt.

Anonymkode: 1947b...b58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svigerfamilien, så vanskelig si nei. 

Anonymkode: eda08...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Det er svigerfamilien, så vanskelig si nei. 

Anonymkode: eda08...5e0

Hvis de kommenterer at det er støv hos deg, så er det bare å si at de kan hente frem støvkluten og tørke litt. Det er det minste de kan gjøre når du serverer dem pizza.

Du trenger ikke la deg behandle slik. Det er ditt hjem. Du kan si at de skal sette fra seg skoene i gangen, og du kan si at du ikke ønsker at de skal gå i skapene dine. Overnatting blir når du synes det er ok. Du bestemmer i ditt eget hjem, selv om det er svigerfamilie.

Anonymkode: 2297c...4fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke mange gjester som plager meg. Men har/hadde en kamerat som tar seg så veldig til rette. 

Han:

- Går i kjøleskap å tar brus, uten å spør

- lager jeg noe mat, så forventer han og få. Selvom det ikke er nok til begge. 

- Spiser opp snop/chips jeg har stående. Selvfølgelig, spis men spør 😅

-kan fint gå og legge seg i sengen min. 

Jeg blir gærn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige som besøker oss fra både min og samboers familie, har en vane med å sette skoa fra seg i gangen, mens yttertøy tas med inn og slenges på kjøkkenbordet. Jakker, luer, vesker, bæreposer med dill de drasser på, hundehalsbånd, bilnøkler osv.

Tidligere pleide jeg å snike meg til å bære det ut i gangen igjen og henge det opp der når de ikke så. Nå rasker jeg det demonstrativt med meg nesten før de rekker å legge fra seg. Drittlei.

Anonymkode: ebf48...d5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Folk som ikke vil komme INN fordi de har det travelt, må hjem og legge unga osv, men som blir stående lenge å prate likevel med jakka på i gangen. Men lenger inn skal de ikke! Så står jeg i en kald gang og fryser fordi de aldri avslutter samtalen og drar. Jeg skravler gjerne, men KOM INN!! 

Promping. Ene kompisen til gubben skal hele tiden gjøre så mye ut av at han må prompe. "AHHH, det var godt det!". 😒

Foreldre som stuer ungene sine hos oss fordi de skal et ærend og "de leker jo så fint nå uansett", og så blir de borte mye lengre enn de først sa. Har til og med opplevd at de ikke har svart når vi har ringt for å etterlyse de også. 

Overnattingsgjester som sover lenge. Når de kommer ned og skal spise frokost så holder vi på å dekke på til middag.... 

 

Anonymkode: 4bae9...322

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor til i landet sånn at familie, slekt og venner er ofte innom når de er på reise i landet. Denne sommeren har vi hatt flere gjester enn til vanlig, og dette er fra vår sommer:

De gjestene som er her gjennom flere netter og forventer full oppvartning fra de kommer inn døra til de drar.

Eksempler på dette er forventninger om å —alltid ha nytraktet kaffe og servering av den

—at her har vi frokostbuffet hver morgen, som en frokost med eggerøre, tre sorter brød og oppkuttede grønnsaker og frukt- og dette gjelder omtrent for lunsj og kvelds også

—alle middager bør være mer enn typiske hverdagsmiddager som gratenger, fisk, supper, spaghetti, kjøttdeig-middager

— at vi alltid har rene håndklær i alle størrelser klar (dette gjaldt da vi hadde 7 personer på besøk, vi er 5 som bor her, samtlige gjester brukte TO håndklær daglig. Jeg følte meg som en stuepike)

— at da ferien var over for vår del så skulle vi være energisk og klar for aktiviteter med gjester på ettermiddagen etter jobb. Med 3 barn i alderen 2-6 år, masse ekstra matlaging og husarbeid så orket jeg så lite etter en hektisk dag på jobb og barna var i seng, dette hadde de gjestene lite forståelse for (invitert seg selv siden de var på norgesferie).

—kommentarer på barneoppdragelsen, spøker på bekostning av den slitne og sultne 2-åringen som protesterte på alt

—Ingen respekt for smittevern! Gjester som måtte oppfordres til håndvask da de kom inn etter å ha vært ute en tur, eller dukket opp her, og de som kom veldig tett på 

—De gjestene som ble snurt da vi ba dem booke seg til i området, da vi hadde 7 stykker på besøk og det kom 4 ubudne på overraskelsesbesøk med tanke på overnatting...

