Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Når man først blir gravid så driter man litt i når ungen kommer. Så jeg tror ikke du kommer til å bry deg nevneverdig om du skulle få en liten julebaby :) 

Men hvordan er det å bli gravid om du er i ketose da?

Jeg har jo sv.dia og har fått beskjed om at jeg MÅ ha karbo når jeg er gravid. Derfor jeg trenger insulin. Skulle jeg gått uten den så måtte jeg vært i ketose. Og det er farlig for babyen sier de på sykehuset. Jeg bare tenker at ikke det er noe sånn som kan tøyse med sjansene for å bli gravid :klo: Men jeg har ikke peiling altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Kakaoen skrev:

Når man først blir gravid så driter man litt i når ungen kommer. Så jeg tror ikke du kommer til å bry deg nevneverdig om du skulle få en liten julebaby :) 

Men hvordan er det å bli gravid om du er i ketose da?

Jeg har jo sv.dia og har fått beskjed om at jeg MÅ ha karbo når jeg er gravid. Derfor jeg trenger insulin. Skulle jeg gått uten den så måtte jeg vært i ketose. Og det er farlig for babyen sier de på sykehuset. Jeg bare tenker at ikke det er noe sånn som kan tøyse med sjansene for å bli gravid :klo: Men jeg har ikke peiling altså :P 

Det er sant. Ville ikke brydd meg om om det skulle bli julebaby :) 

Lavkarbo er det eneste kostholdet helsa mi tåler sånn egentlig, og lavkarbo for meg er under 50g karbs pr dag. Ikke ketose altså. Når jeg en dag tester positiv kommer jeg til å gå ut av ketosen rimelig raskt, for da legger jeg til frukt og mer fiber vis grønnsaker og havre i kosten. Da vil jo kostholdet være ganske fint vil jeg tro. Jeg spiser ikke highfat. Greier ikke :fnise: men spiser mye rent kjøtt med grønnsaker og egg, fisk, leverpostei med agurk til osv. Under graviditet ville jeg nok kun unnått potet, brød, ris og sukker generelt, og håper ikke det kan være farlig å unngå disse? :bond: Det må jo være bra for baby med mye grønnt, fiber fra havregrøt e.l og frukt? :sprettoy::klo: Håper det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en kjemisk graviditet nå.. Testet ikke EL, men ut fra app var EL 21 januar. Da er jeg på DPO 15 i dag. Den 23 januar blødde jeg neseblod, for første gang i mitt liv. Har hørt noen gjør det ved EL, så tenkt den kunne vært litt treig. Uansett tror jeg at jeg må være 13 DPO. EL pleier ikke vær så treig. Jeg tester svaaaakt positiv innen to minuttee på både billigtest og clearblue i dag mårrest, men tviler.

Uavnhengig om jeg er 13 DPO er den for svak. Sist gang jeg var gravid var det ingen tvil 13 DPO.. Skal prøve å få opp et bilde, men jeg kjenner at jeg faktisk ikke har et snev av tro og håp her :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpegSer dere den svake streken? Burde ikke den vært mye sterkere om det var en ordentlig graviditet. Billigstrimmeltesten er svakere.

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei det burde den ikke ;) Gratulerer! Jeg hadde en følelse :hjerte: Min CB så lik ut 12-13 dpo mener jeg :hoppendeglad: Nå krysser jeg fingrene for deg! Å så kos!

Jeg tenkte det faktisk når jeg så du hadde skrevet i dagboka :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hehe nei det burde den ikke ;) Gratulerer! Jeg hadde en følelse :hjerte: Min CB så lik ut 12-13 dpo mener jeg :hoppendeglad: Nå krysser jeg fingrene for deg! Å så kos!

