Gå til innhold

Vi som skal ned før sommeren 2015


Elysian

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87

Chloe87.

Jeg joiner!

Startvekt for denne tråden: 55,6 kg.

Mål før sommeren: 52 kg.

Mai 2015

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Endret av Chloe87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukernavn

Ava92

Startvekt fra tidligere: 77 kg

Høyde: 1.62 cm

Startvekt for denne tråden: 75.3 kg

Mål før sommeren: 62 kg

April 2015

10. april (0): -STARTVEKT-

17. april (1): -- kg (-kg)

24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015

1. mai (3): -- kg (-kg)

8. mai (4): -- 75.3 kg

15. mai (5): -- 74.4 kg

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

13 kilo på 8 uker når du ikke har mer å ta av? :sjokkert:

Tastefeil?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!
Høyde: 163 cm

Startvekt for denne tråden: 66,7
Mål før sommeren: 56 kg

Jeg begynte slankingen litt tidligere enn denne tråden ble opprettet, så jeg har lagt til februar + mars for å få med helheten.

Februar 2015

20. februar: 66,7 kg

27. februar: 66,5 kg (- 0,2 kg)

Mars 2015

6. mars: 65,7 kg (- 0,8 kg)

13.mars: 65,7 kg (-0 kg)

20. mars: 66,1 kg (+ 0,4 kg)

27. mars: 65,4 kg (- 0,7 kg)

April 2015

3.april: 66,4 kg (+ 1 kg)
10. april (0): 66 kg (+0,4 kg) Etter denne veiingen var jeg så lei av å gå litt ned, og litt opp, at jeg begynte på lavkarbo.

17. april (1): 64,3 kg (- 1,7kg)
24. april (2): 64,3 kg (- 0 kg)

Mai 2015
1. mai (3): 62,8 kg (- 0,6kg)
8. mai (4): 64,6 kg (+ 1,8 kg) Denne uken var jeg på jobbreise i utlandet, og det gav utslag på vekta!
15. mai (5): 62,9 kg (- 1,7 kg) Hjemme igjen og tilbake til der jeg var før jobbturen :)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 3,8 kg (siden februar), 3,1 kg siden 10. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 kilo på 8 uker når du ikke har mer å ta av? :sjokkert:

Tastefeil?

Haha, beklager. Skjønner ikke helt hva du mener, kan godt hende du har rett. Hvor har jeg tastet feil, ser det ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, beklager. Skjønner ikke helt hva du mener, kan godt hende du har rett. Hvor har jeg tastet feil, ser det ikke 😅

Skjønner heller ikke jeg. Et mål på 62 kg når man er 162 cm må da være helt ok? Selv er jeg 174 cm og har som mål å nå 70 kg før sommeren, men det totale målet er 67-68 kg. Jeg med min høyde ser ikke for tynn ut med den vekten, og det gjør neppe du med din høyde og 62 kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke jeg. Et mål på 62 kg når man er 162 cm må da være helt ok? Selv er jeg 174 cm og har som mål å nå 70 kg før sommeren, men det totale målet er 67-68 kg. Jeg med min høyde ser ikke for tynn ut med den vekten, og det gjør neppe du med din høyde og 62 kg.

Ja, når jeg tidligere har veid 62 kg har jeg vært akkurat passe. Pupper og rumpe, og akkurat innenfor normal vekt på bmi. Så om det var det som var feil, så har jeg ihvertfall trivdes veldig godt med den vekta tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, beklager. Skjønner ikke helt hva du mener, kan godt hende du har rett. Hvor har jeg tastet feil, ser det ikke

Skjønner heller ikke jeg. Et mål på 62 kg når man er 162 cm må da være helt ok? Selv er jeg 174 cm og har som mål å nå 70 kg før sommeren, men det totale målet er 67-68 kg. Jeg med min høyde ser ikke for tynn ut med den vekten, og det gjør neppe du med din høyde og 62 kg.

Det er ikke målet jeg stiller meg betenkelig til, men tidsperspektivet. Har man lite å ta av - og det har du - så vil nedgangen gå saktere enn om man er veldig overvektig. En større kropp bruker mer energi på alt, bevegelse, å holde seg i live, man har også et større spillerom før man blir underernært. En kilo kroppsfett tilsvarer 7000 kalorier. For å gå ned en kilo i uka, må man altså ha et underskudd på 7000 kalorier, fordelt på disse sju dagene. 1000 kalorier mindre pr dag enn ditt vedlikeholdsnivå er en stor andel om vedlikeholdsnivået er på 2000 kalorier - mye mindre om det er på 3000 kalorier. Jo mer man veier, jo viktigere er det å senke vekten raskt. Det er ingen helserisiko forbundet med noen "kosmetiske" kilo.

