Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Så bra at det letter litt :)

Skjønner godt at dere vil ha folk rundt dere og det er nok fornuftig mtp barn også :)  Dere er jo veldig privilegerte når det er "så enkelt" flytte tilbake. Det må være skikkelig godt å vite at du har jobb og ting I boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har det fint :hjerte: Det er bra at du føler at sorgen er litt lettere. Det hjelper ofte å få gråte endel. Det syntes jeg i hvert fall. 

Deilig å tenke på å flytte hjem igjen. Det gjør jeg også etterhvert, Vil være nærmere familie og venner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord dere :hjerte: 

 

Det går litt opp og ned her, men stort sett går dagene unna. Jeg treffer så mange av mine venninner når jeg er i Trondheim, og kjenner hvor mye jeg savner å bo her. Gleder meg til å flytte tilbake :)  

Jeg aner ikke hvor jeg er i syklusen min heller :klo: Ut fra når jeg fikk mensen burde EL ha vært over, så da er det vell bare å vene på en ny mens. Håper den ikke er så forsinket denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være hjemme :) Kjenner igjen følelsen. Jeg bodde der du er fra når jeg studerte og trives kjempegodt. Elsker trondheim og trøndere :rodmer: Og kunne bodd der videre hadde det ikke vært for at all familie var så sinnsykt langt unna. Så vi har på en måte bare bytta plass :fnise: Er jo veldig viktig med familie rundt seg når man skal få barn. Man vil alltid trenge hjelp :) 

Godt å høre at det lettet litt etter begravelsen. Litt opp og ned vil det vel gå i en lang tid fremover :klemmer: Husk å ta vare på deg selv. Kanskje du blir fortere gravid når du har andre ting og tenke på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte bytta litt plass vi ja kakaoen :fnise:  

Elsker Kristiansand jeg da, men hvor familie og venner bor utgjør mye. Tante og onkelbarna digger jo å komme på besøk hos oss, for det betyr jo mange dager i parken :nigo: Veldig glad i dyreparken selv, så jeg tar gjeerne med barna ;)

Kanskje tingen er å ikke ha prøveperioder ja :ler:  Det hadde vært fint, men tror nok ikke det blir så lett.. Litt usikker, men tror jeg skal ha mensen en gang rundt 15 november. Da blir det nok en prøveperiode i slutten av november. Håper det klaffer da. Vil være gravid i jula :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest gjennom hele dagboka di nå, for en berg-og dal bane du har hatt de siste månedene! Jeg vil gjerne følge med, og håper at du slipper å oppleve triste ting på veldig lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Porcelain :vinke: Så trivelig at du vil følge med mitt svingende liv! Er du prøver, og har du dagbok? :) 

Hadde ikke trodd dagboka skulle bli så karusell nei, men det ble den. Alt stappes inn her. Godt og vondt :) Kjekt med dagbok når det er mye følelser å lufte. Stakkars mannen om jeg ikke hadde dagboka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ganske greit nå :) Det har gått lettere etter begravelsen, og det hjelper å ha familie rundt seg.

Har vært alt for lite aktiv i dagboka mi, men det blir en ny prøverunde om fjorten dager. Fikk mensen på onsdag, og det var syklusdag 28, så for første gang etter MAen og utskrapninga er syklusen i gjenge. Tror sist syklus var på 34 dager.. Kjedelig. Håper på ei spire før jul nå som syklusen er i orden :hjerte:  

Har dog hatt litt uflaks der nede i de siste to ukene etter EL, men tror det blir greit fram til neste pp nå. Jeg fikk nemlig urinveisinfeksjon, sånn helt plutselig uten videre. Startet på antibiotika, og da fikk jeg selvfølgelig sopp. To dager etter første canesten behandling kom tante-rød :fnise: Alt på en gang liksom.. Men men. Gleder oss til neste pp i slutten av november  nå, og håper det klaffer da :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har det bedre! :klem:

Og så fint at syklusen er i gjenge igjen! Da blir det snart bolle i ovnen igjen, og forhåpentligvis er du mamma på denne tiden neste år! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ganske greit nå :) Det har gått lettere etter begravelsen, og det hjelper å ha familie rundt seg.

