Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Trodde du fikk fast stilling jeg nå? Var det ikke en fast full stilling du gikk inn i for litt siden??

Var nok desverre bare et vikariat..... går ut i november.... men som du sier, vi blir nok ikke arbeidsledig i vårt yrke.......

Nettopp hatt en liten strekk på sofaen nå, godt å få strekke ut både mage å rygg.....

Lurer på om jeg skal bake en sjokoladekake i kveld :sikle: , bruke opp noen egg. Blir nok noen timer til jeg får sambo hjem, så kan jo være godt å fylle tiden med noe. Han dro rett fra jobb og i nyhuset for å legge mere fliser.....

Ringte også fra rørlegger forretningen i dag, massasjedusjen vår var kommet. Så på torsdag skal den hentes, skal da også hente spisebordet vi har kjøpt. Har ventet med å hente det siden vi likevell må en tur til byen med bil og henger for å hente dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35+3 i dag!!

Enda en legekontroll overstått, gikk sånn passe bra :-? BT hadde steget litt i gjen, men så lenge urinprøven var fin så gjorde ikke hann oe stort nummer ut av det.

Blodprøvene som hadde vært litt for lave hadde sunket ytterligere litt, det var sagt at dersom de gikk mer ned skulle jeg innlegges, men siden det var så lite det var snakk om mente legene på sykehuset at det skulle bero. Legen på sykehuset mente jeg ikke trengte å ta nye prøver siden det var så kort i gjen av svangerskapet, men der var fastlegen min uenig, han vil følge det opp skikkelig og har bedt meg komme tilbake for å ta nye i slutten av uken. betryggende å vite at en blir godt passet på hvertfall.

:baby: har det nok ganske bra inni magehuset sitt forhåpentligvis, laget hvertfall show i går kveld, og var kjempe deilig å igjen få høre de raske :hjerte: slagene i dag..... Tenk det er bare snakk om uker før vi får hilse på.... :sjarmor:

På veg hjem fra kontroll møtte jeg svigermor, vi endte opp inne på en gardinbutikk for å se om jeg kanskje kunne finne noe til huset. Og jammen forelsket jeg meg ikke i noen nydelige kjøkkengardiner :hjerte: Klarte bare ikke gå fra dem, så nå ligger en prøvelengde fint og venter, må ned å se hvordan de tar seg ut senere i dag..... De var veldig spesielle både i farge og stil, så skal godt gjøres at naboen har de samme..... Sambo kommer nok bare til å fnyse, men han har ikke mye han skulle sagt så lenge han ikke bryr seg om å være med å kikke.....

Skal sette en brøddeig nå, så skal jeg dra å kjøpe soveromsgardiner tror jeg, hvis ikke jeg bare skal vente til i morgen. Har plukket dem ut, så er i grunn bare å handle dem å få mamma til å sy..... Er ingen kløpper ved symaskinen selv :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at sambo ikke har noe han skulle sagt om han ikke gidder å være med å kikke.....

dagene går nå, håper det holder seg stabilt så du slipper stor fare for preeklampsi/Help utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cilla, ja dagene går, det nærmer seg med stormskritt :)

Satser på det ikke skal utvikle seg noe mer.

Snakket med sambos tante igjen om div. prøvesvar, hun skjønner ikke helt filosofien til legene her oppe, er vist helt annen praksis på SIR.

Hun ringte til og med til en gynekolog kollega for å få andres synspunkt på saken, tror nok hun er bekymret for hvordan det går etc.....

Godt å ha noen en kan spørre litt utenom for JM jeg har gått til henviste bare til fastlegen, og han har ikke så mye kunnskap på området virker det som. Han ringer stadig vekk og konfererer med leger på sykehuset så.

Iflg tanta til sambo er det JM selv som henviser til sykehuset der og de går ikke den lange veien om fastlegen.

Nå skal jeg bare være obs på symptomer, og dra direkte på føden ved den minste mistanke, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Og om en først er inne der for en sjekk så tar jo gynekologene der standpunkt til om en skal følges opp på pol.klinikken eller ute i kommunene.

Skal også spørre JM i morgenkveld når vi skal på svangerskapskurs hva som er praksis ved sykehuset her ang oppfølging, kan virke som fastlegene er redd for å gi slipp på pasientene sine.