Som en tommelfingerregel bør man ikke satse på å gå ned mer enn 1% av sin totale kroppsvekt pr uke. I gamle dager regnet man 1 kg pr uke uansett startvekt - og det henger i stor grad igjen blant kommersielle slankeprodukter og -tjenester hvor det "loves" voldsom nedgang på kort tid, men det er altså ikke realistisk og sunt. Nå tenker man mer helse og langsiktig og livsstilsending, og det er nesten umulig å ikke "sprekke" når man går for lavt på kaloriene og nekter seg alt av snop, og det er mange flere lett tilgjengelige fristelser rundt omkring nå enn feks på 50-tallet.

Vær også oppmerksom på at nedgang ofte går i "rykk og napp", selv om du gjør alt riktig. Rett og slett fordi kroppen holder på og utskiller vann i en egen syklus, uavhengig av fettprosent. Man kan dermed risikere å treffe på en "topp" rett etter en "bunn" om man veier seg ukentlig, og bli demotivert. Andre kan bli altfor ivrige av å veie seg hver dag. Du må derfor velge den frekvensen som passer for deg, eller kanskje droppe helt å veie seg og enten bruke målebånd eller gå etter hvordan klærne sitter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke målet jeg stiller meg betenkelig til, men tidsperspektivet. Har man lite å ta av - og det har du - så vil nedgangen gå saktere enn om man er veldig overvektig. En større kropp bruker mer energi på alt, bevegelse, å holde seg i live, man har også et større spillerom før man blir underernært. En kilo kroppsfett tilsvarer 7000 kalorier. For å gå ned en kilo i uka, må man altså ha et underskudd på 7000 kalorier, fordelt på disse sju dagene. 1000 kalorier mindre pr dag enn ditt vedlikeholdsnivå er en stor andel om vedlikeholdsnivået er på 2000 kalorier - mye mindre om det er på 3000 kalorier. Jo mer man veier, jo viktigere er det å senke vekten raskt. Det er ingen helserisiko forbundet med noen "kosmetiske" kilo.

Som en tommelfingerregel bør man ikke satse på å gå ned mer enn 1% av sin totale kroppsvekt pr uke. I gamle dager regnet man 1 kg pr uke uansett startvekt - og det henger i stor grad igjen blant kommersielle slankeprodukter og -tjenester hvor det "loves" voldsom nedgang på kort tid, men det er altså ikke realistisk og sunt. Nå tenker man mer helse og langsiktig og livsstilsending, og det er nesten umulig å ikke "sprekke" når man går for lavt på kaloriene og nekter seg alt av snop, og det er mange flere lett tilgjengelige fristelser rundt omkring nå enn feks på 50-tallet.

Vær også oppmerksom på at nedgang ofte går i "rykk og napp", selv om du gjør alt riktig. Rett og slett fordi kroppen holder på og utskiller vann i en egen syklus, uavhengig av fettprosent. Man kan dermed risikere å treffe på en "topp" rett etter en "bunn" om man veier seg ukentlig, og bli demotivert. Andre kan bli altfor ivrige av å veie seg hver dag. Du må derfor velge den frekvensen som passer for deg, eller kanskje droppe helt å veie seg og enten bruke målebånd eller gå etter hvordan klærne sitter.

Åja sånn sett. Ja da er jeg enig med deg. :) Jeg er i alle fall ikke i stand til å klare å gå ned ett kg i uka. Da sprekker jeg, som du sier. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja sånn sett. Ja da er jeg enig med deg. :) Jeg er i alle fall ikke i stand til å klare å gå ned ett kg i uka. Da sprekker jeg, som du sier. ;)

Og sprekking er ikke noen moralsk brist heller... bare en del av det å være menneske. Vi trenger nok mat og god smak. Utfordringen er å balansere smak, næring og kalorier i en verden av overflod og raske måltider.

