Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Kjekt å ha JM i familien ja.... men hun vil heldigvis ikke involvere seg uten vi involverer henne. Syns du kan føde snart jeg Sandra!! Må være trasig å gå over....

I går var en slitsom dag, har en tendens til å gjøre alle ting på en dag, for så å ha dager da jeg ikke gjør en eneste ting. Og i går var dagen da alt skulle gjøres.... ryddet alle kles skap og kastet to plastposer med klær..... Ryddet alle kjøkkenskap..... vasket hele leiilgheten (så nå er det bare gulvene i gjen, og de skal sambo ta i dag).... Så vasket og skiftet jeg sengklær.....

Var ganske sliten når kvelden kom. Jeg og sambo leide oss en film, tror det var Eurotrip den het, koslig å bare sitte sammen i sofaen og slappe av en kveld, blir ikke så ofte vi gjør det..... som regel har vi noe på tapetet hele tiden.....

Fikk oss en overraskelse midt under filmen.... jammen begynte "meieriet" å produsere de første dråpene.... Syns liksom det var noe som ikke stemte, ble så vått på innsiden av genseren, kikket etter, å jo da :ler: Håper bare det ikke blir så mye mer, kan jo bli travelt om en skal ha lekkasje i hele 4 måneder..... men men.... er jo et tegn på at ting er på gang.

Nå skal jeg ta meg en liten frokost bit, og bare slappe av frem til jeg skal på jobb kl 15. Skal jobbe hele helgen :-( Men har nedtelling nå, bare 6 vakter i gjen før jeg skal ha en uke ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er til å :husarbeid: da, Tetra. Får helt dårlig samvittighet av min egen tiltaksløshet.. :roll::ler:

Hmm, har du begynt å produsere melk alt... Kanskje jeg kommer etter om en måned... :forvirra:

Håper du får en flott helg! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink...... :oops: er nok helst at jeg tar alt i et skippertak når det først skjer.....

Satser på det blir en rolig helg på jobben, siste arbeidshelgen på den avdelingen jeg har vært det siste året.... så fremt jeg ikke blir flyttet tilbake pga at jeg kanskje trenger en lettere avdeling når svangerskapet begynner å løpe mot slutten da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en rolig helg Tetra. Det er sykepleier du er eller?

Har du i såfall lest det siste nr. av sykepleien? Der står det en artikkel om sykepleiere og graviditet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i all fall det var bra at de satte fokus på det.

Det er ikke alltid så lett å ta opp "problemer" som dette med sjefen sin.. Og de fleste arbeidsplasser, og veldig mange sykepleiere leser jo Sykepleien og da ser de artikkelen og tenker kanskje på dem de jobber sammen med som er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var enda en arbeidshelg over, og nå har jeg bare 2 vakter i gjen før jeg skal ha en uke ferie..... skal bli deilig ja... men først er det to dager fri nå..... :)

Har ikke gjort så mye annet enn å jobbe og sove i helgen.... Har vært ganske hektisk på arbeid så når jeg har komt hjem har sofan fristet mer enn alt annet.

Skal bare slappe av nå også.... er hjemme alene og siden min kjære vasket rundt her hjemme i går slipper jeg det i dag.... Han er jo bare så snill da.... :-)

Tror kanskje jeg kjente et solid spark på utsiden av magen her om lørdagen... Sambo ble jo nesten misunnelig.... så resten av helgen har han hatt hånden godt plantet på magen ved hver anledning i tilfelle der kommer flere livstegn innenfra.... :ler: Han er jo bare skjønn :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt å produsere melk nå? :o :ler: Ikke tegn til noe med meg (uten at jeg kniper melken ut da :oops: :ler: )

Hvordan går det på jobb da? Tenkte på det med at du øker stillingsprosenten din til 100% nå, det er vel ikke så lenge du greier å jobbe i 100% stilling. Det er slitsomt det. Men det kommer an på avdeling da...Jobber selv bare 20% nå, å det er på ei skjermet avdeling.. Men så har jo jeg bekkenplager da..

