Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Gjelder det også nordmenn som flytter til Spania uten å forsøke å integerere seg ?

Anonymkode: d263f...072

Det er motbydelig at nordmenn kjøper flere hus i Spania og skal fornorske mye der, men de har egne penger som de bruker der, de er heller ikke fult så kriminelle og går rundt og voldtar mange kvinner og barn. Det er det som er problemet. Helt greit at folk har sin kultur,  men ikke hvis de skaper mer problemer i landet de bor i eller vil dra inn sin ukultur i et annet land som ellers er fredelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fordommer mot; 

- Folk som stemmer FrP

- Vaksinemotstandere 

- Kvinner som har lyst å være hjemmeværende med barna sine utover 1.5 år. Snakk om uinteressante uambisiøse kvinner..

- Personer med fibromyalgi og ME som kjemper med nebb og klør når det diskuteres om at disse diagnosene sannsynligvis også  inneholder en psykisk komponent. 

- Røykere 

- Mennesker som ikke reiser og opplever verden, og som reiser år etter år på campingferie til Sverige 

- Folk som forsøker å overbevise deres venner på facebook om at deres barn med handicap, downs syndrom eller lignende er en berikelse. Alle oppegående mennesker skjønner at det ikke er noe berikelse, men en løgn som fortelles til man nesten tror det selv. 

 

Anonymkode: 0a619...7d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

- Mennesker som ikke reiser og opplever verden, og som reiser år etter år på campingferie til Sverige 

 

Anonymkode: 0a619...7d2

Ja for dette er jo noe alle har råd til.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlendinger som ikke gidder å lære seg norsk, de ser jeg faktisk ned på. Jobber med en del og de jobber på en norsk arbeidsplass. De gidd ikke gå på kurs eller prøve å lære seg bedre norsk. Også prater de på sitt språk med andre fra samme land i stedet for å snakke med oss og øve seg.  Vi prøver å være imøtekommende og hyggelig, men blir lei når de ikke gidder prøve. 

Navere (ikke alle), men den typen som alle bare vet gjør alt for å unngå å jobbe fordi de ikke vil og vil ha "gratis" penger. 

De som prakker på seg alle mulige diagnoser og gjør slik at vi andre som en sjelden gang går til legen må vente 3 uker på time....

 

 

 

Anonymkode: 418aa...daf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har fordommer mot; 

- Folk som stemmer FrP

- Vaksinemotstandere 

- Kvinner som har lyst å være hjemmeværende med barna sine utover 1.5 år. Snakk om uinteressante uambisiøse kvinner..

- Personer med fibromyalgi og ME som kjemper med nebb og klør når det diskuteres om at disse diagnosene sannsynligvis også  inneholder en psykisk komponent. 

- Røykere 

- Mennesker som ikke reiser og opplever verden, og som reiser år etter år på campingferie til Sverige 

- Folk som forsøker å overbevise deres venner på facebook om at deres barn med handicap, downs syndrom eller lignende er en berikelse. Alle oppegående mennesker skjønner at det ikke er noe berikelse, men en løgn som fortelles til man nesten tror det selv. 

 

Anonymkode: 0a619...7d2

Herregud... du er så LITE oppegående at du ikke skjønner det selv engang😩 Det skal ganske mye til for at foreldre ikke synes barnet sitt er en berikelse. Uansett Down syndrom eller fregner liksom. Godt for deg at du ikke sier fordommene dine høyt da..😂

Anonymkode: 9ab18...ab3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herregud... du er så LITE oppegående at du ikke skjønner det selv engang😩 Det skal ganske mye til for at foreldre ikke synes barnet sitt er en berikelse. Uansett Down syndrom eller fregner liksom. Godt for deg at du ikke sier fordommene dine høyt da..😂

Anonymkode: 9ab18...ab3

Selv om alle foreldre er glade i barna sine så kan man jo være litt realistisk også. Er du klar over hvilken økonomisk belastning noen av de pålegger samfunnet?

Anonymkode: 865ad...908

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, jeg har masse fordommer og meninger jeg ikke tør å si høyt:

1. Det er ingen menneskerett å få barn, og prøverørsforsøk burde finansieres av den enkelte.

2. Nei, babyen din er ikke særlig interessant. Den er ikke særlig skjønn, heller. 

3. Småbarnsfamilier har tilstrekkelig med velferdsgoder nå. 

4. Jeg synes IKKE psykisk utviklingshemmede er søte eller sjarmerende. 

5. FrP-velgere har litt mindre å fare med enn de fleste andre.

6. Menn som henter seg kone fra Thailand er stusselige stakkarer. De fleste går på trygd, stemmer FrP og er veldig opptatt av at «sosialistenes skattepolitikk». Helt uten  tanke for at trygda deres, og velferdssystemet de nyter godt av, er finansiert av nettopp dette... :fnise: 

Anonymkode: b39ef...5be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot voksne folk som leser barne- og ungdomslitteratur slik som f.eks Harry Potter. 

