Gå til innhold

matvarer vi savner..

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gunstein123 skrev (1 minutt siden):

OK. Husker at posen var brun, og i følge nettet ble den lansert i 1983. Finner merkelig nok ingen bilder av den.

Jeg har saumfart nettet mye etter bilder av den selv, null og niks. Min teori er at den første versjonen kanskje  var en importvare, og sennepen kom når de begynte å lage egen versjon. En stund etter den nye kom var vi familien på ferie i Tyskland og jeg fant noen der som jeg syntes smakte identisk. Begynner  bli noen år siden 😛 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som er så gamle at de husker S-laget (nå Coop) sin variant av "Twist" - husker alltid denne fra besøk hos onkel, som handlet alt på S-laget  - Twist var jo det vanlige, så det var en litt artig variant. Husker godt sjakkmotivet på bitene. 

image.png.470db11a7e6d37d6a8851dcbd4979b64.png

Anonymkode: 3951d...39b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen som er så gamle at de husker S-laget (nå Coop) sin variant av "Twist" - husker alltid denne fra besøk hos onkel, som handlet alt på S-laget  - Twist var jo det vanlige, så det var en litt artig variant. Husker godt sjakkmotivet på bitene. 

Coop har sin egen Twist i dag, tidligere fantes der en som lignet som vi kalte "blå-hvit twist" på 90-tallet, må ha kommet av fargen på posen. Den hadde de beste bitene, og de savner jeg. Husker godt hvilke farger som smakte hva, og vi hadde alle selvsagt våre favoritter. 

De byttet først ut noen biter, før de endret alle, både smak, utseende og design.

De jeg husker hadde ulikt mønster på hver bit, og en av dem hadde noe som kan ha lignet sjakkmønster- den var rutete. Trur den hadde gullpapir. Den grønne var minst populær og lå alltid igjen sammen med den lilla.

• Liker 1
Skrevet
Nymphadora skrev (På 12.8.2026 den 11.54):

Savner denne her, veldig god til toast 

image.thumb.jpeg.0766c368be80d3e7eeea1f511e0e1fcb.jpeg

Denne! Og Shio- brus!

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bella78 skrev (På 14.8.2026 den 10.30):

Mulig , det hørtes kjent ut 😊 jeg googlet den, da får jeg bare opp juicebokser. Men dette er nok en utgått drikke for lenge siden, kan godt være caprio er merket, og at de har andre produkter også. Takk 😊

Jaffa?  Jaffa Gold. 

Endret av Soul
Skrevet (endret)
Soul skrev (7 minutter siden):

Jaffa? 

Jeg har vært innom det navnet også, men når jeg googler får jeg ikke treff på det.  Husker du hvordan disse så ut? Var det en smal, lys boks? Takk 😊

Endret av Bella78
AnonymBruker
Skrevet
Bella78 skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært innom det navnet også, men når jeg googler får jeg ikke treff på det.  Husker du hvordan disse så ut? Var det en smal, lys boks? Takk 😊

Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! 

Anonymkode: bdc96...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, smal hvit/lys boks med jaffa på og en logo (blå og oransje kanskje). Uten kullsyre. Ser at merket finnes fortsatt, AI mente det fantes noe slikt i Norge på 1990-tallet. Men jeg finner ikke bilde, dessverre, jeg heller. Elsket den smaken! 

Ikke meningen å bli anonym 😅 

Skrevet

Takk , da stemmer nok det! Ja, den var veldig god, frisk uten å være kunstig. Jeg har prøvd AI, men jeg vet ikke alltid om jeg stoler på den helt 😅 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meningen å bli anonym 😅 

Jeg kommer borti den støtt og stadig 😅 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje noe sånt, men på en hvit boks?

PXL_20260821_213328376.jpg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller noe sånt? Men på hvit metallboks? Leter etter logoen. 😅

PXL_20260821_213312590.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe-Yes. En veldig kremete saft-is (større og mykere enn knallharde lollipop)

Tab. Brun cola-brus. Den første sukkerfrie før Diet Coke/ Coca-Cola Light tok over.

Så var det sykt irriterende at Nøtte ble utsolgt så fort da den gikk ut. Men betaler ikke hundrevis på Finn. 😄

Anonymkode: a6be1...478

Skrevet (endret)
Soul skrev (1 time siden):

Huff, jeg synes logoen er kjent, men likevel usikker, hvis du skjønner? 😅 jeg har studert selv og søkt etter bilder, men er ikke sikker. 

Kanskje noe sånt, men på en hvit boks?

PXL_20260821_213328376.jpg

Jeg heller mer mot denne logoen eller hverfall lignende. På en hvit, smal boks.  Kan det ha vært en blanding? Denne appelsin-sola, men meg anderledes skrift? At skrifta lignet mer på første bildet?  Eller om skrifta stod vertikal ned langs siden?

Endret av Bella78
  • Liker 1
Skrevet

IMG_3813.thumb.png.cd487af8dec5eebbf24a6bd5bf7f8104.pngdenne ligner veldig 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjempe-Yes. En veldig kremete saft-is (større og mykere enn knallharde lollipop)

Tab. Brun cola-brus. Den første sukkerfrie før Diet Coke/ Coca-Cola Light tok over.

Så var det sykt irriterende at Nøtte ble utsolgt så fort da den gikk ut. Men betaler ikke hundrevis på Finn. 😄

Tab smakte fælt, syntes jeg, da jeg var liten :ler: Mormor drakk det siden hun hadde diabetes og jeg måtte jo smake. Men finnes ikke tab xtra mer? Eller er det ikke det samme?

Enig i kjempeyes. Var sååå god! Kom tilbake for noen år siden, men forsvant nok igjen. Ikke sett den, i hvert fall  

Anonymkode: dfe26...e7f

• Liker 1
Skrevet
Bella78 skrev (7 timer siden):

IMG_3813.thumb.png.cd487af8dec5eebbf24a6bd5bf7f8104.pngdenne ligner veldig 

Den er det! Moro 😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og Sunda, de forsvant jo samtidig.

Prøver å følge med på hva som forsvinner, ikke bare hva som er nytt, nettopp for å unngå å oppdage først når det er tomt overalt...

AnonymBruker
Skrevet

Noen som husker den tropiske saften fra rema på 90-tallet? Mener det bilde av en palme eller noe på kartongen?

Anonymkode: 0c959...20d

AnonymBruker
Skrevet

Noen som husker den tropiske saften fra rema på 90-tallet? Mener det bilde av en palme eller noe på kartongen?

Tropisk nektar mener du? Sydhavsnektar var det også noe som het. Jobbet på Rema fra 98-2000 og vi hadde begge. 

Anonymkode: dfe26...e7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 18.27):

Savner sånne porsjonsostekaker fra Tine/Piano (?) - fantes med gul og rød gele på toppen. Perfekt liten dessert. Smakte friskt og fyldig. Er vel over 20 år siden de ble borte.. I det hele tatt veldig dårlig utvalg av sånne desserter i Norge - finnes litt, men lite spennende og mye temmelig dyrt. 

Jacobs har noen greie, selges i to-pakk i frysedisken. Langt fra samme vare da, men er gode 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...