Håper ihvertfall du får muligheten til å flytte over på ei lettere avdeling om du har muligheten til det!! Må ta vare på helsa vettu!! :wink: ...Du har en liten en å tenke på også nå! :hjerte: :-)

Håper formen din er bra Tetra!!

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt å produsere melk nå? :o :ler: Ikke tegn til noe med meg (uten at jeg kniper melken ut da :oops: :ler: )
Har vist begynt med det ja :oops: Satt en dag å så på tv rett før jeg skulle legge meg og var kun i ført t-skjorte uten bh under, kom en våt flekk på den ja.... :oops: Har ikke vært så mye siden heldigvis... uten om hvis en klemmer ut da....

Skal prøve meg på den nye avdelingen nå etter jeg kommer hjem fra ferie, men siden det er den tyngst på hele sykehjemmet så ser jeg ikke for meg å være der så lenge. har mange som støtter meg på det, så får håpe sjefene er villig til å rotere litt på personalet så jeg slipper sykemelding så lenge helsa holder.... men så klart jobber jeg ikke der for å slite meg ut... ingen som kommer til å takke meg for det i ettertid.

Ellers er formen super den, rat å tenke på at jeg har begynt på 23. svagerskapsuke... er 22+2 i dag!! Og til helgen skal vi til sandnes å hente diverse utstyr.... gleder meg bare så mye.... skal bli koslig.....

Gleder meg til i morgen også... skal ut å møte flere kommende mødre, blir spennende... ingen av oss har møtt hverandre før, så det skal bli spennende.... Og jeg som er så beskjeden da :oops: Men det går nok bra, skal bli gøy å møte andre som er i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kjempekjekt å møte andre gravide.

Er det via barnimagen eller det i lokal regi??

Jeg har ikke angret et sekund på at jeg møtte masse ukjente "skumle" andre gravide, har fått masse nye venner, og vi møtes enda annenhbver uke. Det er treff jeg ikke går glipp av for noe annet.

Og i helga var jeg på treff fra nybaktmamma.com, jammen var det skummelt, kjente ingen, men koselig ble det, og i dag traff jeg ei derfra på cafe :-)

Et lite tips.........ser at meieriet er i gang, og renner det av seg selv er det lite du kan gjøre, men IKKE KNIP ut melk, for da blir det bare mer og mer produksjon, og ikke så gøy å måtte bruke ammelinnlegg i flere mnd før babyen kommer........

Det er mange som har gått i den felle "det er så gøy og se at det kommer melk".

Men renner det av seg selv er det selvf ikke noe du rår med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk jeg har møtt på nett Cilla.....

Sambo er så gira på at jeg skal fare på dette, selv synes jeg det er litt skummelt..... Han sa at siden jeg turte å møte han må jeg jo tørre dette (Traff jo han via nett....) :oops:

Angående det med melka så er jeg klar over at produksjonen bare øker om en klemmer på, så her blir det ingen kniping nei..... (selv om han har aldri så lyst..... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kose deg med mamma-treff i dag, det blir sikkert moro! Ser jo hvor mye glede Cilla & Ida har av de treffene! Blir sikkert ikke så skummelt som du tror..de andre er garantert like nervøse som deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert spennende med mamma treff ja.... har flere jeg kjenner som har gode erfaringer, så.....

Endelig har fridagen jeg ventet på hele helgen komt... deilig.... sov faktisk 12 timer i natt :oops: Har et utrolig søvnbehov for tiden..... Sovnet før sambo kom fra jobb i går kveld og våknet ikke før i tre tida i natt... var da så pratesyk at jeg bare måtte vekke stakkar'n selv om han måtte opp i gjen kl 6 i dag tidlig...

