Plexi Skrevet 20. august #1481 Skrevet 20. august Gunstein123 skrev (1 minutt siden): OK. Husker at posen var brun, og i følge nettet ble den lansert i 1983. Finner merkelig nok ingen bilder av den. Jeg har saumfart nettet mye etter bilder av den selv, null og niks. Min teori er at den første versjonen kanskje var en importvare, og sennepen kom når de begynte å lage egen versjon. En stund etter den nye kom var vi familien på ferie i Tyskland og jeg fant noen der som jeg syntes smakte identisk. Begynner bli noen år siden 😛 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #1482 Skrevet 20. august Noen som er så gamle at de husker S-laget (nå Coop) sin variant av "Twist" - husker alltid denne fra besøk hos onkel, som handlet alt på S-laget - Twist var jo det vanlige, så det var en litt artig variant. Husker godt sjakkmotivet på bitene. Anonymkode: 3951d...39b 3 1
applestories Skrevet 21. august #1483 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen som er så gamle at de husker S-laget (nå Coop) sin variant av "Twist" - husker alltid denne fra besøk hos onkel, som handlet alt på S-laget - Twist var jo det vanlige, så det var en litt artig variant. Husker godt sjakkmotivet på bitene. Anonymkode: 3951d...39b Coop har sin egen Twist i dag, tidligere fantes der en som lignet som vi kalte "blå-hvit twist" på 90-tallet, må ha kommet av fargen på posen. Den hadde de beste bitene, og de savner jeg. Husker godt hvilke farger som smakte hva, og vi hadde alle selvsagt våre favoritter. De byttet først ut noen biter, før de endret alle, både smak, utseende og design. De jeg husker hadde ulikt mønster på hver bit, og en av dem hadde noe som kan ha lignet sjakkmønster- den var rutete. Trur den hadde gullpapir. Den grønne var minst populær og lå alltid igjen sammen med den lilla. 1
Humleguri Skrevet 21. august #1484 Skrevet 21. august Nymphadora skrev (På 12.8.2026 den 11.54): Savner denne her, veldig god til toast Denne! Og Shio- brus! 1
Soul Skrevet 21. august #1485 Skrevet 21. august (endret) Bella78 skrev (På 14.8.2026 den 10.30): Mulig , det hørtes kjent ut 😊 jeg googlet den, da får jeg bare opp juicebokser. Men dette er nok en utgått drikke for lenge siden, kan godt være caprio er merket, og at de har andre produkter også. Takk 😊 Jaffa? Jaffa Gold. Endret 21. august av Soul
Bella78 Skrevet 21. august #1486 Skrevet 21. august (endret) Soul skrev (7 minutter siden): Jaffa? Jeg har vært innom det navnet også, men når jeg googler får jeg ikke treff på det. Husker du hvordan disse så ut? Var det en smal, lys boks? Takk 😊 Endret 21. august av Bella78
AnonymBruker Skrevet 21. august #1487 Skrevet 21. august Bella78 skrev (6 minutter siden): Jeg har vært innom det navnet også, men når jeg googler får jeg ikke treff på det. Husker du hvordan disse så ut? Var det en smal, lys boks? Takk 😊 Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! Anonymkode: bdc96...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #1488 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! Anonymkode: bdc96...5f9 Ikke meningen å bli anonym 😅 Anonymkode: bdc96...5f9
Bella78 Skrevet 21. august #1489 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! Anonymkode: bdc96...5f9 Takk , da stemmer nok det! Ja, den var veldig god, frisk uten å være kunstig. Jeg har prøvd AI, men jeg vet ikke alltid om jeg stoler på den helt 😅 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meningen å bli anonym 😅 Anonymkode: bdc96...5f9 Jeg kommer borti den støtt og stadig 😅 1
Soul Skrevet 21. august #1490 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! Anonymkode: bdc96...5f9 Kanskje noe sånt, men på en hvit boks? 3
