Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Saltsild skrev:

Ja, folk graver noe helt vilt! Jeg blir faktisk ofte satt ut av hvor gravende folk er, og hva de kan få seg til å spørre om. Jeg er også lik som deg og nekter å spørre folk om det var planlagt eller ikke. Rett og slett fordi jeg ikke har noe med det. Om folk vil prate om det av eget intinativ så er det helt greit :) 

Ja, jeg svarte stesvigemor på den måten. Hun bare "Ja, var R planlagt da? Dere synes ikke det er litt tidlig?" så svarte jeg "med så mye vi puler så er det ikke rart det ble barn!" da ble hun stille da :ler: 

Haha, jeg digger deg, Saltsild! Det er bare så fantastisk svart! :hoho: 

Når det gjelder graviditet generelt er det utrolig hva folk syns det er greit å spørre om altså. Først er det jo OM man prøver, så er det om man er gravid (før man selv har sagt det), og så om det var planlagt. Og så kommer jo alle spm om graviditeten: hvor mye man har gått opp, om man har fått den eller den plagen enda ++. Så har du de som vil høre alle detaljer fra fødselen og spør inngående om du revnet og hvor mange sting du har. Og så er det spørsmål om amming da, om hyppighet, mengde, om du er sår osv... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, juliane skrev:

Haha, jeg digger deg, Saltsild! Det er bare så fantastisk svart! :hoho: 

Når det gjelder graviditet generelt er det utrolig hva folk syns det er greit å spørre om altså. Først er det jo OM man prøver, så er det om man er gravid (før man selv har sagt det), og så om det var planlagt. Og så kommer jo alle spm om graviditeten: hvor mye man har gått opp, om man har fått den eller den plagen enda ++. Så har du de som vil høre alle detaljer fra fødselen og spør inngående om du revnet og hvor mange sting du har. Og så er det spørsmål om amming da, om hyppighet, mengde, om du er sår osv... :fnise: 

Ja, altså hva forventer hu når hun spør sånn da :lol: "Nei, du skjønner. Stesønnen din ville egentlig ikke ha barn, så nå lurte jeg han til å få en, høøhøhøhøhøhø"? Altså, han visste jo hva han gjorde når han putta den inn. Det var jo ikke akkurat som om det gjorde vondt :ler: 

Og forøvrig helt enig med det andre du skriver. Mennesker altså :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det er lenge siden jeg har hatt det så bra som jeg har det nå! :hoppe:

Jeg har vell EL i løpet av uka som kommer, app sier torsdag, men noe mer enn det vet jeg ikke :) Jeg har ikke brydd meg om å ta tabletter, ikke drukket ekkel hostesaft eller grapefrujtjuice, og ingen planer om å EL-teste! Jeg er så mye mer avslappet, og har heller ikke googlet noe om graviditet eller prøving :fnise: 

Vi har heller ikke hatt så god sex som det vi har nå på lenge :ler: Det eneste vi passer litt på er å ha sex annen-tredjehver dag, men det blir heller oftere. Jeg har ikke engang tatt folattablettene mine. Vet jo at det er lurt som prøver å ta de, men jeg har glemt de flere dager, og bestemt meg for å ikke stresse av den grunn :) 

PP5 er hittill den aller beste :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at du er ved godt mot :) 

Jeg blir også sjokkert over alle som spør og graver. Synes det er ganske privat. Jeg har bare gitt tullesvar jeg så de slutter å spørre. Som f eks at jeg tar livet av alle plantene mine så jeg har ikke passert testen eller noe sånt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du har funnet "roen" som jeg kaller det. Da blir man ofte litt lettere til sinns og det tror jeg er kjempe viktig. Spesielt om man har stresset med det i lang tid. Jeg stresset noe forferdelig i starten med at jeg skulle bli gravid, og var helt på tuppa. For meg tok det jo halvannet år og to SA og en MA, før jeg fikk R. Den måneden jeg ble gravid hadde vi sex hver dag, men jeg var jo så forferdelig kåt på mannen :ler: 
Håper at skuddet sitter denne gangen hos dere, og hvis ikke så fortsett videre med "godt mot" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et koselig innlegg da. Enig i at stemningen ble bedre i heimen når vi plutselig ikke fikk lov å prøve lenger. Bare ha sex ;)  Håper det fortsetter med chill stemning hos dere også. Vips, så sitter den :essen2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er faktisk veldig deilig med denne roen :) Har innsett at dette kan ta tid. Forhåpentligvis er jeg gravid om ikke så alt for mange måneder, men jeg slapper mer av rundt det hele. Gynoen jeg var hos var så god! Sa jeg kunne gå direkte til privatklinikk i juni-juli om jeg fortsatt ikke var gravid. En ting som roet meg veldig var du hun sa; du må prøve å roe ned. Du vil få baby til slutt uansett :hjertesmil: Akkurat det roet meg veldig :) Det er jo sant. Om jeg må adoptere eller reise til USA for surrogat blir det baby til slutt :ler: Håper det ikke blir nødvendig da, men dere skjønner sikkert tankegangen :fnise: 

