Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Da var spiralen ute, så er det bare å å vente å se hva som skjer :wink:

Legen sjekka foten min samtidig, og den ser bra ut. Må bare fortsette å trene, og styrke leddbåndene. Lettere sagt enn gjort, men gjør da litt øvelser, og passer på å være mye i skogen i barnehagen (da får jeg litt ekstra trening) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla har fått vannkopper. Foreløbig er det ikke mange prikkene og ikke er hun plaget av dem heller,- heldigvis. Ordensmannen skal være hjemme med henne i morgen og fram til hun er frisk. På den måten er Ordensmannen utrolig grei :) Håper hun er mildt angrepet slik at vi kan komme tilbake i normalt gjenge i løpet av relativ kort tid.

Har fylt ut en brukerundersøkelse fra bhgen til Vesla i dag. De fikk ikke så bra karakter av oss, men vi står inne for det vi skrev. Og vi har tatt det opp med dem før, så de har altså hatt en reell sjanse til å forbedre/skjerpe/endre seg.

Ellers lurer jeg på hvem smugleserene er.. Det er ikke mange, men mange nok til at jeg blir nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har fått vannkopper. Foreløbig er det ikke mange prikkene og ikke er hun plaget av dem heller,- heldigvis.

Uttalte meg visst litt for tidlig der, gitt.

Fra 02:30 til 06:00 hadde vi en sovende, kløende, urolig, sutrende og til tider skrikende Vesla liggende mer oppå oss enn noe annet sted. I tillegg hadde ho godt med feber. Smertestillende tok toppen av feberen, men ikke kløen. Så i dag har Ordensmannen og Vesla vært på apoteket å kjøpt hvitvask :)

Vesla syntes likte overhode ikke vannkoppene frem til ho fant ut at man med vannkopper ble "malt" på kroppen. Det er ganske så stas, så ho har vandret naken rundt det meste av dagen, og vist fram hvitmalingen til både Ordensmannen og meg maaange ganger. I tillegg har ho ordnet alle bamsene og dokka på rekke og vist seg fram for dem. Speilene har også hatt hyppige besøk i dag :wink:

Skuffelsen er stor over at ho ikke får vist seg fram til bestekameraten, men han ble storebror denne uka. Så vi skygger banen og krysser fingra for at han ikke fikk smitten i inkubinasjonstida :roll:

Nå hopper jeg til køys, og håper på mer søvn enn natt til i dag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvask og smertestillende gjorde susen. I natt har vi sovet godt :P

Vesla får stadig flere vannkopper, særlig i hodebunnen :-? Foreløbig har hun ikke fått inni munnen, og jeg krysser stadaig fingrene for at hun ikke skal få det der.

:nissevink::briller::hoppe: :kysse: :vinke::klem:

Veslas smily favoritter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort unna litt handling i dag. Har kjøpt garn til et babyteppe. Ei venninne har termin i mai, men tenkte å fa det ferdig i løpet av uka. Da kan søster´n ta det med når ho skal på besøk rett etter påske.

Har også sett etter serviset vårt. Fikk en del gavekort til bursdagen min, og da kunne det være greit å bruke noe av pengene på å supplere serviset. Resten av pengene skal jeg bruke på meg selv :wink:

Har vært en kort tur på Ikea også, de hadde noen ordentlig fine bomullstoff til 19 kr/m. Så jeg tenkte å ta meg en tur litt senere i dag, for å sikre meg noen meter. Leker litt med tanken på å sy meg kjole, og da vil det være greit med en prøvekjole til 75kr. :) Da kan jeg uten problem kjøpe et skikkelig kvalitetstoff til den ordentlige kjolen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei! :P

Men meg vet du jo om... :wink:

Har du symaskin?! Det ønsker jeg meg altså! Ikke at jeg tror jeg kunne laget en kjole i en fei,men det hadde vært stilig å iallefall hatt muligheten...

God bedring til vesla da! Husker vannkoppene selv om det er vannvittig mange år siden...Forferdelig kløe på de merkeligste steder :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symaskin er veldig greit å ha, ja.

Har brukt den til å sy kjoler, bakeforkler, gardiner, dokkeklær, Veslas første parkdress og mye annet.

(Ho trengte en som var mindre enn de man får kjøpt..)

Vesla får stadig flere vannkopper. I går fikk ho inni tissen og i dag har de lurt seg inn i nesa og munnen :-(

Vi smører på hvitvask, eurax og bader henne, men lindringen er bare for en bitteliten stund før det starter opp igjen. På kvelds og nattestid får hun i tillegg smertestillende. I natt fungerte det i rundt 2t av gangen :-? Det positive er allikevel at ho da ihvertfall har fått 2t søvn i strekk..

Tror vi var oppe 4 ganger i natt for å smøre i tillegg til smertestillende kl 22 og 04 :(

Nå håper vi toppen er nådd slik at tingenes tilstand snart kan bi bedre :wink:

Husker da jeg selv hadde vannkopper, jeg var på samme alder som Vesla. Og det klødde noe infernalsk, men mener å huske at hvitvasken hjalp. Virker ikke som Vesla har det inntrykket.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barnesamtaler på jobb de siste dagene. Kjempe gøy :) Og så får vi så mye informasjon vi ellers ikke ville fått.

Hos oss gjør vi det ordentlig formelt riktig, så alle barna får en skriftlig innkalling til møte.

Når vi har møte serverer vi saft og kjeks, barna prater vi spør og graver og er referenter. Tilslutt spør vi om vi kan fortelle det de har sagt til foreldrene deres.