Soul Skrevet 21. august #1491 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! Anonymkode: bdc96...5f9 Eller noe sånt? Men på hvit metallboks? Leter etter logoen. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #1492 Skrevet 21. august Kjempe-Yes. En veldig kremete saft-is (større og mykere enn knallharde lollipop) Tab. Brun cola-brus. Den første sukkerfrie før Diet Coke/ Coca-Cola Light tok over. Så var det sykt irriterende at Nøtte ble utsolgt så fort da den gikk ut. Men betaler ikke hundrevis på Finn. 😄 Anonymkode: a6be1...478
Bella78 Skrevet 21. august #1493 Skrevet 21. august (endret) Soul skrev (1 time siden): Eller noe sånt? Men på hvit metallboks? Leter etter logoen. 😅 Huff, jeg synes logoen er kjent, men likevel usikker, hvis du skjønner? 😅 jeg har studert selv og søkt etter bilder, men er ikke sikker. Soul skrev (1 time siden): Kanskje noe sånt, men på en hvit boks? Jeg heller mer mot denne logoen eller hverfall lignende. På en hvit, smal boks. Kan det ha vært en blanding? Denne appelsin-sola, men meg anderledes skrift? At skrifta lignet mer på første bildet? Eller om skrifta stod vertikal ned langs siden? Endret 21. august av Bella78 1
Bella78 Skrevet 21. august #1494 Skrevet 21. august Soul skrev (1 time siden): Eller noe sånt? Men på hvit metallboks? Leter etter logoen. 😅 denne ligner veldig 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #1495 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjempe-Yes. En veldig kremete saft-is (større og mykere enn knallharde lollipop) Tab. Brun cola-brus. Den første sukkerfrie før Diet Coke/ Coca-Cola Light tok over. Så var det sykt irriterende at Nøtte ble utsolgt så fort da den gikk ut. Men betaler ikke hundrevis på Finn. 😄 Anonymkode: a6be1...478 Tab smakte fælt, syntes jeg, da jeg var liten Mormor drakk det siden hun hadde diabetes og jeg måtte jo smake. Men finnes ikke tab xtra mer? Eller er det ikke det samme? Enig i kjempeyes. Var sååå god! Kom tilbake for noen år siden, men forsvant nok igjen. Ikke sett den, i hvert fall Anonymkode: dfe26...e7f 1
Soul Skrevet 22. august #1496 Skrevet 22. august Bella78 skrev (7 timer siden): denne ligner veldig Den er det! Moro 😄 2
applestories Skrevet 22. august #1497 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kjempe-Yes. En veldig kremete saft-is (større og mykere enn knallharde lollipop) Tab. Brun cola-brus. Den første sukkerfrie før Diet Coke/ Coca-Cola Light tok over. Så var det sykt irriterende at Nøtte ble utsolgt så fort da den gikk ut. Men betaler ikke hundrevis på Finn. 😄 Anonymkode: a6be1...478 Og Sunda, de forsvant jo samtidig. Prøver å følge med på hva som forsvinner, ikke bare hva som er nytt, nettopp for å unngå å oppdage først når det er tomt overalt...
AnonymBruker Skrevet 22. august #1498 Skrevet 22. august Noen som husker den tropiske saften fra rema på 90-tallet? Mener det bilde av en palme eller noe på kartongen? Anonymkode: 0c959...20d
AnonymBruker Skrevet 22. august #1499 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som husker den tropiske saften fra rema på 90-tallet? Mener det bilde av en palme eller noe på kartongen? Anonymkode: 0c959...20d Tropisk nektar mener du? Sydhavsnektar var det også noe som het. Jobbet på Rema fra 98-2000 og vi hadde begge. Anonymkode: dfe26...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #1500 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 18.27): Savner sånne porsjonsostekaker fra Tine/Piano (?) - fantes med gul og rød gele på toppen. Perfekt liten dessert. Smakte friskt og fyldig. Er vel over 20 år siden de ble borte.. I det hele tatt veldig dårlig utvalg av sånne desserter i Norge - finnes litt, men lite spennende og mye temmelig dyrt. Anonymkode: 3951d...39b Jacobs har noen greie, selges i to-pakk i frysedisken. Langt fra samme vare da, men er gode 👍 Anonymkode: 0c959...20d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå