Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen Sirka og Susanna!!

Ja ukene går fort, og det er helt herlig å passere 30 uker, nærmer seg med stormskritt nå.....

Disse formene trenger du ikke bekymre deg for Susanna, slik det ser ut nå kommer jeg ikke til å ha noe overskudd til å bake til jul, blir nok butikkbakst her i huset :oops: Har liksom nok med å jobbe (kun fri 2 dager nå før julaften......) og å hvile, blir dårlig nattesøvn fortiden, enten så drømmer jeg og ligger våken av den grunn, eller så er det umulig å finne gode liggestillinger. Sambo har begynt å prøve ut alt nå for at jeg skal ligge godt, bygger opp med puter og dyner både her og der.... han er jo litt skjønn da...... vil liksom gjøre sitt beste hele tiden :hjerte:

Går fortsatt greit å være på jobb, har en rolig periode nå, får nyte det mens det varer. Kom også til å tenke på i dag at jeg faktisk ikke har vært borte fra jobben en eneste dag...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen Tetra! :vinke:

Vi får se ang. disse formene da, om du virkelig ikke trenger de nå før jul, så kan jeg heller stikke innom dere når vi enten reiser ut på øen lillejulaften eller i romjulen..Vi får se.. Det må jo passe med at dere er hjemme også da. Jaja, det blir en ordning på det!

Må huske å ta vare på helsa nå da Tetra! Må si du er heldig som ikke har hatt noe særlig med plager. Det er vel det en kaller et perfekt svangerskap! :wink:

Håper du får en fin dag Tetra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er heldig som ikke har hatt noe særlig med plager. Det er vel det en kaller et perfekt svangerskap! :wink:

Den har jeg fått hørt av mange...... Mange som har kommentert at jeg kan jo bare være en evig rugemaskin siden jeg så og si ikke merker en ting :ler: Kan ta over for de med mange plager.... Men der hadde nok sambo protestert....Neida.... blir en del tull snakk....

Har vært deilig det å være frisk og rask, kan ikke klage. Men merker nå at kroppen jobber litt senere selv om jeg ikke har blitt så stor (kanskje jeg skal legge inn et bilde i avataren.....)

Nå skal jeg ha i meg litt mat og ta meg en dusj før jeg tar turen til JM, trygdekontoret, banken, stoffbutikken og rørhandleren.

Kommer nok innom med rapport fra JM besøket når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en JM kontroll over og alt ser ut til å være bra med lillegull :)

SF- målet ligger fortsatt littegrann over den røde streken, :hjerte: lyden var i dag på 128...... Håper bare lillegullet har tenkt å snu seg før fødselen, ligger med setet ned, noe jeg har hatt en mistanke om. Når lillegull sparker har det nelig en tendens til å kjennes ut som luringen prøver å sparke seg ut..... :ler: Så da er det ikke så rart da at jeg ikke kjenner noe særlig høye spark.... Håper bare h*n har tenkt å snu seg før fødselen, men det er jo mange uker å gjøre det på enda.

Har også meldt oss på svangerskapskurs nå, starter den 12. januar og går over 5 onsdagskvelder (håper vi rekker hele da før fødselen.....)

Nå skal jeg ut å gå tur med hunden til svigers, må benytte meg når det er opphold, bare så synd det er så sur vind ute.....

Skal en tur til byen igjen senere, tenkte å ta bussen, så slipper jeg å lete etter parkering. Sambo skal hente meg i kveld, han hadde vist noe ærend han skulle han også så.....

Var i byen i går også, fikk sett på stoff til babykurven, tok med prøve hjem og viste til sambo sin mormor som skal sy, vi fikk tatt mål og greier, så i dag skal jeg sta å kjøpe det. Møtte også en veninne jeg gikk sisteåret på gymnas sammen med i går..... kjempelenge siden jeg har sett henne, var utrolig koslig å møte på henne igjen, fant ut at vi må samles vennegjengen fra det året over nyttår, mimre litt, det skal bli koslig ja :)

I dag er det også treff i byen, skal møte 9 andre som skal ha :babysmokk: til neste år (ei skal ha nå i desember også), er så koslig med disse treffene, møtes ca 1 gang i mnd, spiser og koser oss :-)

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt sto bra til med den lille! Babyen min sparket også mye nedover når jeg var kommet like langt som deg. Kjentes nesten ut som om h*n skulle sparke ut slimproppen av og til pga så harde/kraftige spark! :ler: H*n tar sikkert til fornuft og snur seg i tide skal du se! :wink:

Du får kose deg i byen i dag Tetra! Håper du får en kjempe fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da' date=' den vokser og gror den :ler: , men har ikke blitt kjempestor da synes jeg.....[/quote']

Bare vent, plutselig så er den blitt det! Fikk sjokk her en dag jeg når jeg plutselig oppdaget at jeg ikke kunne se bena mine mere!! :ler: Og nå sliter jeg bare jeg skal ta på meg strømpene eller plukke opp noe fra gulvet.. :P

Hvor skal dere være på nyttårsaften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at den vokser jeg også... har problemer med å få lukket allværsjakka mi nå, den som har vært så god og romslig.... må åpne den hver gang jeg skal sette meg :ler:

Blir nok med svigers på nyttårsaften, jeg har tidligvakt så.... Vet ikke hva vi skal finne på til kvelden, mulig vi ender opp med det samme som i fjor. Var på ungdomshuset rundt midnatt og dro på en privatfest rett etterpå. Tar det som det kommer.

