Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/27/2020 at 1:38 PM, AnonymBruker said:

Takhøyden er ganske gøy, og det skal litt til for å irritere meg. Men å komme inn i min bolig å kommentere hvordan hunden min skal oppdras eller å gi h*n mat ved spisebordet godtar jeg ikke. Gir du hunden min mat ved spisebordet så forventer h*n å få mat derifra neste gang det spises...

Anonymkode: 9de0a...0b3

Det var til denne jeg mente med sensurering av hundens kjønn, glemte å legg med den

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Huh? :klo: Det står "hun/henne" 

 

Anonymkode: bf316...283

 

Anonymkode: 82c23...42b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Missliker at folk er anspente hos meg. At dem sitter på "tåhev" eller ikke tar av seg jakka når de kommer inn og sitter med jakka på, på kanten av soffan. Stresser meg som faen. Ellers vil jeg at folk skal føle seg som hjemme og ta mat om de et sultne, dusje om de føler for det. Men det pleier jeg å si at de bare får gjøre så jeg slipper spørsmål om "kan jeg ta et glass med vann" "kan jeg låne dusjen" "kan jeg ta en brødskive" osv... 

Så jeg har ingen regler hos meg... jo! En ting, hater at folk kaster papp ellet plast i restavfallet. Det skal sorteres. 

Anonymkode: 2f606...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ og en ting til. Ikke mat kattene mine. De får ikke menneskemat og er vandt med det, så jeg kan ha maten min helt ifred! Begynner de å få mat når vi spiser så begynner de fort å tigge å dra på seg det som uvane. Jeg har vært så streng på det at jeg kan la tallerken med mat stå på soffabordet imens jeg er på do. Det blir ikke rørt og det skal IKKE ødlegges. 

Anonymkode: 2f606...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 12.53, MegSelv11 skrev:

Hva er ekkelt med å gå barbent? Seriøst spørsmål. Jeg går ofte barbent i sko året rundt, og ja jeg tar av meg skoene i gangen. Hva er ekkelt med rene føtter?

Jeg går barbeint i sko året rundt og, men har et par sokker i lommen/vesken i tilfelle jeg må ta av meg på beina hos andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Føtter er sykt ekkelt. Tviler jeg på at jeg er alene om å mene det. Jeg hadde reagert hvis noen kom hit og gikk uten sokker 🙃

Anonymkode: c3803...891

Hva er ekkelt med føtter?

Rene føtter that is.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hastaluego
On 7/26/2015 at 12:46 AM, AnonymBruker said:

 

Men det absolutt verste er folk som ikke forstår når det er på tide å gå hjem! Har spesielt ett vennepar der begge er på aap og som har all verdens med tid, fullstendig uten forståelse for at jeg er sliten etter en lang arbeidsdag eller skal opp tidlig dagen etter. Flere ganger har jeg måtte sagt rett ut at jeg er trøtt og må legge meg, og de blir nesten litt snurt, til tross for at klokken er 04 og resten av selskapet gikk for tre timer siden. Trodde det var bare jeg som irriterte meg over disse to, men da det kom opp hvor vi skulle feire 17.mai var det flere som ikke orket ha det hos seg hvis vi skulle invitere x og y fordi de forventet nachspiel halve natten... Hvis alle andre i ett selskap går, gå du også!

 


Anonymous poster hash: 4746a...767

 

og det er altså fordi de er på aap at de har så dårlige manerer? 

stakkars deg i full jobb ja.

insensitive navere. først skal man betale livsoppholdet deres, så skal man underholde dem. makan?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hastaluego
9 minutter siden, Imperfectionibus said:

Jeg går barbeint i sko året rundt og, men har et par sokker i lommen/vesken i tilfelle jeg må ta av meg på beina hos andre.

 

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Hva er ekkelt med føtter?

Rene føtter that is.

Jeg tror vi må lage en egen tråd om føtter. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor føtter er så ekle, men de er bare det. Sykt ekle. Føtter blir svette, det samler seg dritt under negler, de får sopp, hard ekkel hud, de blir svarte og klamme og klasker mot parketten min, og det blir fotmerker på parketten når folk går der. Så ekkelt at jeg blir fysisk dårlig. 

