Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Jeg var også stressa med den fristen 1. september. Men nå er det whatever, altså :nigo:

Så bra mannens prøve var normal. Og at du skal på sjekk! Det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.. Jeg får såååå lyst til å bryte meg inn hos deg og brenne alle el og g-testene dine. Helle juicer i dass og så gi deg en klem ;) Jeg tror ikke det greiene der og alle kjærringråd er bra i det heeeeele tatt! Ødelegger totalt psyken :opplyser: 

Og jeg er mektig sikker på at psyken spiller en stor rollen hos en del damer. Det er jo ufattelig mange jeg har hørt om som har blitt gravide etter å ha gitt opp håpet, blitt henvist til ivf eller satt seg på adopsjonsliste. Jeg er jo en av de selv :sjenert: Var kjempestressa når vi prøvde på mini. Husker også jeg gråt da mensen kom og hadde lyst til å spy på folk som gnålte om ikke vi snart skulle få barn..
1 mnd etter legen sendte henvisning til gyn om utredning så ble testen positiv. Og jeg testa KUN fordi jeg skulle på fest og hadde planer om å drikke meg fra sans og samling :P Husker jeg merket at jeg var ekstra øm i puppa. Tenkte at næææ, det er garantert ikke noe. Men jeg måtte bare sjekke sånn at jeg kunne drikke med god samvittighet. Og to streker dukket opp, og jeg drakk saft den kvelden :fnise: Dette var etter 2 år med prøving..

Jeg vil så gjerne få deg til å slappe av, fokusere på noe annet og leve livet og ha masse sex fordi dere har lyst. Kan jo være derfor du ble gravid så fort sist, fordi du hadde ikke så mye fokus på det?
Vet det er MYE lettere sagt enn gjort altså :( 
Husker jeg i fjor på denne tiden innimellom også tenkte at jeg skulle jo vært gravid. Men så sa jeg til meg selv at nei.. Jeg skulle jo ikke det. Det var jo en god grunn til at det ikke ble noe av det embryoet. Det var ikke meningen at det skulle bli noen baby ut av det fordi noe var alvorlig galt. Det fikk meg ofte på andre tanker. Og bare jeg hadde passert termindatoen så forsvant alle slike tanker fra mitt hode :) 

Er det lenge til dere flytter nordover?

Og ja.. drit i bhgefristen :P Med mini gjorde jeg det jeg kunne for at ikke ungen skulle bli født i desember. Stakkars unge liksom :P Og når det slo til.. Når fikk jeg termin, joda.. 3 desember :hoho: Karma ass..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
5 timer siden, Weebs skrev:

Jeg var også stressa med den fristen 1. september. Men nå er det whatever, altså :nigo:

Så bra mannens prøve var normal. Og at du skal på sjekk! Det blir spennende :)

Du Kakaoen, du er så god du :klem: I tillegg til å kaste alt av mine prøve-verktøy, skulle du også fått smekka meg litt midt i tryne :ler: For så håpløs som jeg har blitt nå, det er tragisk! Men først av alt, så flaks at du testa rett før fyllefesten :fnise: Hadde nok gått helt fint uansett, men godt for samvittigheten sikkert :P 

Leste gjennom dagboka mi i går faktisk, og lurer litt på om jeg skal slette den og opprette en helt ny. Starte med blanke ark liksom. Ble helt deppa og flau av å lese :flau: Mer drama enn hotell cæsar liksom :fnise: 

Når jeg leste så tenkte jeg på at det eneste i løpet av året jeg egentlig har noe å gråte for er tapet av bestevenninnen min :hjerte: Klart MA'n var tung, men ikke målbar. I tillegg blir jeg tante til ei lita pie i mars, og foreldrene har vært prøvere i åresvis, men maange aborter! Unner de dette så mye, og innser mer og mer at 5 PP ikke er så sjukt lenge :flau::fnise: 

Nå har jeg allerede begynt på bidronninggelékapslene og kjøpt inn 8 dyre, småtuber med sånn glidemiddel som skal gjøre meg gravid :rolleyes:, så jeg gir verktøyene ÉTT siste forsøk. Går det ikke i januar nå så skal jeg gi eggløsninga i februar et forsøk helt på egenhånd! Kun kos og masse sex, uten juice, hostesaft, EL-tester, glidemiddel og fuckings bidronninggelékapsler :jepp: Challenge accepted :cool: 

Og hvis noen fortsatt gidder å titte innom dagboka mi fremover, tror jeg kanskje jeg går veien og river ut alle gamle sider. Jeg vil starte på nytt i februar. 

