Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Vi skal ha en lys grønn farge på hentesettet. Hadde tenkt å ha offwhite, men fant ut at siden alle andre klær er i nøytrale farger ville vi ha noe som var farge i. satser på det blir fint. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Nikke: Det tror jeg blir fint ja!!.. synes forresten ikke at den offwhite fargen var så fin heller (så den på Strikkepinnen her i byen som modell, mens i katalogen virker den veldig fin.. :roll: ) Men lys grønn blir sikkert kjempefint!!¨

Har dere bestemt dere for om det blir flere UL for å finne ut kjønnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke vi tar noen ekstra for å finne ut kjønnet, da vil vi heller vente og se. Men om flere UL'er blir nødvendig av medisinske grunner, får vi heller vurdere det da om vi vil vite eller ikke. har egentlig vent oss til tanken at det skal være en overraskelse så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Litt enig der ja..(men tidligere så var jeg veldig vaglende, en dag ville jeg vite en annen dag ikke, men mannen ville ikke, så da hadde jeg ikke noe valg..) Men nå spiller det INGEN rolle for meg at jeg ikke vet, er nesten glad for at jeg ikke fant det ut! Ja, det er kjekt å ha litt spenning rundt dette når babyen kommer!! :hoppe: åååå, så jeg gleder meg!! :hoppe:

God helg Tetra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med spenning til fødselen også ja, selv om det sikkert ikke er kjønnet en tenker først på. det viktigste er jo at :babysmokk: er frisk og rask.

Får gå å gjøre litt husarbeid jeg nå, må nesten se litt ok ut her når vi får besøk.

Har forresten glemt å fortelle at pappan har vært å kjøpt den første bamsen til junior... han er jo bare så søt :hjerter: Hva annet enn en ekte bondebamse.... kunne ikke annet en å :ler::hoho: . Sambo er odelsgutt og hvis gårdsdriften holder seg oppe blir nok junior odelsgutt/jente, så da passer det jo bra at første bamsen har John Deer (eller hvordan det skrives) snekkerbukse på seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snuppa!!

Vognen var kjempe fin! Skal notere meg navnet å se på den i levende live. Tenkte en tur i morgen å se på Bosson vognen, bare for å ha sett. Det er min mor som skal betale så hun og ville se den, ja for hun har jo litt å si hun og. Men ikke så mye :wink:

Ha en super helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tetra! Kjempefin vogn og flott hentesett dere har valgt ut!

Håper du får ei kjempeflott helg!! Og takk for kryssing! :tommelsmil:

Stoor :klem: fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt fornøyd med vogn valget vi....

Våknet tidlig i dag, og hadde selvfølgelig glemt at jeg skulle stille klokka :oops: Typisk....

I går var vi ute å spiste god kinamat... feiret min kjæres bursdag på etterskudd, bare vi to :hjerte: Måtte jo også feire t 25. svangerskapsuke begynte i går da :)... Rart å tenke på at det er kun 15 uker igjen......

Har også fått oppdatert lista over hva vi har til junior nå:

Str 50

2 stk body str 50

1 stk Sparkebukse

1 stk sparkedress

1 stk genser

1 stk Vinter dress

2 par sokker

2 par små votter som de bruker på føden for at babyen ikke skal klore seg

Str 56

1 stk Genser

2 stk langermet body

1 stk body i ull

1 stk Sparkedress

2 sett Jakke + bukse

1 sett Body + lue

5 par sokker

3 stk strømpebukser

3 stk pysjamas

Str 62

1 sett Lang ermet body + lue

1 stk Bukse med hele bein

1 stk pysjamas

Andre ting:

1 stk håndkle med hette

10 stk bomullsvaskekluter

6 stk laken i div størrelser (til kurv, vugge og seng)

