Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Men det er vel ingen grunn til å tro at det er noe galt med spermkvaliteten hans ettersom dere har blitt gravide? :klo: Skjønner godt at dere er utålmodige da, det hele ble en veldig lang prosess :( 

Jeg krysser fingrene for at det klaffet denne PPen jeg, til tross for at du ikke har helt troa ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er vel ingen grunn til å tro at det er noe galt med spermkvaliteten hans ettersom dere har blitt gravide? :klo: Skjønner godt at dere er utålmodige da, det hele ble en veldig lang prosess :( 

Jeg krysser fingrene for at det klaffet denne PPen jeg, til tross for at du ikke har helt troa ;) 

Nei, og jeg tenker egentlig ikke det. Men mannen var så sikker ei vending at vi liksom startet å tenke på det.. Dumt å fundere sånn :fnise: Han mente at vi kanskje hadde skikkelig flask i mai, og at vi nå har hatt for mye sex (!) :klo: Trodde jeg aldri jeg ville høre han si :hoho: I mai hadde vi sex kun fire ganger. Annenhver dag. Og siste dag med sex var to-tre dager før EL. 

I disse tre PP har vi lugget på 8-10 ganger, og hver dag. 

 

Og legge inn aksjer hver dag har jeg hørt er helt fint, så lenge spermkvaliteten er god. Neste PP prøver vi å holde oss til annenhver dag, så ser vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke ha for mye sex altså. Den måneden jeg ble gravid hadde vi sex minst en gang om dagen :ler: 

oi guri malla :ler: Job well done :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet halv fire i natt på grunn av hodepine. Den kommer å går, men har ligget der i en uke nå. Sitter så hardt i nakke og ryggmusklaturen på den ene siden, og pleier som regel ikke å slippe taket før mensen melder ankomst.

Litt mensmurringer i dag også, så den er nok rett rundt hjørnet. Ut fra EL er den 14 dager DPO på onsdag. Akkurat nå gleder jeg meg bare til hodepina slipper :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, at du skal slite såpass lenge før mensen da :icon_frown: Det gjør det liksom ikke bedre da den helst ikke skulle kommet i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdt nesten ut til torsdag, men måtte teste nå, og blendahvit som forventet. 13 dpo i dag så det er i alle fall ikke for tidlig. 

Ingen TR enda, men den bør jo komme ganske snart. 

Usikker på om det blir prøving neste gang. Kjenner at det begynner å bli litt tungt nå. Tenker mye på at jeg hadde termin i februar, egentlig :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig med blank test :( Skjønner godt at du tenker over hva som skulle ha skjedd i februar :/ Det er naturlig, men det er ikke noe lett :( Det å prøve å få barn er en nervepirrende og slitsom prosess. Kan godt forstå at man trenger litt pauser innimellom :klem: 

MEN! Håpet er fortsatt ikke borte for denne perioden. Ingen TR=fortsatt håp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det blir prøving neste gang. Kjenner at det begynner å bli litt tungt nå. Tenker mye på at jeg hadde termin i februar, egentlig :( 

I dag forstår jeg akkurat hva du mener. En som ble gravid på likt med meg la ut magebilde på Facebook i dag. Det skulle vært meg! Drittdag. 

En dag er det vår tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med blank test :( Forstår godt at du synes det er tungt og håper det blir bedre snart :klemmer: Jeg gruet meg veldig til den originale termindatoen min, men kjente det var helt greit da den kom. Målet var liksom å være gravid igjen til da, men det skjedde jo ikke. Det har igrunn gjort meg veldig godt med en pause for prøving er jammen en nervepirrende prosess. Men, en dag får vi jo verdens beste premie :hjerte: Vet ikke helt hva jeg ville frem til med alt dette, men du er ikke alene :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper er aldri ute før blodbadet er ankommet :opplyser: 

Og jeg forstår veldig godt at det er sårt med at termindatoen nærmer seg :( Kjente på det selv da vi var i mars i år. Glemte å tenke på det før dagen kom og jeg lurte på hvorfor jeg husket denne datoen så godt. Hva skal skje i dag :klo: Så kom jeg på at jeg skulle jo hatt termin den dagen :sjenert: Var en sår og litt rar dag, men da den var over så var det over. Jeg trøstet meg med at det ble jo aldri en baby ut av den celleklumpen. Og det var meningen at det skulle gå galt, for aller mest sannsynlig så vare det noe voldsomt galt med den celleklumpen. I mitt hode hjalp det å tenke at det var meningen at det ble sånn, og det var til det beste :) Er ikke sikkert den tankegangen funker for alle da :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode :klem: 

TR kom akkurat nå. Ikke mye, men beregnet jo det til i dag i og med at EL kom to dager for seint. Ganske regelmessig syklus nå i alle fall, selv om det er liten trøst. 

Hvorfor blir eggløsning av og til 1-2 dager for sein? Er det stress? Hadde IKM 7, men EL testen ble jo positiv på CD 15, og kom dermed på CD 16 (ca). Stemmer jo godt med at TR kommer i dag. 

