Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fordommer mot folk som blir ghostet/dumpet hele tiden. Når jeg leser tråder her hvor ts skriver at han/hun blir ghostet eller dumpet hele tiden, så må det være noe med seg....

Anonymkode: 8786f...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk med flere barn med flere menn/kvinner, er usmakelige og løs på tråden. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med stygge tenner.

Folk som ikke kan skrive rett. Her snakker jeg ikke om dysleksi, men latskap og forkortelser. F.eks sykkle, hvar (var), dg, mg, d, og store bokstaver i der det ikke skal være. Som Norsk, Mamma, Pappa, November. Og hvem det skal være hvilken. Altså "hvem bil liker du".

Folk med inkasso/betalingsanmerkninger.

Unge mødre som følger boka og tror på alt de leser, og dømmer andre mødre.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke det ene etter det andre ut av det blå, men hvis settingen legger til rette for meninger og slikt så er jeg ikke redd for å si en mening, men det må være i rett setting. Sier man en mening der det ikke passer og ut av sammenheng, blir man bare sett på som rar. :)

Anonymkode: 6097f...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke evner å fikse enkle ting selv men må bruke innleide folk. Sosser og mammadalter.

kvinnfolk som ikke evner å holde et hjem ryddig og lage skikkelig mat. 

Anonymkode: f4f52...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Menn som ikke evner å fikse enkle ting selv men må bruke innleide folk. Sosser og mammadalter.

Anonymkode: f4f52...401

Hva regner du som enke ting ?

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Hva regner du som enke ting ?

Anonymkode: d263f...072

atomreaktorer selvsagt

Anonymkode: 58038...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva regner du som enke ting ?

Anonymkode: d263f...072

Pusse opp, liste, skifte hjullager på en bil, eller en potte, bygge en terrasse eller bod.

Slike ting som alle kunne før i tia. 

 

Nå er det så jævla viktig å ikke komme inn i en kjønnsrolle at ungdommer lærer verken det ene eller andre. 

Anonymkode: f4f52...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Pusse opp, liste, skifte hjullager på en bil, eller en potte, bygge en terrasse eller bod.

Slike ting som alle kunne før i tia. 

 

Nå er det så jævla viktig å ikke komme inn i en kjønnsrolle at ungdommer lærer verken det ene eller andre. 

Anonymkode: f4f52...401

Tvilsomt at alle kunne det. 

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke høyresiden som er de mest voldelige, det er det venstresiden som er.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:
Pusse opp, liste, skifte hjullager på en bil, eller en potte, bygge en terrasse eller bod.

Slike ting som alle kunne før i tia. 

 

Nå er det så jævla viktig å ikke komme inn i en kjønnsrolle at ungdommer lærer verken det ene eller andre. 

Anonymkode: f4f52...401

Min erfaring er at ca 80% av dem som er gode på å pusse opp og mekke bil, er helt ute av stand til å sette opp et trådløst nettverk eller kontrollere hvilke apper som skal ha tilgang til hva på telefonen sin, uten å få hjelp av noen som har greie på det. Det er ikke det at ungdom i dag lærer færre ting enn foreldrene, de lærer andre ting. Faren min er en guru på alt som kan snekres eller går på bensin, men be ham om å legge bildene fra digitalkameraet inn på en harddisk? Fuggeaboudit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at innvandrere fra deler av vest-asia (Tyrkia, Israel, Iran og Irak) ofte er mer innesluttet og er mindre sosiale enn andre innvandrere. Har blant annet aldri hørt noen av dem unnskylde seg dersom de skumper borti meg på bussen. 

Jeg er veldig ikke rasistisk, har flere innvandrer venner enn norske, men kvier meg alltid før jeg må snakke med en person fra vest-asia som er 30+ år. :( 

Anonymkode: 33e31...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 15.19, AnonymBruker skrev:
 

Så hvilket av de 2 kjønnene er en som er tvekjønnet? :edie:

Anonymkode: e9e59...355

Tve betyr to, altså tvekjønnet betyr to-kjønn (mann OG kvinne). Det finnes ikke et tredje kjønn.. Dersom du finner det så må du gjerne fortelle meg

Anonymkode: 33e31...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.3.2017 den 2.52, AnonymBruker skrev:
 

Først nevnte er også uakseptabelt og uansett om de ikke har begått overgrep ennå så er de en gruppe som utgjør en risiko mot barns ve og vell.

Anonymkode: 88a9f...80f

Første nevnte trenger hjelp og å bli hørt uten å bli kalla et monster og sparket når de allerede ligger nede. De har ikke valgt å bli pedofile, akkurat som vi andre ikke har valgt å bli heterofile, homofile, bifile osv. 

Anonymkode: 033a3...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mening jeg stortsett holder for meg selv: jeg syns vi gjerne kunnet økt abortgrensen til uke 24 uten problem. For meg er ikke abort mord, hverken i uke 1 eller uke 20. 

Anonymkode: 033a3...f73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som en gang tenkte det var lurt å stikke fingeren i halsen for å kaste opp mat som resulterer etter en stund i en spiseforstyrrelse, eller personer som konstant tenker på hvor mye de spiser og stadig prøver å minske mengden for deretter å få anoreksi, slike personer får en viktig lærepenge gjennom spiseforstyrrelsen...

Anonymkode: 33e31...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

En mening jeg stortsett holder for meg selv: jeg syns vi gjerne kunnet økt abortgrensen til uke 24 uten problem. For meg er ikke abort mord, hverken i uke 1 eller uke 20. 

Anonymkode: 033a3...f73

Helt enig. 

Anonymkode: 98b21...875

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:
 

Min erfaring er at ca 80% av dem som er gode på å pusse opp og mekke bil, er helt ute av stand til å sette opp et trådløst nettverk eller kontrollere hvilke apper som skal ha tilgang til hva på telefonen sin, uten å få hjelp av noen som har greie på det. Det er ikke det at ungdom i dag lærer færre ting enn foreldrene, de lærer andre ting. Faren min er en guru på alt som kan snekres eller går på bensin, men be ham om å legge bildene fra digitalkameraet inn på en harddisk? Fuggeaboudit.

Å fikse litt på PC, mobil og nettverk er lett å lære for folk som vokser opp i dag. Faren din er sikkert av den generasjonen som ikke kom borti den teknologien før godt voksen alder. 

Det som ikke bare kommer av seg selv er slike ting jeg ramser opp. Man må ha vilje til å jobbe og lære. Være interessert i klare seg selv mest mulig.

I min vennekrets hjelper vi også hverandre. Ingen kan alt men sammen så fikser vi det aller meste. 

En siste ting er at det er adskillig dyrere å få hjelp til de store arbeidskrevende oppgavene. Jeg hadde vannlekkasje og skadene ble taksert til 72000. Jeg tok kontant oppgjør på forsikringen, kjøpte materialer for 20000 og fikset opp vannskadene og pusset opp 2 andre rom i samme slengen. 

Da måtte jeg så klart koble fra alt elektrisk under arbeid og sette opp nettverk igjen etterpå. Det siste var enklest..

Anonymkode: f4f52...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Personer som en gang tenkte det var lurt å stikke fingeren i halsen for å kaste opp mat som resulterer etter en stund i en spiseforstyrrelse, eller personer som konstant tenker på hvor mye de spiser og stadig prøver å minske mengden for deretter å få anoreksi, slike personer får en viktig lærepenge gjennom spiseforstyrrelsen...

Anonymkode: 33e31...95c

Og den lærepengen er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:
 

En mening jeg stortsett holder for meg selv: jeg syns vi gjerne kunnet økt abortgrensen til uke 24 uten problem. For meg er ikke abort mord, hverken i uke 1 eller uke 20. 

Anonymkode: 033a3...f73

Fysj, jeg har fordommer mot mennesker som syns det er Ok å drepe en baby. En baby på 24 uker kan faktisk overleve utenfor livmoren, helt groteskt at noen syns det er ok å ta livet av en liten baby, bare fordi han befinner seg inni magen og ikke utenfor. Det er som å legge et teppe over den, og si at han kan drepes nå siden han ikke er synlig. 

Anonymkode: c40bc...505

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...