Jeg har lest mye om dette. Et nyttig triks kan være å se på kalorier som et hvilket som helst annet budsjett - man har bare så mange kroner på kontoen, og det skal vare fram til neste lønning. Man bør unne seg noe man har lyst på, men beholdningen er ikke ubegrenset. Noe må man betale for selv om det ikke er så "gøy", som husleie og skatt. Man kan ta opp lån, men det må betales tilbake, og det kan være tungt når man samtidig har sine faste løpende utgifter. Noen har så mye penger at de ikke aktivt trenger å tenke på utgifter, mens andre er lavtlønte og må være strenge med seg selv og følge budsjettet nøye. Det burde derfor ikke være noen "skam" å telle kalorier heller, hvis man trenger det og det fungerer for en.

(Haha, jeg er pratsom i dag :tongue: igjen :ler2: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess


Startvekt fra tidligere: 78 kg
Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: 76,7 kg
Mål før sommeren: 70 kg


April 2015
10. april (0): 76,7 kg

17. april (1): 76,3 kg (- 0,4kg)
24. april (2): 76,7 kg (+ 0,4kg)

Mai 2015
1. mai (3): 75,8 kg (- 0,9kg)
8. mai (4): 75,1 kg (-0,7kg)
15. mai (5): 75,3 kg (+ 0,2kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,3 kg

Jeg veier meg på fredagene, jeg bare glemmer å legge det inn her :fnise: Ingen gode resultater denne uken, men jeg har ikke gjort som jeg skulle heller, så da kan man ikke klage! Det blir også vanskelig å få til noe nedgang denne uken, på grunn av syklusen min. Jeg holder alltid masse vann rett før mensen. Uansett, nå er det back on track, så kommer resultatene etter hvert :biggrin: Jeg når nok ikke målet mitt før sommeren da, men det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke målet jeg stiller meg betenkelig til, men tidsperspektivet. Har man lite å ta av - og det har du - så vil nedgangen gå saktere enn om man er veldig overvektig. En større kropp bruker mer energi på alt, bevegelse, å holde seg i live, man har også et større spillerom før man blir underernært. En kilo kroppsfett tilsvarer 7000 kalorier. For å gå ned en kilo i uka, må man altså ha et underskudd på 7000 kalorier, fordelt på disse sju dagene. 1000 kalorier mindre pr dag enn ditt vedlikeholdsnivå er en stor andel om vedlikeholdsnivået er på 2000 kalorier - mye mindre om det er på 3000 kalorier. Jo mer man veier, jo viktigere er det å senke vekten raskt. Det er ingen helserisiko forbundet med noen "kosmetiske" kilo.

Som en tommelfingerregel bør man ikke satse på å gå ned mer enn 1% av sin totale kroppsvekt pr uke. I gamle dager regnet man 1 kg pr uke uansett startvekt - og det henger i stor grad igjen blant kommersielle slankeprodukter og -tjenester hvor det "loves" voldsom nedgang på kort tid, men det er altså ikke realistisk og sunt. Nå tenker man mer helse og langsiktig og livsstilsending, og det er nesten umulig å ikke "sprekke" når man går for lavt på kaloriene og nekter seg alt av snop, og det er mange flere lett tilgjengelige fristelser rundt omkring nå enn feks på 50-tallet.

Vær også oppmerksom på at nedgang ofte går i "rykk og napp", selv om du gjør alt riktig. Rett og slett fordi kroppen holder på og utskiller vann i en egen syklus, uavhengig av fettprosent. Man kan dermed risikere å treffe på en "topp" rett etter en "bunn" om man veier seg ukentlig, og bli demotivert. Andre kan bli altfor ivrige av å veie seg hver dag. Du må derfor velge den frekvensen som passer for deg, eller kanskje droppe helt å veie seg og enten bruke målebånd eller gå etter hvordan klærne sitter.

Aha, da skjønner jeg hva du mener :) Jeg har foreløpig holdt meg til en app, hvor jeg er 500 kalorier i underskudd per dag. Appen beregnet at jeg skulle gå ned 0,5 kg i uka. Men jeg har vært heldig å gå ned en kg i uka de siste to ukene.

Jeg har aldri gått ned i vekt med hensikt før, så dette er første gangen. Jeg hang meg på denne tråden mest fordi det er en motivasjon å kunne skrive ned det jeg har oppnåd og lese hva andre har fått til.

Om jeg kommer til å kunne gå ned alle kg jeg ønsker innen fristen vet jeg ikke, men jeg fokuserer mest på å endre vanene mine på en sunn måte. Så får kg dette av i det tempo kroppen min er fornøyd med 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da skjønner jeg hva du mener :) Jeg har foreløpig holdt meg til en app, hvor jeg er 500 kalorier i underskudd per dag. Appen beregnet at jeg skulle gå ned 0,5 kg i uka. Men jeg har vært heldig å gå ned en kg i uka de siste to ukene.

