Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nja, har ikke noen som helst problemer med å si dette overfor andre altså.

Folk der begge har barn fra før og så får barn med sin nye kjæreste og kaller det nye barnet for et "kjærlighetsbarn". *puke* Hva da med de andre barna de har fra før av, da? Er ikke de like mye "kjærlighetsbarn" i så fall?

Folk som kjøper seg ei hore.

Så har jeg selvsagt "fordommer" mot (vet ikke om det blir rett ord, mer at jeg ser ned på) folk som bruker sin makt for å få andres selvtillit ned, som misbruker og mishandler andre - hater sånne folk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få barn er oppskrytt. Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake med denne innsikten, hadde jeg definitivt valgt det bort!

Anonymkode: 1a5ac...f97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mange, ikke alle, men for mange mennesker er så dumme at de ikke skulle hatt livets rett. De har ingen egne meninger, evner ikke å finne på nye løsninger og mener det "de fleste" mener, for det er tryggest. 

Anonymkode: 8786f...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, for mange, ikke alle, men for mange mennesker er så dumme at de ikke skulle hatt livets rett. De har ingen egne meninger, evner ikke å finne på nye løsninger og mener det "de fleste" mener, for det er tryggest. 

Anonymkode: 8786f...b24

Etter min erfaring er folk med slike meninger ofte svært dumme selv.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/1/2018 at 1:44 PM, AnonymBruker said:

- Er skeptiske mot romere...tror mange av de stjeler, selger barna sine. Greit nok at de stjeler pga fattigdom, men... (jeg synes det er ok at de tigger og er her, men ville ikke slept de inn i mitt hus eller om jeg var vakt i butikk ville jeg holdt er godt øye på de)

- skeptisk mot sigøynere av samme årsak som ovenfor.

 

Ellers mer normal skeptisk mot barnevernshatere, livets harde skole, røykere (selv om min mann røyker noen ganger..). Mot ME er jeg veldig skeptisk, ikke sykdommen i seg selv, men at så mange reellt har det, tror mange har feil diagnose.

Anonymkode: 7186b...7a0

Romere?Tipper du mener romfolk. Og sigøynere er bare at annet navn for "romere".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring er folk med slike meninger ofte svært dumme selv.

Anonymkode: d263f...072

selvfølgelig er man dum om man mener andre er mindre intelligente 😛 

Anonymkode: 8786f...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke helt å fatte hvordan en person kan bli så deprimert, at de mister foreldreretten for barna sine. Tenker de må være ganske vrange og selvopptatte, evner ikke å sette barna foran seg selv. Kanskje de ikke bryr seg nok om dem. 
Så slike foreldre er svake og burde ikke være foreldre. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Håper jeg har misforstått.. Vrang, selvopptatt og svak forelder når han/ hun er deprimert og personen tilslutt ikke klarer å ta seg av barna sine? Du tror altså ikke disse personene har kjempet seg syke i så altfor lang tid, nettopp for å sette barna først fordi det er dem som er aller viktigst? Men tilslutt går det ikke lengre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer mot:

•De kundene som klager over priser på enkelte varer til den som er ansatt

•Jenter/Gutter som farger håret blått, rosa, grønt osv

•Gutter/menn/jenter/damer med piercing i øyenbrynet/nesa/overleppa 

•Folk som bruker ordspill om alt- og selv ler seg i hjel

•De som er russ flere ganger enn 1

 

Anonymkode: 73857...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier at "jeg har en sterk personlighet", "jeg er BARE meg selv, det kan ingen si noe på". Jeg mistenker at de blander det å ha en "sterk personlighet" og "være seg selv" med manglende evne til å tilpasse seg og ta hensyn til andre folk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nordmenn er mye mer å stole på enn arabere, afrikanere og folk fra Russland, østeuropa og balkan, sammenlignet med oss nordmenn er de bløffmakere som du aldri kan stole på.

Savner den tiden da det var lov til å si dette, det er ikke mer en kanskje 10 år siden det gitt.

Anonymkode: 1510c...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en til også, og det er at damer som forelsker seg i mørkhudede er veldig naive og lettlurte. Spesielt dersom de nesten ikke kan snakke norsk, da er det et merkelig prosjekt de er i gang med.

Anonymkode: 1510c...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en til også, og det er at damer som forelsker seg i mørkhudede er veldig naive og lettlurte. Spesielt dersom de nesten ikke kan snakke norsk, da er det et merkelig prosjekt de er i gang med.

Anonymkode: 1510c...3ce

Hva med menn som henter asiatiske damer som ikke kan norsk da????

Anonymkode: b07b2...85e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

At nordmenn er mye mer å stole på enn arabere, afrikanere og folk fra Russland, østeuropa og balkan, sammenlignet med oss nordmenn er de bløffmakere som du aldri kan stole på.

Savner den tiden da det var lov til å si dette, det er ikke mer en kanskje 10 år siden det gitt.

Anonymkode: 1510c...3ce

Dette er jo ikke en fordom per se. Det er jo fakta. Om man generaliserer er det fakta, for alle er jo ikke sånn, men generelt sett er det sånn.

Anonymkode: 3b7de...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rasistisk mot nordlendinger. Irriterer meg at de ofte skriver på dialekt og. Virker dumme.. flere folk med irriterende dialekter som irriterer meg.

hater når de skriver sånn: «æ e fri for melk» eller «æ bi å spis det». skriv norsk for svarte!! Tror de er så barsk, men er bare dum. 

og de som sier oss istedenfor vi. «Ska oss gå dit» høres helt hjernedød ut. 

Anonymkode: 78f4d...263

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er rasistisk mot nordlendinger. Irriterer meg at de ofte skriver på dialekt og. Virker dumme.. flere folk med irriterende dialekter som irriterer meg.

Anonymkode: 78f4d...263

 

Jeg tror ikke du vet hva rasisme er for noe.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tror ikke du vet hva rasisme er for noe.

Anonymkode: d263f...072

Jo det gjør jeg veldig godt. Jeg mener de er en egen rase likestilt med samene, og de er mindre intelligent. Slike folk som deg har jeg heller ikke sansen for. Må bare komme med en dum kommentar for å gjøre det. Sikkert fra gudbrandsdalen eller noe sånt innavlssted

Anonymkode: 78f4d...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Unner alle som avskriver usynlige sykdommer (psykiske lidelser, ME etc.) som bløff eller karaktersvikt et liv med utlagt tarm, depresjon og minstepensjon.
  • Folk som gir barna pretensiøse dobbeltnavn er dumme folk.  
  • Religiøse folk er dumme folk.
  • Barnevernsmotstandere er dumme folk. 
  • Folk som lever på kreditt og forbrukslån er dumme folk.
     


 

 

Anonymkode: 34350...9ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mening om at vakre mennesker er mer verdt enn de styggere. Det betyr ofte bedre gener og bedre helse = lykkeligere liv.
De fleste "håpløse" ser ut som takras, ofte dvaske og/eller overvektige. Styggere kvinner må bare finne seg i at de må vike for de som er mer attraktive enn seg.

Anonymkode: 8786f...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...