1 sengesett 65x80cm

2 stk helseteppe

1 ullteppe

3 stk smekker

2 stk smekker i plast som kan vaskes i oppvaskmaskin

1 tutekopp

Dåpskjole

Kurv

Vugge

Grindseng

Stellekommode med badekar

Voksipose

Babybjørn bæresele

1 stol til å feste på bordet

1 stk dyne ca 60x80cm

Bilstol til nyfødt (0-9 kg)

Maxi cosi bilstol 9-18 kg

Babygym

Krabbeteppe

Fleece teppe

8 stk gulpekluter (gassbleier)

Vogn (Troll 2005 mod kombivogn) Med sommer og vinterpose

Regntrekk

Stelleveske

Føler vi har det meste under kontroll.... og godt er det. Da kan vi kose oss med julegaveshopping nå når julen nærmer seg :nisse: , er jo ikke så lenge igjen.....

I dag blir det nok bare slaraffen liv, jeg og sambo sitter ved hver vår pc i dritt været..... ikke så mye annet å ta seg til. Mulig jeg kryper opp i sofaen under ett pledd og leser litt, har blitt så innmari forkjøla.... sitter her å småfryser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe tidlig i dag også, må prøve å komme inn i normal rytme nå etter en hel uke ferie.... blir ikke lett, men....

Skal begynne i ny stilling i dag, skal på kveldsvakt. Nå skal jeg jobbe 100%, så vi får jo se hvordan det går. Gruer meg litt, syns jeg har hatt det så fint på den avdelingen jeg har vært og med den 3/4 stillingen, men men..... En kan være glad en har en jobb å gå til. Har i hvertfall bestemt meg for en ting og det er at jeg skal tenke på meg selv og den lille fremfor jobben, og siden jeg skal på den tyngste avdelingen nå, skal jeg ikke være redd for å si i fra om jeg ser at det ikke går bra.

Hadde en rolig dag i går, gjorde ikke en ting... surfet, las litt og begynte å strikke det andre ullteppet jeg har snakket om før i lanolinull. leide oss en film i går kveld, men den var ikke sså veldig bra, så det endte med at jeg heller gikk å la meg, er så utrolig trøtt for tiden.

Nå skal jeg spise litt frokost, har ikke kommet så langt enda, selv om jeg har vært oppe i en time, så får jeg vel rydde litt i heimen. Skal en tur i banken før jeg drar på jobb å ordne noe lånepapirer... gleder meg til vi blir ferdig med alt dette hus greiene... er i grunn klar for å flytte, men så har byggearbeidet stioppet helt opp.... de har ikke jobbet i huset på et par uker :-( Syns snekkerne kan få rumpa i gir jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på den nye avdelingen!

Er det den avdelingen jeg begynte på??

Håper det i såfall er litt forandret beboergruppe, jeg gråt om natta før jeg skulle på jobb, for jeg visste jeg ville gå med smerter i 7-8 timer, men trodde det var meg det var noe galt med "for en blir jo ikke sykemeldt så tidlig i et svangerskap". "såpass burde jeg tåle", vel i dag vet jeg bedre. Skal snart i gang med nok en runde med bekkenbehandling, så tenk på hels og babyen din først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på den du begynte på ja, Cilla. Belegget er nokså likt det det var den gang. Mye tungt. Så vi får se hvordan det går. Tar en dag av gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::babysmokk: sin oldemor hadde vunnet tripp-trapp stol i går.... gjett hvem som skal få den da???? :hoppe:

De er jo så praktisk, men blir nok en stund til vi får tatt den i bruk da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig på jobb for i dag, ganske travelt når en ikke får sove om natta.... Har vært bortskjemt med det til nå, men i natt ble det minimalt med søvn. For det første var jeg litt sein med å komme meg i seng og for det andre våknet jeg med jevne mellomrom gjennom hele natten. Det hele toppet seg mellom 4 og 5 da det var rene sirkuset i magehuset..... Skal tro hva lille junior egentlig styrte med.... Fikk ikke sove av all romsteringen.... men men.... får ta det i gjen nå... skal legge meg litt nedpå, kan se ut som sambo skal jobbe overtid i dag så.....