Det passer også godt, for i februar er vi, igjen - trøndere :nigo: Vi jobber ut januar, og flytter tilbake i begynnelsen av februar. Flytter inn i et ferdig møblert, oppusset trønderlån på svigerfars gård, og starter forhåpentligvis husbygging i løpet av året. Nå er alt snart i boks, og vi kan slappe av litt mer :) 

Ble plutselig svært positiv for PP6 i februar nå. Det skal bli godt å bare kose seg uten stresset rundt testingen på ettermiddage og drikkingen av den fæle hosesafta! Takk :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* du siterte feil person :P 

Men veldig bra at innlegget mitt kan få deg på andre tanker :) Jeg blir så glad når jeg kan hjelpe :rodmer: 

Veldig smart å slette alt og bare starte på nytt. Det føles ganske godt også :jepp: 

Snart flytting :danse: Så herlig det skal bli for dere å komme nærmere familien igjen. Skjønner dere såååå godt. Og så gøy med husbygging. Misunnelig der altså!!! Har dere fått nye jobber også eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
8 minutter siden, Kakaoen skrev:

*knis* du siterte feil person :P 

Men veldig bra at innlegget mitt kan få deg på andre tanker :) Jeg blir så glad når jeg kan hjelpe :rodmer: 

Veldig smart å slette alt og bare starte på nytt. Det føles ganske godt også :jepp: 

Snart flytting :danse: Så herlig det skal bli for dere å komme nærmere familien igjen. Skjønner dere såååå godt. Og så gøy med husbygging. Misunnelig der altså!!! Har dere fått nye jobber også eller? :) 

Ja det ser jeg nå :fnise: Litt trøtt på kvelden :sove::ler: 

En ny start vil være godt ja :) Måtte lese innlegget ditt til mannen i går også. Han sa at hun kakaodama virket som en smart dame :fnise::nigo: Og det er du jammen meg :klem: .. Han har nemlig vært like stresset selv i de to siste månedene, og vi er begge ganske lei av planlagt aksjeinnlegging.. Kommer nok til å passe på at vi har sex minst tre ganger i uka framover, men for uten om det skal vi prøve å slappe av så mye som mulig :) Tenke til og med å bestille oss sydentur til november, så får vi helle avbestille om det blir å kræsje med et evt tidlig svangerskap :overrasket::) 

Husbygging har jo en tendens til å bli utsatt, men vi håper vi kommer i gang. Det blir selbuhus, så det skal ikke bli så mye arbeid for oss da. Jeg har fått meg et års vikariat på en ungdomsskole og han går tilbake i sin gamle jobb :) Jeg har en del av spesialpedagogutdanningen igjen, så håper på å få tatt den masteren på deltid over de to neste årene :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo jeg smart? Dæven :P Begynner å bli gammel og klok :fnise: (ikke så gammel altså, har tross alt noen måneder igjen i 20 årene :P ) Tøft at du leser det for mannen :tommel: Det gjør aldri jeg til min :hoho: 

JA.. Bestill tur. Det hadde jeg aboslutt gjort. Veldig lurt å ha små ting å se frem til. Og det går fint an å dra til syden som gravid også :lur:

Kroppen min er slik at jeg naturlig er mer kåt når det nærmer seg tid for EL. Jeg kjente godt på det det siste året fordi da brukte jeg ikke noe prevensjon. Mannen drev kun med svingavhopping :ler: Det høres jo ganske lurt ut av kroppen å ville ha mer sex når man er mest fruktbar. Prøv og kjenn litt etter om du også er slik :) 

