Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig at det er eldgammelt. Men det betyr ikke at det fortsatt gjelder. 

Det er ikke kult å få tannbørste og annet dynket i bæsjedråper fordi enkelte ikke skjønner poenget med dolokk. 

Anonymkode: d9cb9...2ce

Derfor har jeg tannbørsten inne i badeskapet. Alltid hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dolokk har faktisk en funksjon. Det er ikke der til pynt akkurat😅 

Eneste jeg misliker med gjester er folk som ikke tar ned dolokket før de trekker opp. Da kjenner jeg trangen for å vaske ned badet. Bor i leilighet med ett lite bad uten vindu.. 
 

Anonymkode: e32f1...a34

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 12.04, Aurora** skrev:

Nei, men det går uansett an å spørre. Alle mine venninner som  har barn er i forhold. Når vi planlegger besøk, så kan de faktisk spørre om de kan ta med Per.  Jeg foretrekker at barn ikke er med da de tar mye av oppmerksomheten og man får ikke alltid snakke om voksenting. Ikke alt man kan prate om foran barn heller. Sier de "mannen min er ikke hjemme, går det greit hvis jeg tar med Per?" Så er det helt greit, men igjen foretrekker at de spør.

Du må være sikkelig artig å besøke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke denne fobien mot folk som er barbeint eller folk som går inn med sko. Kan dere ikke bare tørke over gulvet da? det tar to minutter. Sære folk. Høres ut som dere tar golvvask 1 gang per uke. Det synes jeg er ekkelt. 

Anonymkode: 9d529...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg missliker at gjester gjør. Her må jeg si å komme. Er svært lite glad i besøk.

Anonymkode: 5bd36...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 23.47, AnonymBruker skrev:

jeg skjønner ikke denne fobien mot folk som er barbeint eller folk som går inn med sko. Kan dere ikke bare tørke over gulvet da? det tar to minutter. Sære folk. Høres ut som dere tar golvvask 1 gang per uke. Det synes jeg er ekkelt. 

Anonymkode: 9d529...70c

Det tar ikke to minutter når du har stort hus. Dessuten har mange tepper, og det er bare helt unødvendig å tråkke inn på tepper med sølete, skitne sko. Det tar to sekunder å ta av og på sko i gangen...

Anonymkode: 2297c...4fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.3.2020 den 5.15, AnonymBruker skrev:

Det tar ikke to minutter når du har stort hus. Dessuten har mange tepper, og det er bare helt unødvendig å tråkke inn på tepper med sølete, skitne sko. Det tar to sekunder å ta av og på sko i gangen...

Anonymkode: 2297c...4fd

Enig ifh til sko. Barbeint skjønner jeg ikke problemet med. Svette føtter er like svette med sokker på om de har gått med skoa lenge 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker at de roter i mitt rot.

Anonymkode: 78cd5...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker generelt å ha besøk jeg.. liker det ikke. Vet ikke hvorfor, bare liker mye heller å dra til andre enn å dra de med hjem!:)

Anonymkode: 23536...73a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker generelt å ha besøk jeg.. liker det ikke. Vet ikke hvorfor, bare liker mye heller å dra til andre enn å dra de med hjem!:)

Anonymkode: 23536...73a

Gi og ta, hørt om det.

Anonymkode: 8a1ba...6f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Misliker at gjester går med skoene utenfor skomatten jeg har i gangen. Det er litt sært men, liker at møkka holder seg til et bestemt sted og ikke på parketten der alle tråkker over med sokkene og tar med møkka videre til andre steder i huset. Hater å "kjenne" at jeg tråkker på en liten stein eller sand, blir gaaal. 

2. At folk ikke vasker hendene med det første når de kommer hjem til meg.

3. Sånn ellers er jeg ikke supersosial av meg så orker ikke å ha besøk over flere dager uten noe plan for når de skal dra osv. Svigers er sykt dårlig på det. Da blir jeg sliten og stressa etter noen dager, det er først da de tar hintet tror jeg. Jeg tenker det er best å dra mens det fortsatt er god stemning, ikke vente helt til folk blir dritt lei av deg. Men så er alle mennesker forskjellige da. 

