Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Badebuksa skrev:

Det er merkelig hvordan folk engasjerer seg så til de grader når det er snakk om dyr. Men når det er snakk om å ta livet av menneskebabyer er det liksom ingen som skriver noe særlig. Forstår meg ikke på verden. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg klarer å engasjere meg i flere enn en sak. Og hadde noen skreve på forumet hvordan de mishandlet babyen sin så er jeg rimelig sikker på at mange hadde engasjert seg der også. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, IglePigle skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg klarer å engasjere meg i flere enn en sak. Og hadde noen skreve på forumet hvordan de mishandlet babyen sin så er jeg rimelig sikker på at mange hadde engasjert seg der også. 

Det var ikke sååå mye engasjemang på tråden om det spedbarnet som ble mishandlet. De snakket mer om etnisiteten enn selve barnet. Sikkert det brukeren reagerer på.

Endret av Brimi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Badebuksa skrev:

Det er merkelig hvordan folk engasjerer seg så til de grader når det er snakk om dyr. Men når det er snakk om å ta livet av menneskebabyer er det liksom ingen som skriver noe særlig. Forstår meg ikke på verden. 

Når barn blir drept får vi et veldig stort engasjement i andre kanaler. Offentlige systemer blir satt i sving for å oppklare saken og stille de ansvarlige for retten, det tennes lys på drapsstedet og vi får stor nyhetsdekning. Alle er enige i at det er forferdelig, så akkurat det er kanskje ikke så mye å debattere.

Ikke alle synes det er noen big deal å mishandle eller ta livet av en hund, som denne tråden viser. Noen mener at et dyreliv har så liten verdi at det ikke er verdt noe engasjement i det hele tatt. TS får ingen form for straff for det hun har gjort, det får ingen konsekvenser for andre enn hunden. Jeg synes graden av engasjement i tråden er naturlig, særlig når man tenker på at akkurat denne saken knapt eksisterer utenfor KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Brimi skrev:

Det var ikke sååå mye engasjemang på tråden om det spedbarnet som ble mishandlet. De snakket mer om etnisiteten enn selve barnet. Sikkert det brukeren reagerer på.

Du misser poenget mitt. Hadde en bruker her opprettet en tråd om at de mishandlet barna sine vil jeg tro det hadde skapt engasjement. Her opprettet ts tråden selv hvor hun fortalte om hvordan hun behandlet valpen (svært dårlig spør du meg) og at hun hadde planer om å avlive valpen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, IglePigle skrev:

Du misser poenget mitt. Hadde en bruker her opprettet en tråd om at de mishandlet barna sine vil jeg tro det hadde skapt engasjement. Her opprettet ts tråden selv hvor hun fortalte om hvordan hun behandlet valpen (svært dårlig spør du meg) og at hun hadde planer om å avlive valpen. 

Veldig viktig poeng. Her har vi en bruker som gjør noe uhyrlig, og i og med at brukeren selv er tilstede i tråden, har vi en mulighet til å påvirke. 

Hadde en mor eller far som vanskjøttet barnet sitt startet en tråd hvor det ble bedt om råd og innspill, så er jeg rimelig sikker på at tråden hadde eksplodert.

Anonymkode: 7015b...449

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden og klarer ikke se at Ts er så grusom som enkelte av dere skal ha han eller henne til å være. Hvis ingen andre ville ta over valpen når de kom og fikk sett den, og jeg vil tro disse var ganske tolerant hva gjelder hundeoppførsel, så er der vel grunn til å tro at denne valpen hadde nokså avvikende. Hvis den måtte holdes langt unna folk sier vel det sitt. Og så antar vi vel at Ts ville gjort endel ting annerledes hvis man kunne begynt på nytt.

Anonymkode: 131cd...717

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har lest gjennom hele tråden og klarer ikke se at Ts er så grusom som enkelte av dere skal ha han eller henne til å være. Hvis ingen andre ville ta over valpen når de kom og fikk sett den, og jeg vil tro disse var ganske tolerant hva gjelder hundeoppførsel, så er der vel grunn til å tro at denne valpen hadde nokså avvikende. Hvis den måtte holdes langt unna folk sier vel det sitt. Og så antar vi vel at Ts ville gjort endel ting annerledes hvis man kunne begynt på nytt.

