Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Enda en ny dag i Tetra heimen.... Lillegull ligger å sover enda, mens mamma surfer litt på KG og spiser frokost. Venter på at mamma skal komme på besøk så vi får tatt oss en bytur. Skal også på helsestasjon for å veie lille gull :) Blir spennende å se om hun har lagt på seg mye.

En liten positiv ting om huset i dag...... det er vist kun badet som må tas opp i gjen... elektrikern hadde komt på at gangen ikke var tilkoblet enda, så trappe demontør etc ble avbestilt. I dag skal de begynne å ta opp flisene på badet, slipper å bryte opp betongen, skal ha en bedre og dyrere varme nå, så de slipper det. Tror de legger som en matte rett under flisen, fikk koste hva det koste ville.... de sparer seg mye arbeid med å legge det. Så på tirsdag skulle det vist komme profesjonelle flisleggere. Var å tok bilder i går, de skal jammen meg få gjøre en like bra jobb som det svigerfar gjorde..... Ikke få arbeidstimer han la ned i det badet vårt, så kan godt si han ble en smule lei i går.

Nei, får gå å stelle lille gull og gi henne litt mat, kjenner det sprenger på nå, så skal bli godt å få ut denne melken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!! :vinke:

Så sinna jeg hadde blitt om jeg var i din situasjon!! :evil: Forstår deg kjempe godt at du blir sinna!! :Nikke:

Det ser ut til at dere koser dere du og lille jenta! :hjerte: Har hun fått navn nå?? :-)

Håper det står bra til i Tetraheimen! :wink:

Jeg, Madden og venninne K vil gjerne komme å besøke en dag, det må bare klaffe for oss alle. Og selvfølgelig for deg også! Men jeg ringer /sender sms jeg for å høre nærmere en dag vi har funnet ut når det kan passe for oss!

Mange klemmer fra Sanna`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at dere koser dere du og lille jenta! :hjerte: Har hun fått navn nå?? :-)

Jeg, Madden og venninne K vil gjerne komme å besøke en dag, det må bare klaffe for oss alle. Og selvfølgelig for deg også! Men jeg ringer /sender sms jeg for å høre nærmere en dag vi har funnet ut når det kan passe for oss!

Takk for hilsen Susanna!!

Har ikke endelig bestemt oss for navn enda.... vi er ikke så kjappe ;)

Bare å sende sms eller ringe, koslig med besøk.... :)

Sliter en del med ammingen for tiden, noe som er veldig slitsomt både for meg og lille jenta.... vet i grunn ikke helt hvor problemet ligger.

For det førtse kaver hun en del når hun skal til puppen, jager frem og tilbake med hodet og får ikke helt tak. Bruker brystskjold, har gjort det helt fra jeg var på barsel, men prøver oss alltid uten først. Tar tak og så et par super, men så slipper hun for så å kave for å få et nytt tak.... ganske slitsomt både for meg og henne. Dessuten har hun en tendens til å suge alt for langt ute..... Går ganske bra med skjoldet, men er jo tyngre for henne å få ut noe... tror hun blir utålmodig da... virker hvertfall slik. Så har hun en tendens til å sovne før hun har fått tømt brystet skikkelig, ligger bare å koser seg med skjoldet i munnen, da tar jeg henne bort, kan jo ikke sitte slik hele dagen. Etter et lite kvarter våkner hun og er kjempe sint, tar da brystet på nytt og vi har samme leksa gående...... Ganske slitsomt å måtte frem med puppen hele tiden :(

Lille jenta er også plaget med mye luft i magen, tror hun svelger mye luft når hun kaver for å få i seg maten.... Har nå begynt å prøve med Minifom før hvert måltid, men har ikke brukt det så lenge enda at vi kan se noe resultat. Har også fått tips på helsestasjon om å prøve sukkervann når det er skikkelig krise. Dette sa de på sykehuset at vi ikke måtte gi, de sa vi bare skulle prøve med kokt vann..... Så har vi en JM i familien, hun sa at de bruker sukkervann... blir en smule forvirret jeg.... :-?

Får god oppfølging og råd hos helsesøsteren angående ammingen, hun ringer med jamne mellomrom og spør hvordan det går. Var på helsestasjon og veide lille gull på onsdag, hadde gått opp litt for lite, har akkurat passert fødselsvekt nå - var 3170g. Så helsesøster mente vi skulle prøve med 50ml mme på kvelden for å se, men skal ta det bort om det viser seg at hun ikke trenger det. Skal veie på nytt neste onsdag.

Snakket med helsesøster i gjen senest i sta, foreslo at jeg kunne prøve nesespray med oxytocin (Syntocinon)for å stimulere utdrivningen, kanskje lille gull blir mer aktiv ved puppen om hun får ut melken lettere. Skal ringe legen nå å få resept, helsesøsteren mente vi burde prøve det som prøves kan. Er så godt at noen skønner hvor trasig det kan være, har mange rundt oss som er så opptatt av at ammingen skal gå problemfritt og at lille gull kun må få morsmelk, kan ikke akkurat si at deres mas gjør det hele lettere.

Ble langt dette her, men..... godt å få lettet litt på frustrasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Huff, trasig at dere kaver sånn med ammingen!

Godt at du har så mye fagfolk rundt deg som kan hjelpe og gi gode råd..bare kjipt når du får blandede beskjeder! Sånt blir en usikker av..

Håper jeg ikke legger til noe frustrasjon nå..men det finnes en kjempegod "organisasjon" som du kan kontakte da.. Ammehjelpen. De har virkelig peiling på emnet...og der skulle en iallefall tro at de er enige om saken! :wink:

Håper nesesprayen har effekt og at det blir litt lettere for pia å suge da!

Ha en riktig fin helg Tetra!

God :klem2: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

tusen takk for hilsen. Er fantastisk å bli mor!!! Vil bare ønske deg en super helg og håper det går bedre med ammingen etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: Gratulerer!!!!

Jeg har samme problem som deg, Sara har mye luft i magen og er dårlig til å spise av puppen (plutselig tar hun 50 ml så tar hun 5 ml.... Jeg kjenner ikke forskjell... :-? )

Det blir mest til at jeg gir morsmelk på flaske for jeg er så lei av å bli tygd på til ingen nytte...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!! :vinke:

Hvordan står det til med dere??

Så trist at ammingen ikke går så bra.. Ser du sliter med det samme som jeg gjorde.. Håper det går bedre nå, om ikke så er det IKKE verdens undergang vennen! :trøste: Men Jonas greide da ikke å tømme noe av brystet nesten, lå bare der med puppen i munnen og koste seg... :roll: Men han er kjempe fornøyd nå med mme da, så jeg rekner med han har det fint selv om mm ikke er der lengre! :wink:

Er bare innom for å se hvordan du har det, håper det har ordnet seg med husbyggingen også!

Mange :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden, Glossy, Sirka og Susanna :klem:

Her kommer en liten oppdatering fra oss, blir ikke så mye tid til KG og data generelt lengre, men nå har lille mor en liten hvil så da kan mamman benytte seg litt ;)

Ammingen går på et vis.... bruker skjold for lille mor har problemer med å få tak, kan virke som hun har fått mer tålmodighet også etter jeg begynte med Syntocinon, så det virker nok på utdrivningen ja.... Er litt bekymret for om hun får i seg nok mat, skal bli spennende å se på helsestasjonen i morgen hvor mye hun har lagt på seg..... Hun virker jo stort sett fornøyd, sovner stort sett etter hvert måltid :) Men i helgen har hun vært veldig plaget med magen, mye luft og ingen "gevinst" i bleien.... kommer nok av at vi begynte med mme, blir jo litt annet å jobbe med for tarmen enn mm. Så de siste dagene nå har jeg pumpet meg og gitt mm om kvelden i stedet for mme, pumpingen kan jo også få opp produksjonen. Har også gitt litt malt for å prøve å¨regulere magen.... skal si hun ble fornøyd når det endelig løsnet.

Skal bli spennende å se når vi får flytte inn nå... i går demonterte vi dusjen.... måtte ha ny av den også... skal ha massasjekabinett, og siden vi hadde fuget det sammen var vi usikker på om det ville tåle demontering, så elektrikern kjøpte et nytt til oss og beholdt, det blir råflott med en dusj til 11000,- på hytta :o

I dag skal de begynne å bryte opp flisene :-(

Ellers har vi fått vasket ned 2. etg og skrudd opp lamper i hele huset. har også fått inn spisestuen, ble bare så fornøyd :)

Men nå er det en liten som akkurat har våknet, tid for mat!!

:klem: til alle som stikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 1 mnd siden lille Martine kom til verden, fy som tiden går..... :) Stor koser oss hver dag..... eneste som er litt kjedelig er ammingen.... , men her gir vi ikke opp helt enda, prøver det som prøves kan.... har prøvd å amme med litt tettere intervall nå + pumpet litt etter hvert måltid, men kan ikke akkurat skryte av det som kommer ut.....