Jeg tenkte det faktisk når jeg så du hadde skrevet i dagboka :rodmer: 

:hjertesmil: Jeg er så usikker altså. Går bare å venter på at mensen skal dukke opp. Blir gal av dette :bond: Må jo ta en ny test i morgen, men er redd den kommer til å være svakere. Da er jeg sikker på at det er en kjemisk. Var EL den 21 er jeg faktisk 15 DPO i dag! Rart at billigtesten var svakere.

huff nei, jeg tørr ikke slippe jubelen løs enda :rodme: I mai var den sterk på DPO 13, så det gjør meg usikker. Samtidg prøver jeg å tenke at jeg ikke aner når EL var nå, og kanskje var den sen.. 

Håper, men tørr ikke :bond::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så spennende! Håper dette er en ordentlig graviditet :hjertesmil: Det fortjener du virkelig! :) Og så skal du ikke tenke så mye på når terminen vil være fordi det er virkelig noe som ikke går an å planlegge. Mange som har hatt termin i januar ender jo også opp med desemberbarn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sjela skrev:

Oi så spennende! Håper dette er en ordentlig graviditet :hjertesmil: Det fortjener du virkelig! :) Og så skal du ikke tenke så mye på når terminen vil være fordi det er virkelig noe som ikke går an å planlegge. Mange som har hatt termin i januar ender jo også opp med desemberbarn :fnise: 

Takk :rodmer: Det håper jeg også, men tror egentlig det er en kjemisk. Skal inne å ta urinprøve å måle hcg på mandag om jeg ikke har begynt å blø. Tørr jo ikke håpe engang :fnise: 

Det er sant at termin ikke kan planlegges så nøye. Jeg bryr meg ikke lengre om det blir desember eller noe annet. Blir jo overlykkelig uansett :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjela skrev:

Ta en blodprøve og mål hcg i dag. Og en ny en på mandag. Krysse for stigning :danse: 

Ville ha gjort det, men kommer meg ikke fra jobb i dag før legekontoret stenger :( Får bare holde ut til mandag. Hun jeg ringte mente det skulle gå noen dager i mellom den på mandag og neste blodprøve. Hun skulle sjekke med lege. Vet du hvor mange dager det skal gå i mellom hcg måling? 

Skal få tid til å løpe ut å kjøpe en digital test slik at jeg får tatt en i morgentidlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pit! Håper dette er graviditet! Jeg har veldig troa. Og tok meg selv i å tenke "hvis hun er gravid nå så blir sikkert jeg det også!" :hoho:

Jeg er forresten født seint i november og synes det er veldig greit nå som jeg blir "eldre" at jeg fremdeles er 28 mens venninner er 29 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hcg skal jo doble seg hvert døgn. Så da bør det jo f eks holde med et par dager i mellom? Skjønner det er nervepirrende! Håper virkelig det er deres tur. Du kan jo ha bomma på EL-dato og det er derfor testen er litt svak? :) Nå syntes jeg de testene var veldig opp og ned da. Tok strimmeltester som var svake og sterke om hverandre fra dag til dag. Så det er fort skummelt å begynne å overtolke dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Weebs skrev:

Shit pit! Håper dette er graviditet! Jeg har veldig troa. Og tok meg selv i å tenke "hvis hun er gravid nå så blir sikkert jeg det også!" :hoho:

Jeg er forresten født seint i november og synes det er veldig greit nå som jeg blir "eldre" at jeg fremdeles er 28 mens venninner er 29 ;) 

Ja det håper jeg også :bond: da blir du også det :nigo: vi må jo bare treffe ca samtidig med tanke på hele bakhistorien :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

hcg skal jo doble seg hvert døgn. Så da bør det jo f eks holde med et par dager i mellom? Skjønner det er nervepirrende! Håper virkelig det er deres tur. Du kan jo ha bomma på EL-dato og det er derfor testen er litt svak? :) Nå syntes jeg de testene var veldig opp og ned da. Tok strimmeltester som var svake og sterke om hverandre fra dag til dag. Så det er fort skummelt å begynne å overtolke dem. 

