Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De skulle heller gitt den til meg, så hadde jeg fått en søt venn å gå tur med 🥰

utakknemlig du, og lite flink med hund.

Anonymkode: 71357...843

Nja, hun fikk hunden gratis og venninna nektet å ta den tilbake. Rasevalper gis vanligvis ikke bort gratis, så jeg frykter denne venninna dumpet den på TS for å bli kvitt et problem. Hunden har sannsynligvis hatt problemer lenge før den kom til TS. Hun har forsøkt det meste, men skrev tråden i affekt etter å ha gitt opp. Jeg synes ikke TS har så veldig mye å skulle være takknemlig mot denne venninna for.

Anonymkode: e248c...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det TS gjorde var ikke greit, men å "straffe" henne i 6 år for det hun gjorde den gangen er faktisk ikke greit det heller. Det er virkelig på tide å la det gå...

Anonymkode: c2a29...595

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er håper virkelig du er istand til å se forskjellen på disse problemstillingene. 

Jeg drikker forresten ikke melk, og spiser kun økologisk kjøtt fra frittgående dyr. Er det ok for deg at jeg mener noe om ta sine forkastelige handlinger, eller? 

Anonymkode: 7015b...449

Den eneste forskjellen er måten vi ser på dem. En frisk valp ble drept. Det samme blir kalver, grisunger og lam. De er «babyer» alle sammen. Forskjellen er at imens valpen til ts fikk en sprøyte blir grisen gasset, kuttet strupen på og kokt. 
 

Og nei; frittgående betyr ingenting annet enn å gi oss litt mindre dårlig samvittighet. De dør fremdeles ganske brutalt. Synes bare dobbeltmoralen her er ganske åpenbar. 

Anonymkode: e5f6d...cef

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alle dere som har holdt på i årevis med de groveste trusler, mobbing og hets mot TS som dere faen burde blitt anmeldt for ikke er veganere får dere faen meg se å holde kjeft nå!! For en sinnsyk tråd! KG er full av sinnsyke mennesker og nei jeg snakker ikke om TS!

Anonymkode: 93528...d84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2021 at 3:24 PM, AnonymBruker said:

Så lenge alle dere som har holdt på i årevis med de groveste trusler, mobbing og hets mot TS som dere faen burde blitt anmeldt for ikke er veganere får dere faen meg se å holde kjeft nå!! For en sinnsyk tråd! KG er full av sinnsyke mennesker og nei jeg snakker ikke om TS!

Anonymkode: 93528...d84

Hvis tråden er så full av groveste trusler, mobbing og hets så får du rapportere til moderator da vet du, så blir det ryddet.

Folk som forsvarer dyremishandlere, ass. Himla fin gjeng! Passer helt nydelig inn i en sinnsyk tråd på sinnsyke KG, spør du meg.

Anonymkode: ef22b...57e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2015 den 16.31):

Skulle jeg mer enn gjerne gjort, men jeg bor i Finnmark. Hvis noen hadde et slikt tilbud her ville det vært midt i blinken.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Endret av 1974bloggen
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Herregud, leste akkurat gjennom hele denne tråden, og skulle ønske jeg aldri leste den. Håper TS får straffen sin en dag. Brenn i helvete. Du er ikke menneskelig en gang. 

Anonymkode: 1b569...86b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 12.29):

Altså, det TS gjorde var ikke greit, men å "straffe" henne i 6 år for det hun gjorde den gangen er faktisk ikke greit det heller. Det er virkelig på tide å la det gå...

Anonymkode: c2a29...595

Nope. 

La tråden fortsette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (41 minutter siden):

Nope. 

La tråden fortsette. 

Helt enig. Verste jeg har lest på KG noen gang

Anonymkode: 1b569...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vi skal ALDRI glemme! Til skrekk og advarsel ❤️

Anonymkode: 08555...ece

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden og jeg vet ikke hva jeg skal si engang.. Trodde først det var en trolletråd men nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig sint og ikke minst veldig lei meg. Håper dette kommer til å følge TS resten av hennes liv. Det fortjener hun.

Anonymkode: 08555...ece

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regner med at 90% av de som har kritisert ts i denne tråden nylig har gossa seg med lammelår til Påske. Kanskje blir det kalvestek eller baby ribs til søndagsmiddag?! 

..lett å kritisere andre så lenge man ikke må gjøre noe selv. 

Anonymkode: 924c9...346

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden, og dette er det verste jeg har lest innpå KG! Til innlegget over; jeg spiser ikke kjøtt. Ser ikke forskjell på en gris og en hund. If anything, så er grisen hakket smartere. Men du sporer av. Denne tråden er nå forhåpentligvis en påminnelse til andre om at avlivning ikke er løsningen. TS kunne ha ringt dyrebeskyttelsen i Finnmark. Hun nevnte kun at FOD ikke var interessert, men hva med dyrebeskyttelsen i Finnmark da!? Hun fikk nummeret gang på gang, men overså fullstendig. Kanskje med vilje. Mange i en slik situasjon vil heller avlive enn å gi problemet videre til andre- for hvis de andre får det til, vil det bekrefte at det var de det var noe gale med, og ikke dyret.