I går tok jeg livet bare med ro, satt i mange lange telefonsamtaler og snakket med slektninger, så en film, og hadde besøk av svigermor og hunden :-) Koslig med besøk ja.... Virker som svigers er skikkelig ivrig etter å komme i gang med å hjelpe oss i huset når den tid kommer... de ville sette alle kluter til for å få oss fortest mulig inn.....

Fortsatt fint høstvær ute, så det spørs omm ikke jeg må kle på meg å gå en tur med hunden..... er hundepasser i tre dager nå på dagtid siden jeg er hjemme og alle andre er på jobb.... koslig med selskap da, selv om han bare ligger å sover.... litt lat på sine eldre dager.....

Men får ført ta en tlf til JM, så klart så kræsjer alle timene jeg får oppsatt med ett eller annet, så nå er det tredje gang jeg ringer for å bytte den neste timen :oops: (Nesten litt pinlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var JM timen i box.... men enda lengre å vente.... :-(

Men men... neste gang jeg skal dit så er det hele 8 uker siden forrige kontroll, kanskje litt lenge, men.... Er jo alltid noe som kommer i veien. Får heller bestille meg en legetime i mellomtiden hvis behovet for en kontroll melder seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut med mamma-treff. :) Fint å få nye bekjentskaper og kanskje får du noen å trille sammen med til våren?

Tror det er vanlig å ikke gå til jordmor/lege så ofte. Jeg er selv i høyrisikogruppen og går litt oftere, men nå i 2. trimester har det blitt lite med kontroller for alt ser bra ut. :-)

Men det er jo deilig å få høre hjertelyden med jevne mellomrom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en såååååå koslig dag i går..... :-) Først dro jeg på kjøpesenter sammen med en veninne og tittet i butikker (kjøpte årets første julegave....) og avsluttet med en tur på kafè for å ta en Caffe mocca. Dro deretter ut for å spise sammen med 6 andre kommende mødre, var kjempehyggelig. Dette skal vi nok gjenta ja..... :)

Nå har jeg akkurat stått opp etter en travel natt... jeg som alltid sover så godt, har vært våken siden 4 i natt.... bare lagt å vridd meg i sengen.... (Er nok alt for bortskjemt når det gjelder å sove godt) Sto opp for en time siden når sambo dro på jobb, har tatt meg en god frokost og skal legge meg på sofaen nå for å se om jeg får meg en time eller to til med søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahh... da har jeg fått sovet en time på sofaen, skal si det gjorde godt ja.....

Fikk også tlf fra sambos tante som skulle begynne å lete frem ting og tang som vi skal hente i helgen.. gleder meg som en unge.... blir jo rene julaften jo.... :-) lurte på om vi villle ha det ene og det andre... så foreløpig vet jeg at vi skal hente:

*kurv (som også barnets oldefar har brukt, oldemor skal sy nytt trekk til....)

*Vugge

*bilstol til nyfødt + en som vi kan gå over til etterhvert

*voksipose

*stellekommode med badekar

*mulig vi tar med en grindseng også selv om junior kan bruke vuggen opptil h*n er ca ett år

Får kle på meg og gå en tur med hunden... er "barnevakt" i dag også..... kanskje jeg våkner litt mer... så lurer jeg på å kanskje ta en tur til byen, men får se.... har lyst å få begynt på litt julegaver og kanskje litt mer kleskjøping til :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med alt som er unnagjort! Julegavene har en tendens til å ta litt tid...så det er greit å starte tidlig!!!

Så flott at det ble vellykket med treffet igår!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med alt som er unnagjort!
Det skal være sant og visst.....

I dag har jeg ikke gjort en ting, får jo nesten litt dårlig samvittighet her jeg sitter foran pc'n :oops:

Får gå å rydde litt i aviskurven og så må jeg vel se om jeg finner noe å lage til middag... ser ikke ut til at det ble bytur på meg likevell i dag.... får ta meg en runde eller to neste uke når jeg har ferie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...