AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1181 Del Skrevet 2. november 2018 Jeg kjenner at jeg har lett for å få fordommer mot folk basert på hvordan de fremstiller seg selv i sosiale medier. Eksempel: Voksne mennesker som er blodfans av diverse bloggere, og stadig kommenterer ting som at de syns bloggeren er "ååå-sååå-peeen/flink/klok" og som hver gang bloggeren er i hardt vær legger ut kommentar etter kommentar til forsvar for bloggeren (uansett hva saken gjelder) - selv om de aldri har møtt bloggeren i virkeligheten eller kjenner dem i det hele tatt utenfor bloggverden. De virker som de må forsvare bloggeren for enhver pris - hele tiden? Eller Voksne mennesker som velger seg EN sak som de hele tiden legger ut poster om... Saker om for eksempel dyrevelferd i matproduksjon, folk som er imot bruk av dyr på sirkus, saker mot mobbing eller rasisme. Saker som i utgangspunktet er gode, og som de fleste kan si seg enige i, men som de drar til det ekstreme. Så skriver de kommentarer som "Norsk kjøttproduksjon er TORTUR av dyr satt i system, og hvis du støtter det støtter du MORD av uskyldige dyr med tanker og følelser, da er du ikke bedre enn TERRORISTER OG DRAPSMENN, og hvis du er så GRUSOM så kan du bare FJERNE MEG FRA VENNELISTEN umiddelbart!" Altså, de fleste støtter vel at dyr skal ha det best mulig, og at vi bør ha mest mulig forsvarlig kjøttproduksjon. De fleste kunne vel også hatt godt av å spise mindre kjøtt. Men tror de at de verver flere tilhengere ved å være så krigerske for saken på nett? Ser de ikke at de kan virke provoserende i stedet? Jeg får ikke akkurat lyst til å engasjere meg så voldsomt i dyrevernssaken hvis det er slik menneskene jeg da vil ha med å gjøre oppfører seg til vanlig. Anonymkode: a0a24...17b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1182 Del Skrevet 2. november 2018 Jenter som lager trutmunn på bilder. Ja, du tror det bare ser ut som om du har fyldige lepper, men alle ser at du gjør deg til. Anonymkode: 07b83...79e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1183 Del Skrevet 2. november 2018 Folk med stygg håndskrift. Tenker de slurver med det meste i livet. Anonymkode: 64ebd...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1184 Del Skrevet 2. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk med stygg håndskrift. Tenker de slurver med det meste i livet. Anonymkode: 64ebd...809 Akkurat den er litt teit. Man kan vell ikke noe for at man har stygg håndskrift vell... Anonymkode: a6bc8...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1185 Del Skrevet 2. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Akkurat den er litt teit. Man kan vell ikke noe for at man har stygg håndskrift vell... Anonymkode: a6bc8...2c8 Jo, hvem andre skulle være ansvarlig? Anonymkode: 64ebd...809 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1186 Del Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk med stygg håndskrift. Tenker de slurver med det meste i livet. Anonymkode: 64ebd...809 Jeg har 5.7 i snitt å nærmest uleselig håndskrift. Jeg er også en ganske ryddig person som har det meste på stell vil jeg si. Så der tar du nok feil! Men samtidig så forstår jeg godt hvorfor du tenker slik. Anonymkode: ed64c...25a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1187 Del Skrevet 2. november 2018 På 25.10.2018 den 23.34, Eugene Onegin skrev: Jeg har fordommer mot folk som ikke aksepterer evolusjonsteorien som fakta. Jeg har også fordommer mot folk som ikke forstår forskjellen på teori i vitenskap og teori i hverdagsspråke. Hva er evolusjonsteorien? Anonymkode: ed64c...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1188 Del Skrevet 2. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, hvem andre skulle være ansvarlig? Anonymkode: 64ebd...809 Leker du dum? Jeg sier ingenting om hvem som er ansvarlig for noe som helst. Jeg sier man kan ikke noe for det, den håndskriften vi har en den vi har. Anonymkode: a6bc8...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1189 Del Skrevet 2. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Leker du dum? Jeg sier ingenting om hvem som er ansvarlig for noe som helst. Jeg sier man kan ikke noe for det, den håndskriften vi har en den vi har. Anonymkode: a6bc8...2c8 Håndskriften er ikke medfødt. Anonymkode: 64ebd...809 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1190 Del Skrevet 2. november 2018 Folk som har barn med flere enn én partner. Jeg ser ærlig talt ikke poenget. Anonymkode: 099c1...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1191 Del Skrevet 2. november 2018 Folk som tror deres barn er perfekt og at deres dårlige oppførsel kommer av at omgivelsene ikke gjorde rett. Barnet slo en venn..... Fordi barnet ble sint og må få uttrykke dette. Barnet truer en klassekamerat.... Alle skjønner jo at han ikke mener det! Barnet hører ikke på lærer... Læreren med 23 andre veloppdragne unger er den som gjør feil. Anonymkode: 69d51...f76 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 2. november 2018 #1192 Del Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som har barn med flere enn én partner. Jeg ser ærlig talt ikke poenget. Anonymkode: 099c1...0f6 Så dersom du ikke møter mr. Right første gangen så bør du avstå fra flere barn når du endelig treffer han? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1193 Del Skrevet 2. november 2018 Folk som håndhilser med hånda like slapp som ei dau sild. Anonymkode: 2fd53...c70 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1194 Del Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, Tipptoppi said: Så dersom du ikke møter mr. Right første gangen så bør du avstå fra flere barn når du endelig treffer han? Jeg skjønner ikke hvorfor barn er så viktig i et parforhold. Spesielt ikke hvis man har relativt voksne barn, og deretter begynner på kull nummer to og tre. Hvis det er Mr. Right, hvorfor er barn så viktig? Er ikke kjærligheten og forholdet det viktigste? Anonymkode: 099c1...0f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magikeren Skrevet 2. november 2018 #1195 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Mennesker som tror deres kamp mot bloggere er vedifull. Mennesker som tror de betyr noe bare ved å eksistere Mennesker som tror de er gode foreldre bare fordi Mennesker som tror de bidrar til en bedre verden Endret 2. november 2018 av magikeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. november 2018 #1196 Del Skrevet 2. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er evolusjonsteorien? Anonymkode: ed64c...25a http://lmgtfy.com/?q=theory+of+evolution 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1197 Del Skrevet 2. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor barn er så viktig i et parforhold. Spesielt ikke hvis man har relativt voksne barn, og deretter begynner på kull nummer to og tre. Hvis det er Mr. Right, hvorfor er barn så viktig? Er ikke kjærligheten og forholdet det viktigste? Anonymkode: 099c1...0f6 Barn er for mange en del av det helhetlige bildet. Dersom man skal diskutere hvorfor man ønsker seg barn i det hele tatt så må vi ned på det grunnleggende i menneskeheten Anonymkode: 69d51...f76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest namserr Skrevet 2. november 2018 #1198 Del Skrevet 2. november 2018 Har fordommer mot: -Abort, med mindre det er voldtekt eller down syndrom inn i bildet -Feite, eldre og/eller stygge menn som tror de har sjans på unge pene kvinner -Mot de som aldri har gym på skolen, går jo ann å gjøre noe? -De som alltid prater om seg selv uten å stille noen spørsmål -Gravide som røyker, snuser eller drikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 2. november 2018 #1199 Del Skrevet 2. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner at jeg har lett for å få fordommer mot folk basert på hvordan de fremstiller seg selv i sosiale medier. Eksempel: Voksne mennesker som er blodfans av diverse bloggere, og stadig kommenterer ting som at de syns bloggeren er "ååå-sååå-peeen/flink/klok" og som hver gang bloggeren er i hardt vær legger ut kommentar etter kommentar til forsvar for bloggeren (uansett hva saken gjelder) - selv om de aldri har møtt bloggeren i virkeligheten eller kjenner dem i det hele tatt utenfor bloggverden. De virker som de må forsvare bloggeren for enhver pris - hele tiden? Eller Voksne mennesker som velger seg EN sak som de hele tiden legger ut poster om... Saker om for eksempel dyrevelferd i matproduksjon, folk som er imot bruk av dyr på sirkus, saker mot mobbing eller rasisme. Saker som i utgangspunktet er gode, og som de fleste kan si seg enige i, men som de drar til det ekstreme. Så skriver de kommentarer som "Norsk kjøttproduksjon er TORTUR av dyr satt i system, og hvis du støtter det støtter du MORD av uskyldige dyr med tanker og følelser, da er du ikke bedre enn TERRORISTER OG DRAPSMENN, og hvis du er så GRUSOM så kan du bare FJERNE MEG FRA VENNELISTEN umiddelbart!" Altså, de fleste støtter vel at dyr skal ha det best mulig, og at vi bør ha mest mulig forsvarlig kjøttproduksjon. De fleste kunne vel også hatt godt av å spise mindre kjøtt. Men tror de at de verver flere tilhengere ved å være så krigerske for saken på nett? Ser de ikke at de kan virke provoserende i stedet? Jeg får ikke akkurat lyst til å engasjere meg så voldsomt i dyrevernssaken hvis det er slik menneskene jeg da vil ha med å gjøre oppfører seg til vanlig. Anonymkode: a0a24...17b Enig i mye. Selv mener jeg at vi må kjempe for bedre dyrevern, men ikke bruke fb til å dra det nedover hodet på andre. Det gjelder alt uansett hva man brenner for. Kjenner noen som er besatt av hvor farlig sukker er osv osv. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1200 Del Skrevet 2. november 2018 Jeg har fordommer mot folk som blir ghostet/dumpet hele tiden. Når jeg leser tråder her hvor ts skriver at han/hun blir ghostet eller dumpet hele tiden, så må det være noe med seg.... Anonymkode: 8786f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå