Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Vil du bli med på scrappekurs Tetra? ...Se i dagboken til Cilla! Det ville blitt kjempekoselig om du også ville hive deg med!! :vinke: *håpehåpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det blir noe Scrappekurs på meg desverre... reiser bort i morgen og kommer hjem en gang i løpet av mandagen eller natt til tirsdag.... Så har jeg ferie neste uke og kommer nok til å ta meg en tur hjem og litt forskjellig....

Er sliten i dag... vært på en forholdsvis tung avdeling... ser ikke frem til å bytte avdeling nå nei.... så får se nå hvordan det går etter jeg har hatt en uke ferie....

Skal legge meg nå... tidligvakt i morgen for så å spise middag med svigermor før det bærer avsted til Sandnes for å hente ting og tang til lillegull :-) Gleder meg, men gruer meg for den lange kjøreturen.....

Så nå kommer jeg nok ikke til å oppdatere meg her inne før tirsdag.... (om ikke jeg får lurt meg inn en liten tur i morgen før sambo kommer hjem da siden jeg slutter på arbeid før han.....)

God helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en koselig tur til Sandnes, og at du fikk mange fine ting til den lille!! Vi ville bare ønske deg en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter en koslig, men slitsom helg..... :-)

Fredag: Kom hjem fra jobb kl 15, dro til svigers og spiste middag før vi satte oss i bilen kl 17.30 med nesen vendt sørover.... det ble en lang og slitsom biltur, men visste jo hva vi skulle så da var det vel verdt det :wink:

Lørdag: kl 08.15 kom vi frem til de vi skulle besøke etter å ha kjørt hele natten, ble noe venting på ferger underveis så vi fikk vel sove en tre timer tilsammen i løpet av natten. Fikk servert en god frokost, før det var tid for å legge seg litt nedpå. klarte ikke ligge mer enn to timer.... var så gira på shopping :oops:

Tok en tur på Steen og strøm (kvadrat) og på IKEA..... kjøpte en del klær både til :babysmokk: og noen mammaklær til meg selv. Sambo fikk også kjøpt grind til å ha i trappa i nyhuset når den tid kommer.....

Dro ikke hjem før alle butikker skulle stenge, så det ble en lang dag ja..... når vi kom hjem fikk vi se gjennom ting og tang vi kunne få låne (skal lage meg en liste med alt vi har siden, må bare få sett over alt, så skal jeg legge den inn siden). Koste oss med god mat hele lørdagskvelden og praten gikk i mange timer, sambos familie er jo bare så koslig :-)

Søndag: sto opp ganske tidlig, er jo ikke akkurat fred og få i et hus med 3 unger. Ut på formiddagen dro vi til Stavanger for å møte min familie, koslig det også :-) Blir ikke så ofte en ser hverandre desverre..... Tok oss også en kjøretur og kikket oss rundt. Når kvelden kom ble det tid til å få pakket alt i bilen, ble noe frem og tilbake for å få plass til alt, men det gikk bra til slutt :ler: Satt barnevakt for sambos søskenbarn søndagskvelden så foreldrene fikk ta seg en tur ut, de har ikke så mange til å passe barna til vanlig, så de fikk sjansen nå når vi var der. satt å koste oss i sofaen og så på TV etter barna hadde lagt seg, jeg kjente :babysmokk: var ganske aktiv og ba sambo legge hånden på magen, og jammen fikk han seg ikke en strak høyre....... :hjerte: bare helt fantastisk at han har fått kjent det for første gang nå :-) Og så følelsesladd som jeg er for tiden klarte jeg ikke holde tårene tilbake... de bare rant og rant....... :oops:

Mandag: Reisete kl 06.30 om morgenen. Kjørte så til Bergen der vi tok et stopp. besøkte et vennepar av os og deres datter som har blitt 3 mnd å (henne jeg var fadder på fornoen uker siden) Kjempe koslig, gikk litt på Galleriet, før vi gikk for å spise pizza. Den jentungen kan sjarmere en hver i senk, var trist å reise fra dem, men vi kunne ikke være så lenge om vi skulle komme oss hjem i rimelig tid. Kjørte fra bergen i 14 tiden og var hjemme i gjen rundt 21.30

Ble et langt inlegg dette her, men jeg klarer liksom ikke helt fortelle alt i korte drag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Må bare få unnskylde skrivefeilene i inleggene.. er ikke flink til å ta meg tid til å korrigere....) :oops:

Da har jeg begynt å få oversikten over hva vi har og hva vi mangler.... begynner å få en del til :babysmokk: nå.....