Nei, får gå å ta meg litt middag, sambo måtte jobbe overtid i dag så..... får spise alene og heller varme til han i siden, jeg er en smule sulten og orker ikke vente på han når ikke jeg vet hvor lenge det kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 dager i gjen til termin :hoppe:

Formen er fortsatt fin heldigvis, har sovet godt de siste nettene, men jaggu er det godt å stå opp med en gang en våkner, verker en del i kroppen etter en lang natt.

I går var vi på svangerskapskurs igjen, snakket om fødselen, ganske interessant, har jo lest mye før, men syns det var lærerikt likevell, både å snakke om det, og se film. Alt blir litt mer virkelig nå som det nærmer seg. Mandag skal vi på sykehuset på omvisning på føde/barsel, blir spennende det også, selv om jeg jo har hatt omvisning der før i forbindelse med studier. Blir hvertfall nyytt for sambo, og for meg også sånn sett, ser vel på det på en annen måte nå som en snart skal dit i en helt annen setting.

Skal også spørre JM i morgenkveld når vi skal på svangerskapskurs hva som er praksis ved sykehuset her ang oppfølging' date=' kan virke som fastlegene er redd for å gi slipp på pasientene sine.[/quote']

Fikk i grunn ingen klare svar fra JM, hun mente legene gjør det de skal så jeg ikke trenger å bekymre meg :-? Får vel bare satse på det da. Spurte henne også om disse blodprøveverdiene som ikke var slik de skulle, men hun viste ikke hvor grensene gikk...... Får bare smøre meg med tålmodighet, skal til legen i gjen i morgen for å måle BT og ta nye blodprøver, er bare så irriterende at jeg da må gå helt til mandag eller tirsdag med å få prøvesvarene. Så skal jeg be om å få en utskrift av de siste prøvesvarene for å følge med litt selv.

I dag skal jeg bare ta det med ro hvertfall tidlig på dag, ingenting som skal gjøres. Skal til byen senere, men vet ikke om jeg skal ta bussen litt tidlig for så å møte sambo senere eller om jeg rett og slett bare skl vente til han er ferdig på arbeid. Skulle ordnet en del før han kom, men er usikker på hvor lenge jeg klarer å gå på kjøpesenteret.

Skal hente spisestuen vår og massasjedusjen i dag :hoppe:, gjenstår bare å finne et sted hvor vi kan lagre det, men det ordner seg nok.

Etterpå skal jeg inn til byen å treffe andre kommende mødre, mulig det blir mitt siste treff med :babysmokk: i magen, alltid like koslig hver gang vi møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

Jammen er det mye frem og tilbake med prøvene dine. Håper ikke de sliter deg helt ut.... Jeg stoler mye på legene så vi får håper at de har rett. Godt med en i familien du kan støtte deg til.

Men du "høres" fris og opplagt ut, med gardin shopping og greier. Sikkert kjempe deilig å få ting i stand til den lille kommer. Har du noen tanker om kjønnet eller??? Jeg er kjempe spent på dine vegne jeg :ler:

Har startet ned tellingen for fullt jeg og. Har i dag 37 dager til termin, så jeg ligger deg hakk i hel :ler: Så da er det bare å vente på hvem som føder først. Jeg holder en STOR knapp på deg!! Min mor har født 4 barn og gått over med alle så sjangsen for at jeg og går over er STOR. Men, men sånn er livet. Får bare vente å se.

Vil ønske dere en super helg!!! Slapp mye av og nyt resten av tiden.

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig litt tid til KG etter en travel dag....

Startet dagen med time hos fastlegen min, BT hadde steget igjen i dag, noe han ikke likte så godt, ringte å snakket med vakthavende på føden, og ble enig om at jeg skulle komme ut for en sjekk.

Sambo tok seg fri fra arbeid, han ville bli med i tilfelle det ble snakk om innleggelse, så er han jo spent på hva osm skjer med lille :babysmokk:

Ble møtt av en kjempe trivelig jordmor, ble koblet til ctg, og de målte samtidig BT kontinuerlig med 4 minutters mellomrom den halvtimen ctg'en pågikk.

BT var helt fint det når jeg lå still, og ctg viste at :babysmokk: har det helt fint inne i magehuset sitt ;)

Fikk også snakket med legen, han tok en UL for å se at alt var som det skulle. Navlestreng og morkake så ok ut, det samme gjorde mengden fostervann. Før han begynte spurte han om vi ville vite kjønnet om det var mulig å se, klarte ikke holde oss og sa så klart "JA" selv om vi egentlig hadde bestemt oss for at vi ikke ville vite nå siden det var så kort i gjen.

Men :babysmokk: var beskjeden, så vi lever enda i spenning over hva det er som bor ini magehuset....