Jeg har aldri gått ned i vekt med hensikt før, så dette er første gangen. Jeg hang meg på denne tråden mest fordi det er en motivasjon å kunne skrive ned det jeg har oppnåd og lese hva andre har fått til.

Om jeg kommer til å kunne gå ned alle kg jeg ønsker innen fristen vet jeg ikke, men jeg fokuserer mest på å endre vanene mine på en sunn måte. Så får kg dette av i det tempo kroppen min er fornøyd med

Og jeg forstår deg :laugh: 500 kalorier i underskudd pr dag høres fint ut. Det vil føre til en gjennomsnittlig nedgang på en halv kilo i uka, det vil du merke bra på kroppen - samtidig som det ikke skal være for vanskelig å holde seg til over tid. Når man starter med vektnedgang, vil man ofte oppleve en større nedgang i starten, pga lavere inntak av karbohydrat (når man reduserer kalorier, reduserer man gjerne automatisk også på karbohydratene, uten at det er snakk om lavkarbo - og karbohydratene holder på fire ganger sin vekt i vann, om jeg husker riktig).

Du kan dermed ikke regne med å se et vekttap på en kilo pr uke hver gang framover, for nedgangen skal heretter hovedsakelig være i form av fett. Fettet vil kroppen bruke opp litt av hver dag når den ikke får nok kalorier til å opprettholde vekta, men samtidig stor nok tilførsel til at kroppsfunksjonene går som normalt og du er opplagt til feks å trene, hvis du liker det. Slanking er ikke noen heksekunst, men det er nok en kunst likevel. En balansekunst :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår deg :laugh: 500 kalorier i underskudd pr dag høres fint ut. Det vil føre til en gjennomsnittlig nedgang på en halv kilo i uka, det vil du merke bra på kroppen - samtidig som det ikke skal være for vanskelig å holde seg til over tid. Når man starter med vektnedgang, vil man ofte oppleve en større nedgang i starten, pga lavere inntak av karbohydrat (når man reduserer kalorier, reduserer man gjerne automatisk også på karbohydratene, uten at det er snakk om lavkarbo - og karbohydratene holder på fire ganger sin vekt i vann, om jeg husker riktig).

Du kan dermed ikke regne med å se et vekttap på en kilo pr uke hver gang framover, for nedgangen skal heretter hovedsakelig være i form av fett. Fettet vil kroppen bruke opp litt av hver dag når den ikke får nok kalorier til å opprettholde vekta, men samtidig stor nok tilførsel til at kroppsfunksjonene går som normalt og du er opplagt til feks å trene, hvis du liker det. Slanking er ikke noen heksekunst, men det er nok en kunst likevel. En balansekunst :biggrin:

Jeg har vært forberedt på at det kommer til å gå litt tregere fremover, men det er helt greit 😊 Dette er faktisk noe av det vanskeligste jeg har prøvd å få til, men nå føler jeg at jeg har funnet en god metode.

Prøver å være mer aktiv, så håper jeg på at jeg fortsetter å gå ned i vekt, selvom det skulle ta litt tid 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og sprekking er ikke noen moralsk brist heller... bare en del av det å være menneske. Vi trenger nok mat og god smak. Utfordringen er å balansere smak, næring og kalorier i en verden av overflod og raske måltider.

Jeg har lest mye om dette. Et nyttig triks kan være å se på kalorier som et hvilket som helst annet budsjett - man har bare så mange kroner på kontoen, og det skal vare fram til neste lønning. Man bør unne seg noe man har lyst på, men beholdningen er ikke ubegrenset. Noe må man betale for selv om det ikke er så "gøy", som husleie og skatt. Man kan ta opp lån, men det må betales tilbake, og det kan være tungt når man samtidig har sine faste løpende utgifter. Noen har så mye penger at de ikke aktivt trenger å tenke på utgifter, mens andre er lavtlønte og må være strenge med seg selv og følge budsjettet nøye. Det burde derfor ikke være noen "skam" å telle kalorier heller, hvis man trenger det og det fungerer for en.

(Haha, jeg er pratsom i dag :tongue: igjen :ler2: )

Hehe, det var en fin metafor!