Anonymkode: 131cd...717

Hva med den organisasjonen som var villige til å ta i mot valpen? Hunden ble jo sånn fordi TS ikke klarte å oppdra hunden. Det er helt greit at man ikke klarer det, men da må man gi bort hunden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Brimi skrev:

Hva med den organisasjonen som var villige til å ta i mot valpen? Hunden ble jo sånn fordi TS ikke klarte å oppdra hunden. Det er helt greit at man ikke klarer det, men da må man gi bort hunden. 

Det virker som Ts har gjort noen feil og f eks begynner intens leting etter løsning rett før ferien. Slik jeg leser tråden har Ts vært i kontakt med organisasjoner men de kunne ikke hente på døren. Ts har prøvd å gi bort hunden mange ganger,  ingen som ville ha den. Reagerer på hvor overdrevet Ts blir beskrevet av mange her bare.

Anonymkode: 131cd...717

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som Ts har gjort noen feil og f eks begynner intens leting etter løsning rett før ferien. Slik jeg leser tråden har Ts vært i kontakt med organisasjoner men de kunne ikke hente på døren. Ts har prøvd å gi bort hunden mange ganger,  ingen som ville ha den. Reagerer på hvor overdrevet Ts blir beskrevet av mange her bare.

Anonymkode: 131cd...717

Og jeg reagerer på hvor lett mange mennesker tar på det når det gjelder et dyreliv...

Anonymkode: 7015b...449

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som Ts har gjort noen feil og f eks begynner intens leting etter løsning rett før ferien. Slik jeg leser tråden har Ts vært i kontakt med organisasjoner men de kunne ikke hente på døren. Ts har prøvd å gi bort hunden mange ganger,  ingen som ville ha den. Reagerer på hvor overdrevet Ts blir beskrevet av mange her bare.

Anonymkode: 131cd...717

TS får definitivt passet sitt påskrevet. Det er mulig at det er tonen i starten som gjør at folk går så innmari i vranglås. Tror det er flere som kunne hatt godt av å lese igjennom tråden en gang til, men med en åpent sinn, der man ikke kun ser etter punkt å henge TS for.

Det er synd at negative kommentarer får komme i veien for mer kritiske innspill. Man kan godt mene at TS blir utsatt for litt av en heksejakt uten av man av den grunn tar lett på et dyreliv, eller er for dyremishandling for den del.

Anonymkode: 6fa37...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. mai 2015 at 16.05, AnonymBruker skrev:

For noen måneder siden fikk jeg en valp som presang av en venn, familie hunden deres hadde visst fått et nytt kull. Ikke at jeg egentlig ba om å få den i det hele tatt, men ting gikk som det gikk og valpen ble presset over til å bo hos meg. Greit nok tenkte jeg, den var søt og alt det der, og jeg hadde nok med mat og plass, og den var allerede forsikret og vaksinert. I dag er den 9 mnd. Problemet er at den har vist seg å være helt ufordragelig!

Holder aldri kjeft med bjeffinga, selvom den får nok vann og drikke. Har et inngjerdet hage den har fri adgang til, men neida, den skal selvsagt pissa på møblene mine isteden. Ikke eier den respekt for andre heller, går ikke en dag uten at den prøver å bite. Ikke meg, men bokstavelig talt alle andre. Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg.

Så til saken, jeg har prøvd i over to måned å gi den bort til noen andre, men det går ikke. Ingen verken bekjente eller fremmede som har sett den vil ta i den med ildtang, den bikkja er alt annet enn hva en valp skal være! Har kontaktet gårder og slikt og, men uten positiv svar. Har nå prøvd å kontakte ulike dyre organisasjoner for å få den omplassert, men med tanke på beliggenheten min kan de ikke hente den selv. Jeg må i såfall ta den med til nærmeste by, men med tanke på jobb er det umulig. Har nå bestilt time til avliving før jeg reiser bort i sommer, selvom det var en tung beslutning etter mange ukers forsøk på å få den omplassert. Jeg vil så gjerne bli kvitt den på andre måter enn avliving, men jeg er helt rådvill nå, har i prøvd alt! Absolutt alt!!

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut, blir gal av å ha den tingen i hus. Kanskje noen her har noen gode ord eller liknende erfaringer å dele?
Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

Den 26. mai 2015 at 16.16, AnonymBruker skrev:

Ja, har hatt kanskje 5 stk som har kommet og sett, ingen vil ta den! Det er snakk om virkelig hundeelskere som tok bryet å komme den lange veien, men alle dro tomhendt. Den ene var en familie med ei lita datter, stakkaren fikk jo panikk når hun så hvordan hunden oppførte seg.