For å si det sånn, om jeg fikk valget om å stikke tunga mi langt inn i ørevoksen på vilt fremmede folk eller slikke på en (ren) stortå, hadde jeg valgt øret. Og ganske mange andre plasser på kroppen før jeg nærmet meg føttene. Jeg hater føtter. Og kommer du på besøk til meg uten sokker blir besøket kort...! 

Anonymkode: a2bbc...c46

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Missliker at folk er anspente hos meg. At dem sitter på "tåhev" eller ikke tar av seg jakka når de kommer inn og sitter med jakka på, på kanten av soffan. Stresser meg som faen. Ellers vil jeg at folk skal føle seg som hjemme og ta mat om de et sultne, dusje om de føler for det. Men det pleier jeg å si at de bare får gjøre så jeg slipper spørsmål om "kan jeg ta et glass med vann" "kan jeg låne dusjen" "kan jeg ta en brødskive" osv... 

Så jeg har ingen regler hos meg... jo! En ting, hater at folk kaster papp ellet plast i restavfallet. Det skal sorteres. 

Anonymkode: 2f606...545

Kommer de hjem til deg for å dusje?

 

Anonymkode: 2297c...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inne med sko! Spesielt når jeg nettopp har vasket... Enkelte familiemedlemmer (svigers🙄) som valser inn med skoene på, setter seg i sofaen med arbeidsklær. Og forsyner seg av kjøleskapet, gjerne av matvarer som skal brukes i matlaging, så jeg må ut å handle igjen... 

Anonymkode: faafd...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 1.06, Gjest hastaluego skrev:

og det er altså fordi de er på aap at de har så dårlige manerer? 

stakkars deg i full jobb ja.

insensitive navere. først skal man betale livsoppholdet deres, så skal man underholde dem. makan?!

Tviler på at det var slik AB mente det :) 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi må lage en egen tråd om føtter. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor føtter er så ekle, men de er bare det. Sykt ekle. Føtter blir svette, det samler seg dritt under negler, de får sopp, hard ekkel hud, de blir svarte og klamme og klasker mot parketten min, og det blir fotmerker på parketten når folk går der. Så ekkelt at jeg blir fysisk dårlig. 

For å si det sånn, om jeg fikk valget om å stikke tunga mi langt inn i ørevoksen på vilt fremmede folk eller slikke på en (ren) stortå, hadde jeg valgt øret. Og ganske mange andre plasser på kroppen før jeg nærmet meg føttene. Jeg hater føtter. Og kommer du på besøk til meg uten sokker blir besøket kort...! 

Anonymkode: a2bbc...c46

😂😂😂 

Huffmeg! Enig at føtter er litt ekkelt, og at det er grisete å gå barfot hjemme hos andre. Men dette må da grense til en slags fobi? 

Anonymkode: edfa0...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Ingen jeg kjenner går barbeint på veien, på kjøpesenter, på offentlig transport, på jobben. Det hadde vært utrolig ekkelt. Finnes antagelig folk som går barbeint på slike steder, men dette må virkelig være ekstreme unntak fra befolkningen ellers. 

Når folk kommer barbeint inn i hus, så kommer de direkte fra et par sko som de har satt igjen i gangen. Det er i hvert fall normalen. 

Sånn ellers synes jeg ikke det er spesielt høflig å ha føttene oppi andre si sofa, verken med eller uten sokker eller sko. Og, ja, enig i at bare føtter i sofa er en uting, om ikke sofaen er ens egen, og føttene er gullende rene, som i rett fra dusjen. 

Anonymkode: bf316...283

På sommeren må du da ha sett det? Jeg har til og med observert folk kjøre bil barføtt. 

Og ja, jeg er enig i at det er utrolig ekkelt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en ting til:

Folk som kommenterer hvor "feil" tingene mine står. Har en venninne som alltid skal påpeke at "det skapet hadde sett finere ut der" eller at "jeg hadde heller satt Zaloen der borte" for å så begynne å flytte på ting. Når jeg forklarer at den kjøkkenmaskinen bor der den bor pga at blabla (gjennomtenkt grunn) så er det ikke bra nok. F.eks liker jeg isbiter uten smak av stekefett, derfor står isbitmaskinen min et stykke unna komfyren f.eks. 

