Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Bare vent du, du kommer til å bruke massemasse penger på apoteket både som gravid og ikke minst når baby kommer, så det er bare å skaffe seg den deltidsjobben med en gang! :fnise: 

 

haff :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd bidronninggele før? Jeg vurderer også det neste periode. Leste på et forum om noen som fikk tullete syklus av det. Men syklusen kan jo tulle pga stress osv, og vi er ikke direkte superchill i denne prøvetiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bidronninggele før? Jeg vurderer også det neste periode. Leste på et forum om noen som fikk tullete syklus av det. Men syklusen kan jo tulle pga stress osv, og vi er ikke direkte superchill i denne prøvetiden :fnise:

aldri prøvd det før nei :fnise: Nå var jo EL to dager forsinket i sist PP uten at jeg tok spesielle vitaminer, så jeg tror nok stress gjør sin andel uansett. 

Må prøves, men skal kun ta fram til EL har jeg hørt? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri prøvd det før nei :fnise: Nå var jo EL to dager forsinket i sist PP uten at jeg tok spesielle vitaminer, så jeg tror nok stress gjør sin andel uansett. 

Må prøves, men skal kun ta fram til EL har jeg hørt? :klo: 

Ja, stemmer. Kun til EL. Vet ikke hvorfor da, det finner jeg ikke noe om. Men alle skriver liksom "fra TR til EL". Hehe. 

Tror søren meg jeg skal kjøpe det neste gang. Kjøpte du det på apotek eller helsekost? 

Håper ikke dette drar så langt at du/vi må ta kontakt med lege til våren altså! Tålmodigheten min er i minus nå kjenner jeg :dry: Er liksom begynt å google Pergotime....:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer. Kun til EL. Vet ikke hvorfor da, det finner jeg ikke noe om. Men alle skriver liksom "fra TR til EL". Hehe. 

Tror søren meg jeg skal kjøpe det neste gang. Kjøpte du det på apotek eller helsekost? 

Håper ikke dette drar så langt at du/vi må ta kontakt med lege til våren altså! Tålmodigheten min er i minus nå kjenner jeg :dry: Er liksom begynt å google Pergotime....:bond:

Håper du har rett i at det ikke dryger ut ja :nigo:  Galehus med tanke på google her.. Vet alt om adopsjon allerede liksom :fnise: Sykt flaut egentlig, men roer meg litt ved å lese om alt sånn. Går bra til slutt uansett tenker jeg.

Mannen har forresten bestemt seg for å ta sædprøve på tirsdag. Kunne bare levere på sykehuset kl 08.00 og få svar innen 14 dager. Gruer meg, men utelukker i allefall en ting om de svømmer bra :bond: 

kjøpte de på helsekost. Apotek hadde ikke. Han i kassa sa at mange meldte om positive tester etter bruk av bidronninggele kapsler, så håper sterkt nå. Var ikke mange som fikk skyvd EL og mensen av de mente han, oftest de som doblet dosen til 2 pr dag og ikke stoppet ved EL. Jeg tar én. 

 

Om syklusen blir forskyvd slutter jeg igjen etter denne PP tenker jeg. Men jeg må jo prøve for å se om det gir to blå først :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett i at det ikke dryger ut ja :nigo:  Galehus med tanke på google her.. Vet alt om adopsjon allerede liksom :fnise: Sykt flaut egentlig, men roer meg litt ved å lese om alt sånn. Går bra til slutt uansett tenker jeg.

Mannen har forresten bestemt seg for å ta sædprøve på tirsdag. Kunne bare levere på sykehuset kl 08.00 og få svar innen 14 dager. Gruer meg, men utelukker i allefall en ting om de svømmer bra :bond: 

kjøpte de på helsekost. Apotek hadde ikke. Han i kassa sa at mange meldte om positive tester etter bruk av bidronninggele kapsler, så håper sterkt nå. Var ikke mange som fikk skyvd EL og mensen av de mente han, oftest de som doblet dosen til 2 pr dag og ikke stoppet ved EL. Jeg tar én. 

