Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 1 år senere...

Lurer på om TS angrer seg nå,tenker over hva hun har gjort :sukk:

Anonymkode: 0fab2...d4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på denne tråden, og trådstarter, og den stakkars hunden som aldri fikk en sjanse.

Anonymkode: d8e5e...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ofte på denne tråden, og trådstarter, og den stakkars hunden som aldri fikk en sjanse.

Anonymkode: d8e5e...eff

Ja, det er fælt å tenke på :( 😢

Anonymkode: 3f9b3...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge en i tråden om å sparke til hunder så mener jo en at hunder på rundt 7kg bør avlives, så egentlig så burde jo alle bichon Havanas/ frise, maltesere, shih tzu, silky terrier, Jack russell, fox terrier, Lhasa apso osv avlives..

Anonymkode: c9715...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Sitter på jobb og fikk bare lyst til å gå hjem til hunden min nå. Har helt vondt i magen :grine:

Anonymkode: 0f826...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal denne tråden bli dratt opp igjen hele tiden? Valpen er død, Ts er antageligvis fremdeles det samme menneske å vi kan bare håpe at noen andre i samme situasjon tenker seg om en gang ekstra takket være denne tråden.

Anonymkode: c798d...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal denne tråden bli dratt opp igjen hele tiden? Valpen er død, Ts er antageligvis fremdeles det samme menneske å vi kan bare håpe at noen andre i samme situasjon tenker seg om en gang ekstra takket være denne tråden.

Anonymkode: c798d...d0f

Dette er en ganske alvorlig sak, så det er bra den blir dratt opp! Kanskje forhindrer det noen andre i å gi bort et levende vesen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal denne tråden bli dratt opp igjen hele tiden? Valpen er død, Ts er antageligvis fremdeles det samme menneske å vi kan bare håpe at noen andre i samme situasjon tenker seg om en gang ekstra takket være denne tråden.

Anonymkode: c798d...d0f

Og nettop dét bidrar vi kanskje til nettopp ved å stadig dra opp igjen denne tråden? ;)

Anonymkode: 7015b...449

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er vel nærmere 3 år vis den lever, har ikke  lest alle sidene ,men mange som Ts  som ikke evner og forstår hva hundehold er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, tøva skrev:

Valpen er vel nærmere 3 år vis den lever, har ikke  lest alle sidene ,men mange som Ts  som ikke evner og forstår hva hundehold er.

Den lever ikke, ts fikk den avlivet.

Anonymkode: 7015b...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 13.10.2017 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Skal denne tråden bli dratt opp igjen hele tiden? Valpen er død, Ts er antageligvis fremdeles det samme menneske å vi kan bare håpe at noen andre i samme situasjon tenker seg om en gang ekstra takket være denne tråden.

Anonymkode: c798d...d0f

Vi får satse på at ts aldri får ansvar for noe som helst med hjerte som banker

Anonymkode: 2086c...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Plutselig kom jeg til å tenke på denne tråden,TS fortjener virkelig at tråden blir vekket til live igjen. Stakkars lille valpen.

Anonymkode: 51b91...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette er sant.... DU ER ET GRUSOMT FORFERDELIG MENNESKE! Du vet at du må oppdra og trene valpen!!?? Du virker helt hjernedød..... det er klart valpen tisser inne om den ikke får tur.... sånne som deg skulle aldri fått lov å ha ansvar for et eneste levende organisme....

Anonymkode: 1ec92...39c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Den lever ikke, ts fikk den avlivet.

Anonymkode: 7015b...449

Hvordan får man en frisk hund avlivet?

Jeg sendte inn en rapport der jeg ber KG gå gjennom registeret sitt og anmelde vedkommende for brudd på dyrevelferdsloven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ts burde få være i fred nå. Gjort er gjort for lenge siden. Denne tråden kan kalles regelrett mobbing.

Jeg har husdyr selv, og når kattene mine ikke var stuerene for mange år siden vurderte jeg avliving jeg også. Det var etter jeg hadde prøvd alt av triks, og tips som jeg fant uten at det hjalp. Og dyrlegen fant heller ingen feil. På den tiden leide jeg, og hver dag våknet jeg opp til kattepiss enten på gulvet, på dyna, i sofaen...hvor som helst uten om kattedoen. Uansett hvor grundig enn vasker så setter det seg i et gulv. Økonomiske kostnader når jeg skulle flytte kunne fort bli dyrt om det hadde fortsatt. Uansett hvor glad jeg var i kattene, så måtte jeg ta i betrakning at jeg kunne ikke ha katter som ødela gulvet i en leid leilighet. Perioden var vanskelig.

Det ordnet seg heldigvis da de ble nærmere et år. Idag er dem 10 år blitt, og er veldig renslige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NBA skrev:

Hvordan får man en frisk hund avlivet?

Jeg sendte inn en rapport der jeg ber KG gå gjennom registeret sitt og anmelde vedkommende for brudd på dyrevelferdsloven.

Det er ikke noe brudd. Folk avliver jo friske katter hele tiden. Hva jeg synes pm det er en annen sak. Jeg mener avliving kun er et alternativ når alt annet er prøvd ut, og tiden er kort. Tenker ikke på ferie reiser, men feks hvis ungen din feks plutselig får så sterk allergi at kjæledyret må ut av hus asap etter legens anbefaling, og medisiner ikke vil fungere bra nok. Ville jo prøvd å omplassere først, men om ikke det går vel da måtte jeg ha avlivet. Ungen min sin helse kommer før katten eller hunden. 

Ellers er kun avliving ok hvis dyret er sykt.

Ting er ikke svart og hvitt. En må se helheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...