Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle du bli sint på deg selv? Ingenting av det der har noe som helst betydning de første dagene... For alt du vet så kan egget ha blitt befruktet først i går og ikke får det noe næring fra deg før det har festet seg (ca en uke) heller ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Porcelain skrev:

Det går nok helt fint kjære deg,  man blir innmari sliten hvis man føler at livet er på vent fram til evt positiv test. 

Man setter liksom livet litt på vent ja. Jeg har gjort det i de tidligere månedene nå, så orker ikke det mer nå. Trenger ikke drikke alkohol dagen før IKM liksom, men skal leve litt mer en hva jeg har gjort hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hvorfor skulle du bli sint på deg selv? Ingenting av det der har noe som helst betydning de første dagene... For alt du vet så kan egget ha blitt befruktet først i går og ikke får det noe næring fra deg før det har festet seg (ca en uke) heller ;) 

Har bare vært så nøye på alt hver måned fra EL-IKM nå, så litt irritabelt at jeg liksom "skeia" ut om vi traff nå. 

Skal slutte å være så nasi som jeg har vært fram til nå. Kan jo passe på litt før IKM hvertfall, men skal tillate meg litt slakke ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og ro ned. Du har ingen grunn til å være bekymret. Lev som at du ikke er gravid til du faktisk får et bevis på at du er det. Hvis ikke blir dette mye mer slitsom. Vært der selv for noen år siden :klemmer: 

Og da jeg var gravid med mini drakk jeg meg meget beruset en uke før IKM.. Jeg regnte jo med at jeg aldri ble gravid :P  Ble baby av det og ungen lever i beste velgående :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

PP 4 er over og i dag er jeg 8 DPO. Har ingen tro på at det bli baby i nærmeste framtid, men en får håpe. Kjenner at håpet om å få 2016 baby blir svakere og svakere. For at det skal skje må vi vell greie det på eggløsningen innen mars er omme :bond: Sist ble jeg gravid i mai fikk jeg termin i februar. Håper veldig at jeg er gravid innen den datoen igjen, men det er snakk om kun 3PP igjen for at det skal gå.. 

Mannen leverte også sædprøve før jul, så vi venter spent på svaret over helga. Om den er fin kommer jeg helt sikkert til å tenke at det er noe galt med meg :fnise: 

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gode, søte BeKind! Jeg skjønner veldig veldig godt at du er utålmodig og at du synes ting har dratt ut. Men det er så leit om du går rundt og stresser og tror det er noe galt med deg/dere! Det er helt normalt å bruke litt tid på å bli gravid- det ser man jo også her på KG. Og dere er "kun" i PP4. Det er lov å være utålmodig, skjønner det godt jeg. Den MAen trakk jo ut tiden noe voldsomt. Er bare så leit om man stresser og er redd det er noe galt med kroppen når man ikke egentlig har noen grunn til å tro det :/ Du kan jo bli gravid :):hug: Og PP4 er ikke over før tanta kommer ;) 

Krysser alt jeg har for at det har klaffet for dere denne måneden. Det hadde vært veldig fortjent! 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
1 time siden, kaffemor skrev:

Kjære, gode, søte BeKind! Jeg skjønner veldig veldig godt at du er utålmodig og at du synes ting har dratt ut. Men det er så leit om du går rundt og stresser og tror det er noe galt med deg/dere! Det er helt normalt å bruke litt tid på å bli gravid- det ser man jo også her på KG. Og dere er "kun" i PP4. Det er lov å være utålmodig, skjønner det godt jeg. Den MAen trakk jo ut tiden noe voldsomt. Er bare så leit om man stresser og er redd det er noe galt med kroppen når man ikke egentlig har noen grunn til å tro det :/ Du kan jo bli gravid :):hug: Og PP4 er ikke over før tanta kommer ;) 

Krysser alt jeg har for at det har klaffet for dere denne måneden. Det hadde vært veldig fortjent! 