Nei tror du ikke jeg angrer eller? Men det er da ikke min feil, jeg har prøvd å lære den, tok i mot samme tips som vennina mi gjorde med resten av kullet. De har vokst opp til å bli ordentlige valper, men den jeg har er rett og slett ufordragelig! Jeg har gjort alt det samme, belønnet når den var lydig, tok den med ut så den kan gjøre fra seg osv, men etter noen måneder ble den umulig å ha med å gjøre, så da gav jeg opp.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Den 26. mai 2015 at 18.30, AnonymBruker skrev:

Ja gikk turer med han og lekte mens han var enda mindre, var ikke noe problem da. Etterhvert ble han mer og mer temperamentsfull, bjeffet, bet, motsto all lekene som gikk OK før, tisset og bet alle møbler han kom over. Å gå tur ga jeg meg rimelig fort med, enten var jeg redd han skulle skade noen eller at han skulle hisse opp noe større og skade seg selv. Slik det er i dag kan jeg ikke nærme meg han, langt i fra sette på bånd, han har blitt et absolutt mareritt!

Men jeg drev ikke spesifikke aktiviteter for mental stimulering med spesielt utstyr nei, annet enn å gå tur, la han lukte på ting og leke med ball og slikt. Var liksom det samme som de andre hundene gjorde, men ingen av dem gikk berserk som den her.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Den 26. mai 2015 at 22.06, AnonymBruker skrev:

For en jævlig frekk kommentar! Jeg vil gjøre det jeg kan for å sende ham hvis det er mulig, eller hvis noen vil plukke han opp, men det er helt utelukket at jeg skal fly tvers over landet for det!

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Den 5. juni 2015 at 1.42, AnonymBruker skrev:

Til lille_fiol: som nevnt tidligere skal reise bort på ferie i noen uker, derfor har jeg prøvd febrilsk å finne en løsning for å unngå avliving, men så langt uten hell. At noen tilbyr seg på nett er veldig omtenksomt, men med mindre de kan hente hunden selv går det (dessverre) ikke. Satser på at en organisasjon kan hente den i tide, ellers så må det bli avliving. Helt ærlig tror jeg det er det beste for hunden slik den føler seg nå.

Har tatt den med til dyrlege, ingenting fysisk galt, men dyrlegen sa at den hadde et unormalt stort temperament og var veldig stresset. 
Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

Den 6. juni 2015 at 2.40, AnonymBruker skrev:

Til kontormus: jeg har ikke gjort noe fordi jeg rett og slett har vært helt nedfor, trengte å komme meg lengst mulig unna alle disse problemene. Trodde virkelig den familien ville like den. Men har som sagt fått en venn på saken, så har ikke ligget helt på latsiden heller.

Til anonym #129: ok, skal prøve så godt jeg kan, vil selvsagt det beste for den, men orker ikke så mye mer nå etter flere ukers feiling. 

Kan slipper den ut i stua. Druer har jeg ikke, men rosiner tror jeg faktisk jeg har! Da tar ejg fram det. Takk for hjelpen, trenger virkelig den søvnen nå.
Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

Den 7. juni 2015 at 11.29, AnonymBruker skrev:

TS
Jeg begynner å lure på om enkelte av dere har lest tråden eller bare kommer for å være spydig?! Jeg har fått en venn til å ta kontakt med ulike organisasjoner, venner, gårder etc en siste gang, har dere hoppet glatt over det? JEG har ikke noe mer energi å bruke på den hunden etter månedsvis med slit og kommer ikke til å løfte en finger igjen, men noen har vært så snill og sagt seg villig til å gjøre det for meg. Hun kontakter meg hvis hun får et konkret svar innen uka, det har hun ikke gjort ennå ergo er det bare å sitte tålmodig og vente for min del.

Og dere som hyler om rosiner kan sjekke faktaene deres før dere hyler ut, han har fått rosiner og druer uten problem før, og det gikk helt fint denne gangen og. Men det løste ikke problemet mitt, den sovnet ikke før mange timer etter at jeg logget av! Jeg gir da ikke noe jeg vet er giftig til hunden, har ingen planer om å avlive den hjemme! 
Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Til Ab e92, jeg tok deg på ordet og las gjennom tråden en gang til. Alle 35 sidene. Jeg lurte på om jeg kom til å endre syn på ts etter å ha lest gjennom tråden nå, nesten et år senere. Det gjorde jeg ikke. Jeg står fremdeles for alt jeg skrev og kjenner en liten klump i magen. For et tiltaksløst og egoistisk menneske ts er og jeg er glad for at jeg tror på karma.