Nå er vi også på flyttefot :nigo: Det blir deilig å komme seg inn i huset, og endelig være bare minutter unna familien igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har jeg snakket deg til roen?? :klo: Kan jeg ta æren for det? :ler: 

Men så godt at du har kommet dit da. Og drit i folaten før du faktisk må ta den. Jeg tok den ikke før jeg ble gravid. Begge gangene :) Så går fint det. Kryr jo av folk som ikke prøver å bli gravide, og de tar jo ikke folat før de må :) 

Herlig med flytting. Har dere reist herfra? Ingen avskjedsfest?? :sjenert::P 

Og gyn har rett. Du vil få en baby til slutt :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. januar 2016 at 9.50, Kakaoen skrev:

Hmm.. Har jeg snakket deg til roen?? :klo: Kan jeg ta æren for det? :ler: 

Men så godt at du har kommet dit da. Og drit i folaten før du faktisk må ta den. Jeg tok den ikke før jeg ble gravid. Begge gangene :) Så går fint det. Kryr jo av folk som ikke prøver å bli gravide, og de tar jo ikke folat før de må :) 

Herlig med flytting. Har dere reist herfra? Ingen avskjedsfest?? :sjenert::P 

Og gyn har rett. Du vil få en baby til slutt :klemmer: 

Ja det mener jeg oppriktig at du kan ta æren av :nigo::fnise: Deilig å være roligere rundt dette, og jeg har ikke tenkt på å teste eller bekymre meg for EL ;) 

Det ble dårlig med avskjedsfest.. Mannen fikk beskjed om at det var særdeles mye å gjøre på jobben (han går tilbake til sin gamle jobb i Trondheim). De lurte på om han kunne starte tidligere enn februar. Så han er på plass allerede, og jeg starter i nyjobb neste mandag :) Spennende! 

Tenk at du får baby snart nå! Jeg synes det har gått så raskt :baby::nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menshodepina har meldt ankomst :trist: auu!

Trenger ikke bruke opp graviditetstester i alle fall..

Lurer på om vi er mange som plages med fæl hodepine i dagene før mens, og om det kan gjøres noe med :klo: I de to siste månedene har jeg faktisk dratt hjem fra jobb på selve mensdagen. Det starter med hodepine og nakkesmerter på venstre side i uka før, og rett før den kommer er jeg helt 'influensasyk'. Sist kastet jeg opp og svimte av :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med så vondt i hodet! Har hørt om det før, så tror ikke det er helt uvanlig :( Flere av venninnene mine som også er plaget av det. Mulig det er hormonene? :klo:

Grattis med ny jobb da! Så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kaffemor skrev:

Så kjedelig med så vondt i hodet! Har hørt om det før, så tror ikke det er helt uvanlig :( Flere av venninnene mine som også er plaget av det. Mulig det er hormonene? :klo:

Grattis med ny jobb da! Så spennende! 

Det er noe dritt :bond: Vet du om venninnene dine som sliter med dette bruker noe medisin? Jeg har av og til tidligere brukt naproxen, men disse skal man visst ikke ta som prøvere, så da holder jeg meg til en paracet i ny å ned.. 

Blir kjedelig å starte i ny jobb og ha fravær en dag hver måned fram til jeg endelig blir gravid :fnise: Tusen takk forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes en slags pms medisin som kan tas mot det ja :) Hvis du leser inne på Blondinbella.se så mener jeg hun nettopp har prøvd det og syns det er en helt annen verden! 

Fæle greier altså :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Tror det finnes en slags pms medisin som kan tas mot det ja :) Hvis du leser inne på Blondinbella.se så mener jeg hun nettopp har prøvd det og syns det er en helt annen verden! 

Fæle greier altså :( 

Takk for tips, må lese litt rundt det :) Ja, det er noe dritt :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen :( var avhengig av å hoppe over med p-pilla og som prøver skal man jo være så forsiktig med smertestillende også... Paracet er liksom ikke det beste mot disse smertene, men var det eneste jeg tok. Bedre enn ingenting...  Jeg hadde allikevel rådført meg litt med lege om du har så ekstreme smerter hver måned. Sånn går jo ikke i lengden :( og  Kanskje legen din har noen tips :) De som tror at man liksom kan "leve som normalt når man har mensen". Jeg HATET det når vi fikk høre det i undervisninga i skolen. Tenkte at det måtte være en mann som hadde skrevet det. Alternativt en kvinne som aldri hadde opplevd PMS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. februar 2016 at 15.09, Sjela skrev:

Kjenner meg veldig godt igjen :( var avhengig av å hoppe over med p-pilla og som prøver skal man jo være så forsiktig med smertestillende også... Paracet er liksom ikke det beste mot disse smertene, men var det eneste jeg tok. Bedre enn ingenting...  Jeg hadde allikevel rådført meg litt med lege om du har så ekstreme smerter hver måned. Sånn går jo ikke i lengden :( og  Kanskje legen din har noen tips :) De som tror at man liksom kan "leve som normalt når man har mensen". Jeg HATET det når vi fikk høre det i undervisninga i skolen. Tenkte at det måtte være en mann som hadde skrevet det. Alternativt en kvinne som aldri hadde opplevd PMS. 