Dere da Susanna?? Kanskje det blir føden og et nyttårsbarn.... :wink:(Las nå i din db at dere skal være hos svigers.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere da Susanna?? Kanskje det blir føden og et nyttårsbarn.... :wink:(Las nå i din db at dere skal være hos svigers.....)

Ja, vi blir der ute med de..Tja, så lenge det blir etter rakettene har komt opp så er det greit for meg! :ler::tunge1:

Nei, vi får se, ikke stort jeg kan gjøre for å bestemme når den lille skal ut... På nyttårsaften er det jo fortsatt en uke til termin, så det kan fortsatt drøye på i tre uker... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage Tetra!!! Ligner veldig på min :wink: Men så er vi ikke så langt fra hverandre da. Jeg "fyller" 30 uker i dag! Tenk at det går så fort.

Hadde en super dag i byen i dag og har bare EN julegave igjen. Den skal jeg ta i morgen.

I kveld har jeg leid meg en skikkelig jente film som jeg skal kose meg med i sengen!!! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Glossy og Susanna :)

30+6 i dag, atter en ny uke i morgen.....

I dag er det jammen bare en uke til julaften også :nisse: Og jeg som ikke har kommet i noe julestemning.....

Var i byen i går på koslig mammatreff.... gleder meg allerede til neste gang. Tiden flyr jo når vi møtes.... I går var det en noe laber gjeng som var der, kunne se ut som julehandelen tok på de fleste..... :ler:

Fikk også kjøpt stoff til babykurven i går, og i dag tror jeg morfaren til sambo skal på en møbelfabrikk å få fatt i ny polstring. Godt å ha kontakter rundt omkring....

Kan se ut som det spøker litt for huset vårt nå :cry: Blir spennende å se når vi får begynt. Har en svigerfar som skulle hjelpe oss med mye siden han er så flink til slikt arbeid, men så klarte han å skade seg for en uke siden og ble operert i går..... slik går det når mannfolk skal re en seng..... Så nå har sambo også funnet ut at slikt arbeid skal han holde seg unna..... :ler:

Nå skal jeg bare nyte formiddagen før jeg skal på jobb, skal jobbe hele helgen..... kveld både i dag og i morgen, så det blir ikke mye kos :veldigsur: Trøster meg med at jeg tross alt er heldig som skal jobbe denne helgen for da har jeg fri både jule og nyttårshelgen :wink:

God helg allesammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er da tetra!! jeg skal jobbe både jule- og nyttårshelga!! :-(

Ha en flott adventshelg nå da...den siste for i år!

Det er ikke mange dagene til jul nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Cilla :) Reiser utover på fredag jeg....

31+2 i dag, og lille gullet har hatt en veldig aktiv periode i helgen, koslig :) Er så deilig å kjenne de små nusselige bevegelsene.....

Nå har jeg endelig fri en dag etter å ha hatt arbeidshelg, skal jammen meg bli godt, må se å få ryddet litt til jul. Vi skal ikke være så mye hjemme, men er jo koslig å ha det litt i orden selv om man ikke er der så mye.

Jeg skal jobbe onsdag og torsdag, så reiser jeg hjem i løpet av formiddagen fredag, er ikke helt bestemt om sambo skal bli med enda, har sagt han får bestemme selv siden det er siste året vi kommer til å kunne være hver for oss. Blir bare hjemme til 2. juledag, da skal vi til svigers i skikkelig familieseldkap.... sambos familie, tante, onkler, søskenbarn + min familie.... koslig ja, blir rundt 20 stykker om ikke flere..... :-)

Kan også se ut som vi får begynne i huset nå i julen..... gleder meg :hoppe: ....... Skal til byen i morgen å hente sparkel, tapet, fliser etc etc... bare å sette i gang. Sambo skal mest sannsynlig ha fri hele romjulen så da får han forhåpentligvis gjort en del....

I kveld tror jeg at jeg skal legge litt babytøy i stellekommoden, har fått litt "arvegods", og svigermor har attpåtil vasket og strøket det for meg.... deilig ja.... Jeg skal selv vaske og gjøre i stand det som er nyinkjøpt, men det vil jeg vente med til vi kommer litt nærmere termin, må jo ha noe å bedrive tiden med da også.....

