Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk for mange koselige hilsninger dagen før dagen.....

Ja nå er det snart julaften folkens, og her snør det faktisk :-)

Er en smule trøtt i dag, var å skulle hente sambos familie på flyplassen i går kveld, men pga været ble de hele 3 timer forsinket, kom oss ikke hjem før kl 01, og jeg skulle opp igjen 05.45 for å dra på jobb..... Så kan godt si at kvelden i dag blir kort......

Nå har jeg vasket et par maskiner med klær, pakket og ordnet til jeg skal reise i morgen. Har også vært i familiemiddag i dag.... deilig å slippe å lage maten selv :)

Sambo og hans onkel har begynt for fullt i huset i kveld, har nå fått klarsignal for å starte egeninnsatsen, og da venter vi ikke nei.... kommet godt i gang med sparklingen.

Åpnet vår første julegave i dag også, fikk den tilsendt av de som bygger huset vårt..... De er jammen raskt ute å hinter :wink: Fikk en tykk hagebok, til inspirasjon..... Og jeg som ikke har grønne fingre da....

Nei, får gjøre fra meg husarbeidet å nyte resten av kvelden, dere får ha en fin jul alle sammen, kommer nok ikke til å være her så mye siden jeg skal reise hjem og internettet der går en smule tregere enn min tålmodighet takler...

Ha en fin jul alle sammen :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en fin julefeiring Tetra!

S flink du er som står på med husarbeid, begynner vel å bli rimelig tungt nå! Det er jo bare 60 dager igjen :gratulerer:

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 igjen til termin i dag...... :-)

Nå er jeg hjemme igjen etter en flott jlefeiring, nå er det tilbake til hverdagen..... Skal på jobb i gjen om en time....

Skal si det har gått unna i julen, har engasjert hele familien i huset, så nå er vi kommet godt i gang :-) Har sparklet og grunnnet alle rom, og nå når jeg dro skulle de til å tapetsere stue og kjøkken...... Har også kjøpt oss spisebord og 8 stoler i dag.... fant et vi har kikket på på salg, så da måtte vi nesten bare slå til :hoppe:

Ellers i julen har det ike skjedd så mye, :babysmokk: tar livet med ro, men kjenner liv daglig, så er ikke noe å bekymre seg for. Har også fått mye gode råd og tips hos smbos tante som er JM, koslig det :) Har også fått streng beskjed om ikke å gjøre så mye i huset selv om jeg gjerne har lyst til å hjelpe, syns det er helt pyton å se på at andre jobber og bare måtte stå å se på selv..... men men..... Er vist nok av dem som blir lagt inn med for tidlige rier og høyt blodtrykk pga husbygging, så det er best å passe seg :wink::babysmokk: bør hvertfall holde seg inne 4 uker til.....

Men nå må jeg se å få pakket vesken til jeg skal på jobb, skal jobbe hver dag denne ukebn, så blir nok ikke så mye tid til å oppdatere meg på KG.

:klem: til allle som stikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Riktig Godt Nyttår Tetra!

Så supert at dere er igang med innredningen da! Det er nok stas tenker jeg! :)

Håper du får ei rolig arbeidsuke! :)

Stor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter, alltid koslig når dere "stikker innom" :)

33+0 i dag, og bare 7+2 igjen til termin..... Jammen er det et spennede år vi har gått inn i nå..... mye nytt som skjer, både med husbygging og ikke minst lille junior som er på vei :wink: Gleder meg for hver dag til jeg skal få hilse på den lille...... Har så innmari lyst å begynne å ordne til både klær, seng etc etc, men må nok vente noen uker til for å ha noe å bedrive tiden med når det nærmer seg..... Hadde jo vært fint å se om vi kanskje kommer oss i nytt hus også før :babysmokk: kommer, og da er det jo litt kjedelig og ha laget klart alt her og så måtte begynne å flytte på det..... Men spørs om jeg har nok is i magen til å se det an :oops:

Har hatt pause fra husbyggingen i dag, men blir nok til at vi må ta i et tak i morgen. Må prøve å få malt andre strøket på stuen og kjøkkenet mens det er dagslys. Tok det første strøket her en kveld, men siden det var kun "lampelys" kan en godt si det ikke var like lett å få det jevnt, så finishen må vi ta når vi har maksimalt med lys, kan ikke riskiere et halvgodt resultat. Skal også prøve å få malt det andre strøket på soverommene.

I dag har vi vært i familieselskap hos sambos tante og onkel som bor et lite stykke unna, ganske koslig, fikk hilse på noen jeg ikke har hilst på før, jammen på tide når vi snart har vært sammen i 3 år.

:babysmokk: er fortsatt veldig rolig av seg, men hadde en liten protest i går..... Var ute sammen med noen naboer og feiret inngangen til det nye året, endte med at vi dro på et lokale hvor det var et arrangement, :babysmokk: likte tydeligvis ikke den høye musikken.... rabalder i magen da ja..... men men, det er jo forståelig. Er ikke så vant med slik musikk hjemme fra så.....

Nå skal jeg surfe litt til å henge opp noen klær. Spørs om det blir til å se film senere i kveld, sambo er avgårde for å låne en film og å vaske bilen for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra! :vinke:

Innom med en litt forsinket GODT NYTT ÅR hilsen!

Ikke lenge til termin for deg heller nå Tetra! 7 uker går fort det skal du se, bare så dumt en ikke merker det før de ukene er over, hvor fort tiden egentlig går.. :roll::ler:

Ja, jeg skjønner at du vil vente litt til med å lage alt klart til den lille, for det må være kjedelig å begynne å flytte alt igjen om det blir aktuelt!

Når er det de forventer at leiligheten skal stå ferdig?