Jeg har aldri hatt særlig av menssmerter på noe vis før jeg mistet. Rart. Har lest at mange får sterk hodepine og generellt mer menssmerter etter første fødsel, så det kan kanskje være noe med hormonene etter aborten også tenker jeg? :klo: Gyno sa at kroppen min taklet aborten som en fødsel på en måte. Hun mente også at dette kunne ha sammenheng i at jeg ikke har blitt gravid igjen enda. Kroppen er ikke klar for et nytt svangerskap enda. Håper det er 'bare' derfor i så fall :fnise: 

og jeg tørr ikke ta annet enn paracet, så "kniper" sammen tenna i 3-4 dager hver måned.. Kaster opp og omtrent besvimer. Skal bestille meg en legetime :) 

Det MÅ være en mann som skrev det! Leve normalt med mensen liksom! Det er noe dritt, uavhengig smerte.. Ingen som roper hurra de dagene tanta er her liksom. Med mindre man vikerlig er redd man er gravid uten ønske da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må nesten "loggføre" dette i dagboka også. Vi er veldig usikkre på om vi skal hoppe over to prøveperioder etter denne i februar. Mannen er lite opptatt av om vi får baby i desember, men jeg kjenner litt på den :klo: Blir jeg gravid på EL i mars eller april risikerer vi baby midt i jula. Synes liksom det er litt kjipt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist syklus var på 28 dager slik den pleide før jeg ble gravid. Syklusdag 30 i dag og ingen tegn til TR ... Trodde endelig syklusen min kanskje hadde blitt normal igjen. Kjedeligste jeg vet er forsiket mens.. Må ha på bind hele tiden sånn i tilfelle, og da får ikke tufsa noe luft :fnise: Hodepina forsvant i går da, så det er nå bra :) Pleier liksom å være der til noen dager ut i mensperioden. 

Jeg er i ketose for tiden da. Spist veeldig lite karbo, og vet at ketose kan klusse hormoner litt. Liker ikke tanken på å ha syklus på over 30 dager igjen..

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet over desemberbaby to ganger. Altså venta til mai før vi begynte som prøvere, og året etter lot vi være å prøve rundt den tiden..

Året etter ga jeg totalt faen i alt som heter desember, regnte med jeg ikke ble gravid alikavel. Og vips.. Når fikk vi termin med mini? Joda.. 3. desember :ler: 

Jeg synes dere skal ha sex som vanlig og la det skje om det skjer noe :) Var en veldig fin årstid å få baby på. Han kom i slutten av november. Blir vel litt syting i ungdsomstiden på at han er født så sent på året. Men etter han er 20 bryr han seg nok ikke mer :P 

Er du i ketose med vilje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kakaoen skrev:

Vi hoppet over desemberbaby to ganger. Altså venta til mai før vi begynte som prøvere, og året etter lot vi være å prøve rundt den tiden..

Året etter ga jeg totalt faen i alt som heter desember, regnte med jeg ikke ble gravid alikavel. Og vips.. Når fikk vi termin med mini? Joda.. 3. desember :ler: 

Jeg synes dere skal ha sex som vanlig og la det skje om det skjer noe :) Var en veldig fin årstid å få baby på. Han kom i slutten av november. Blir vel litt syting i ungdsomstiden på at han er født så sent på året. Men etter han er 20 bryr han seg nok ikke mer :P 

Er du i ketose med vilje??

Typisk :ler: Nå tørr jeg ikke hoppe over to måneder. Det er jo typisk at det skjer da, så får heller ungdommen klage litt :fnise: Jeg er født seint på året og aldri brydd meg stort :) 

Jeg har levd lavkarbo i 4 år nå. I de siste to åra har jeg ikke vært så nøye med alt, spist litt sushi med ris osv, men vært 'strengere' i den siste tiden. Jeg tåler ikke karbohydrater etter mange år uten, så lever jo aller best i ketose. Kjenner meg liksom mer opplagt og i bedre form, men kan klusse til syklusene i begynnelsen :( Jeg aner jo ikke når EL var heller da. App sier 20 jan, men testa jo aldri så den kan jo ha vært sein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...