Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi... :o nesten en uke siden jeg har skrevet her :oops:

29+3 i dag, og i går var det akkurat 11 uker til termin!!

Helgen har gått med til bare å ta livet med ro, eller det vil si var på julehandel sammen med min mor på lørdag, det var ikke noe koslig, stapp fulle kjøpesenter i 8 timer er mer en min tålmodighet kan klare. Trøster meg med at nå er alle julegaver unnagjort og attpåtil pakket inn, så nå er det kun julekortene som står i gjen å få skrevet. :nissevink: Var ganske så sliten etter byturen, føtter som hovnet opp og verkende rygg :(

Søndag var vi invitert på middag på en sjøbud sammen meden del av sambos familie, koslig var det ja, god mat :sikle: Resten av søndagen brukte vi til å slappe av hjemme, hadde besøk av svigerfar en stund for å se litt på noe husgreier.... Nå kan det hende vi får begynt å gjøre litt selv innvendig i juleferien, men jeg tror det ikke før jeg får se det..... :wink:

I går var det på an igjen med arbeid, ikke det at det fristet noe særlig etter en god frihelg, men men. Har blitt som en helt ny arbeidsplass i øpet av helgen, travelt som bare det. Så det spørs hvis det fortsetter slik om jeg ikke bare må krype til korset å be om å komme på en roligere avdeling eller få en delvis sykemelding, syns det siste alternativet r litt drøyt i og med at kroppen fungerer så bra som den gjør. Men er ganske så frustrerende å ikke ha noe overskudd når en kommer hjem, det er jobbing og soving det går i. Og i går var det jo ekstra ille, fikk ikke en gng tid til lunsjpause, måtte ta meg litt mat innimellom. Får håpe det roer seg litt ned, skal prøve nå med to seinvakter å se.

Må jo få skryte litt v min kjære også da.... i går da jeg var ekstra sliten disket han opp med middag når han selv kom fra jobb, mens jeg tok meg en hvil på sofaen. Og da jeg skulle legge meg hadde han laget til et varmt bad etterfulgt av massasje fra tåspissen og helt opp til en stiv nakke :hjerter2: Gjorde i hvertfall godt, og sovnet som en stein rett etterpå.

Nå skal jeg ta meg litt frokost og bare nyte det før jeg skal på seinvakt, ikke så mye å ta seg til når det blåser og regner ute. Er nesten sikker på at det var opp i liten storm i natt. Våknet nesten en gang i timen å ble liggende å høre påall vinden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh for en herlig mann du har!! Jeg og fikk masasje her om dagen. Vi gir hverandre julekalender i år og da hadde han det som gave. 30 min masasje når jeg ville. Kjempe deilig! Og så er det ekstra deilig å bli dullet med etter en lang dag.

Jammen går tiden fort. Du har bare ti uker igjen du... Heldig gris! Kjenner at jeg begynner å bli lei allerede jeg. Men men vi får nok holde ut. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cilla og Glossy :)

Nei, det er ikke så lenge i gjen nå, ukene frem til nyttår kommer til å fly, og etter det er det jo bare1 1/2 mnd igjen......

Snakket akkurat med sambo sin tante nå som kommer opp i julen, koslig. Lurte på om vi ville låne litt filmer om fødsel etc. Hun pleier å holde svangerskapskurs på det sykehuset hun jobber, der de også låner ut filmer til gravide, og siden det ikke blir holdt kurs i julen kunne hun nok sikkert låne med seg litt av hvert. Har ikke fått hørt med JM om det skal holodes svangerskapskurs her over jul, så det kan jo være greit tilfelle vi ikke får gått på kurs her før fødselen, så får vi heller ringe sykehuset å be om en omvisning på føden en gang de har tid til å ta i mot oss. Men vi får se, skal til JM neste torsdag, så får høre hva hun sier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Tetra!

Å se filmer om fødsler ol. anbefaler ihvertfall jeg. En fin måte å se hvordan normale fødsler utarter seg på :wink: Siden vi ikke helt vet hva det går ut på enda :wink: Du må også spørre jordmoren din om å få ei omvisning på føden, det er kjempe lurt! Pluss det er kjempe kos om du er så heldig å få se et lite nurk! :-) Du er jo kjent på sykehuset fra før av, men for kjæresten din så er det jo en kjempe fordel! :wink:

Håper du får en kjempe fin dag Tetra, med ikke noe smerter i ryggen!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna!

Er nok en fordel å se filmer ja, har sett en, men vi kommer nok til å se flere. Er litt grteit siden en ikke vet hva en går til..... Omvisning på føden må vi også prøve å få med oss, jeg har jo vært innom der før, men ikke sambo, så for han kan det nok være veldig nyttig, men også for meg, blir jo en litt annen situasjon nå.....

Satser på dagen i dag går like greit på jobb som i går, var litt roligere, men fortsatt nok å henge fingrene i. Håper ikke det blir så mye ekstra som skjer.