Str 50

1 stk Sparkebukse

1 stk sparkedress

1 stk genser

1 stk Vinter dress

2 par sokker

2 par små votter som de bruker på føden for at babyen ikke skal klore seg

Str 56

1 stk Genser

2 stk langermet body

1 stk Sparkedress

1 sett Jakke + bukse

1 sett Body + lue

5 par sokker

2 stk strømpebukser

2 stk pysjamas

Str 62

1 sett Lang ermet body + lue

1 stk Bukse med hele bein

1 stk pysjamas

Andre ting:

1 stk håndkle med hette

10 stk bomullsvaskekluter

6 stk laken i div størrelser

1 sengesett 65x80cm

2 stk helseteppe

1 ullteppe

3 stk smekker

2 stk smekkr i plast som kan vaskes i oppvaskmaskin

1 tutkopp…. (Måtte bare ha den… var så stilig)

Dåpskjole

Kurv

Vugge

Grindseng

Stellekommode med badekar

Voksipose

Babybjørn bæresele

1 stol til å fetse på bordet (kjekk å ha med ved reise)

1 stk dyne ca 60x80cm

Bilstol til nyfødt (0-9 kg tror jeg det var)

Maxi Cosi bilstol 9-18 kg

Babygym

Er så koselig å få litt ting og tang, har heldigvis fått lagringsplass med svigers så vi slipper å tenke på det, blir fort fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som dere hadde en kjempefin tur ja!! Det er jo så godt å reise bort noen dager også!! Ser dere er veldig godt igang med ting til babyen kommer (tror jeg har skaffet halvparten av det du har skaffet.. ) Det er vel godt å ha det unnagjort tenker jeg! :wink:

Hvordan er formen din da Tetra? Håper du har det bra, vi må forresten møtes en dag på cafè eller noe! Det hadde vært kos! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fortsatt fin den, men er mer spent på hvordan det vil gå fra neste uke når jeg skal bytte avdeling.... men men... får ta en dag av gangen....

Ble plaget med ødem for sørste gang i helgen, men det har nok en sammenheng med at jeg satt mye i bil og hadde så liten plass at jeg ikke fikk lagt opp beina.... er mye bedre i dag.

Godt å få litt utstyr i hus ja så slipper en alt på en gang når det nærmer seg slutten :)

Hadde vært koslig med et cafe besøk ja Susanna :wink: bare si i fra når det passer.... Har fri hele uken, siste ferie uken min :) Skal være hjemme hele uken slik det ser ut nå, med unntak av i morgen da jeg skal en tur til Molde.... begynt å gå lei av butikkene i Ålesund, så litt forandring fryder.... må benytte meg nå som jeg har fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillesitting i bil gir ødemer, det kan jeg skrive under på.

Merket det selv i sommer (da jeg var i 3 måned) og satt i bil fra sørlandet til Molde.. Eller kanskje det er den lufta på Nordmøre.. :tunge1:

Det ble raskt bedre da jeg fikk mannen til å massere leggene og satt med beina høyt en stund.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bilturen sin skyld ja sirka... sier seg jo selv når en kjører 12-15 timer.....

Nå er jeg snart ferdig å pakke ut alt fra helgens tur... orket ikke i går da vi kom hjem, fristet mer med en god natts søvn da.

Har også satt på en maskin med klær, så jeg må vel snart få hengt det opp tenker jeg.

Etterpå skal jeg ta meg en tur til sambos besteforeldre, har fått i oppgave og passe huset mens de er i syden, så det er nok best å se til blomstrene så de ikke finner dem i gjen som et slips når de kommr hjem på fredag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag.... skal til nabobyen å se om det blir noe shopping der.... Kjekt med litt forandring. Skal også møte moren min der, så det skal bli koslig. Er jo ikke annet å finne på når regnet øser ned.

Var en tur i byen i går også, jeg og sambo var ute og spiste middag, fant ut jeg måtte holde han med selskap mens lastebilen hans var på reprasjon, så det ble noen timer. Gikk å kikket litt mer på vogner og på voksiposetrekk. Regner med det blir vognkjøp i nær fremtid, har nemlig et gavekort vi skal bruke før det går ut, så må nesten få ut finger'n snart.....

I går etter vi hadde lagt oss fikk sambo kjenne spark for 2. gang, men ikke nok med at :babysmokk: ville vise seg frem, sambo fikk kjenne fire på rappen :hjerter: Er så koslig nå som han også kan få kjenne sitt lille gull, blir helt satt ut jeg når jeg ser hvordan han storkoser seg med magen og smiler fra øre til øre :-)

Nei... da må jeg fare... Prøve å rekke en ferge som går om en times tid, er litt usikker på hvor lang tid jeg bruker på kjøreturen, så bet å være ute i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er alltid stas når pappaen får kjenne og. Han blir liksom så mye mer inkludert på den måten. Min mann synes det og er stor stas. Jeg spurte han i går om han ikke synes jeg har gått gravid i en evighet for det føler jeg, og han mente det samme :ler: Men så har vi en hel del med tid igjen da.... Den ene dagen føler jeg meg stor og den andre ikke stor i det hele tatt. Så ting går litt opp og ned om dagen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om dere har hatt en kjempefin tur!! Jeg også vil shoppe mer på IKEA!!!!!! :Nikke:

Var innom der i Trondheim sist jeg var der...og da fant jeg jo masse småting jeg bare måtte ha..deriblant en tutkopp som bare sto der og vinket til meg.... :ler:

Det ser ut som om du har det meste under kontroll! Og det må en vel ha...noe er jo veldig viktig at en har i hus før fødselen også!

