Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?)

Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556

Ha en fin dag! :klem: fra Månebarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Cappo, Sirka, Susanna, Cielo, Sandra og Moonchild.

Koselig med nye som titter innom dagboken :)

Ikke lenge i gjen til UL nå nei, 5 dager...... Glede/gruer meg, får krysse fingrene for at det går bra. Nå har vi bestemt oss for å vite kjønnet på den lille spiren om det er mulig å se, blir spennende ja :) Har en liten følelse på at det er gutt, men hvorfor vet jeg ikke.....

I dag har jeg styret hjemme hele dagen... Hatt ny jord på alle plantene mine (var så fint vær at jeg måtte benytte meg å stå ute i solen), vasket og hatt inn hagemøblene, tørket støv, vasket og lagt på nye sengklær og vasket kopper (gleder meg til å få oppvaskmaskin ja). Nå skal jeg slappe av litt og ta meg noe mat, før jeg drar på jobb om en times tid.

Æsj... fikk akkurat tlf fra sambo nå som hadde snakket med de som bygger leiligheten vi har kjøpt, var i grunn meningen vi skulle få begynne med egeninsatsen i oktober/november og hadde derfor et håp om å komme oss i hus til lille spiren kommer, men nei da.... nå er det snakk om at vi kanskje kan få begynne selv i januar/februar og at inflytting blir i april/mai, alt etter hvor fort egeninsatsen går.... Så midt oppi fødsel og barseltid, så blir det altså maling og tapetsering her i gården.. Ikke helt slik som vi hadde tenkt oss, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Sirka!!

Nå er det endelig fri helg.... skal bli godt med to hele dager fri :)

Har ikke de helt store planene for helgen, hadde litt lyst å reise på hytta til svigers, men den skulle de så klart bruke selv denne helgen så det blir det ingenting av.... får ta det igjen en annen fri helg. Så det blir vel til at vi tar det rolig her hjemme og koser oss i regnværet.....

Har så smått begynt å kjenne noen smerter nederst i ryggen nå, som stråler litt ned over setet på ene siden, ganske ubehagelig og det som er verst er at det ikke kommer før jeg legger meg om kvelden.... heldigvis har jeg en snill sambo som er flink til å massere :hjerte: , hjelper godt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det der med leiligheten!! men dere har da vel vordende besteforeldre som kan ta i et tak sammen med dere??! Det ordner seg vet du! :)

Riktig god helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener Madden og Sandra!

Jo da, vi har nok snille foreldre som vil hjelpe til under arbeidet med huset, så alt ordner seg nok, men så klart hadde det vært best å fått komt i hus før.... Vi får gjøre det beste ut av det. Begynte i går å diskutere hvordan vi skal få ordnet plass til alt den første tiden her vi bor nå, lite bad etc etc, men vi har nok en løsning på lur der også..... Får sende litt av det vi har som vi ikke har bruk for bort til svigers i mellomtiden, bruke kjelleren deres som lagringsplass slik at vi får plass til barneseng, stellekommode etc etc Alt går om en bare vil :)

I dag har jeg ikke gjort så veldig mye, vært en tur i byen og ordnet litt forksjlelig, både for meg selv, sambo og svigerfar. Har også kjøpt litt garn som jeg skal strikke et helt enkelt teppe til :babysmokk: av, men så klart glemte jeg strikkepinner, så får vel ta meg en tur til den kommende oldemor å se om hun har noe å låne meg.... (Jeg er ingen flittig strikker så har ikke sånt liggende.....)

Resten av kvelden skal bare nytes i stillhet... er akkurat hjemme alene, eller det vil si har hunden til svigers som ligger her og sover ved siden av meg, koslig med litt selskap da..... Skal lage middag senere til sambo kommer hjem, så kanskje vi drar å leier en film eller noe, vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi godt i gang med strikkingen.... har begynt på et helt enkelt ullteppe i lys beige... har nesten blitt litt overivrig.... men men.. lenge varer det :oops: Blir nok fort lei kjenner jeg meg selv rett.

Vært på jobb i dag, så nå har jeg en liten siesta foren pc'n før jeg skal lage middag til min kjære kommer hjem.

Sitter å tester ut noen små finurlige "Varmeputer" eller hva jeg skal kalle det som jeg kjøpte av en kollega i dag, gankse gode egentlig. Kan brukes på stive muskler etc, og for ikke å snakke om for å forhindre kalde bryst og brystbetennelse når den tid kommer.... Er formet slik at de passer inni bh'en..... Er vel en grunn til at det er reklame for ammehjelpen på dem...... :wink: har også en stor nakkepute i samme typen, som jeg har lånt hos svigermor, men den er tungvint å håndtere, så det er mye mer praktisk med disse små :)

Nå er det bare i underkant av et døgn i gjen til vi skal på UL, skal jammen meg bli spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til på UL i dag!!

Venter spent til å høre referat!!

