Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet liste over hva jeg skal ha med meg på sykehuset. (Det ser ut som om jeg skal flytte inn.... :oops: ), men har ikke gjort bagen klar ennå. Må vel snart begynne å tenke på det.... :roll:

Ha en flott helg, Tetra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å ønske deg ei kjemep fin helg Tetra!! :-)

Håper du får mere søvn i nettene som kommer..!!

Stor :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter!!

Her skjer det ting... nei da.... endelig komt hjem. Ble ikke som planlagt med avslapping på sofaen etter legetimen :-(

Måtte på føden til sjekk i gjen pga høyt BT + at det hadde komt protein i urin. Tok ctg + UL + mange blodprøver. De ville ha meg til observasjon, så ble innlagt.

Fikk en tremannsstue på barsel for meg selv, ingen kjekk avdeling å ligge på når en ikke har født :( Kun jeg som var innlagt utenom de som hadde født, så følte meg litt uttafor. Men siden jeg hadde enerom kunne sambo være der så mye han ville, så det hjalp på humøret da :)

Tok som sagt mange prøver, og måtte samle urin i et halvt døgn for at de skulle kunne måle mengden protein. Har en mild form for preeklampsi og skal nå ut til poliklinikken for kontroll til uken.

Hvertfall glad jeg fikk komme hjem :)

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: uff da Tetra.. :trøste: Ikke noe kjekt det der nei.. Kan tenke meg det må være tragiskt å ligge på barsel før en selv har født ja... :-? Så at det var to stk. der da jeg lå der også som jeg rekner med var til observasjon..

Ville bare stikke innom med en god trøste :klem: jeg!!!

Ta livet med ro nå da!! Ikke noe baking eller vaskinge eller noe som helst!! Din sambo greier fint å gjøre husarbeid :wink: Men jeg VET du ikke er den som setter deg ned på rumpen og ser på at andre gjør jobben, men nå MÅ du gjøre det!! :Nikke:

Stoooor :klem: fra Susanna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. Jeg har så lyst å se gravid magen din!! Ser du har tatt bort avataren din, den skal jo snart erstattes med en liten baby avatar ( :wink: ) , men hva med en mageavatar nå da?? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Susanna...nå må du ta livet med ro!! Ingen vits å risikere at det blir verre nå, da er det bedre å legge beina høyt og kommandere sambo og resten noen uker!!! :Nikke:

Nå må du være flink jente og gjøre som Sanna og Madden sier! :fy:

Håper helga blir rolig og at dere koser dere!

Klem fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her skjer det jammen ting!!! Du må slappe masse av!! Tenkt nå er det ikke lenge igjen, så hold ut. Er det snakk om å sette deg i gang snart eller? Med tankt på at du er kommet så langt.

Her i gården skjer det iallefall ingenting. Ikke det minste tegn på at det er klart heller. Jaja sånn er livet :wink:

Har hatt en koselig helg så langt og er fornøyd med deg!

Følger deg i spenning på når det skjer noe :hoppe:

Ha en super søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna, Madden og Glossy :klem:

3+0 til termin i dag :hoppe:

Det nærmer seg for hver dag som går nå.....

Hatt en alldeles rolig helg, bare lagt på sofaen og slappet av ;) Til og med fått bringet hjem middag fra svigers ;) Skulle egentlig dit på middag i går, men der har hele familien lagt med omgangssyke i helgen, så jeg fikk ikke vise meg innen for dørene hjemme hos dem..... Litt synd i grunn siden svigerinna mi var hjemme, men men... Har ikke sett henne siden jul, men det er bare noen uker til hun kommer hjem igjen så, får vente til da med å hilse på henne, og da er hun jo attpåtil kanskje blitt tante :)

Skal en tur til fastlegen igjen i dag for en kontroll av BT, legen på sykehuset ville jeg skulle gjøre det. Så venter jeg på tlf fra poliklinikken ang time senere i uken.

Glossy: Det har aldri vært snakk om noe igangsetting, men jeg har planer om å spørre om de kommer til å la meg gå over tiden eller om de vil sette i gang rundt termin i og med at det er som det er. Håper å slippe å gå over hvertfall.