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Selv om alle foreldre er glade i barna sine så kan man jo være litt realistisk også. Er du klar over hvilken økonomisk belastning noen av de pålegger samfunnet?

Anonymkode: 865ad...908

Du forsto ikke eller?? Anonym snakket ikke om samfunnsøkonomi. Han/hun hadde fordommer mot foreldre som påsto barna deres beriket livet deres hvis barna hadde f.eks. Down syndrom. Og mente de ikke kunne berike foreldrenes liv. Det handler ikke om penger men å «gjøre livet rikere» som i mer meningsfullt🙄 

Når det er sagt: jeg må si jeg heller betaler skattepenger for barn med Down syndrom enn mye annet! 

Anonymkode: 9ab18...ab3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 13.40, AnonymBruker skrev:
 

Kvinner som kommer med falske anklager om voldtekt burde får 21 års fengsel,

 

Bare for å nevne det så mener jeg også at menn som voldtar burde få 21 års fengsel. 

Anonymkode: d263f...072

Enig! Det er altfor lett å lyve om sånt. Syns synd på dem som blir utsatt for det, men som lyver om det skulle fått straff ja. Stakkars menn som får det stemplet når de er uskyldige. 

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å mene dette men jeg syns det er komisk med menn som liker å kle seg som damer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 22.12, Nina1975 skrev:
 

Greit nok at Pepsi maxen er kalorifattig,  men tror den er med på å øke sult/sukkerbehovet. Og da er jo du like langt. 

 

Det finnes ingen holdepunkter for at det er riktig, men noen tror at det er sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kannibalisme blant mennesker er ikke noe verre enn å spise andre dyr.

Anonymkode: 1386d...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kvinner er veldig flinke på nærhet og sånn. Men det er ikke lov å si høyt i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge det finnes kvinner som lyver om voldtekt, så burde man ikke automatisk tro på en kvinne om hun sier hun har blitt voldatt, 

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde hjelpe egne innbyggere før man hjelper innvandrere.

Det er ikke rasisme å sette sitt eget land først.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns premature barn ser ut som aliens, og de blir ikke noe penere som de blir eldre heller. 

Anonymkode: 2bdad...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 13.31, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har fordommer mot; 

- Folk som stemmer FrP

- Vaksinemotstandere 

- Kvinner som har lyst å være hjemmeværende med barna sine utover 1.5 år. Snakk om uinteressante uambisiøse kvinner..

- Personer med fibromyalgi og ME som kjemper med nebb og klør når det diskuteres om at disse diagnosene sannsynligvis også  inneholder en psykisk komponent. 

- Røykere 

- Mennesker som ikke reiser og opplever verden, og som reiser år etter år på campingferie til Sverige 

- Folk som forsøker å overbevise deres venner på facebook om at deres barn med handicap, downs syndrom eller lignende er en berikelse. Alle oppegående mennesker skjønner at det ikke er noe berikelse, men en løgn som fortelles til man nesten tror det selv. 

 

Anonymkode: 0a619...7d2

 

På 21.10.2018 den 17.11, AnonymBruker skrev:
 

Ha ha, jeg har masse fordommer og meninger jeg ikke tør å si høyt:

1. Det er ingen menneskerett å få barn, og prøverørsforsøk burde finansieres av den enkelte.

2. Nei, babyen din er ikke særlig interessant. Den er ikke særlig skjønn, heller. 

3. Småbarnsfamilier har tilstrekkelig med velferdsgoder nå. 

4. Jeg synes IKKE psykisk utviklingshemmede er søte eller sjarmerende. 

5. FrP-velgere har litt mindre å fare med enn de fleste andre.

6. Menn som henter seg kone fra Thailand er stusselige stakkarer. De fleste går på trygd, stemmer FrP og er veldig opptatt av at «sosialistenes skattepolitikk». Helt uten  tanke for at trygda deres, og velferdssystemet de nyter godt av, er finansiert av nettopp dette... :fnise: 

Anonymkode: b39ef...5be

Her ser vi holdningene til enkelte av de som har problemer med at folk stemmer FrP. Ikke akkurat mennesker fra øverste hylle dette.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...