Men nå er det en liten gull jente :hjerte: som skriker.... får gå å mate litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få med at hun hadde lagt på seg litt lite når vi var på helsestasjonen :-( , kan ikke akkurat si at det gjør hele ammingen lettere.... blir jo enda mer fokusert på at hun må få i seg rikelig.... så har begynt å gi litt på flaske, selv om jeg i utgangspunktet skulle sett at jeg slapp.... Men lille gull må jo få i seg mat, så her ammes det først og fylles på med pumpemelk etterpå de dagene jeg har litt av det og ellers blir det mme. Merker allerede at både jeg og msrtine er roligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at den lille har fått navn!! Håper dere får en super helg og at dere ikke gir opp ammingen enda. Håper det går bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Så det ble Martine til slutt ja! :wink: Det navnet er da bare nydelig, passer kjempe fint til den lille prinsessa di! :Nikke:

Håper det bedrer seg med ammingen.. Skjønner hvordan du har det nå.. Men det er IKKE noe nederlag om du må gi MME! Men prøv det du kan prøve du, så har du ihvertfall gjort det du kan, da er det ikke noe mere du kan gjøre! Martine blir fornøyd uansett hva du velger å gjøre tilslutt! :wink:

Stooor :klem: fra Sanna!

ps. Det ble ikke noe av at vi reiste inn til dere på fredag, Madden var i Trondheim, så vi venter til en gang hun også kan bli med! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr dagene avgårde..... får ikke tid til så mye annet enn å kose med lille gull :hjerte:

Kaver fortsatt med matingen, Martine vil helst henge i puppen konstant, noe som er veldig travelt, bruker den bare som kos, har prøvd med smokk, men den vil hun ikke ha......

Har i perioder vært ganske urolig, sliter med mye luftsmerter og har bare kikket til en side når hun ligger, prøver å stimulere mot ikke dominant side, men hun snur seg like fort tilbake til favorittsiden. Var ned kiropraktor i går og han kunne fortelle at Martine hadde en låsning i nakken, det kunne også ha sammenheng med luftplagene, så nå blir det spennende å se om behandlingene hjelper. Har hatt en og skal ha et par behandlinger til......

I morgen skal vi på 6 ukers kontroll med Martine selv om hun ikke er 5 uker en gang.... kræsjer med påska så vi tar det nå ;) Håper inderlig hun har lagt på seg mer den siste uken. En har ikke så god følelse som mamma når vekten på gullet ikke går opp, det tærer litt på.... :-(

Ellers lite nytt som skjer her i heimen, nærmer seg flytting nå, mest sannsynlig til helgen :-) Gleder meg bare såååååå mye. Har begynt å pakke nå, så stua er full i pappesker..... gleder meg til vi er ferdig :)

Blir mest sannsynllig uten internett nå på ubestemt tid, har ikke fått ordnet med adsl dit vi skal flytte, tror jeg må få ut fingern snart å få ordnet det.....

Reiser hjem i påska til min mor, får masse besøk både av slekt og venner som bor langt borte.... Gleder meg masse. Får også hilse på fadderbarnet mitt som har blitt 7 mnd, har ikke sett henne siden hun var 3 mnd, så det skal bli kos, har sikkert blitt stor ja :)

Ønsker alle en god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med flytting!!! Masse lykke til! Håper at Martine har lagt på seg litt da. Enig med at det ikke er gøy hvis de ikke får i seg nok mat. Her i huset har tulla lagt på seg 500 g på en uke!! Så her går det unna :ler:

Vil ønske dere en riktig god påske å håper dere koser dere masse hos din mor!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere Tetra?

Har dere fått flyttet inn nå??

Hjalp det med kiropraktor til Martine?

Ønker deg og Martine ei kjempe fin helg vennen!!

Stooor :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GOD PÅSKE TIL DERE ALLE TRE!!! Håper dere får kost dere masse.

Vi reiser til min far i dag og på fjellet på onsdag. Skal bli godt å komme ut i frisk luft!

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

For et flott navn dere har valgt da Tetra! Martine er jo bare nydelig!

Håper dere har kommet dere i orden i nyleiligheten da! Blir kjempestas det! Gleder meg til å besøke dere... er så spent på å få se lille Martine! Hun var bare så nyydelig på bildet jeg fikk på sms!

Håper at alt står bra til med dere!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske Tetra!

Håper dere snart har komt dere inn i den nye leiligheten deres!! Så på msn at du ble uten nett på ubestemt tid, rekner med det er pga flyttingen! :wink:

Stoor :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...