Nå skal jeg ta meg en matbit før jeg skal ut å gå tur. Litt bedre vær i dag en i går, så må nesten benytte seg mens en kan.....

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og ordnet omvisning på føden for oss på egen hånd. Ringte på ettermiddagen, en kveld jeg ringte hadde de ikke tid, ringte igjen neste dag, og da var der rolig. Så det anbefaler jeg:nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å gjøre det samma Cilla om vi ikke får gått på svangerskapskurs..... Er jo betryggende å ha sett hvor en skal når ting skjer :)

Nå har jeg hatt to forholdsvis deilige dager på jobb, herlig!! Men merker fort at det skal mindre til for å bli sliten...... Men etterhvert som kroppen vokser og :babysmokk: trenger mer plass er jo ikke det så rart. Er vanskelig å finne gode stillinger i sengen også, men det går jo på et vis. Har ikke vokst så mye i størrelse, men merker likevell at det er noe som skjer med kroppen...

Nå skal jeg sette to brøddeiger før jeg drar til sambos besteforeldre på middagsbesøk.... er ikke farlig når de inviterer på middag etter at vi har hatt en lang arbeidsdag. Må også innom svigers, posten deres kommer nemlig i vår postkasse :evil: litt irriterende... men men, slik er det når far og sønn har navn som kan forveksles....

Så må vi jo så klart se "jakten på kjærligheten" i kveld.....

I morgen blir det også jobbing, og etter jobb skl vi ta en tur til byen. Se om vi finner vippestol til :babysmokk:, kan jo være kjekt å ha det :wink: Skal hvertfall ut å sondere terrenget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!!! Får liksom ting gjort du. Det er mer enn jeg får. Er så utrolig lat for tiden. Orker fint lite. Du baker og er på middagsbesøk, kjøper baby ting og står på. Vi har ikke fått kjøpt noen store baby ting enda. Har snakket om at det er på tide vi drar oss ut, men det blir som regel ikke gjort noe. Tenkte å prøver igjen i helgen.

Hadde forresten lyst på en vippe stol som jeg fant på nettet her for en stund siden. det var vibrering i ryggen og jeg synes den så veldig fin ut. Mørke blå tror jeg. Tror og den kostet 699 eller noe. Vet ikkeo m det er dyrt, men de vi har sett på i baby butikk er enda dyrere... Får se hva det blir til. Er vel gjerne på tide å bestille den etterhvert hvis det skal bli den.

Ja, ja, vi får vel se på saken.

Håper du får en super helg og får kjøpt deg stol du og!!! KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg!! Og endelig lønningsdag!!, Kan det bli bedre??

Skal oppdatere meg litt her inne nå, før sambo kommer hjem. Da blir det å hive seg i bilen å dra til byen. Tenker vi tar middagen der i dag, skal prøve å rekke et par butikker som stenger kl 18 så er vel best å ta de først....

I går fikk ikke jeg gjort stort annet enn å bake brød, var en tur hos sviger også, men var bare far til sambo som var hjemme. Like før det var katastrofe i hjemmet da jeg kom hjem..... brøddeigen var på randen til å fare utfor kjøkkenbordet :ler:

Ut på kvelden stakk sambos mor innom, koslig. Har ikke sett henne på over en uke. Hun hadde kjøpt et fint sengesettet til :babysmokk: da hun var ute å reiste forrige helg. Hadde til og med vasket og strøket det..... Tror det er på tide vi tar hjem kommoden til lillegull snart, hoper seg opp i vårt klesskap. men venter nok til over jul før jeg vasker opp det jeg har liggend av babyklær etc etc

Ha en fin helg alle sammen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god helg Tetra!

:klem: fra Madden!

Ps...kan du sende meg en pm med postadressen din? jeg har et kort...som er veeeeeldig forsinket nå.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps...kan du sende meg en pm med postadressen din? jeg har et kort...som er veeeeeldig forsinket nå.. :oops:

Åhh.... spennende da... Pm er alt oversendt :)

Ble en snar tur til byen i går, kikket på vippestol til :babysmokk:, mulig vi kommer til å gå for en babybjørn, men fant ut at vi venter til nyåret.

Var også å kikket på stoff til kurven vi skal ha, er godt brukt det som er på, så sambos mormor ville sy nytt trekk og himmel, fant to stykk jeg fikk med prøver på, men skal se litt mer den kommende uken om jeg finner noe mer :) Ble ikke noe shopping ellers i byen, kjøpte meg kun en juleduk, og to duker til svigermor. Så fikk vi tatt helgehandlen da, så slipper vi i dag.

I dag skal jeg prøve å få ryddet unna litt så kanskje vi får plass til å ta hjem stellekommoden, begynner å fylles opp av babytøy, så hadde vært godt å fått lagt det dit det hører hjemme, så kan jeg ta unna litt annet vi har liggende rundtomkring også.... blir til at en stuer litt her og litt der når en ikke har så stor plass..... :oops:

Skal kanskje en tur ut i kveld, skal høre med et vennepar om de vil bli med ut å spise på restaurant, blir så lenge mellom hver gang vi får tid til å møtes. Hadde hvertfall vært koslig om de hadde anledning.

Dere får ha en fin lørdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Glemte å skrive at vi i dag har 30 fullgåtte uker, og tar fatt på svangerskapsuke 31 :hoppe:, syns nettopp vi var halvveis jeg.......

Her går navnediskusjonen for fullt, i går kveld og i dag har vi snakket hull i hodet på hverandre om navn.... artig.... men har enda ikke bestemt oss. Synes det er et vanskelig valg å ta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så gøy med navn!!! Dere må vel finne både gutte og jente navn dere som ikke vet kjønnet. Kjempe gøy!

Vi var i byen i dag å fikk kjøpt mye. kjempe deilig å være ferdig med. Valgte Bosson Roma vogn. Er veldig fornøyd jeg nå. Skal få den hjem i slutten av januar.

Så da er det bare litt små ting og en vippestol igjen for vår del. Men det er jo ingenting som haster foreløbi. så lenge vognen er bestillt roer jeg meg betraktelig :ler:

Håper du får en koselig kveld med venner på resturant!!

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Glossy :)

Godt med alt som er gjort ja.....

Tok helgevask, eller kanskje jeg skal kalle det julevasken i dag.... tok hele leiligheten skikkelig grundig, er en smule stolt nå ja :) Holdt på hele dagen. Godt å ha det gjort. Har faktisk tatt frem en del av julepynten også, å kjøpt en del julestjerner, bare snøen som mangler nå for å få skikkelig jul i huset :nisseblunk:

Fikk også ryddet bort en del slik at vi får plass til ting til :babysmokk: også. Har fått tatt hjem stellekommoden, så nå er klærne plassert i den. Skal vente med å vaske dem da, men har hvertfall fått gjort plass i vårt eget klesskap :wink:

Blir nok til at vi drar ut for å spise alene jeg og sambo i kveld. Venneparet vi hadde tenkt å ta med skulle være hundepassere i kveld, og siden de bor så langt unna er det ikke bare å ta seg en liten tur heller, så vi får ta det igjen.

I morgen har vi planer om å rydde boden om været tillater det.... er så fullt der. Godt å ha det også unnagjort når en først er i gang. Mye som skal kastes og lagres hos svigerforeldrene mine. Må jo ha plass til :babysmokk: sin kjøredoning :ler: Best å ta det før termin nærmer seg og vintern setter inn for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+2 i dag, 10 uker til termin :hoppe:

Lørdag var som sagt jeg og sambo ute å spiste, koslig. Tok tidlig kveld :)

I går fikk vi ryddet boden, så nå har vi god plass til vognen når den tid kommer :wink: Godt å ha det gjort..... da slipper vi tenke på rydding når termin nærmer seg :)

Formen er fortsatt bra, men har litt problemer med å finne gode stillinger i sengen. har prøvd litt forskjellig. I natt sov jeg faktisk sammenhengende fra kl 23 til 05, og det er jammen meg ikke hver natt...... Syns :babysmokk: har blitt litt roligere, kjenner liv, men syns knøttet er mer forsiktig i frasparkene. Skal bli spennende med ny kontroll på torsdag, få en bekreftelse på at alt er som det skal være.

Tror jeg tenker alt for mye om dagen, i går var det svangerskapsdiabetes som slo meg. Drakk og drakk..... enormt behov for drikke hele tiden, og så klart med mye væske inntak så ble det desto flere doturer også..... ganske travelt.

Nå skal jeg bare slappe av og nyte dagen før jeg skal på jobb. Har bare 9 vakter igjen før julaften nå, deilig. :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tid til å oppdatere meg. Så ryddig du har vært. :)

Bare 10 uker igjen sier du, det betyr at det heller ikke er mange uker igjen for meg og.. :o Oj, jeg har mye å gjøre på nyåret.

Håper du får en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer men 30 passerte svangerskapsuker Tetra! :gratulerer: Husker hvor deiligt det var å passere 30 uker! Var liksom komt så lang da! Og det er har en jo også, ti uker går unna i en fei! Jippii for at vi snart er i mål!!

:hoppe:

*Lurer på om Tetra har fått baket julemenn kaker i år, siden Sanna har alle kakeformene hennes* :klø: ..Det ser ikke ut til at jeg drar forbi deg nor særlig mere før jul, så kanskje du kan sende meg en PM med aressen din, så kan jeg få sendt de til deg, jeg kan ikke ha disse formene til over jul, det blir FOR pinligt!! :oops: '

Håper alt står bra til!

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...