Ønsker deg en fin dag Tetra!

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna!, Ja i dag er det bare 7 uker til den store dagen, hvertfall hvis lille sprell har tenkt seg ut på termin :wink: Syns ukene har flydd avgårde, men ser for megh at tiden vil gå saktere nå som det nærmer seg slutten.

Skal til JM på onsdag, gleder meg, syns det er like koslig å komme til henne hver gang. Hvis det passer at sambo er på jobb i nærområdet skal han også kanskje bli med, han har ikke vært med åpå andre kontroller enn første JM timen og ordinær UL så......

I går haddevi en liten oppvisning av god gullet igjen, lenge siden vi har kunnet se på utsiden at den lille har beveget seg. Er så morsomt å se :) Bølge bevegelser over hele magen, og jo mer sambo strøk og klappet på magen, jo mer bevegelse fikk vi fra junior :wink: Ble jeg rørt eller..... :ler: Skal jo ingenting til før tårene kommer.......

Har begynt å få mer vann i kroppen nå, beina er som kubber når kvelden kommer. Har også begynt å kjenne noe i ryggen/bekkenet. Merker det er slitsomt å gå på jobb nå, ikke selve pleien som er tung, men det å måtte gå frem og tilbake hele dagen, så sånn sett er det ikke mye vits å bytte avdeling heller. Har sett på vaktplanen nå at jeg bare har 21 arbeidsdager i gjen om jeg holder ut til termin starter, og det er jammen ikke lenge :)

Når er det de forventer at leiligheten skal stå ferdig?

Du spør du Susanna..... for å være ærlig så aner vi ikke..... :oops:

Har fått tapetsert + malt hele 2. etasjen, så den er ferdig, men har igjen å mure brannmur + å kle pipa.

Har også tapetsert og malt ferdig begge soverommene, men har igjen å legge gulv. Gangen har vi ikke begynt på og heller ikke vaskerommet. Badet har vi fått skrudd opp gipsplater, primer og hatt på første av tre strøk med membran så er det klart til flislegging. Har mye godt arbeid igjen,. Blir en del arbeid med flislegging siden vi skal ha flis på hele badet, gulvet i hgangen og på vaskerommet.

Etter vi er ferdig med det vi skal gjøre selv har snekkerne 1 mnd på seg til å gjøre ferdig sitt arbeid, få inn kjøkken etc, så det kan jo ta en stund enda, men håper inderlig vi kommer oss inn før utgangen av mars, for da har vi ikke plass å bo, siden vi har sgt opp leiligheten vår fra da av..... Ser ikke for meg å måtte bo med svigers i en overgangsfase, med en liten :babysmokk: og greier.......

Nei, får svinge meg rundt nå, skal til byen å kjøpe maling og hente primer som sambo var så smart å glemme igjen etter han hadde handlet det. Skal også på jobb senere i dag.

Ha en fin dag alle sammen :)

(Ble vist veldig langt det her, men.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom for å ønske deg et godt og spennende ( :babysmokk: ) nytt år!

Kjenner til disse bølgebevegelsene i magen, ja. Har hatt en voldsom aktivitet de siste dagene. Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Sirka!

Nok en halvgod natt..... oppe x-antall ganger. vanskelig å finne liggestilling :-( , men det hører vel med......

Var slitsomt på jobb i går, selv om det ikke var allverdens å gjøre, har bestemt meg for å ta seinvakta i dag å se hvordan det går, og heller ta en egenmeldingdag i morgen om jeg får de samme smertene, har ikke vært borte en eneste dag i løpet av graviditeten så...... Orker ikke bruke alt av energi og krefter jeg har på å gå på jobb, har ikke igjen for det senere likevell. Har begynt å få smerter når jeg går mye, fra korsryggen, nedover baken og bak og framsiden av lårene, spesielt på høyre side.... går som en gammel dame hver gang jeg reiser meg opp fra en stol :oops:

Nå skal jeg bare slappe av før jeg drar på jobb. Kanskje sette en brøddeig, men det skal bli det eneste. Må vel se å få laget meg litt frokost også tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra! :vinke:

Så kjedelig at du begynner å få det så vondt etter mye trasking. Men det er jo ikke så rart heller, tenk på hvilke forandringer som skjer i kroppen din, og ikke minst, du har jo kommet ganske langt nå, så babyen begynner å fylle godt opp livmoren. :wink: Bare husk å ta det med ro! Ikke overarbeid kroppen Tetra, det har du ingenting igjen for, det vet jeg alt om :wink: Så jeg synes det er en god idè å bruke en egenmelding om du ikke føler deg helt tipp topp! Jeg hadde ikke vært i tvil!!

Håper søvnen har bedret seg litt, blir jo utmattet bare av den grunn om en ikke får sove skikkelig..

Sender over en trøste :klem: og håper du ikke har det så vondt i dag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :klem: Susanna, det varmer :)

Var på jobb i dag også, gikk ganske bra, men nå spørs det om dette var min siste arbeidsdag.....

Var hos JM i dag, BT har steget og har fått proteiner i urinen, så hun vil jeg skal ta det med ro med tanke på preeklampsi. Fikk streng beskjed om å ta en egenmeldingsdag i morgen, så har hun ordnet en haste time til legen til fredag slik at han får vurdere evt sykemelding...... Ellers så alt fint ut hos JM heldigvis. Får bare inderlig håpe ikke det er en begynnende svangerskapsforgiftning.

Blir nok tettere oppfølging nå, JM snakket om et jeg kanskje må komme hel 2 ganger i uken.... synes det hørtes mye ut, men er jo godt de passer på. Skal som sagt til legen på fredag og til JM igjen på tirsdag, så får vi se da hvordan dette går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...