 

Om syklusen blir forskyvd slutter jeg igjen etter denne PP tenker jeg. Men jeg må jo prøve for å se om det gir to blå først :strix: 

Haha. Google-galehuset er helt på tur her også. 

Hvem tok dere kontakt med for å levere inn sædprøve? Kjæresten min har jo egentlig sjekket kvaliteten før, men det er 7-8 år siden nå. Og han har vokst litt i bredden siden den gang. Haha :fnise: Overvekt er ikke bra for verken menn eller damer når det gjelder fruktbarhet (ifølge Google ;)) så jeg lurer litt på hvordan svømmerne hans er nå. Sist fikk han beskjed om at han hadde noen dårlige, men han hadde så store mengder at det i teorien skulle gjøre opp for de dårlige :P

Det blir helsekosten på meg på mandag hører jeg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Google-galehuset er helt på tur her også. 

Hvem tok dere kontakt med for å levere inn sædprøve? Kjæresten min har jo egentlig sjekket kvaliteten før, men det er 7-8 år siden nå. Og han har vokst litt i bredden siden den gang. Haha :fnise: Overvekt er ikke bra for verken menn eller damer når det gjelder fruktbarhet (ifølge Google ;)) så jeg lurer litt på hvordan svømmerne hans er nå. Sist fikk han beskjed om at han hadde noen dårlige, men han hadde så store mengder at det i teorien skulle gjøre opp for de dårlige :P

Det blir helsekosten på meg på mandag hører jeg :laugh:

Godt det ikke bare er meg :fnise: 

Han ringte inn til kvinne- og barn senteret på St.olavs på fredagen. Vi reiser til Trondheim for jula på mandag, og holder oss stort sett til St.Olavs sykehus om det er noe. Flytter jo snart tilbake uansett :) 

uansett, de sa det bare var å komme innom skranken mellom kl 8-9 å levere prøve. Må leveres innen en time etter utløsning i kopp fra apoteket. (Uringlass). Eller man kan ta prøven der. 

Like enkelt som å levere en urinprøve egentlig.

Mannen min har en del overvekt, men vi håper på det beste. Ble jo gravid på første treff i mai, men det kunne jo ha vært sinnsyk flaks :bond: De sa vi fikk svar etter ca 14 dager, men da er det jo midt i jula, så blir vell på nyåret.. 

Nå har vi lagt om til et sunnere liv her da, så hvis overvekten hans utgjør noe får vi bare kjøre løpet fult ut med trening og sunn mat :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva kjæresten sier hvis jeg tar opp sædprøve. Han har fortalt at han var ikke særlig høy i hatten når han kjørte til sykehuset med prøven i lommen sist. Det var i alle fall uaktuelt å ta prøven der!! :fnise:

Ettersom de to andre barna hans er prøverør så hadde jeg ikke akkurat troen på kvaliteten hans i starten. Men når det klaffet på første forsøk så trodde jeg han var "kurert". Hehe. Men nå vet jeg jammen ikke. Vi hadde kanskje flaks vi også. Overvekt er skumle greier. Det påvirker så mye forskjellig! 

Vi har diskutert flere ganger hvorfor han er så mye større enn meg. Vi spiser jo de samme måltidene, likevel er jeg tynn og han stor. Jeg mistenker han har et stort sjokoladelager en plass! :vekt::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva kjæresten sier hvis jeg tar opp sædprøve. Han har fortalt at han var ikke særlig høy i hatten når han kjørte til sykehuset med prøven i lommen sist. Det var i alle fall uaktuelt å ta prøven der!! :fnise:

Ettersom de to andre barna hans er prøverør så hadde jeg ikke akkurat troen på kvaliteten hans i starten. Men når det klaffet på første forsøk så trodde jeg han var "kurert". Hehe. Men nå vet jeg jammen ikke. Vi hadde kanskje flaks vi også. Overvekt er skumle greier. Det påvirker så mye forskjellig! 

