Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fordommer mot de hordene av utenlandske menn som kommer som flyktninger. Tror få av dem faktisk er det. Jeg tror de bare vil ha pengene våre, og eventuell familiegjenforening.

Jeg har fordommer mot polakker i håndtverkerbransjen. De blir ofte syke rett etter at de får rett på sykepenger og lever på trygd i sitt hjemland. Barnebidrag får de også rett på, selv om barna ikke engang har vært i Norge.

Jeg har fordommer mot røykere. Jeg tror det er enkle mennesker som ikke er så smarte. Røyk = dum.

Gamle griser som får seg utenlandsk kone, gjerne fra fattige land. Koner de ikke har et felles språk å kommunisere med og som de har kjent i 2 uker. Damer de sier er den store kjærligheten bare fordi damene suger den ekle lille pikken deres.

Overvektige mennesker. Fordi de mangler selvkontroll. Kjenner ikke mange overvektige mennesker som faktisk har et så godt kosthold de tror de har. Antall kalorier i en rett blir ganske heftig undervurdert/glemt...

Folk på luksusfellen. Hallo!?? Noen hjemme??

Folk med logovesker. Harry, hvem prøver de å være? Strebere.

Damer som bruker truser/boksere. Ofte er de sjeldent spesielt feminine og jeg tenker de ikke bryr seg om å være sexy for mannen sin. Jeg tror de er dårlige i senga.

Osv osv. Jeg er fordomsfull som f***.

Anonymkode: cdfd3...2b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fordommer mot brukere på KG som ganske opplagt enten gjør deg dumme eller misforstår med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne kvinner som bruker stringtruse er enten barnslig eller dum. Da de tydeligvis ikke vet hvor uhygienisk det er 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 
Du behersker tydeligvis ikke riktig tegnsetting. Ler deg reglene for skråstrek før du dømmer andre.

Anonymkode: 030f8...ba8

Lær*

(måtte bare) :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Damer som bruker truser/boksere. Ofte er de sjeldent spesielt feminine og jeg tenker de ikke bryr seg om å være sexy for mannen sin. Jeg tror de er dårlige i senga.

Anonymkode: cdfd3...2b1

Mener du det er bedre om de går uten? 🤔

Anonymkode: c2489...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 20.16, Peaches skrev:
 

- Det er best for alle parter å la ekstremt utviklingshemmede babyer dø en tidlig og verdig død.

- All synlig religion i offentligheten burde vært forbudt. Kirker er greit, men ikke andre religiøse bygg eller gardiner på kvinner.

- Aktiv dødshjelp burde vært tillatt. 

- Å få barn/kjæledyr er ingen menneskerett.

- Folk i dag blir støtt av absolutt alt. De er altfor opptatt til å være politisk korrekte at det går ut over rasjonell tenking.

- Vi burde stenge grensene for flykninger, og sende de fleste tilbake.

- Det store rasehatet i USA. Nei, jeg snakker ikke om at hvite hater og trakasserer svarte, heller omvendt. Og medias ensidige dekning av det. 

- Har ekstremt store fordommer mot folk som har chihuahua.

- I mitt voksende liv har jeg møtt ett barn som jeg liker. Ett.

- Vi burde ikke blande menneskeraser.

- Å spise hund og katt er helt greit.

- Folk som misbruker ordet rasist, så det nå har mistet all betydning.

- Voldtekts"menn" burde blitt kastrert. Kvinner og menn som lyver om voldtelt burde sitte inne.

- Vi trenger strengere straffer. 

- At man absolutt MÅ ha med en svart person i hver film/TV-serie.

- Tigermødre som ikke tåler kritikk av eget barn, selv om barnet er avkommet til Satan selv.

- Folk som kler seg ut som dyr og oppfører seg deretter burde blitt avlivet. Hos veterinær.

- Studenter har mer enn nok med penger.

- Folk som lever på trygd og ikke har en reell sykdom er parasitter.

- Hjemmeværende kvinner og kvinner som tar mannen sitt etternavn pga tradisjon setter kvinnekampen tilbake.

- Fordommer mot folk som ikke har guts nok til å stå opp for seg selv.

- Folk som ser på anime er som regel tapere.

- Innvandrere som snakker kebabnorsk, eller som har bodd her i mange år uten å lære seg språket. Respektløst.