Mens jeg var i gang dro jeg frem noen av TS sine innlegg bare for å vise deg hvorfor jeg fremdeles står for det jeg skrev. Det er vanskelig for meg å ha medlidenhet til TS spesielt når alle disse menneskene tilbudte seg å hjelpe. Nei, nå ble jeg litt forbanna igjen du. Hjalp ikke for meg å lese gjennom tråden igjen iallfall. 

Endret av IglePigle
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.1.2016 at 23.13, AnonymBruker skrev:

Det virker som Ts har gjort noen feil og f eks begynner intens leting etter løsning rett før ferien. Slik jeg leser tråden har Ts vært i kontakt med organisasjoner men de kunne ikke hente på døren. Ts har prøvd å gi bort hunden mange ganger,  ingen som ville ha den. Reagerer på hvor overdrevet Ts blir beskrevet av mange her bare.

Anonymkode: 131cd...717

Du har helt rett. Denne tråden er det mest latterlige jeg har vært borti, tror jeg. Den verste digitale massesuggesjonen jeg har sett! 

Anonymkode: fcfd9...813

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1/19/2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett. Denne tråden er det mest latterlige jeg har vært borti, tror jeg. Den verste digitale massesuggesjonen jeg har sett! 

Anonymkode: fcfd9...813

:klo: 

Anonymkode: 7963c...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett. Denne tråden er det mest latterlige jeg har vært borti, tror jeg. Den verste digitale massesuggesjonen jeg har sett! 

Anonymkode: fcfd9...813

Ja helt latterlig at denne tråden fortsatt lever :P

Veldig mye synsing og meninger, sterke sådan, ovenfor noe de selv ikke har sett. De bare antar på bakgrunn av noe tekst.

Jeg er ikke for å avlive friske dyr, men jeg går ikke i fistel over denne saken heller.

Bikkja er dævv. Bikkja lider ikke mer. Case closed!

Anonymkode: 72d86...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt latterlig at denne tråden fortsatt lever :P

Veldig mye synsing og meninger, sterke sådan, ovenfor noe de selv ikke har sett. De bare antar på bakgrunn av noe tekst.

Jeg er ikke for å avlive friske dyr, men jeg går ikke i fistel over denne saken heller.

Bikkja er dævv. Bikkja lider ikke mer. Case closed!

Anonymkode: 72d86...b1a

Tråden lever fordi du er med på å holde liv i den.

Anonymkode: 7963c...14a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 10/31/2015 at 14.16, AnonymBruker skrev:

Sorry, men jeg får IKKE vondt av ts her. Ts oppførsel var grusom og ikke kom med "vi er mennesker og alle gjør feil" Nå må ts ta konsekvensene av sine handlinger.

Jeg er veldig lei av folk som skaffer seg dyr kun fordi gullungene vil ha hund eller andre dyr. Når ungene går lei av dyret, så vil de kvitte seg med det. Det går ikke an. Har du fått deg dyr, så får du ta konsekvensene av det og være en god dyreeier. Det er ikke synd på deg. Denne tråden er et skrekkeksempel.

Anonymkode: 3f9b3...74a

ikke sant? det er det verste jeg har lest i hele mitt liv.

:icon_frown:

Anonymkode: 115d2...ecd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2016 at 18.25, IglePigle skrev:

Til Ab e92, jeg tok deg på ordet og las gjennom tråden en gang til. Alle 35 sidene. Jeg lurte på om jeg kom til å endre syn på ts etter å ha lest gjennom tråden nå, nesten et år senere. Det gjorde jeg ikke. Jeg står fremdeles for alt jeg skrev og kjenner en liten klump i magen. For et tiltaksløst og egoistisk menneske ts er og jeg er glad for at jeg tror på karma.

Mens jeg var i gang dro jeg frem noen av TS sine innlegg bare for å vise deg hvorfor jeg fremdeles står for det jeg skrev. Det er vanskelig for meg å ha medlidenhet til TS spesielt når alle disse menneskene tilbudte seg å hjelpe. Nei, nå ble jeg litt forbanna igjen du. Hjalp ikke for meg å lese gjennom tråden igjen iallfall. 

Godt.

Hva med tilbakemeldingene? Synes du ved andre gangs gjennomlesning at alle av dem var innenfor og akseptable?

Anonymkode: 6fa37...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts gikk og drepte et lite uskyldig liv. 

Det kan ikke forsvares uansett.. 

Derfor bør denne tråden leve for alltid! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...