Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fordommer mot de som har sex med typ 20 år elder og yngre enn seg selv.

Anonymkode: 20f7b...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fordommer mot transpersoner som forlanger å få skifte i samme garderobe som det kjønnet de definerer seg som, men som de ikke er. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har fordommer mot de som har sex med typ 20 år elder og yngre enn seg selv.

Anonymkode: 20f7b...ba9

Hvorfor?

Anonymkode: 31701...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor?

Anonymkode: 31701...d75

Fordi.

Anonymkode: 20f7b...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Fysj, jeg har fordommer mot mennesker som syns det er Ok å drepe en baby. En baby på 24 uker kan faktisk overleve utenfor livmoren, helt groteskt at noen syns det er ok å ta livet av en liten baby, bare fordi han befinner seg inni magen og ikke utenfor. Det er som å legge et teppe over den, og si at han kan drepes nå siden han ikke er synlig. 

Anonymkode: c40bc...505

Som regel vil ikke barn født i uke 24 kunne ha et normalt liv, man vil nesten alltid finne hjerneskader, sykdommer, funksjonshemminger eller andre alvorlige helseproblemer hos slike barn. Jeg tror derfor at de færreste av disse barna vil få et verdig liv. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det mulig å "velge" å ikke redde et barn født i uke 24. Det høres nok litt fælt ut å si at enkeltes liv ikke er "verdig", men jeg har selv sett mennesker med et ekstremt funksjonstap. Eldre mennesker med for eksempel hjerneslag, som kun kan ligge i en seng eller sitte i en rullestol med gjerne bare litt bevegelighet i en arm, eller kanskje to i tillegg til halsen og opp. Men som likevel må mates med mat som er most. Mange har heller ikke språk, og er derfor omtrent ute av stand til å kommunisere. De lever som regel ikke et godt liv, selv om menneskene rundt prøver hardt. Så å leve som multifunksjonshemmet med haugevis av sykdommer og skader, gjerne med dårlig kognitiv funksjon og en mental alder langt under reell alder er ikke et liv jeg ville betegnet som fullverdig. Men for all del, når slike barn først er født så skal man gjøre alt man kan for å gi dem et så verdig liv som overhodet mulig. Jeg mener heller ikke at mennesker med slik funksjon er mindre verdt, men jeg tviler sterkt på at livskvaliteten til individet er spesielt stor. 

Anonymkode: ac37c...82c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som latterliggjør andres jobb og utdanning. Ikke bare er det manglende respekt, men som regel viser de også manglende kunnskap om jobbene de omtaler. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot de som stemmer på FRP. Tenker at de er mindre empatiske og mer egoistiske enn en gjennomsnittlig person. 

Jeg har nok også fordommer mot jenter som fyller kroppene og ansiktene sine med silikon, restylan og botox. Spesielt de som i tillegg går rundt med vesker fra Louis Vuitton eller lignende merker. Tenker at de er mer overfladiske og materialistiske enn andre, i tillegg til at de gjerne er litt «enkle». 

Disse fordommene blir ofte (ikke alltid) bekreftet. De menneskene jeg har møtt som virker lite varme, åpne og imøtekommende viser seg ofte å være de som stemmer FRP. Har også møtt en del av disse «silikonjentene» på vors, og som oftest handler samtalene om ting som har med sminke, klær, shopping o.l. å gjøre. Eventuelt litt baksnakking av andre, eller samtaler om realityprogram som Paradise Hotel eller Bloggerne. 

Anonymkode: ee147...d97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

En mann med ereksjon har gitt sitt samtykke til sex.

Anonymkode: d263f...072

Hvorfor mener du det? Ereksjon kan komme når som helst liksom. Gir kvinnene sitt samtykke om de er våte da eller? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brimi skrev:
 

Hvorfor mener du det? Ereksjon kan komme når som helst liksom. Gir kvinnene sitt samtykke om de er våte da eller? 

Selvsagt ikke, men det er noe helt annet.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 12.21, AnonymBruker skrev:
 

En mann med ereksjon har gitt sitt samtykke til sex.

Anonymkode: d263f...072

Eh...nei.... En mann som blir seksuelt misbrukt kan både få ereksjon og utløsning uten å ville det fordi kroppen reagerer. Det kan føre til enormt med skam og skyldfølelse etterpå. 

Anonymkode: c2489...b04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som får glede av si/gjøre stygge ting mot andre mennesker

Personer som smisker med pene mennesker, men overser de med mindre heldig utseende

De som mener de vet hvordan de selv oppdrar barn og dømmer foreldre som de mener ikke har oppdragelse på barna. Har sett flere ganger at de ofte får ustyrlige barn selv og i ettertid innser at alle barn er forskjellige. 

Folk som får glede av når det går dårlig med andre og blir leie seg når andre har suksess.

Folk som klager over hvor mye rot de har (som har tid til å ta tak i det), mener de har et dårligere liv på grunn av det og misunner dem som har det ryddig. Heldige deg osv. Gjør noe med det da.

De som alltid klager over dårlig råd, bruker pengene sine ufornuftig ikke har budsjett...

Mennesker som alltid skal ha hjelp fra venner, men aldri stiller opp selv.

Anonymkode: 14487...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er villig til å være kjæreste/venn med en som behandler andre mennesker dårlig. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvsagt ikke, men det er noe helt annet.

Anonymkode: d263f...072

Nei, det er ikke det. En kvinne kan bli både våt og kåt ved et overgrep. Finnes til og med de som har fått orgasme. Det betyr ikke at de samtykker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brimi skrev:

Nei, det er ikke det. En kvinne kan bli både våt og kåt ved et overgrep. Finnes til og med de som har fått orgasme. Det betyr ikke at de samtykker. 

Ja det var jo det jeg skrev.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo det jeg skrev.

Anonymkode: d263f...072

Da skjønner du vel det at det gjelder menn også? Selv om de får en ereksjon betyr ikke det at de samtykker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Catalina Culès skrev:

De som menneskeliggjør  dyr.

Hva legger du i det? eksempler?

Anonymkode: a6bc8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i det? eksempler?

Anonymkode: a6bc8...2c8

Et eksempel, er at de blir en erstatning for et barn, de blir dullet som en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...