- Det finnes bare to kjønn, og man kan ikke være født i feil kropp. Da trenger man en akuttinnleggelse på psyk.

- Folk som bruker matallergier som trendsykdommer.

- Fedmeoperasjoner skal betales av personen selv.

- Mange eldre er sinnsykt frekke i kjeften, og mangler oppdragelse.

- Folk som mener de selv er guds gave til menneskeheten fordi de stemmer MDG, SV, AP, RØDT. Dere er problemet, ikke løsningen.

- Folk som er imot pels.

- MeToo tok helt av, og ødela livet til mange uskyldige. Viser hvor jævlige mennesker er som sauer. Hilsen en sjeldent oppegående feminist.

 

Mye av dette sier jeg høyt, får vel også legge til lista; folk som ikke tør å si meningen sin i det offentlige i frykt for at andre skal mislike dem.

Hyggelig du...:ironi:

Anonymkode: eb2f1...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2018 den 17.08, AnonymBruker skrev:
 

Selv om alle foreldre er glade i barna sine så kan man jo være litt realistisk også. Er du klar over hvilken økonomisk belastning noen av de pålegger samfunnet?

Anonymkode: 865ad...908

Se skaper også mange arbeidsplasser. 

Anonymkode: 92015...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som slutter med prevensjon/ lyver om at de bruker det til partneren sin fordi hun ønsker seg barn men mannen er ikke klar selv. Faens type kvinnfolk. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer ved at jeg ikke låner ut min elektriske sparkesykkel til noen. Det er alltid noen som vil prøve, også etniske nordmenn, men denne gangen, fordi at en ikke-etnisk norsk spurte om å få låne den litt, og jeg sa "Nei", så ble jeg spurt om det var "fordi han var svart".

Vi kan si jeg har fordommer mot å bli stemplet for rasist, når det ikke handler om et snev om rasisme fra min side. Man burde ikke rope ulv for mange ganger, for da vil ikke folk bry seg til slutt, når den virkelige rasismen finner sted.

Neste gang skal jeg spørre om han sier det, bare fordi jeg er hvit. Det er ikke slik at jeg skal gå med på alt, bare fordi jeg er etnisk nordmann. Er det nei, så er det nei, uansett hvem som spør. Og en får ikke brukt rasismekortet, som en inngangsbilett til å få låne noe fra meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være jeg har skrevet før i denne posten... But so be it.

Jeg har fordommer mot

-Rasister/nazister. "jeg er absolutt ikke rasist, men...." føler de som kommer med rasistiske ytringer gjerne er mindre intelligente.

- Vaksinemotstandere

- De som deler alt ukritisk på sosiale medier. 

- De som jobber på "Livets harde skole"

- De som er medlemmer av "vi som hater barnevernet" og lignende grupper.

- Energislukere, de som alltid er negative, alltid skal klage og fremstille seg som offer.

- De som ikke klarer, eller gidder, uttale "kj" lyden riktig. 

- De som ikke tør å reise lengre en til Danmark med danskebåten, fordi det er så fryktelig farlig i alle andre land

- De som stemmer FRP

- De som stemmer Liberalistene

- De som kjøper dyr i jule eller bursdagsgave til ungene

- Foreldre som kjøper 10 forskjellige kalendere, gaver til flere tusen kroner til barna, og generelt bare skjemmer barna bort med materielle ting.

- De som kaller barna sine for "lille prinsesse/prinsen"

- De som får vondt i "mammahjertet"

- Foreldre som ikke ser egne barns feil, eller irettesetter barna sine

- Foreldre som hele tiden er redd for at lille prinsessa skal føle seg utenfor om hun ikke får hoverboard, iphone X osv. 

- Foreldre som klager når bhg/skole har planleggingsdag eller ferie. Du satt et barn til verden, du klarer å tilbringe litt tid med barnet ditt også.

- De som stinker innerøykt tobakk på lang avstand

- Folk som ikke hilser, takker eller klarer å fremvise normal høflighet

- De som fester hver helg

- Folk som ikke evner å se andre menneskers synspunkter

 

Har nok mange flere meninger og fordommer... Men dette er ting som jeg ikke har problemer med å stå inne for :) 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner innerst inne vet ikke kan konkurrere med menn, og dermed prøver de utjevne forskjellee ved å skylde på undertrykking, enn å gjøre det sosialt akseptert å si at kvinner rett og slett ikke klarer yte på toppnivå som menn.