Så bra at dere har jobber å komme til. Da er dere jo kjempeheldige. I hvertfall sånn som tidene har blitt nå. Lurt å ta masteren også. Enda en ting som setter deg på andre tanker. Er jo veldig viktig å ikke sette livet på vent bare fordi man prøver å bli gravid :jepp: Jeg tror det blir mindre altoppslukende om man har flere ting som skjer i livet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passet bra at du siterte feil person, alt det der kunne jo blitt sagt til meg også :fnise:

Må bare si at denne måneden uten crazy prøving var digg. Glemte meg nettopp helt ut og sprettet en øl mens jeg lagte middag! Så lite er det i tankene akkurat nå. Men har planer om å bli crazy igjen neste måned da :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
22 timer siden, Kakaoen skrev:

Ooo jeg smart? Dæven :P Begynner å bli gammel og klok :fnise: (ikke så gammel altså, har tross alt noen måneder igjen i 20 årene :P ) Tøft at du leser det for mannen :tommel: Det gjør aldri jeg til min :hoho: 

JA.. Bestill tur. Det hadde jeg aboslutt gjort. Veldig lurt å ha små ting å se frem til. Og det går fint an å dra til syden som gravid også :lur:

Kroppen min er slik at jeg naturlig er mer kåt når det nærmer seg tid for EL. Jeg kjente godt på det det siste året fordi da brukte jeg ikke noe prevensjon. Mannen drev kun med svingavhopping :ler: Det høres jo ganske lurt ut av kroppen å ville ha mer sex når man er mest fruktbar. Prøv og kjenn litt etter om du også er slik :) 

Så bra at dere har jobber å komme til. Da er dere jo kjempeheldige. I hvertfall sånn som tidene har blitt nå. Lurt å ta masteren også. Enda en ting som setter deg på andre tanker. Er jo veldig viktig å ikke sette livet på vent bare fordi man prøver å bli gravid :jepp: Jeg tror det blir mindre altoppslukende om man har flere ting som skjer i livet :) 

Du er ung veeldig lenge enda :nigo: 'Ung og vis',det funker vell med ung også :klo::fnise: 

Jeg har vært så usikker på det med syden. Er det ikke noe med å fly før 12 ukers grensa som øker sjansen for SA? :overrasket: Alltid deilig å reise til varmere strøk på høst/vinteren :) 

Jeg har tidligere pleid å følt meg mer kåt rundt EL (før prøvinga og pilleslutt i starten av 2015), men ettersom prøvinga har vært så stressende så vet jeg ikke om jeg engang har følt meg så gira selv under sexen :ler: Men pleier å kjenne EL-smerter på en av side da. Får prøve å bare kose oss og ha regelmessig sex. 

Jeg venter ikke engang til PP6! Kutter ut EL-testing, hostesaft, bidronninggelé og alt annet fra og med PP5 som er rett rundt hjørnet :bond::nigo: Gyno i går sa at det var en perfekt ultralyd. To vakre eggstokker i flott størrelse, uten noen cyster (som jeg alltid har fryktet), og en vakker livmor sa hun :ler: Livmorstappen var også helt fin, og hun ville ha meg til å starte med meditering for å slappe av. Hun ba meg også kaste tester og hostesaft og kun nyte livet i noen måneder.. Snakket om at hun hadde veldig mange pasienter som ble gravide akkurat i det de fikk innkallelse til IVF eller til og med satt på flyet for å adoptere baby :overrasket: Ligger kanskje noe i det da, så jeg skal være flink og prøve å ta livet litt mer med ro. 

Vi greide faktisk ikke å dy oss i går til tross for at tanta er her, og hadde skikkelig etterlengtet goood sex i dusjen :ler: Hadde nesten glemt hvor godt det kunne være når man ikke tenker på graviditet.. 

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
16 timer siden, Weebs skrev:

Passet bra at du siterte feil person, alt det der kunne jo blitt sagt til meg også :fnise:

Må bare si at denne måneden uten crazy prøving var digg. Glemte meg nettopp helt ut og sprettet en øl mens jeg lagte middag! Så lite er det i tankene akkurat nå. Men har planer om å bli crazy igjen neste måned da :ph34r:

:ler: Tror innlegget til kakaoen kunne ha passet for mange av oss her inne :fnise: 

Åh, så deilig å bare sprette en øl og kose seg :nigo: Du skal ikke prøve noen måneder uten å være crazy du også da? :jepp: 

Jeg forventer ikke EL før til 20 januar, men tror nok det kommer til å bli vanskelig å ikke være crazy også ja !

Har liksom blitt så flink til å være crazy-prøver, så må påminne meg selv om at i denne måneden, og også i neste (PP6), har jeg ikke lov til å være crazy :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, BeKind skrev:

:ler: Tror innlegget til kakaoen kunne ha passet for mange av oss her inne :fnise: 

Åh, så deilig å bare sprette en øl og kose seg :nigo: Du skal ikke prøve noen måneder uten å være crazy du også da? :jepp: 

Jeg forventer ikke EL før til 20 januar, men tror nok det kommer til å bli vanskelig å ikke være crazy også ja !

Har liksom blitt så flink til å være crazy-prøver, så må påminne meg selv om at i denne måneden, og også i neste (PP6), har jeg ikke lov til å være crazy :ler: 

Hehe. Hvis det blir sykt bra stemning uten å være crazy så kan det jo være jeg fortsetter :) Jeg kommenterte det med ølen til kjæresten, og han bare "ja, men nå prøver vi jo ikke, vi bare har sex". Akkurat som vi må si "okei, let's get pregnant" for at skal funke. Da hadde prevensjonsmiddel vært easy peasy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
1 time siden, Weebs skrev:

Hehe. Hvis det blir sykt bra stemning uten å være crazy så kan det jo være jeg fortsetter :) Jeg kommenterte det med ølen til kjæresten, og han bare "ja, men nå prøver vi jo ikke, vi bare har sex". Akkurat som vi må si "okei, let's get pregnant" for at skal funke. Da hadde prevensjonsmiddel vært easy peasy :fnise:

:fnise: Ja det føles jo litt sånn.. Har man bare sex uten å sjekkke om eggløsningen er der osv føles det ut som nettopp - bare sex :flau::ler: Leste en morsom tekst sist uke om en enkel -og en vanskelig måte å bli gravid på. Finner den sikker om du søker akkurat det på google. 

Den enkle måten kort oppsummert; gå på p-pillen, glem én pille, ha sex én gang, og viktigst av alt - ønsk skikkelig at du ikke ble gravid :fnise: Denne oppskriften skal visst gjøre susen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, sant. Det er en klassiker. En på jobb annonserte nettopp at hun var gravid. Folk ble overrasket fordi hun og kjæresten har bare vært sammen noen måneder. Hun nærmer seg 30, han er ganske mange år yngre. Hun sa rett ut at det var ikke direkte planlagt. Jeg er veldig kynisk da, så jeg tenkte "akkurat" ;) Men for all del. Det kan jo hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
5 timer siden, Weebs skrev:

Haha! Ja, sant. Det er en klassiker. En på jobb annonserte nettopp at hun var gravid. Folk ble overrasket fordi hun og kjæresten har bare vært sammen noen måneder. Hun nærmer seg 30, han er ganske mange år yngre. Hun sa rett ut at det var ikke direkte planlagt. Jeg er veldig kynisk da, så jeg tenkte "akkurat" ;) Men for all del. Det kan jo hende.

På sånn er jeg også veeldig kynisk :ninja: 

En venninne av meg ble gravid for tre år siden. Da hadde hun vært sammen med kjæresten i 9-10 måneder.. Hun er ett år yngre enn meg, så hun var 21 når hun ble gravid. Han var 28 år eldre.

Jeg visste at hun brukte p-stav, så når hun fortalte oss om graviditeten var vi flere som lurte på om det var et uhell tross i p-staven. Hun var veldig merkelig og hadde en lang detaljert forklaring :opplyser: 'P-staven hadde brukket for noen uker siden (rart hun ikke har nevt det tenkte jeg), og de hadde brukt kondom hveeer gang! Hun skulle aldri stole på kondomer igjen, for de var tydeligvis dårlige'. :fnise:

Nå i ettertid har hun innrømmet at de planlag graviditet veldig raskt men var redde for å si det fordi de var så unge og fersk som par.. Jeg var aldri i tvil liksom :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sa jo faktisk at R ikke var planlagt :ler: Det var hun jo, men jeg hater sånne spørsmål. "Var hun planlagt?" eller "Ja, måtte dere prøve lenge?". Nå høres jeg sikkert skikkelig kjerring ut, men herregud. Folk graver så innmari innimellom :bond:
Men jeg tenker absolutt mitt jeg også når folk sier "neeeeei, det var ikke planlagt". Jeg blir alltid sånn "jasså, ja" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltsild skrev:

Vi sa jo faktisk at R ikke var planlagt :ler: Det var hun jo, men jeg hater sånne spørsmål. "Var hun planlagt?" eller "Ja, måtte dere prøve lenge?". Nå høres jeg sikkert skikkelig kjerring ut, men herregud. Folk graver så innmari innimellom :bond:
Men jeg tenker absolutt mitt jeg også når folk sier "neeeeei, det var ikke planlagt". Jeg blir alltid sånn "jasså, ja" :lol:

Ja jeg skjønner hva du mener.. Folk graver noe sinnsykt :sur: Etter alle de årene svigerinna mi slet med å bli gravid/bære lenge nok, har jeg lært meg å ikke legge meg borte i andres graviditeter med mindre de deler selv. Når venninna mi ble gravid var vi nok mange rundt som spurte om det var et uhell fordi vi visste at hun satte inn en p-stav for ikke så lenge siden :fnise:  Men det er ett såppas sårt tema for mange, så jeg tørr ikke spørre noen om noe. Det er sinnsykt mange som spør meg om dagen, "blir det baby snart nå som dere er gift da?", "tenker dere på å begynne prøvinga snart?" Det er liksom til og med halvveis ukjente kollegaer som spør :overrasket: Får bare lyst til å rope at vi prøver for harde livet for f...! :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får svare at dere puler så mye dere kan, men uten suksess så langt. Da slutter de kanskje å mase. :) 

 

Vi har forøvrig en som ikke var planlagt.  På ordentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Prøver dere eller?" er så sinnsykt privat! Merkelig at det er så vanlig å spør. Det er jo som om de spør om vi har ofte sex. Da tenker jeg bare at de forestiller seg det. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Porcelain skrev:

Du får svare at dere puler så mye dere kan, men uten suksess så langt. Da slutter de kanskje å mase. :) 

 

Vi har forøvrig en som ikke var planlagt.  På ordentlig :) 

Haha, ja den skal jeg prøve :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

"Prøver dere eller?" er så sinnsykt privat! Merkelig at det er så vanlig å spør. Det er jo som om de spør om vi har ofte sex. Da tenker jeg bare at de forestiller seg det. Haha!

Ja :ler: Helt normalt å forhøre seg om hvor ofte andre mennesker puler.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, BeKind skrev:

Ja jeg skjønner hva du mener.. Folk graver noe sinnsykt :sur: Etter alle de årene svigerinna mi slet med å bli gravid/bære lenge nok, har jeg lært meg å ikke legge meg borte i andres graviditeter med mindre de deler selv. Når venninna mi ble gravid var vi nok mange rundt som spurte om det var et uhell fordi vi visste at hun satte inn en p-stav for ikke så lenge siden :fnise:  Men det er ett såppas sårt tema for mange, så jeg tørr ikke spørre noen om noe. Det er sinnsykt mange som spør meg om dagen, "blir det baby snart nå som dere er gift da?", "tenker dere på å begynne prøvinga snart?" Det er liksom til og med halvveis ukjente kollegaer som spør :overrasket: Får bare lyst til å rope at vi prøver for harde livet for f...! :ler: 

 

Ja, folk graver noe helt vilt! Jeg blir faktisk ofte satt ut av hvor gravende folk er, og hva de kan få seg til å spørre om. Jeg er også lik som deg og nekter å spørre folk om det var planlagt eller ikke. Rett og slett fordi jeg ikke har noe med det. Om folk vil prate om det av eget intinativ så er det helt greit :) 

Ja, jeg svarte stesvigemor på den måten. Hun bare "Ja, var R planlagt da? Dere synes ikke det er litt tidlig?" så svarte jeg "med så mye vi puler så er det ikke rart det ble barn!" da ble hun stille da :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...