Spurte også legen om han kunne anslå hvor stor :babysmokk: vil bli til termin, han anslo rundt 4 kg, men vet ikke helt om jeg tror på det, har jo mange eksempler på at de tar feil så..... Tiden vil vise.

Ellers skal jeg bare ta det med ro videre og følges opp hos fastlegen slik som før, ble ønsket velkommen tilbake om noen uker da..... :wink:

Faktisk bare 1 mnd til termin i dag :hoppe:

Får slå av pc'n nå.... lyner som bare det ute.......

God helg alle som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra!

Ser du er 100% sykmeldt nå, ta vare på deg selv, det kan være godt med "fri" nå den siste mnd. før den lille kommer. Du skulle jo uansett ut i perm. snart :wink:

Bra at alt sto bra til med den lille!! Kjenner spenningen i kroppen når jeg tenker på hva du har i møte om en mnd. tid!! Det er bare så fantastisk å bli mamma!! :-) Håper bare den lille blir i magen til termin, det er det beste for h*n, og at mammaen til den lille også holder seg frisk :wink:

Ønsker deg ei kjempe fin helg!!

Mange :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0 i dag, 4+2 til termin :hoppe:

Takk for hilsen Susanna :klem:

Hadde bare hatt neste uke igjen å jobbe om jeg var i jobb, men er så utrolig godt å være hjemme nå, tror nok ikke jeg hadde klart stort lengre enn jeg gjorde.

Akkurat spist frokost nå, etter en vidunderlig natt, kunne bare alle vært slik. Sov nesten 11 timer non-stop, kun oppe en tur på do ;)

Skal rydde litt her hjemme nå, så skal jeg ta meg en tur i huset å se hvordan det går med flisleggerne, nærmer seg slutten nå, holder på å flislegge gangen :)

Ellers blir det nok en rolig helg, mulig en tur bortom svigers å hente litt forskjellig som de har vasket opp av babyting.... alle er så påpasselig nå med at jeg ikke skal gjøre for mye selv. Har sagt at jeg har slikt å gjøre nå som jeg er hjemme, det er jo bare å ta litt i gangen, men de vil så gjerne hjelpe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte::hjerte::hjerte: I dag har jeg og sambo 3 års jubileum :hjerte::hjerte::hjerte:

Helt utrolig hvor fort tiden går.....

Dagen skal feires med en tur ut å spise, har ikke bestemt oss for hvor enda, men.....

Men før den tid skal vi på føde/barsel på omvisning, gleder oss til det. Jeg for min del har hatt omvisning der før, men kan ikke akkurat si nei takk til en liten tur til ;) Fikk jo også vårt første møte med føden på fredag, men da var vi bare så vidt innom døren på et us. rom så. Håper å få se mange søte små ;)

Ellers skal jeg ikke gjøre så mye i dag, kommer meg ikke særlig langt med en diesel tørr bil..... Tørr ikke kjøre mer før jeg får fylt den, er på et absolutt minimum, og så har så klart sambo kortet vi fyller med.... Jaja..... Skal legge sammen litt klær som jeg vasket i går, og så løse litt kryssord kanskje, har fått helt dilla :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å få med at det i dag er 4+0 til termin, og at jeg har vært på kontroll hos legen igjen.

BT var fortsatt litt høyt, men varierer en del. Har satt opp timer en gang i uka nå frem til termin, så skal vi heller ta en ekstra kontroll utenom hvis behovet er der. Satte også opp en time 4 dager etter termin, jeg for min del regner med jeg må gå over, så kunne like godt bare sette den opp....

Ellers fikk jeg svar på blodprøvene i dag, heldigvis ingen store forandringer. De prøvene som har hatt en tendens til å gå nedover har snudd og steget en del igjen :hoppe: , kan godt si jeg ble glad ja, men de er jo tross alt en del under normalverdien, men var redd de hadde sunket ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg. Godt å lese at blodprøvene er uforandret. Ser at du har fått time etter termin, hi hi. Ja det kan sikkert jeg og bestille! Tenk nå er det jammen meg ikke lenge igjen. fire uker er jo ingenting!!! Stor gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå er det ikke lenge igjen for oss Glossy :)

Var på omvisning på føde/barsel i går, koslig :) Rart å tenke på at neste gang vi kommer tilbake er det mest sannsynlig for å hilse på vår lille :babysmokk: for første gang.....

Dro ut å spiste etterpå, var ganske sliten så dro tidlig hjem. Var også å kjøpte dyne til kurven som :babysmokk: skal ha.