Har vært alt for lite aktiv i dagboka mi, men det blir en ny prøverunde om fjorten dager. Fikk mensen på onsdag, og det var syklusdag 28, så for første gang etter MAen og utskrapninga er syklusen i gjenge. Tror sist syklus var på 34 dager.. Kjedelig. Håper på ei spire før jul nå som syklusen er i orden :hjerte:  

Har dog hatt litt uflaks der nede i de siste to ukene etter EL, men tror det blir greit fram til neste pp nå. Jeg fikk nemlig urinveisinfeksjon, sånn helt plutselig uten videre. Startet på antibiotika, og da fikk jeg selvfølgelig sopp. To dager etter første canesten behandling kom tante-rød :fnise: Alt på en gang liksom.. Men men. Gleder oss til neste pp i slutten av november  nå, og håper det klaffer da :nigo:

 

Like greit å få alt på en gang så er du klar til denne pp ;) Jeg følger med og krysser fingrene for dere de neste ukene :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å få alt på en gang så er du klar til denne pp ;) Jeg følger med og krysser fingrene for dere de neste ukene :hjerte: 

haha, ja ikke sant :fnise:  UVI er så jævli, så håper alt er borte når jeg leverer ny prøve på mandagen. Var så ille at jeg pissa blod over den første natta! Ikke ønskelig å få det tilbake før neste pp nå ;) takk for fingerkryssing :hjerte: Hadde vært gøy med ei spire nå :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6 i dag, og fortsatt litt mensen. Alltid pleid å ha mensen i 6-7 dager, og haater det :opplyser:  Vi tenkte å starte aksjeinnleggingen på CD 8, men jeg er litt usikker på hvordan det vil gå. Jeg kjenner fortsatt til urinveisinnfeksjonen, og soppen. Skal levere ny urinprøve i morgen, og om jeg må starte på ny antibiotika da kommer garantert soppen tilbake. Det slår ikke feil hos meg.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj.. Sopp er noe dritt. Uvi har jeg aldri hatt *bank i bordet*, men det høres ikke mye godt ut det heller :opplyser:  Jeg måtte for et par mnd siden ta en runde antibiotika. Og da kjørte jeg på med sånne vivag oppi høna samtidig. Altså en kapsel hver kveld. Har du prøvd det? For jeg får også lett sopp når jeg går på antibiotika. Men fikk ikke noe denne gangen :danse: Samme med å drikke biola for å holde bakteriekulteren nedi magen i sjakk :) Er verdt å prøve om du ikke har testet det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Sopp er noe dritt. Uvi har jeg aldri hatt *bank i bordet*, men det høres ikke mye godt ut det heller :opplyser:  Jeg måtte for et par mnd siden ta en runde antibiotika. Og da kjørte jeg på med sånne vivag oppi høna samtidig. Altså en kapsel hver kveld. Har du prøvd det? For jeg får også lett sopp når jeg går på antibiotika. Men fikk ikke noe denne gangen :danse: Samme med å drikke biola for å holde bakteriekulteren nedi magen i sjakk :) Er verdt å prøve om du ikke har testet det :) 

Prøven viste ingen bakterier i urinen, så ingen ny antibiotika :danse: Føler det er greit nå, men drikker litt sitronvann om dagen uansett. Det skal visst hjelpe å skylle ut evt bakterier :fnise: MEN, jeg kjøpte vivag! Og takk! Tok to kvelder med tabletter før jeg ikke kjente noe tegn til sopp :nigo: Prøveperioden er reddet! 

Og selv om jeg er bittelitt pessimist, så håper vi på ei spire etter denne perioden :rodmer: IKM 7. Desember.

Forslår Vivag jeg også! Sist jeg hentet antibiotika på resept så var det apotekdama som tipsa meg om det :Nikke:

Det hjalp :nigo: Veldig raskt også! Tenkte først at jeg syntes det var vell dyrt for noen tabletter, men gud hjelpes det var verdt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som har lest dagboka mi har kanskje fått med seg at svigersøsteren min blir mamma i mars :nigo: Etter veeeeldig mange aborter og prøveår ble hun gravid, og vi blir tante on onkel til ei lita prinsesse rundt 10 mars :hjerte: Så på grunn av dette, og selvfølgelig mye annet, flytter vi tilbake til Trondheim i februar!! :hoppe: 

Nå har 2015 vært både mitt beste og verste år så langt, så et nytt år i en ny by blir godt for oss. Jeg har hatt noen gode uker sammen med venner og familie her nå, og de er det viktigste vi har. 

IKM er 7 desember, så nå krysser vi fingrene for verdens beste julegave :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Appen sier EL i morgen, men ingen positive tester så langt. Bruker både billigtester sine og clearblue med smilefjes. 

Vi har lagt inn aksjer på CD 8,10, 12 og 13 (i dag) så langt, men må vell bare peise på med aksjeinnlegging hver dag videre også :fnise: Syklusen min var jo på 28 dager sist nå, og jeg tenkte at den endelig skulle bli i orden.. Er det fortsatt håp selv uten smilefjes på testen eller hopper kroppen over en eggløsning? :klo: Sist mnd tok jeg faktisk en clearblue test på CD 14 og da kom det smilefjes. Må vell bare teste videre da. Og fortsette aksjeinnleggingen i god tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere flytter hjem!  Tenkt noe på huskjøp eller? :)  Trondheim  er så fint, kunne godt bodd der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...