Jeg er litt kjedespiser, så nå når jeg går hjemme i permisjon så er veien til maten kort. :P Spesielt på tirsdager og onsdager har jeg lett for å sprekke av en eller annen grunn. Da er det viktig for meg å spise litt mellommåltider for å unngå lavt blodsukker, for da er veien til sprekk kort. Så får det bare ta litt lenger tid å gå ned siden jeg spiser de mellommåltidene ;)

Gleder meg til 3-4 kg til er borte så jeg kan gå over til vedlikehold. Mye mer behagelig. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var en fin metafor!

Jeg er litt kjedespiser, så nå når jeg går hjemme i permisjon så er veien til maten kort. :P Spesielt på tirsdager og onsdager har jeg lett for å sprekke av en eller annen grunn. Da er det viktig for meg å spise litt mellommåltider for å unngå lavt blodsukker, for da er veien til sprekk kort. Så får det bare ta litt lenger tid å gå ned siden jeg spiser de mellommåltidene ;)

Gleder meg til 3-4 kg til er borte så jeg kan gå over til vedlikehold. Mye mer behagelig. :P

Det er lurt å prøve å finne ut hvor og hvorfor det glipper, men av og til lar det seg bare ikke gjøre. Da får man heller gå inn for skadebegrensning :fnise:

Og når du kommer til vedlikeholdsfasen, er du hjertelig velkommen til

Vi som skal holde vekta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å prøve å finne ut hvor og hvorfor det glipper, men av og til lar det seg bare ikke gjøre. Da får man heller gå inn for skadebegrensning :fnise:

Og når du kommer til vedlikeholdsfasen, er du hjertelig velkommen til Vi som skal holde vekta

De periodene jeg går på en kjempesprekk så har jeg ligget for lavt på inntaket slik at kroppen har blitt for sulten. Men ellers tror jeg bare det er fordi jeg er alt for glad i mat :P Kan nok takke aktivitetsnivået og en ukentlig kamp mot lysten på mat for at jeg ikke er overvektig. Hvis jeg skulle gitt etter for alt så hadde jeg spist MYE! :P

Jo takk for det. Skal joine når jeg kommer så langt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, denne uka er alt som har med kosthold og kcal bare så frustrerende. Føler jeg kunne spist en elefant. Det er ikke det at jeg er sulten; jeg er bare fysen på noe. HELE tiden. Akk, en kjedespiser burde ikke ha en stillesittende uke med lett tilgang til et velfylt kjøleskap.

:klaske: Blir så irritert på meg selv. Kan man venne seg av med å være kjedespiser?? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke jeg. Et mål på 62 kg når man er 162 cm må da være helt ok? Selv er jeg 174 cm og har som mål å nå 70 kg før sommeren, men det totale målet er 67-68 kg. Jeg med min høyde ser ikke for tynn ut med den vekten, og det gjør neppe du med din høyde og 62 kg.

Du glemmer en vesentlig del av dette med kropp og vekt, vi er veldig forskjellige..

Jeg er 163 og kler ikke så veldig godt en vekt på 62 kg, jeg ser nesten underernært ut og absolutt alle ben synes veldig.

Jeg trives veldig godt på 70 kg, da passer jeg i str 36-38 og M ca.

Anonymous poster hash: 820d9...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Wei Wei


Startvekt fra tidligere: 64,4
Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 64,4 kg
Mål før sommeren: -- 58 kg


April 2015
10. april (0): 64,1 kg

17. april (1): 65,2 kg (+1,1 kg)
24. april (2): 64,4 kg (-0,8 kg)

Mai 2015
1. mai (3): 63,7 kg (-0,7 kg)
8. mai (4): 63,5 kg (-0,2 kg)
15. mai (5): 62,8 kg (-0,7 kg)
22. mai (6): 62,8 kg (-0 kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -1,6 kg

Mensen er her, så det var ikke lett å holde vekta, men jeg klarte det og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer en vesentlig del av dette med kropp og vekt, vi er veldig forskjellige..

Jeg er 163 og kler ikke så veldig godt en vekt på 62 kg, jeg ser nesten underernært ut og absolutt alle ben synes veldig.

Jeg trives veldig godt på 70 kg, da passer jeg i str 36-38 og M ca.

Anonymous poster hash: 820d9...740

Nei jeg glemmer det ikke. Det var bare ikke relevant for innlegget mitt da jeg diskuterte en enkelt person mål, og at det virket som et helt ok mål. Regner med vedkommende vet om det er en vekt som passer for henne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...