Anonymkode: 4c60e...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skifter bleie i sofaen, selv når vi har sagt at det er stellebord på badet til dem... Folk som kaster bæsjebleier i kjøkkensøpla vår. 🙄 Folk som går barbeint. Folk som absolutt skal ta ut oppvaskmaskina og setter alt feil.. 😅 Det er jo bare godt ment, men finner jo ingenting etterpå. 😂 Hmm.. Hva mer? Har visst ikke så mye å klage på. Men folk som er i selskap og så snakker de bare om seg og sitt og tar over hele selskapet fra jubilanten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 10.58, Kaisamaia skrev:

Folk som skifter bleie i sofaen, selv når vi har sagt at det er stellebord på badet til dem... Folk som kaster bæsjebleier i kjøkkensøpla vår. 🙄 Folk som går barbeint. Folk som absolutt skal ta ut oppvaskmaskina og setter alt feil.. 😅 Det er jo bare godt ment, men finner jo ingenting etterpå. 😂 Hmm.. Hva mer? Har visst ikke så mye å klage på. Men folk som er i selskap og så snakker de bare om seg og sitt og tar over hele selskapet fra jubilanten. 

Hva slags mennesker er det du kjenner egentlig? :overrasket:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- åpner lukkede dører til feks soverom, kott, vaskerom

- åpner skap som åpenbart har privat innhold, som på badet 

- legger seg i senga mi 

- tar med skittentøy hjem for å vaske 🙄 (mamma og svigermor, skjerp dere) 

- rydder og vasker kjøkkenet når de er bedt på besøk.. mye koseligere når gjester sitter og skravler 

- sjekker om plantene mine trenger vann

- rynker på nesa over rom som ikke er pusset opp enda 

- kommenterer at vinduene kunne trengt en vask, e.l. 
 

Anonymkode: 9025a...7d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cleopatra. skrev:

Hva slags mennesker er det du kjenner egentlig? :overrasket:

Haha, sant.. Er heldigvis bare to-tre som har gjort det, men det er mange nok.. Kunne aldri falt meg inn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et stuebord fra IKEA, så ikke beste kvalitet, hater når noen legger bena på platen under, den er tynn og myk. Og når jeg spør pent om de kan ta ned beina forde platen blir bøyd eller kan falle av, så svarer noen bare at den sitter godt og ikke faller av... Vel den blir og bøyd og stygg, den er heller ikke til for å ha bein på. Når jeg får kjøpt meg nytt bord så blir det uten plate! 

Anonymkode: e6a5d...4e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Bare sitter på telefonen.

- Snakker nedlatende om maten jeg lager ("vi gjør d ikke sånn")

Anonymkode: e60e4...3c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha husker dere den tiden hvor vi kunne irritere oss over gjester 😅

Anonymkode: 6d9c9...a4a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

- Bare sitter på telefonen.

- Snakker nedlatende om maten jeg lager ("vi gjør d ikke sånn")

Anonymkode: e60e4...3c5

Åh, enig. En av grunnene til at vi omtrent aldri har middagsgjester lenger, og om vi har det så sørger jeg for at maten står klar til de kommer. Brent meg alt for mange ganger på å bli enige om at et besøk blir til middag, og når jeg setter i gang så kommer de inn på kjøkkenet og liksom skal hjelpe ved å si "se her du, det er myye enklere å gjøre det på denne måten! ;)" og sånne ting. Eller, hvis de absolutt MÅ komme inn og hjelpe, så bare starter de å hive oppi ingredienser utifra hva de gjør hjemme og de selv mener er ok, istedefor å faktisk spørre meg hva jeg har oppi gryta fra før eller hvordan jeg ønsker at de skal gjøre det. 

1: jeg har allerede sagt at jeg ikke trenger hjelp og at de bare kan slappe av med vin og kose seg i stua med de andre 

2: mitt kjøkken, jeg lager maten slik JEG lager den

Jeg er aldri sånn på besøk hos andre og jeg er takknemlig for å bli bedt, spiser den maten jeg får med stor takknemlighet. 

En annen ting som irriterer meg er svigerforeldra mine, som hver eneste gang jeg disker opp med middag går for å hente saltbøssa. Og strør salt på maten uten å smake først. Deretter klager de på at maten var for sterk/salt 🙄

Anonymkode: 8d6dc...e6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha husker dere den tiden hvor vi kunne irritere oss over gjester 😅

Anonymkode: 6d9c9...a4a

Ha ha ha 😄. Det var tider det 👍

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...