Har funnet ut at det nesten ikke er vits for meg å dra på handletur lengre, samme hvor lite jeg gikk syns jeg kynnerne kom, så det ble ganske travelt. Har begynt å få vondt i bekkenet også, hvis det er bekkensmerter da :oops: Stråler nedover lårene (mest forann) og fram mellom beina..... Er verst etter jeg har sittet i ro en stund og skal reise meg eller når jeg ligger og skal snu meg i sengen.

I dag er det ingenting spesielt jeg skal gjøre, har kjøpt meg noe lesestoff så blir vel til å nyte det tenker jeg, og til kvelden er det nest siste gang av svangerskapskurset, skal snakke videre om fødsel og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+5dager til termin :hoppe:

Våknet tidlig i dag, sto opp kl 7 når sambo dro på jobb, sengen er ikke akkurat min bestevenn for tiden :cry: men men.... Sto opp, tok meg litt frokost og sovvnet to timer på sofaen :) Det gjorde susen.....

I går var jeg en tur i byen, leverte voksiposen til rensing, byttet en gave vi har fått på Baby Comfort og var på kafe sammen med en veninne, en veldig koslig dag med andre ord :)

:babysmokk: har hatt seg noen rolige dager nå, men i sta ble det full action i gjen, deilig!!

Skal bake en sjokoladekake nå :sikle: , har noen egg som må brukes opp, så kan det jo være godt å ha noe liggende i frysern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen. Står opp halv syv, spier litt, tisser og legger meg igjen. Det er blitt standar her i huset. Mannen er jo veldig fornøyd siden han får selskap til frokost :ler:

Men det er egentlig helt greit siden jeg ikke har så mye å ta meg til for tiden. Blir lange dager så da er det jo greit å sove litt frempå. Ja og så kan jeg jo ALLE tv program som går på formiddagen da!! svitsjer bare mellom kanalene for å se det jeg liker :wink:

Er SÅ klar for at den lille skal komme ut nå etterhvert. Går jo bare å venter. Mest av alt har jeg lyst å begynne å lage til sengen, vognen og voggen. Men dyne og søtt sengetøy, men har vel innsett at det er litt vel tidlig enda. Får vente noen uker til. Hvor langt er du kommet??

Høres veldig godt ut med hjemmelaget sjokoladekake. nam nam.

Kanskje jeg og burde fått gjort litt slike ting når jeg bare kjeder meg alikevell....

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Glossy!! :klem2:

Ble faktisk 2 sjokoladekaker :sikle: ...... Laget først en, og når jeg skulle sette melet i skapet fant jeg en 1-2-3 sjokoladekake som måtte lages før den går ut på date :sjarmor: Gleder meg til å smake..... :sikle: Skjal fryse den ene, godt å ha noe på lur etter fødselen ;)

Har ikke kommet så veldig langt i forberedelsene til :babysmokk: kommer. Har fått vasket tøy og lagt det i kommoden, men det er det eneste....

Vugge, kurv og vogn står hos svigers enda, mulig jeg tar det hit nå i begynnelsen av februar og får laget i stand. Gleder meg til bare å sitte å se på tingene som venter på den lille......

Har så smått begynt å tenke på "baggen" også som skal være med på sykehuset, men får meg liksom ikke til å pakke den, alt blir liksom så virkelig da..... det nærmer seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja baggen ja.... Mannen har mast lenge, men det er liksom så tiltak å pakke den. Selv om det egentlig skulle ha vært kjempe gøy siden den er et tegn på at ting nærmer seg. Men neida... Men må vel skjerpe meg nå snart å pakke den.

Leste i Hakkespett boken til mannen om en far som skulle pakke baggen i hu og hast. Han kom på sykehuset med en tannbørste, høyhelte sko og et kneip brød :hoho: Hadde ikke så lyst at det skulle skje i mitt tilfelle....

Har tenkt litt igjenom hva jeg skal ha med så det er vel bare til å finne det frem. Har pakket toalettvesken da, siden jeg har kjøpt alt nytt for andledningen. Tiltak, tiltak, tiltak. hi hi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i Hakkespett boken til mannen om en far som skulle pakke baggen i hu og hast. Han kom på sykehuset med en tannbørste' date=' høyhelte sko og et kneip brød :hoho: Hadde ikke så lyst at det skulle skje i mitt tilfelle.... [/quote']

Leste dette jeg også for en stund siden... lite fristende å komme på føden med et kneipbrød :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...