Vi har diskutert flere ganger hvorfor han er så mye større enn meg. Vi spiser jo de samme måltidene, likevel er jeg tynn og han stor. Jeg mistenker han har et stort sjokoladelager en plass! :vekt::hoho:

Han her hjemme ville heller ikke ta prøven der, men tok opp det selv, så da er det jo greit. Han sa at det var hardt nok å få det til tidlig på morgenen uansett, og i alle fall om han måtte stå inne på et sykehus rom hvor tusen andre menn har kommet :hoho: 

Merkelig med store vektforskjeller om dere spiser det samme ja :klo: Mannen min var like overvektig da vi ble kjærester. Jeg gikk  fra veldig tynn til veldig tjukk ganske raskt da vi ble sammen. Mye sofakos og kjæresterier :bond: Men gikk ned 40 kg det året jeg var 19. I de siste 6 årene har jeg holdt meg stabil som normalvektig, og det er først nå som prøvere at mannen også har sagt at han vil ned 20 kg. 

Han er faktisk i bedre fysisk form enn meg pga aktiv og tung jobb, men spiser middag for to fordi han aldri lærer seg å spise litt og litt igjennom dagen. Stor lunsj, stor middag, stor mann :ler: 

Men ja, man skal ta overvekt alvorlig, så jeg er glad han har begynt å snu det nå :) 

Når blir neste IKM for deg nå forresten? Jeg håper og tror at vi enda greier det på egenhånd :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom syklusen er lik som sist er IKM 22. desember. Men jeg klarer ikke helt å godta at jeg liksom har en syklus på bare 25 dager, så jeg tenker alltid "julaften". Det hadde vært heeelt greit å fått to blå på julaften altså! Selv om jeg garantert kommer til å teste den 22. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom syklusen er lik som sist er IKM 22. desember. Men jeg klarer ikke helt å godta at jeg liksom har en syklus på bare 25 dager, så jeg tenker alltid "julaften". Det hadde vært heeelt greit å fått to blå på julaften altså! Selv om jeg garantert kommer til å teste den 22. :tongue:

Håper du får verdens beste julegave :strix: Hadde vært utrolig med jul julemagi som hjelp nå :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 13 i dag, ingen tegn til EL. Helt negative tester også :klo: Mulig bidronninggele-kapslene ødelegger det litt, har lest om flere som fikk forsinket EL etter disse. Pleier å ha EL på CD 14-15 og 28 dagers syklys, men den har jo ligget på 29-30 dager i det siste. Kjedelig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper EL dukker opp snart :) Ikke gi opp håpet. Jeg hadde jo mer eller mindre gitt opp da det endelig gikk i pp10. Og du har jo vært gravid før, så da skal du nok også få oppleve det igjen :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL-testing er til å bli gal av :bond: 

Nå slo billigstrimmel testen ut som positiv. Tenkte da at clearblue i alle fall burde vise blinkende smiley, men neida. Clearblue var helt negativ. En sirkel uten noe smilefjes.. :klo: kan billigstrimmelen vise falsk positiv da? Tror ikke på det før clearblue viser et fast smilefjes, og i og med at det ikke en gang blinket i dag er EL forsinket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 i dag og fast smil på morgenurin :nigo: Streken på billigstrimmelen var også såppas sterk at jeg regner med EL innen i morgen. Da er det bare å kjøre på :hoppe: 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. desember 2015 at 8.57, Sjela skrev:

Håper EL dukker opp snart :) Ikke gi opp håpet. Jeg hadde jo mer eller mindre gitt opp da det endelig gikk i pp10. Og du har jo vært gravid før, så da skal du nok også få oppleve det igjen :klemmer:

 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg litt dårlig samvittighet.. I og med at EL-testene var positive på onsdag regner jeg med at EL var torsdag. 2 DPO i dag :hoppe: 

meen, i går dro vi på vennefest.. Nå har jeg passet på å ikke spist noe dårlig eller drukket alkohol i mellom EL og IKM i de siste månedene, men i går ga jeg helt f.. 

Spekemat, rødvin, drinker og cognac :bond: 

Har jo så lite tro på at jeg blir gravid i nærmeste framtid, men kommer til å bli sint på meg selv dersom vi har truffet denne gangen :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint kjære deg,  man blir innmari sliten hvis man føler at livet er på vent fram til evt positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...