Jeg kjenner en som hadde en katt- katten havnet i mye slagsmål i nabolaget, og fikk en del plager (kutt, halthet etc.) som følge av dette. Eieren begynte å snakke om at avlivning var eneste løsning. Jeg sa at jeg ville ta i mot katten om det var tilfelle. Jeg måtte reise vekk og ba om å bli oppdatert. Plutselig fikk jeg en melding om at nå hadde katten endelig fått fred!! Jeg ble så forbanna!! Hvorfor ikke gi katten vekk til noen andre?! Egoistisk er det.

Anonymkode: 3f131...71d

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte i sin tid denne tråden, og for meg ble det bare et bevis på at folk kan bli så opptatt av dyrs rettigheter at de helt mister gangsynet.

Det fremgikk ganske tydelig at det var noe i veien med hunden og at "oppdretteren" brukte trådstarter for å kvitte seg med den (lav eller ingen pris, og nektet å ta den i retur når utfordringene overgikk TS kompetanse, selv om det var avtalen). Dyrlegen mente vel også at det var noe med hunden?.

Videre tror jeg folk undervurder avstandene i Finnmark. Dyrebeskyttelsen holder til i Alta, FOD har kontorer i Vadsø, 45 mil unna (Tenk Oslo-Trondheim, eller Oslo-Bergen bare minus tog/buss og med mye dårligere vei). Siden TS kontaktet FOD vil jeg tro at h*n bodde øst i Finnmark, og at det logistikkmessig kunne vært vanskelig å få fraktet en hund til Alta.

Ts brant inne med en syk problemhund som ingen ville ha, og som ingen ville overta. Det er lett å sitte på forum og si at det er bare å sende hunden hit eller dit, per fly. Men sånn lynsjestemning som mobben her presenterte skjønner jeg godt at TS ikke ville oppgi identiteten sin.

Kanskje noe å tenke over? Mindre aggressivitet og selvrettferdighet fra dyrevernere her, også hadde kanskje denne historien hatt en annen slutt?

Anonymkode: 6fa37...e92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 13.00):

Hehe, regner med at 90% av de som har kritisert ts i denne tråden nylig har gossa seg med lammelår til Påske. Kanskje blir det kalvestek eller baby ribs til søndagsmiddag?! 

..lett å kritisere andre så lenge man ikke må gjøre noe selv. 

Anonymkode: 924c9...346

Denne tråden beviser bare hvor ufattelig dobbeltmoralske og blinde folk er. Eneste forskjellen på denne valpen og en gris er at valpen sovnet inn hos en veterinær, mens en gris blir gasset, hengt opp ned, kutta strupen på og kokt(noen levende og ved bevissthet). 

Anonymkode: e5f6d...cef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi skal la tråden leve i laaang tid fortsatt. Fortsett å kommenter folkens!

Anonymkode: 08555...ece

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 10.37):

Jeg fulgte i sin tid denne tråden, og for meg ble det bare et bevis på at folk kan bli så opptatt av dyrs rettigheter at de helt mister gangsynet.

Det fremgikk ganske tydelig at det var noe i veien med hunden og at "oppdretteren" brukte trådstarter for å kvitte seg med den (lav eller ingen pris, og nektet å ta den i retur når utfordringene overgikk TS kompetanse, selv om det var avtalen). Dyrlegen mente vel også at det var noe med hunden?.

Videre tror jeg folk undervurder avstandene i Finnmark. Dyrebeskyttelsen holder til i Alta, FOD har kontorer i Vadsø, 45 mil unna (Tenk Oslo-Trondheim, eller Oslo-Bergen bare minus tog/buss og med mye dårligere vei). Siden TS kontaktet FOD vil jeg tro at h*n bodde øst i Finnmark, og at det logistikkmessig kunne vært vanskelig å få fraktet en hund til Alta.

Ts brant inne med en syk problemhund som ingen ville ha, og som ingen ville overta. Det er lett å sitte på forum og si at det er bare å sende hunden hit eller dit, per fly. Men sånn lynsjestemning som mobben her presenterte skjønner jeg godt at TS ikke ville oppgi identiteten sin.

Kanskje noe å tenke over? Mindre aggressivitet og selvrettferdighet fra dyrevernere her, også hadde kanskje denne historien hatt en annen slutt?

Anonymkode: 6fa37...e92

Hunden ble jo låst inn i et bur eller tvunget ut alene, alle hu der kunne blitt «syk» av en eier som ikke ville ha den og ikke ville ta i den. Den var bare 9 måneder å det var for tidlig å si den var for dårlig. 
 

Når hun tok til seg hunden så er det rett å slett hennes ansvar. Om hun så måtte brukt en helg på å levere fra seg hunden, så er det noe hun er forpliktet til å gjøre. Hun fikk mange råd som hun nektet å følle, da er det ikke rart hun fikk «mobben» i mot seg. KG er ofte for krase, men jeg forstår ikke at TS kunne forvente noen annen behandling når hun oppretter en slik tråd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Herregud, hundeeiere er gærne. 

Anonymkode: d10a1...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 23.39):

Herregud, hundeeiere er gærne. 

Anonymkode: d10a1...31c

Vel, Ts skulle aldri vært hundeeier i utgangspunktet.

Anonymkode: 08555...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...