At kvinner modner fortere enn menn fordi nivået på modningen er lavere. Kvinner er som barn

At folk som kjører livet sitt i grus fortjener ikke hjelp

Anonymkode: 58038...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesten er ikke uten skyld når det kommer til konflikten med Russland.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.10.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:
 

Har fordommer mot de hordene av utenlandske menn som kommer som flyktninger. Tror få av dem faktisk er det. Jeg tror de bare vil ha pengene våre, og eventuell familiegjenforening.

Jeg har fordommer mot polakker i håndtverkerbransjen. De blir ofte syke rett etter at de får rett på sykepenger og lever på trygd i sitt hjemland. Barnebidrag får de også rett på, selv om barna ikke engang har vært i Norge.

Jeg har fordommer mot røykere. Jeg tror det er enkle mennesker som ikke er så smarte. Røyk = dum.

Gamle griser som får seg utenlandsk kone, gjerne fra fattige land. Koner de ikke har et felles språk å kommunisere med og som de har kjent i 2 uker. Damer de sier er den store kjærligheten bare fordi damene suger den ekle lille pikken deres.

Overvektige mennesker. Fordi de mangler selvkontroll. Kjenner ikke mange overvektige mennesker som faktisk har et så godt kosthold de tror de har. Antall kalorier i en rett blir ganske heftig undervurdert/glemt...

Folk på luksusfellen. Hallo!?? Noen hjemme??

Folk med logovesker. Harry, hvem prøver de å være? Strebere.

Damer som bruker truser/boksere. Ofte er de sjeldent spesielt feminine og jeg tenker de ikke bryr seg om å være sexy for mannen sin. Jeg tror de er dårlige i senga.

Osv osv. Jeg er fordomsfull som f***.

Anonymkode: cdfd3...2b1

Akkurat den der er vel en smaksak, heller en en fordom. Ikke alle menn synes at string er sexy. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Er skeptiske mot romere...tror mange av de stjeler, selger barna sine. Greit nok at de stjeler pga fattigdom, men... (jeg synes det er ok at de tigger og er her, men ville ikke slept de inn i mitt hus eller om jeg var vakt i butikk ville jeg holdt er godt øye på de)

- skeptisk mot sigøynere av samme årsak som ovenfor.

 

Ellers mer normal skeptisk mot barnevernshatere, livets harde skole, røykere (selv om min mann røyker noen ganger..). Mot ME er jeg veldig skeptisk, ikke sykdommen i seg selv, men at så mange reellt har det, tror mange har feil diagnose.

Anonymkode: 7186b...7a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk i begynnelsen av 20 årene som kjøper hus eller bolig må ha rike foreldre.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Store fordommer mot menn med thai-chiks. Thai, fillipinio.. alle under samme kam. Hater de. Sikkert fordi jeg har en mann i nær familie som ga opp å finne seg norsk dame. Kom hjem med en pengesluker. Heldigvis ei på samme alder. Jeg blir kvalm av de, så jeg overser henne når hun er her. 

Anonymkode: 5666c...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mannfolk som finner seg thai-damer. Kjøpt og betalt! Æsj

- Deltidsstillinger og vikarer (mindre enn 50%) i helse- og oppvekstsektoren. Uforutsigbart for eldre på hjemmet, men også små barn i barnehagen. Gjerne eldre damer som har «omskolert» seg inn i barnehagen.. Som en lærende organisasjon i utvikling så mener jeg at de ikke har en eneste ting å gjøre i barnehagen, da de gjerne er mest opptatt av å opprettholde det sosiale livet, og voksensolidariteten står sterkt.... 

- Jenter med piercing i leppa. Harry!!! 🙈

Anonymkode: ee809...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2018 at 11:57 AM, AnonymBruker said:

Kannibalisme blant mennesker er ikke noe verre enn å spise andre dyr.

Anonymkode: 1386d...457

Litt off topic, men grunnen til at kanibalisme (blandt alle dyrearter) ikke er bra er fordi det man spiser da inneholder akkurat de samme giftstoffene som du allerede har naturlig i kroppen din (men i små nok mengder til at det går bra). Hvis du da er kanibalistisk over tid så vil disse giftstoffene bygge seg opp slik at det kan skape problemer i kroppen.

Anonymkode: b0e74...b98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...