I dag skal jeg besøke min gode venninne M, som flyttet til S&F. Hun fikk en sønn i august, som jeg gleder meg til å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cilla og Cappo :)

Da var UL vel overståttt og vi har fått hilst på lille junior for første gang, for en utrolig flott opplevelse. Lå på benken med et eneste stort smil om munnen hele tiden :sjarmor:

Den kommende pappa så også ut til å stor kose seg med å se sin lille :babysmokk: , hadde smuglånt foreldrenes digitalkamera (det er bedre og ta video med enn våres) Så han filmet ivrig skjermen, så i kveld blir det å besøke svigers å vise bilder og video.... så må de vel få igjen det smuglånte kamera :-)

Alt så ut til å være bra, og en kan ikke akkurat klage på aktivitetsnivået nei.... JM hadde i begynnelsen problemer med å få tatt målene, :babysmokk: flyttet jo på seg hele tiden.... men roet seg litt etter hvert :) Vi fikk ikke vite kjønnet, hun prøvde å se, men :babysmokk: er tydeligvis lik begge sine foreldre og er av den sjenerte typen... lå og holdt hendene godt plassert over sine edle deler hele tiden :)

Terminen ble flyttet en dag tilbake, er 18+3 i dag i flg JM, så ny termin blir 21. februar 2005 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tetra!

Kjekt å høre at babyen hadde det fint inne i magen! :-)

Så dere filmet begivenheten dere?! Ikke dumt, den tanken slo aldri oss! (vi var på Ul igjen i dag :oops: Alt var bare bra her også :-) )

Håper formen din er fin Tetra! Vi snakkes! :-)

Klem fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Cappo, Susanna og Sandra :)

Du har å glede deg til Cappo..... helt ubeskrivelig.

Så du tok en ekstra titt du Susanna, heldiggris :), det har jeg også lyst til.....

Snart halvveids ja Sandra, tiden går fort. Syns nettopp jeg sto der med de positive testene....

Nå er det bare en time igjen til jeg skal til JM.... gleder meg... får nok høre :hjerte: lyden da :) har gledet meg til det så lenge, og nå endelig.... Fikk så vidt høre et lite glimt av den på UL i går, men fikk ikke vite frekvensen etc.....

Ellers i dag skal jeg ikke gjøre så mye, skal en tur til optiker, og så får jeg besøk av mamma. Mulig vi tar oss en tur til byen, er ikke så mye annet å finne på når det øser ned ute. Skal i navnefest om 2 1/2 uke, så må jo se om jeg finner en fin presang til fadderbarnet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg i "hølje" regnet i dag Tetra, synes nesten det er litt koselig jeg, ihvertfall om en holder seg innendørs :wink:

Lykke til med JM!

Ønsker deg en kjempefin dag!

:klem2: fra Susanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at det gikk bra på UL. Det er ikke alltid så lett å se kjønnet til barnet, skjønner jeg. Har ei venninne som var til UL for litt siden. De holdt på i evigheter. Uansett fra hvilke vinkel legen sjekket satt barnet stumpen mot "kameraet". Ikke interessert i å vise hva h*n er.. :hoho:

Ha en fortsatt god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som Sanna da vet du..ta en da capo..kanskje h*n vil vise frem sine edlere deler en annen dag!!! :)

Koselig å filme da! kjempefin ide! Sikkert spennende..siden det er første barnebarnet og alt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med mange besøkende i dagboken :)

Vi får se Madden om det blir en reprise, har tenkt litt på det, men er jo litt spennende å ikke vite også...... Men nysgjerrig som jeg er, er det jammen ikke godt å vite om jeg klarer å vente :oops:

Puster lettet ut nå ja Cilla, var kjempe godt å få bekreftet at alt var vel :)

I går var det en travel dag, mye som skjedde.... Først en tur til JM, ikke så mye som ble sjekket siden jeg hadde vært på UL dagen i forveien, men var godt å få pratet litt med henne likevel. Skal ikke tilbake før om 6 uker nå, og da er ikke hun der selv, skal til en JM som vikarierer for henne innimellom, men det går nok greit, kjenner henne fra før av så..... Så "min" JM møter jeg nok ikke før næremere jul, og da er det jo ikke lenge igjen :o

Deretter var det tid for optiker, huff... blir nok et utlegg der ja :-( Både nye brilleglass og linser.... men men.....

Så var det bytur med mamma, var veldig koslig. Kikket mye på både babytøy og vogner :) Tror nok den kommende mormor gleder seg stort :) Hun har allerede begynt å strikke.... skal hvertfall lage en kjørepose (tror det var det hvertfall), hentesett (har ikke bestemt mønster enda da) og vognteppe. Hadde også tenkt å strikke dåpskjole i kunststrikk, men siden sambo sin familie har en som har gått i arv, kommer vi nok til å bruke den, fikk sett bilder av den i går, men gleder meg til å få tatt den ned fra loftet og betrakte den nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...