:klem: 

:klemmer: Jeg vet jeg er alt for utålmodig for tiden. Går jo rundt å føler at vi er langtidsprøvere, noe som egentlig er helt på tryne etter kun 4PP :fnise: Jeg vet at det fortsatt er normalt om det tar et år før det klaffer, men prøvinga har skikkelig gått meg til hodet. Nå har det blitt så altoppslukende og sårt. Tror ikke det handler så mye om at vi har hatt 4PP, men mer at februar nærmer seg.

Jeg har ikke tatt MA'n så tungt i det siste, men kjenner jeg tenker mye på at jeg egentlig skulle ha født om en måned nå. I tillegg er det mye mas fra alle i familien om baby nå. Det overrasker meg hvor mange som spørr om vi skal prøve snart igjen, om jeg skal bli gravid snart osv. Så sykt irriterende :bond: 

Men som du sier. Håpet for denne PP er heller ikke over enda :) Må jobbe litt med å holde motet oppe tror jeg :fnise: Må være litt mer positiv :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Greide ikke holde meg i dag og bare måtte teste. Helt blendahvit :sur: Så sykt skuffet da.. Lurer virkelig på hvor mange måneder dette skal dryge. Alt for utålmodig :fnise: Så fikk jeg menshodepina litt ut på dagen i tillegg, og det slår sjeldent feil for min del. Hadde mye svakere hodepine i uka før mensen når jeg gikk på p-pillen, men de fleste symptomer kjennes vell bedre uten pillen. Irriterende er den i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Så trist å lese. Sender deg en stor klem :klemmer: Gråt ofte mine bitre tårer hver gang tanta dukka opp selv. Men du har i alle fall blitt gravid før, så da skal du nok se at det skjer igjen :) Bare hold motet oppe så går det nok bra skal du se :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
9 timer siden, Sjela skrev:

Uff :( Så trist å lese. Sender deg en stor klem :klemmer: Gråt ofte mine bitre tårer hver gang tanta dukka opp selv. Men du har i alle fall blitt gravid før, så da skal du nok se at det skjer igjen :) Bare hold motet oppe så går det nok bra skal du se :klem: 

:klemmer: 

prøver liksom å tenke at vi kommer til å greie det i og med at jeg har blitt gravid før, men er stressende at jeg den gang ble gravid på første forsøk. Føler liksom at det har hendt noe etter utskrapninga, men vet jo samtidig at noen bruker opptil ett år på ett barn uten at det er noe galt. Må bare bite tenna sammen :) En venninne av meg brukte over ett år på nr 1, mens nr 2 ble til etter kun 2 PP. Sistemann kom tidligere enn planlagt. De hadde forventet et helt nytt prøveår, men så gikk det jo så raskt :fnise: 

hvordan går det med deg da Sjela? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant. Man må smøre seg med tålmodighet, selv om det er helt forferdelig i prøvetida. Det er virkelig konsumerende og jeg satt selv mye og lurte på om jeg aldri ville bli gravid og uvissheten om at det kanskje var noe galt med en av oss. Men så gikk det når jeg nesten hadde gitt litt opp. 9 måneder tok det. Sprøtt å tenke på at om vi hadde klart det på første forsøk hadde vi allerede sittet med en liten en nå :P Glad det gikk som det gikk for vi bygde nytt hjem og den innflyttingsdatoen ble stadig flyttet på. Så da hadde vi kanskje ikke rukket innflytting i det hele tatt før baby haddd vært her. Nå er det andre ting som opptar tankene: UL og om det faktisk er liv der inne og alt er bra. Håper du snart kan dele disse bekymringene i stedet :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
Den 4. januar 2016 at 21.19, Sjela skrev:

Ja ikke sant. Man må smøre seg med tålmodighet, selv om det er helt forferdelig i prøvetida. Det er virkelig konsumerende og jeg satt selv mye og lurte på om jeg aldri ville bli gravid og uvissheten om at det kanskje var noe galt med en av oss. Men så gikk det når jeg nesten hadde gitt litt opp. 9 måneder tok det. Sprøtt å tenke på at om vi hadde klart det på første forsøk hadde vi allerede sittet med en liten en nå :P Glad det gikk som det gikk for vi bygde nytt hjem og den innflyttingsdatoen ble stadig flyttet på. Så da hadde vi kanskje ikke rukket innflytting i det hele tatt før baby haddd vært her. Nå er det andre ting som opptar tankene: UL og om det faktisk er liv der inne og alt er bra. Håper du snart kan dele disse bekymringene i stedet :klem: 