Hører om jeg kan komme onsdag også da :) Da får jeg kanskje et svar til neste fredag. 

Altså, jeg sitter jo å ikke tror at jeg er gravid her, men det verste som kan skje er at mensen ikke kommer selv om det ikke er et levedyktig embryo.. 

Abortprosessen tok så lang tid sist gang, så jeg frykter at jeg uansett ikke vil starte å blø før jeg får cytotec. Da blir liksom det å miste en ekstra belastning. 

Aner ikke når EL var, men vil tro den var rundt 21-23 jan. Enten 13, 14 eller 15 dpo. Får bare håpe jeg produserer hcg sent denne gang :) aner ikke om dette kan være ulikt fra svangerskap til svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må ikke du bli negativ :opplyser:  En strek er en strek.. Og streken er gyldig til noe annet er bevist. Ikke la tankene fra hva som skjedde sist ta deg. De skal bort og låses vekk i en kiste!!

Lev helgen så normalt som mulig og ta hcg på mandagen. Det må minst gå 48 timer mellom hver hcg prøve, for den skal dobles hver 48 time om jeg husker det riktig.

Og husk at det er veldig forskjellig fra når egget fester seg etter EL. Hos noen fester det seg tidligere enn hos andre. Og fester det seg litt sent så betyr det da at hcg produksjonen også kommer igang litt sent. Det er alt du skal tenke på. Ikke la galskapsprøvertankekaoset ta deg nå :opplyser: 

Ta en ny test i morgen tidlig og se hva den sier. Noen får jo faktisk sterkere tester med ettermidagsurin enn morgenurin også.

Jeg fikk også mye sterke positiv test den gangen det endte i MA enn denne gangen her. Så ikke sammenlign :opplyser: Mange pekefingre her nå gitt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner kjempegodt at du ikke vil håpe, men jeg tror egentlig ikke eventuelle sorger blir noe mindre selv om man tar de på forskudd. Gratulerer, håper dette går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en billigtest og en digital nå. Var over fem timer sist jeg drakk eller tisset. Digital viste ikke gravid og billigtesten var svakere enn i går, nærmest usynlig nå. 

I løpet av de to siste timene har jeg også fått hodepine, så forventer mensen i løpet av helga. 

Neste gang mensen er litt sen skal jeg søren meg holde meg for god til å teste, i alle fall vente til den er 1 uke sen :opplyser: Jeg har hatt regelmessig EL i de siste månedene, så er ganske sikker på at jeg er 15 DPO i dag. Teststreken burde ikke bli svakere, og digital burde ikke vist -ikke gravid. 

Kjenner meg ikke trist da. Bare litt sånn - fuck it :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så drit! :icon_frown: Vet ikke hva jeg skal si nå. Jeg har vært så glad i dag av å tenke på deg og tvillingsjelene våre. Imponert over at du tenker fuck it! Jeg grein på toalettet på jobb sist mensen, liksom :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Weebs skrev:

Åååå, så drit! :icon_frown: Vet ikke hva jeg skal si nå. Jeg har vært så glad i dag av å tenke på deg og tvillingsjelene våre. Imponert over at du tenker fuck it! Jeg grein på toalettet på jobb sist mensen, liksom :ph34r:

:klemmer: Krysser fingre for at det blir din tur nå. Kanskje jeg følger graviditet etter deg :nigo: 

Har hatt noen gråterunder over mensen tidligere jeg også ja, men jeg greide liksom å slappe av mer etter den turen hos gyno sist, og kakaoens innlegg :ler: 

Må bare tenke litt sånn 'fuck it'. Vi prøver nå videre fram til juni-juli. I juli har det gått et år siden MA'n og da sa gyno vi bare skulle ring :) Vi kommer til å få barn etterhvert :) 

Tar helle ikke dette så hardt som MA'n selvfølgelig. Da gikk jeg i noen uker å kjente på graviditeten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...