Fikk så ille hodepine i dag at jeg måtte dra hjem fra jobb. Når magesmertene kom en halvtime etter skjønte jeg at tanta var ankommet. 

Det blir forsåvidt ikke prøveslutt på oss, men tror vi roer ned litt. Orker ikke være så opptatt av å MÅ ha sex hver dag ogsånn. Vi hadde jo så vidt sex i mai, og da ble jeg jo gravid. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si hvorfor EL er to dager for sent. Tror det er veldig vanlig. Kan jo påvirkes av stress. Jeg tror det mentale spiller mye inn på prøving. I hvertfall er min kropp slik at den reagerer på psyken min.

Jeg synes det høres lurt ut og roe ned litt. Det trengs jo bare en sædcelle, så man trenger ikke pule som kaniner hver dag. Bedre at man slapper av og har bedre sex. Det er IKKE gøy å ha pliktsex fordi man har EL. Det ødelegger veldig sexlivet :opplyser: Ikke gøy..
Da jeg endelig ble gravid med mini husker jeg at jeg tenkte jaaa.. Nå slipper vi ha den pliktsexen hele tiden. Så vi hadde nesten ikke sex i svangerskapet :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med TR :( 

Synes det høres lurt ut jeg, planene for neste PP! Tror psyken har endel å si for prøvingen egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si hvorfor EL er to dager for sent. Tror det er veldig vanlig. Kan jo påvirkes av stress. Jeg tror det mentale spiller mye inn på prøving. I hvertfall er min kropp slik at den reagerer på psyken min.

Jeg synes det høres lurt ut og roe ned litt. Det trengs jo bare en sædcelle, så man trenger ikke pule som kaniner hver dag. Bedre at man slapper av og har bedre sex. Det er IKKE gøy å ha pliktsex fordi man har EL. Det ødelegger veldig sexlivet :opplyser: Ikke gøy..
Da jeg endelig ble gravid med mini husker jeg at jeg tenkte jaaa.. Nå slipper vi ha den pliktsexen hele tiden. Så vi hadde nesten ikke sex i svangerskapet :sjenert: 

Tror nok mye mentalt spiller en rolle jeg også ja for plutselig omhandler jo hele livet dette.. Fader, jeg som aldri skulle bli sånn stress-jegmåbligravid-gal-dame :ler: 3 PP uten hell etter en MA liksom. Heeelt SHIT jeg kommer aldri til å bli gravid! Blir dårlig av meg selv.. Flaut. Tror mye handler om at selve aborten hendte i juli. Det er jo 5 måneder siden, for alt tok jo så lang tid. Glemmer litt at vi har kun hatt 3 mulige prøveperioder til tross for at MAen ble bekreftet for 5 mnd siden. Og min første regelmessige syklus var jo sist syklus, i okt-nov. 

Må smøremegmedtålmodighet :rodme: 

Brukte dere lang tid på mini da? Hadde det i tankene at det gikk veldig raskt? Men det var vell med bønne nr 2 det? :) 

Når jeg blir gravid blir det såååå jævli lite sex atte :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig på det med termindatoer jeg og BeKind. Før jeg ble gravid igjen så var jeg sur på alle som var gravide og gadd ikke se på de på jobb engang.... Det er skikkelig blæ :rodmer:

Jeg tror vi har hatt sex 1 gang siden El jeg :hoho: Noen mnd med prøving har tatt på tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi også har hatt lite sex etter jeg ble gravid :sjenert: Lysten er ikke der, og når vi først gjør det er det ikke så godt heller :klo: i hvertfall ikke nå når magen er i veien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også har hatt lite sex etter jeg ble gravid :sjenert: Lysten er ikke der, og når vi først gjør det er det ikke så godt heller :klo: i hvertfall ikke nå når magen er i veien! 

Tror dette gjelder for veldig mange, hører det ofte :fnise: Svigerinna mi venter i mars, og sier selv de omtrent ikke har hatt sex etter at hun ble gravid. Stakkars menn som omtrent ikke får fred i prøveperiodene! Må være hardt å gå fra fullt kjør til tørke, men mannen her er også forberedt på en del mindre sengekos når jeg blir gravid :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt lunsjen min til å svi av en liten tusenlapp på diverse fra apoteket .. 

Er rimelig klar for neste PP nå, og det skal i allefall ikke mangle vitaminer :fnise: 

Til meg; solvipect slimløsende hostesaft, en ny pakke gravid fra lifeline care, bidronniggele kapsler og grapefruktjuice.

Til mannen: C-vitamin, sink, b-vitamin, granateplekapsler og omega 3 for D-vitaminens skyld.

 

700kr ble det for dette. Det meste er en måneders bruk, så nå bør det gå raskt, hvis ikke må jeg skaffe meg en helgejobb i tillegg framover tror jeg :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent du, du kommer til å bruke massemasse penger på apoteket både som gravid og ikke minst når baby kommer, så det er bare å skaffe seg den deltidsjobben med en gang! :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...