Skjønner at dere synes det er godt å få ferdig innflyttingen før bebisen kommer ja :) Hører flere som har prøvd i mange måneder påpeke at det egentlig nesten var like så greit at det ble litt senere enn først håpet på. Tenker at man uansett blir så glad når man har blitt gravid, så forhåpentligvis glemmer man den lange prøveperioden litt :fnise: Dessuten er det jo så dyrt å være prøver.. For sånne som meg i alle fall. Hosesaft, grapefruktjuice, alle mulige tabletter og ikke minst et lass EL-tester :ler::flau: 

Håper og tror du får en veeldig fin opplevelse på første UL :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dyrt ja! Den juicen koster jo en formue :daane: Godt at vi har noe som heter ebay så ikke lommeboka revnet totalt. Tror jeg har tatt 50 graviditetstester og EL-tester :ler: 

Takk for lykkeønskninger. Håper du sitter med to streker på neste graviditetstest :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BeKind

Der kom tanta på besøk. Da krysser vi fingrene for PP 5!

Akkurat nå er jeg bare glad den kom. Det føles merkelig å skrive det, men tanta har vært svært forventet. Tvært den kom nå pakket jeg innpå en relpax mot hodepina! Jeg våknet i dag med sinnsyk hodepine. Den kommer alltid før mensen, enten samme dag eller opptil en uke før :sur: Pleier å roe seg etter en dag eller to etter mensen har dukket opp, og det gleder jeg meg til etter en lang dag med oppkast og svimmelhet :fnise: 

I dag er syklusdag 28, og etter MA'n er dette første gang mensen faktisk kommer på den 28 dagen. Kanskje er det håp for at den er stabil nå :) 

Min første syklus etter MA'n var på 30dager, nr 2 var på 33 dager, nr 3 var på 27 dager :klo:, nr 4 var på 29 og denne var på 28. Tydeligvis har den ikke vært så stabil som den pleide å være før aborten, så satser på at den er i rutine nå hverfall. Vi skal lykkes i PP5 nå :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så uheldig med den hodepinen! Oppkast :ohmy:

Jeg føler at vi er såpass twins at jeg heller lykkes sikkert ikke denne måneden. Hehe. PP5 :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
13 timer siden, Weebs skrev:

Du er så uheldig med den hodepinen! Oppkast :ohmy:

Jeg føler at vi er såpass twins at jeg heller lykkes sikkert ikke denne måneden. Hehe. PP5 :danse:

Det er noe dritt :spy: Bedre i dag da, heldigvis :) 

Vår vei til graviditet har vært slående lik ja, men jeg håper likavell at dere treffer nå :strix: Det er jo fryktelig typisk at det skjer når det egentlig ikke skal skje, så jeg holder en knapp på at du blir gravid nå, når dere eeeegentlig ikke er i en prøveprøverunde :fnise: Om ikke så er PP5 den magiske måneden :ler: oktoberbebis går helt fint! I starten var jeg litt opptatt av å unngå prøving i måneder som kunne resultere i fødsel etter 1 september.. Nå betyr det ingenting. Gi oss bebis :bond::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Mannen ringte nettopp og sa at sædprøven hans var normal :) Alt var normalt, så det var godt å få høre det :) 

Gyno ringte meg også. Fikk meg time i morgen.

Hadde helt glemt at legen henviste meg også, men nå hadde de en avbestilling så da takket jeg ja til en sjekk. Mensen var heldigvis ikke et problem når det gjaldt invendig UL og sjekk av livmor og eggstokker :fnise: Litt ekkelt å tenke på at jeg kommer til å blø samtidig som hun skal undersøke meg, men regner med at de er godt vant ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...