Jeg er veldig glad i henne og stort sett er hun bare hyggelig, men jeg inviterer henne ikke så ofte på besøk lenger.

Anonymkode: a2992...ac0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi må lage en egen tråd om føtter. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor føtter er så ekle, men de er bare det. Sykt ekle. Føtter blir svette, det samler seg dritt under negler, de får sopp, hard ekkel hud, de blir svarte og klamme og klasker mot parketten min, og det blir fotmerker på parketten når folk går der. Så ekkelt at jeg blir fysisk dårlig. 

For å si det sånn, om jeg fikk valget om å stikke tunga mi langt inn i ørevoksen på vilt fremmede folk eller slikke på en (ren) stortå, hadde jeg valgt øret. Og ganske mange andre plasser på kroppen før jeg nærmet meg føttene. Jeg hater føtter. Og kommer du på besøk til meg uten sokker blir besøket kort...! 

Anonymkode: a2bbc...c46

Vurdert hjelp?

Syns det lukter av folk sine ben når de er i sokker hele dagen.

Jeg har som sagt med meg sokker som taes på om jeg skal inn til folk men jeg er meget nøye på rengjøring av mine føtter siden jeg går mest mulig barfot inne og ute hele året. (T.o.m i snø) så vet at jeg da får skitne ben som må vaskes når jeg kommer innomhus.

(Har på sko når jeg f.eks er i butikken (spesielt i matbutikken er det viktig pga hygiene))

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ti10 skrev:

På sommeren må du da ha sett det? Jeg har til og med observert folk kjøre bil barføtt. 

Og ja, jeg er enig i at det er utrolig ekkelt :)

 

Jeg kjører bil barfot men ville aldri gått barfot på offentlig transportmiddel, eller i butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har et vennepar hvor han er håndverker. Han kommer ofte rett fra jobb og skal ofte rett ut på jobb igjen, som selvsagt er helt ok! Men de er også våre nærmeste naboer, så jeg synes godt han kan stikke innom seg å skifte ut av arbeidsbuksa før han slenger seg ned i sofaen min! 

Anonymkode: 26f4e...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som går inne med sko! Spesielt når jeg nettopp har vasket... Enkelte familiemedlemmer (svigers🙄) som valser inn med skoene på, setter seg i sofaen med arbeidsklær. Og forsyner seg av kjøleskapet, gjerne av matvarer som skal brukes i matlaging, så jeg må ut å handle igjen... 

Anonymkode: faafd...939

Skjønner ikke hvorfor folk ikke tar av seg sko!!!! En ting er om huseier går inne med sko, men når de åpenbart ikke gjør det - ta dem av!! Hva faen! For meg er det like sjukt som å pisse på stuegulvet til noen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venninna mi med herpesutbrudd drikker av glasset mitt. Liker generelt ikke å dele glass med noen da. Synes det er høyst unødvendig å smake på andres drikke når man vet hvor det er både glass og drikke, dette skjer like ofte hos henne selv som hos meg. 

Når folk stikker innom uanmeldt når jeg har små barn, særlig det første året. Ofte er dette sånne type personer som ikke tar et hint og like gjerne må kastes ut. Feks da jeg tok med meg babyen på soverommet for å amme fordi baby var sulten og trøtt, også kommer en av disse folkene inn etter meg for å snakke videre. Altså, hallo? 

Når familie tar med telefonene sine inn til tross for at jeg har gitt beskjed om at i mitt hjem så er ikke det greit. Høres nok merkelig ut, men når man har familie som kommer på besøk og sitter med telefonen hele tiden under en samtale og man ser skuffelsen i øynene til barn helt ned i ettårsalderen som ikke oppnår kontakt med feks besteforeldre, da må man bare. 

Anonymkode: cad32...e7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/29/2020 at 1:06 AM, Guest hastaluego said:

og det er altså fordi de er på aap at de har så dårlige manerer? 

stakkars deg i full jobb ja.

insensitive navere. først skal man betale livsoppholdet deres, så skal man underholde dem. makan?!

Amen. 

Har aldri opplevd at folk på AAP eller oppegående uføre skiller seg spesielt ut fra de i jobb når det kommer til manerer, annet enn at de er mer rause i tankegangen og har større aksept for ulikheter hos folk. 

Anonymkode: cad32...e7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...