Tror jeg skal dra å leie en film også, kose meg skikkelig. Sambo ringte å sa han måtte jobbe overtid, så da er det ikke stort annet å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra!! :nissevink:

Godt med litt fri etter arbeidshelg ja! :nisseblunk:

Nå er det en stund til neste arbeidshelg ihvertfall!! :nisseblunk:

Så spennende med husbyggingen da! Håper dere får komme igang snart.. Kjedelig når ting drøyer på og ting ikke holder seg etter tidsskjemaet!

Så koselig å få legge babytøyet i kommoden!! Det syntes jeg var kjempe stas!! :-) (må bare huske å ikke gjøre unna alt lenge før, er enig i at det er kjekt å ha noe å tusle med de siste ukene også..! :Nikke: )

Håper du koste deg med film! :kose:

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund til neste arbeidshelg ihvertfall!! :nisseblunk:

Jepp, heldigvis en stund til nå.... den første helgen i det nye året for å være korrekt.... Og etter det har jeg bare en helg i gjen, og det er de to siste dagene før jeg går ut i permisjon :wink: Jammen ikke lenge igjen. Litt i underkant av 6 uker.....

(må bare huske å ikke gjøre unna alt lenge før' date=' er enig i at det er kjekt å ha noe å tusle med de siste ukene også..! :Nikke: )[/quote']

Har tenkt på det, må spare en del til jeg begynner permisjonen, ellers ser jeg for meg at det kan bli veldig lange dager.....

I dag blir det en kort tur på kjøpesenteret, tror jeg tar bussen som er der i halv fire tiden, passer utmerket siden sambo kommer i fem tiden, jeg orker ikke gå der så lenge, kan tenke meg der er kaos. Kunne ventet til han kom hjem også så vi fikk dratt sammen, men siden vi må ha med oss tilhenger for å hente alt som trengs til huset kan jeg tenke meg det blir vanskelig å parkere, så da får heller jeg shoppe og han plukke meg opp :wink: Er ikke så myue jeg skal kjøpe da, kun en jlegave som tanten til sambo ikke får med seg på flyet... så da fikser jeg det for henne :)

Gleder meg masse til i morgen, da kommer nemlig sambos familie som skl feire juul her i år igjen, de er bare så koslige. Jenta på 5 er bare hel skjønn, og som hun gleder seg til :babysmokk: kommer, klarer nesten ikke vente.... da bli ikke det hun som er minst lengre :wink: Skal bli spennende å se om sambos tante har fått lånt med seg filmer fra jordmorforeningen også, skulle gjøre det om hun fikk lov, siden det ikke blir holdt svangerskapskurs i julen trodde hun ikke det var noe problem :)

Nå få jeg gå å ta meg en matbit, tenkte å lage meg god frokost i dag, kjøpt inn mye julpålegg og greier, gjelder å kose seg litt :nisseblunk:

Så skal jeg sette en brøddeig (så slipper jeg det i romjulen), vaske en maskin med klær, vaske gulv og rydde litt.

Ha en fin dag jenter, nyt de siste dagene frem mot jul!! Kun 3 dager igjen...... :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4 i dag :hoppe: 61 dager i gjen......

Nå er det kun en dag i gjen på jobb før jeg skl ha fri til mandag, skal jammen meg bli deilig. Kjenner det skal mindre til før jeg blir sliten nå. Sover også elendig om natten, så en kan godt si det er tungt å komme seg opp kl 6 hver dag.... I natt var jeg våken en gang i timen :-( Ene gangen jaget jeg til og med sambo ut i morgenkåpe for å redde bossdunken.... blåste skikkelig og kan ikke helt fatte hvordan den har klert å blåse ned hele trappen... må jo først runde et 90 graders hjørne :o

Var i byen i går og fikk kjøpt alt vi trenger for å gjøre det innvendige i huset.... spennende tider vi går i møte ja :) eneste vi mangler nå er dekorflisene på badet + en bord som vi skal ha på badet samt laminatgulv til soverommene, dette skal vi hente i romjulen. Fikk også med en hel katalog med tapet prøver som vi skal sette oss ned å kikke i til vi skal ut i gjen i romjulen, håpe på vi klarer å bestemme oss til da..... Ble et ganske tungt lass vi tok med hjem i gjen, og glatt var det i tillegg også.... Så når vi kom hjem til svigers hadde vi problemer med bakken og måtte taues av traktor for å komme oss opp til huset :ler:

Hadde en helt nydelig julelunsj på jobben i dag, det koldtbordet :sikle: , syns vi kunne hatt sånn hver uke jeg......

Får vel svinge meg rundt å gjøre litt her hjemme nå, skal legge sammen klær, gjøre unna julehandelen, på flyplassen til kvelden å hente besøket og på et sykehjem å beøke en slektning av sambo for å si god jul.... Men først av alt får jeg gå å skrelle poteter, skal ha stekt fiskepudding til middag i dag :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...