—De gjestene som ble misfornøyd med at vi har bare ett rom vi kunne ordne til gjestene, da vi har bare 3 soverom der de to eldste deler soverom. Ikke alle har råd til å lage seg et påbygg så snart huset er på plass

Det som jeg opplever som verst er de som ikke rydder opp etter seg, holder orden, takker for maten eller bidrar til borddekking, oppvask eller forventer at vi har et uendelig matbudsjett. 

Anonymkode: 91387...83c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med veldig mange i denne tråden. Jeg irriterte meg over mye frekkhet, men har nå ordnet alt til beste for meg selv. Jeg mottar ikke besøk lengre. Det går veldig bra. 

Anonymkode: b743c...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange vi får på besøk har en tendens til å sette fra seg skoene på dørmatta, altså rett forran døra 🤦🏼‍♀️ Å nei, det er ikke barn. Vi har 2 skostativ rett ved siden. Jeg forventer ikke at folk nødvendigvis setter skoene sine inn i skohylla, men å sette dem fra seg litt pent forran skostativet, under eller vedsiden syntes jeg er på sin plass.

Anonymkode: b7841...96b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.3.2020 den 22.51, Curlyme skrev:

Du må være sikkelig artig å besøke.

Jeg er litt enig at det er greit med avklaring om barn på forhånd. 

I vår venninnegjeng er det noen med barn og noen uten, som dessverre har ledet til misforståelser. Plutselig tar noen med seg unger når det skal serveres vin, det legger alltid en demper på stemningen. 

Anonymkode: a76c8...1c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som ikke legger vekk mobilen. 

- Folk som blir veldig lenge. 

- Uanmeldt besøk. 

- Folk som roter. Foreldrene mine er eksperter på rot.

- Folk som sier kritiske ting, uten jeg har bedt om deres mening. Ala "Ja, den var kanskje litt for mørk den veggmalingen her?". Syns det er veldig frekt med slik uoppfordret kritikk. 

Anonymkode: a76c8...1c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 8.01, Cleopatra. skrev:

Hva slags mennesker er det du kjenner egentlig? :overrasket:

Svigermor passet ungene her hjemme. Vi har stellebord oppe. Så kom vi hjem å da lå det en brukt bleie på spisebordet... «ojsann, den har jeg visst glemt å kaste, men det er vel ikke første gang det ligger brukte bleier der» «ehm, jo det er det faktisk, vi skifter ikke bleier der vi spiser vi».

Anonymkode: b7841...96b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.2.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Jeg liker at gjestene mine føler seg som hjemme, om de går barbeint inne, må drite, slenger seg i sofaen, snoker i baderomsskapet, så værsegod!!  Mi casa es tu casa!

Anonymkode: 47c16...075

Sånn er jeg også! Lag middag, sett i oppvaskmaskinen, snus i skapene! Jeg har unger så er vant til det meste og alle hemmeligheter er godt gjemt😂🤪

Anonymkode: d0d2d...0a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange vi får på besøk har en tendens til å sette fra seg skoene på dørmatta, altså rett forran døra 🤦🏼‍♀️ Å nei, det er ikke barn. Vi har 2 skostativ rett ved siden. Jeg forventer ikke at folk nødvendigvis setter skoene sine inn i skohylla, men å sette dem fra seg litt pent forran skostativet, under eller vedsiden syntes jeg er på sin plass.

Anonymkode: b7841...96b

Mens jeg foretrekker at de setter det på matten, spesielt hvis det har regnet eller er snø ute. Vil helst ha så lite skitt som mulig inn på gulvet.

Anonymkode: 0cac9...3b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2020 den 2.29, AnonymBruker skrev:

Legg noen store bøker, lette esker, eller en bunke blader under der. Da er det ikke så enkelt å stikke bena inn.

Anonymkode: 2297c...4fd

Hvorfor skal man måtte legge masse rot som samler støv der, når man sier i fra at det ikke er greit? Må legge hindringer til for at voksne folk skal la være å putte bena sine i andres møbler...

Anonymkode: e6a5d...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke er gjester hos dere... 😱 hos meg vil jeg at folk skal slappe av og føle seg som hjemme. 

Anonymkode: e1fd9...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...