Ellers ser det ut til å gå bra foreløpig på den nye avdelingen hvor jeg begynte i går, de er flinke til å ta hensyn de jeg har jobbet sammen med til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på jobb, posten og hentet en pakke med litt diverse til :babysmokk: og hunden til svigers....

Hunden hadde visst vært i slåsskamp med en nabo hund i dag, å jeg syns så synd i han at jeg bare måtte hente han hjem for å gi han litt ekstra pleie og litt godis, men heldigvis ser det ikke ut til at han er skadet. :-)

Må vel lage noe middag også til sabo kommer hjem, men klarer ikke bli enig med meg selv om det skal bli stekt fiskepudding og hvitsaus ellr hjemmelaget potetmos og pølser.... får tenke litt til....

I morgen har jeg FRI... skal bli godt ja... merker godt t jeg hr hatt en uke ferie.... Får se om jeg kanskje tar meg en tur til byen, eller om jeg rett og slett bare skal slappe av hjemme med en god bok.

I dag er vi 24+4.... tiden går jammen meg fort... Bare 13 dager til neste kontroll nå, gleder meg til den... da er det hele 2 mnd siden sist jeg var hos JM....(syns i grunn det er litt lenge, men har liksom ikke passet før.... hun har vært mye borte etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten snartur før jeg setter i gang med litt :husarbeid: . Ikke så mye nytt å fortelle fra denne kanten uten om at :babysmokk: har vært utrolig rolig siste døgnet, kan ikke med sikkerhet si at jeg har kjent så mye... Blir litt bekymret, men avventer å ser utover dagen om ikke det livner litt til. Blir jo litt stuss når jeg har kjent så pass mye og det nå plutselig er veldig rolig....

Skal en tur til byen etterpå, fikk plutselig så mange julegaveideer i går att jeg bare må.... godt å få unna litt.... Ikke kjekt å dra på bytur når en er blakk da, men.... Har fått låne visa'n til min kjære så... (Ikke helt trygt det nei....) :ler::ler:

Skal muligens på kafe å møte en veninne også, blir koslig :), så skal jeg se om jeg finner en dyne til til :babysmokk: i str 80x100, men er litt usikker på hvilken jeg skal kjøpe.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Du verden som dere har handlet inn babyutstyr da!! Lista var jo kjempelang!! Jaja, det er sikkert greit å ha mye klart i godt tid..

Håper du får en fin dag med julegavehandel og cafebesøk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o Du verden som dere har handlet inn babyutstyr da!! Lista var jo kjempelang!! Jaja, det er sikkert greit å ha mye klart i godt tid..

Håper du får en fin dag med julegavehandel og cafebesøk!!  :)

Lista har begynt å bli lang ja Madden, men mye av det er sånn vi har fått :) (i hvertfall av det store utstyret....). Synes det er greit å ha ordnet det meste, blir sikkert nok å henge fingrene i når termin nærmer seg.

Hadde en fin dag i går, fikk gjort unna to julegaver.... fikk også kjøpt en dyne til :babysmokk: i str 80x100 + litt andre småting. Var også på cafè sammen med en veninne, var kjempekoslig. Har alltid mye å snakke om og løser nye verdensproblemer

I dag er det ikke så mye jeg gidder å gjøre, skal på jobb senere og skal jobbe hele helgen, så husvasken får sambo ta seg av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst litt :husarbeid: likevell, har tørket støv, skiftet på sengen og satt på en maskin med klær, men resten får sambo ta mens jeg er på jobb (gulvvask + akvariet).

Nå skal jeg bare slappe av frem til jeg drar på jobb kl 14, må vel se til å få i meg litt mat også, har ikke allverden av matlyst for tiden, men må jo spise slik at :babysmokk: får vokse seg stor og sterk....

Ha en god helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...