I natt fikk jeg sove hele natten også, jammen lenge siden sist, godt å være helt uthvilt for en gangsskyld ;)

Så får jeg besøk av Susanna og lille Jonas senere i dag, gleder meg :hoppe:

Ha en fin dag alle sammen :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra hos legen i går, BT var stabilt og nå var u-prøven negativ :hoppe:

Har gått å ventet på tlf fra svangerskapspoliklinikken, men ikke søren om jeg har hørt noe, var snakk om at jeg skulle komme til en time onsdag eller torsdag denne uken, så de burde jo gitt beskjed snart.....

Tok å ringte ut for å høre, men de hadde ikke fått noe beskjed de fra legen om skrev meg ut på lørdag :evil: Kan ikke skjønne det, begynte ført å lure på om det var jeg som hadde begynt å rote, men sambo kunne bekrefte hva som var sagt før jeg dro. Så det er nok de på barsel som ikke har gitt beskjed videre.....

Fikk satt meg opp en time til over helgen da, men dama på poliklinikken skønte ingenting..... Skal jo ikke være nødvendig at en må passe på slikt selv :evil: jaja.....

Hadde kjempekoslig besøk i går av Susanna og lille Jonas, han var jo bare så skjønn.... Gleder meg til jeg får møte min lille :babysmokk::) Det nærmer seg for hver dag som går..... 20 dager i gjen til termn nå....

Skal surfe litt til nå, så skal jeg besøke sambos besteforeldre... er invitert på middag.... skal si vi er bortskjemt..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra!! :vinke:

Det var kjempe koselig på besøk hos deg i går! :-) Og den kjempe fine leiligheten der snart skal flytte inn i da!! :-) Misunner dere den dusjen!! :Nikke:

:evil: Dumme barsel som ikke har gjort jobben sin da!! Nei, det skal ikke være nødvendig å følge med selv!! Godt det ordnet seg ihvertfall!! :Nikke:

20 dager går kjempe fort Tetra!! :klem:

Stor :klem: fra Susanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna!! :klem:

20 dager går kjempe fort Tetra!! :klem:

Jeg håper det...... 19 dager igjen i dag ;)

I går fikk jeg vite at sambo må jobbe lenger hjemme fra de neste ukene, typisk det nå som termin nærmer seg. Siden han begynte i den nye jobben har han jobbet for det meste 15-30 min kjøretur hjemme fra, eller i byen og da er det jo ikke så langt om noe skulle skje, men nå skal han som sagt enda lengre bort. Nå skal jeg jammen krysse fingrene for at fødselen starter enten kveld/natt eller helg.

Der han skal jobbe fremover er de avhengig av ferge for å komme seg dit, så hadde jo vært typisk at fødselen startet den ene dagen i uken da det går minimalt med avganger...... Trøster meg med at sjefen har fritidsbåt, og har sagt at det ordner seg på ett vis, men er jo ikke noe gøy å tenke på at han er så langt unna.... Kan klare å komme seg hjem på 1 1/2-2 timer om alt klaffer, men skal jo godt gjøres at det går ferge akkurat når han trenger det som mest.....

Nei... får slutte å syte...... Har en tendens til å bekymre meg for den minste lille ting.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig at han akkuratt nå skal begynne å jobe langt hjemmefra!!! Ja for nå er vi jo nærmere enn aldri før :wink: Jeg har 22 dager til termin!!!! Det er virkelig nært det. Håper alt går bra meg deg.

Vil ønske deg en kjempe god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Glossy!!

Ja, kjedlig at han skal begynne å jobbe lengre borte, men det går nok bra. Er jo et lite minus at det sikkert blir lengre dager også, men men....

Formen er fortsatt fin her, akkurat komt fra legen. BT lå ganske stabilt, men litt høyt, og har i gjen fått proteiner i urinen, men ingenting ser faretruende ut heldigvis. Like gøy hver gang å være på kontroll å få høre :hjerte: til :babysmokk: , ikke lenge igjen nå til vi forhåpentligvis har h*n hos oss :-) 17 dager til termin :hoppe:

Har begynt å få en del kynnere også nå, er jo forsåvidt et godt tegn det, viser at noe skjer.... Er heldigvis ikke vonde da :wink:

I helgen tror jeg at jeg skal hente hjem vuggen til lille :babysmokk: , har så innmari lyst å få laget til på soverommet..... Hadde tenkt å gjøre det i går, men da jobbet så klart sambo overtid og når han endelig kom hjem ville svigerfar at de skulle begynne å sette sammen dusjen i huset så da gikk hele kvelden med til det.