Håper det går greit med overflytting av avdeling for deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt vogn i dag!!!! :hoppe: Troll 2005 mod kombivogn.Hadde tenkt å kjøpe en Basson, men etter å ha sett Trollvognen fant jeg ut at det var et bedre kjøp. Virket mer solid på det meste, og så var bagdelen litt større, noe en som kjent ikke er bortskjemt med ved kombivogner...... Står bare å kikker på den nå på stua.... men skal nok kjøre den til svigers senere i dag for lagring der.... uten blir jeg nok for utålmodig for å ta den i bruk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy med vogn kjøp!!!!! Har du forresten er link til den vogna?? Er så nyskjerrig på vogner for tiden da vi er ute å ser etter vi og. Den som jeg likte mest fikk jo selvfølgelig surt fjes i Tv2 hjelper deg... typisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har desverre ingen link på nettet Glossy, men har tatt bilder av den som jeg har prøvd å legge ut her.

Er ikke lett det med vognkjøp, vi hadde tenkt på en Basson Como, så at Basson sin duo vogn var best i test på tv 2, men vi valgte likevell og gå bort fra det merket pga mange små ting. Er selvfølgelig sikkert ting vi finner ut vi ikke liker med den vi har valgt også, ser nok det mer når den blir tatt i bruk. Er vel alltid positive og negative sider med alt.

Grunnen til at vi valgte den andre var at det var ca 5 cm større bag i den + at den var romsligere generelt. Den virket også mer robust og den var tett bak, slik at ikke ungen har mulighet til å falle ut bak (noe som muligens blir et EU krav etterhvert) Har også snakket med mange som er fornøyd med dette merket.

:babysmokk: vil også ligge mer beskyttet i denne vognen, med tanke på vær og vind (noe vi har mye av her), den andre vognen var mye mer åpen i front, og hadde ikke samme mulighet til å beskytte barnet som ligger i vognen.

Uff.... blir helt satt ut av all denne tenkingen rundt kjøp av vogn, mye å ta hensyn til, håper bare vi blir fornøyd med det valget vi har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vognkjøp! Vi tenker litt på Simo kombivogn selv, men har ikke sett så mye på hele utvalget ennå.

Du får ha en god helg, Tetra! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått skrevet så mye de siste dagene, har hatt besøk av min mor som også har ferie, har vært kjempe koselig.

Var en tur i nabobyen på onsdag, ble ikke så mye shopping, men litt babyklær ble det jo :-) Klarer ikke la være..... Fant forresten en oppskrift på hentesett som min mor skal strikke, falt pladask for det, så valget var enkelt. Her er det (Baby nr 152, modell nr 15201)

I går var vi en tur i byen her, og som sagt før så kjøpte vi vogn, ellers ble det lite annet... mest titting og så klart bursdagsgave til min kjære :hjerte:

I dag har min kjære bursdag, så da blir det selskap med familien.... ikke så mange som kommer, så jeg skal ikke ta det så hardt med kakebaking. Siden han ikke er noen kakemons serverer jeg heller is og sjokolademousse, samt at jeg har kjøpt en marsipankake.

Nå sitter jeg bare å nyter stillheten, sambo er på jobb og min mor har hentet bestemor for å ta henne med på en bytur før de kommer hit å spiser middag og drikker kaffi.

Formen er fortsatt bra, begynner å få antydning til ødemer i beina om kvelden, men har nok meg selv og takke siden jeg ikke er flink til å sitte med beina høyt når jeg sitter i ro.

Ellers er :babysmokk: en veldig aktiv krabat, mye liv og røre i magehybelen nå.... er så deilig å kjenne.... Artig at pappan også får kjenne det hver dag :-) Det slår ikke feil at hver kveld når jeg legger meg starter den lille med sin daglige gymnastikk :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg god helg Tetra!

Venninne K (som vi gikk på sykepleien sammen med) tilbydde seg å strikke det settet som du har valgt ut til vår baby, men det blir ikke nyfødt størrelesen da (for jeg har plukket ut et annet hentesett). Men ja, det er et nydelig sett! Hvilen farge skal du velge da? Vi blir å velge blått uansett kjønn, fordi det er sikkert til ungen er rundt året, og da spiller det ingen rolle om ei jente har blått :wink:

Gratulerer med vognkjøp forresten Tetra!

Kos deg med kaker i dag!

:klem2: fra Sanna`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...