Barna koser seg, og gleder segf til de skal på møte. Vi har møte 2 ganger i året for 4- og 5- åringene. Begge i forkant av foreldresamtalene. 3-åringene har på høsten før foreldresamtalen i november. :)

Det ser ut til at Vesla sine vannkopper har nådd toppen. Hun sov urolig i natt, men hun sov. Og i følge Ordensmannen har hun nesten ikke klødd seg i dag. Hun har ikke blitt smurt eller dusja, så vi regner med at de er på retur nå. De fleste på mage, rygg og hode har fått skorpe. De i fjeset, armene og bena har ikke skorpe, regner med at de begynner å væske i løpet av morgendagen, og får skorpe på onsdag. Håper ihvertfall det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

i dagboka mi, Xavia :vinke:

Vesla er definitivt på bedringens vei, men må fortsatt være hjemme noen dager til..

I dag ble jeg ferdig med barnesamtalene mine. Og for en gangs skyld ble jeg ferdig tidligere enn beregnet :P

Ganske fornøyd med det, så i kveld har jeg sittet å ført inn 6 av 10 samtaler. Tar en liten pause nå, så skriver jeg et par til før jeg legger meg. Det er godt med alt som er gjort :kul:

Søstra mi og samboeren kommer til helga, så da skal vi på Arkeologisk museum, og helt sikkert opp til Jernaldergården også. Søstra mi studert på HIS et år, så når ho er her må vi en tur innom sauene der :wink:

Gleder meg i hvertfall til de kommer, det kommer til å bli en koselig og avslappende helg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra juni har jeg 100% jobb i et år! :hoppe: Samme sted, samme jobb, men 10% større stilling og dermed litt mer å rutte med. Det skal bli godt :)

Vesla er ikke helt frisk ennå :-?

I dag sovna ho nesten ved middagsbordet :o

Så vi la henen 17:00 i dag, og siden har ho sovet.

Prikkene har sluttet å klø, og nå er det bare noen ganske få som ikke har fått skorpe. Regner med å måtte holde henne hjemme på fredag også, men tror egentlig ho er frisk da.

Mandag skal ho ha fri fra barnehagen, for da har jeg Fri, også er tanta og onkelen hennes her.

Ser liksom ikke poenget i å sende ho i barnehagen en fredag etter å ha vært syk en hel uke. Særlig siden vi har muligheten til å holde henne hjemme :kul:

Har satt meg fore at jeg skal føre inn de siste barnesamtalene i dag, så jeg får vel bare sette i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg litt som en husmor :) Kom hjem fra jobb 16:00, og satte en pizzadeig. Så i dag blir det middag til kvelds og brødskiver til middag.

Lenge siden vi har hatt pizza nå.

Prøvde en ny oppskrift, deigen virket så lite elastisk, men jeg håper det blir bedre. Kommer uansett til å holde ekstra øye med den, så kan jeg lage en annen deig, om det skulle være nødvendig :wink:

Må ha ligget helt galt i natt, for nakken har krangla i hele dag :-x Får spørre Ordensmannen om han ikke kan massere den litt senere i dag. Det pleier i hvertfall å gjøre godt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på møte om Navnefest i dag. Det var informativt og kontaktskapende, og da er jeg i grunnen fornøyd. Kom på at jeg har glemt å spørre aktuelle artister og taler til navnefesten i mai :sjenert:

Jeg får se til å skjerpe meg, og gjøre det fortere enn svint.

Søstra mi og samboeren er her, blir ikke så mye tid foran data`n denne helga, men det gjør kanskje ingenting? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Xavia :)

Det ble en rolig lørdag på sofaen, med god mat og drikke :wink:

I dag hadde vi planlagt å gå tur, men besøket har ikke med uteklær til rufsevær. Vi har nemlig sno og kald vind i dag. Ordensmannen, Vesla og svogeren min var en tur på Bilmuseet, siden Flymuseet bare har åpent i sommerhalvåret. Søster´n og jeg har vært på sightseeing og en tur på Gamlaværket for å kjøpe brød.

Vesla er nå restituert, ikke smittefarlig lengre og har haeller ikke vist trøtthetstegn eller hatt noe behov for å sove i dag,- så langt :)

Da er ho klar for barnehagen igjen, og godt er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Snøen har lavet ned. Så på Nyhetene at det ikke var rekord i snømengde, men så vidt jeg husker vinteren 2001, kom snøen over flere dager,- ikke 2.

Dagen i dag har vært innholdsrik.

Vi sendte Vesla i barnehagen, og selv dro søster´n og jeg ut til Sandnes Garn og noen andre steder for å shoppe litt.

I 12-tiden henta vi Vesla og dro for å bade. Det var deilig, fikk jo ikke gjort det forrige uke siden ho hadde vannkopper.

Vel hjemme var regnet de hadde meldt ennå ikke kommet, men snødde, det gjorde det. Så vi tok fram ski, akebrett og mat og koste oss ganske godt ute noen timer. Besøket lånte klær sv oss og noen naboer. (Naboene våre er helt topp :) )

Må legge meg snart skal kjøre besøket til flyplassen i morgen tidlig. Flyet deres går 7:30 eller rundt der.

Varme lapper står på bordet til de som vil ha :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er fryktelig trøtt i dag :Gjesp:

Skal på personalmøte i kveld, så det blir ingen sjanse til å slappe av. Heldigvis er det et praktisk møte, så da blir det lett å holde seg våken og i ånde :)

Takk for hilsen, Xavia :P

Setter fram litt påskegodt til de som vil ha, ikke lenge igjen nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et riktig bra personalmøte. Og jeg våknet opp også, slik at jeg fikk et skikkelig utbytte av det :wink:

I morgen har jeg seinvakt, tror jeg dropper vekkeklokka da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Setter fram litt påskegodt til de som vil ha, ikke lenge igjen nå :wink:

:sjarmor: Jeg vil! Påskegodter kan jeg ikke stå imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...