Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

😥 stakkars, kunne vært en veldig fin hund den dag idag.. det var jo bare en valp enda! Uten oppdragelse... 

Anonymkode: 9d123...0c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, tussi84 skrev:

Det er ikke noe brudd. Folk avliver jo friske katter hele tiden. Hva jeg synes pm det er en annen sak. Jeg mener avliving kun er et alternativ når alt annet er prøvd ut, og tiden er kort. Tenker ikke på ferie reiser, men feks hvis ungen din feks plutselig får så sterk allergi at kjæledyret må ut av hus asap etter legens anbefaling, og medisiner ikke vil fungere bra nok. Ville jo prøvd å omplassere først, men om ikke det går vel da måtte jeg ha avlivet. Ungen min sin helse kommer før katten eller hunden. 

Ellers er kun avliving ok hvis dyret er sykt.

Ting er ikke svart og hvitt. En må se helheten..

Det er brudd på dyrevelferdsloven å behandle hunden sin slik som TS beskrive i de første innleggene sine.

TS er uansett så feit at hun gjemte seg bak AB, så hun lider ikke av tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep spekulasjoner og tilsvar. 

Ninab82, mod

Endret av ninab82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette er det værste jeg har lest på lenge. Håper du skammer deg TS!! Du fortjener å få denne tråden påmint for det du har gjort og at det plager deg for alltid. Jeg får vondt langt inne i hjerterota og måtte felle noen tårer av å lese dette... Fyfaen. Stakkars søte lille valp.. 😓😓😓😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en av feriedagene dine til å kjøre den til et omplasseringssenter, eller få gavegiverne til å gjøre det. No brainer om du mener at du ikke vil avlive den. 

Anonymkode: 590a0...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2015 den 21.27, AnonymBruker skrev:

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

 


Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en av feriedagene dine til å kjøre den til et omplasseringssenter, eller få gavegiverne til å gjøre det. No brainer om du mener at du ikke vil avlive den. 

Anonymkode: 590a0...cd7

Som du ser, så er du altfor sent ute.

Anonymkode: 3ef4e...2fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.8.2019 den 1.50, NBA skrev:

Det er brudd på dyrevelferdsloven å behandle hunden sin slik som TS beskrive i de første innleggene sine.

TS er uansett så feit at hun gjemte seg bak AB, så hun lider ikke av tråden.

Kan vi utlede av dette at alle AB-er er feite? Jeg er ikke feit, selv om jeg er anonym nå.

Anonymkode: f0367...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan vi utlede av dette at alle AB-er er feite? Jeg er ikke feit, selv om jeg er anonym nå.

Anonymkode: f0367...b96

Var vel ganske åpenbart at dette var en skrivefeil?

Anonymkode: ef22b...57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke hyggelig lesing, så mange som tilbød hjelp og så avlivet du en hund som hadde hatt en sjangs hos noen andre.. Håper du ikke får deg dyr igjen TS. 

Anonymkode: 37eba...490

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bare jeg som synes avliving ikke var et dårlig valg? TS gjorde det eneste riktige, med tanke på at hun allerede hadde forsøkt å gi den bort i lenger tid. Ser ikke helt problemet. Hunden har fått fred. 

Anonymkode: ec37f...813

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2019 at 3:20 PM, AnonymBruker said:

Kan vi utlede av dette at alle AB-er er feite? Jeg er ikke feit, selv om jeg er anonym nå.

Anonymkode: f0367...b96

Dør :ler:

Anonymkode: 7f17f...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen dette var ille å lese! Faen ta deg ts 🤬

Anonymkode: c197a...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fy faen dette var ille å lese! Faen ta deg ts 🤬

Anonymkode: c197a...1f0

Ille ja. Nesten verre er det at den engasjerer så mange år etterpå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (6 minutter siden):

Ille ja. Nesten verre er det at den engasjerer så mange år etterpå😉

Og selv om tråden engasjerer er det alltid noen som skal påpeke at tråden er gammel 🙄

Hunden var uheldig med eieren sin, men død hund lider i alle fall ikke. 

Anonymkode: 5ca69...138

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare jeg som synes avliving ikke var et dårlig valg? TS gjorde det eneste riktige, med tanke på at hun allerede hadde forsøkt å gi den bort i lenger tid. Ser ikke helt problemet. Hunden har fått fred. 

Anonymkode: ec37f...813

Er en god del mennesker som burde avvlives ivertfall...

Anonymkode: e5117...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og selv om tråden engasjerer er det alltid noen som skal påpeke at tråden er gammel 🙄

Hunden var uheldig med eieren sin, men død hund lider i alle fall ikke. 

Anonymkode: 5ca69...138

Ja så absolutt!😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (16 minutter siden):

Ille ja. Nesten verre er det at den engasjerer så mange år etterpå😉

Ja, det engasjerer folk fordi slik skjer den dag i dag også faktisk! tenk litt selv. 

Anonymkode: e5117...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
AnonymBruker skrev (På 26.5.2015 den 16.05):

For noen måneder siden fikk jeg en valp som presang av en venn, familie hunden deres hadde visst fått et nytt kull. Ikke at jeg egentlig ba om å få den i det hele tatt, men ting gikk som det gikk og valpen ble presset over til å bo hos meg. Greit nok tenkte jeg, den var søt og alt det der, og jeg hadde nok med mat og plass, og den var allerede forsikret og vaksinert. I dag er den 9 mnd. Problemet er at den har vist seg å være helt ufordragelig!

 

Holder aldri kjeft med bjeffinga, selvom den får nok vann og drikke. Har et inngjerdet hage den har fri adgang til, men neida, den skal selvsagt pissa på møblene mine isteden. Ikke eier den respekt for andre heller, går ikke en dag uten at den prøver å bite. Ikke meg, men bokstavelig talt alle andre. Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg.

 

Så til saken, jeg har prøvd i over to måned å gi den bort til noen andre, men det går ikke. Ingen verken bekjente eller fremmede som har sett den vil ta i den med ildtang, den bikkja er alt annet enn hva en valp skal være! Har kontaktet gårder og slikt og, men uten positiv svar. Har nå prøvd å kontakte ulike dyre organisasjoner for å få den omplassert, men med tanke på beliggenheten min kan de ikke hente den selv. Jeg må i såfall ta den med til nærmeste by, men med tanke på jobb er det umulig. Har nå bestilt time til avliving før jeg reiser bort i sommer, selvom det var en tung beslutning etter mange ukers forsøk på å få den omplassert. Jeg vil så gjerne bli kvitt den på andre måter enn avliving, men jeg er helt rådvill nå, har i prøvd alt! Absolutt alt!!

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut, blir gal av å ha den tingen i hus. Kanskje noen her har noen gode ord eller liknende erfaringer å dele?

 


Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Det virker som om at hjemmet den kom fra har mye erfaring med hund. Få dem til å hjelpe deg med den. Det skulle vært ulovlig å gi levende dyr i gaver til folk. Det vitner denne historien godt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...