Ønsker alle sammen en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager til termin :hoppe:, men godt mulig vi får møte vår lille skatt før den tid :hjerte::)

Har vært til etterkontroll på svangerskapspoliklinikken i dag, alt så bra ut, BT var stabilt høyt som det har vært, kun spor av protein og CTG registreringen var fin. Tok også en haug av blodprøver (preeklampsi status) bare for sikkerhetsskyld.

Legen mente at vi i allefall skal slippe å gå over termin, men godt mulig vi blir igangsatt før tiden også, vet nesten ikke om jeg skal være glad eller lei for det, men.... Er jo det beste om fødselen får startet av seg selv.....

Skal i hvertfall tilbake om ikke så lenge og da skal modningen sjekkes, og om da ikke det er fullt på føden så ville han evt sette i gang fødselen..... Fikk nesten litt små panikk der jeg satt, jeg skal jo snart bli mamma!!! Og det kanskje før jeg hadde tenkt.....

Har hatt en fin helg, fått laget til vuggen til :babysmokk: , ble bare så bra! Gleder meg til å se det lille nurket ligge i den ja :hjerte: Ellers har helgen vært rolig, hadde beøsøk av min mor i to dager, så var jeg og sambo ute å spiste middag på kinarestaurant i går, fant ut vi måtte benytte oss nå som vi har bare oss selv :) Og kinamat er jo bare så godt også da :sikle:

Retsen av dagen i dag skal jeg bare ta det piano, surfe, lese og ellers gjøre ingenting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende dager dette her tetra.

SYnd at mannen din må jobbe sent i denne perioden, men du kan trøste deg med at de fleste fødsler starterpå natten/kvelden. Tror jeg leste at de fleste starter i 4-5 tiden på natten.

Disse dagene går nok innmari treigt. (det gjorde de for meg i all fall), men prøv å nyte det også. Det er utrolig hvor mye raskere tiden går når babyene kommerut i all fall.

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så koselig med ferdig tillaget vugge!! Tenker småen gleder seg til å komme ut. Jeg sliter med søvn for tiden så da er jeg oppe på denne tiden. Alt vel her, men venter fremdeles i spenning på at hun skal komme ut. Tenker jeg får prøver meg i sengen nå. Er jo stup trøtt, men det ser ikke ut at det hjelper. Ha en super tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Glossy og Cilla :klem:

Så spennende, snart sitter du der med babyen din i armene din!

Når flytter dere inn da?

Ikke lenge i gjen nå til :babysmokk: kommer nei... kan faktisk være snakk om under en uke :hoppe: Spørs hva legen(e) bestemmer seg for.....

Når det gjelder huset vet vi ikke helt når vi får flytte inn, men i løpet av mars må vi vel ha komt oss i hus tenker jeg.... Er ferdig med alt det vi skal gjøre selv, og snekkerne skulle komme tilbake i dag for å gjøre sluttarbeidet, men siden der er tre leiligheter kan jo det ta sin tid.... de skal nemlig, liste, sette inn dører, legge gulv i 2. etg, sette inn baderomsinnredning og kjøkkeninnredning samt fore frem vinduer og montere trapp..... så er jo en del som må gjøres fra deres side....

Så skal vi ha opp panel i gangen helt til slutt.....

Har bestilt hvitevarer i dag..... så kommer endelig bordet til spisestuen som de ikke klarte å levere, går bare å venter på de skal ringe.... de er nok ikke lokalkjent så rekner med jeg må ut å vise vei....

I dag blir det nok atter en sløve dag, må nyte de siste dagene som gravid nå :) Sambo kjøpte ny mobil i går, men er vist jeg som skal få bruke den, så får vel sette meg ned å utforske litt. Kjekt med kamera på mobilen nå som vi får bruk for å sende skrytebilder av den lille.... hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...