Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Det er godt vi er fler, Xavia :vinke:

Var på M44 på torsdagen, dårlig med tilbud til å være åpningsdagen synes jeg. Ellers sørget Vesla for at de fikk rene og pene golv. Ho fikk det for seg at ho var liten baby, så ho krabba seg gjennom hele senteret :roll:

Vaskemaskina er absolutt en god venn 8)

I går ble det klart at jeg avspaserer onsdag. Så da blir det påskefjellet litt tidligere enn hva vi trodde. HURRA!

:hoppe:

I dag skal Vesla og jeg på "Barseltreff." Og for en gangs skyld skal vi være ute, det blir godt. Vesla har ikke sett de andre barna siden før jul, så ho blir vel sittende i fanget mitt en god stund tenker jeg :-?

Ho har fått det for seg at alle fremmede er skumle, og dermed heller ingen vi leker eller prater med. Håper ho tør opp relativt kjapt. Uansett vil ho ha godt av å få brynt seg litt :wink:

Nå høres det ut som Ordensmannen og Vesla har våkna. Så da vel jeg gå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld har vi hatt besøk :)

Vi var litt trøtte og slitne alle sammen, så det ble en treg, men koselig kveld.

Lenge siden vi hadde sett dem, så det var en god del å snakke om. Og så avtalte vi løselig å gjøre noe litt senere i påska. Det kommer til å bli bra tror jeg :)

Ordensmanne gikk å la seg nå, så da følger jeg etter.

Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 smutittere i dagboka mi, hmm.., lurer på hvem de er alle sammen jeg?

Dette har vært en rimelig sløv dag.

Bakte gulrotkake, men glemte å ha i oljen :o , så jeg regner med at den kommer til å bli noget tørr, ganske fort :roll:

Jeg får heller bake en ny en til å ta med opp på fjellet. Har heldigvis 2 dager til på meg :wink:

Ute er det småsurt og tidligere i dag snødde det små snøkorn, men at for få, og alt for små til at det ville legge seg :-( Det skal bli godt å komme opp i snøen på fjellet :kul:

Et lite gullkorn:

Vesla maser er grinete og mildt sagt atal. Så jeg ser litt strengt på henne, og sier: "Skal du på rommet?" Hvorpå hun svarer:"Ja, det er nok lurt."

:ler:

Jeg fulgte henne bort til rommet hennes, og lukket døra inntil bak henne. Når jeg kommer inn til henne litt senere, ligger ho i senga si, og koser med dyna. "Jeg tror jeg må legge meg snart, jeg," sier hun, og smiler fornøyd.

Så i dag la hun seg rett før 7, istedenfor 8. Ho våkner kanskje noe tidligere enn vanlig, men det er arbeidsdag i morgen, så det er ingen krise..

Prøvestoff

Vi prøver stadig vekk, så får vi se når det blir et resultat av prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he,hun har noen gullkorn vesla ja... :wink:

Gleder meg til gullkornene kommer her i gården.Mor og far min vil aldri la meg glemme en del ting jeg sa.For eksempel denne: jeg var med far på jobb,ca 3 år gammel og en mann kommer inn,de snakker masse og jeg får ingen oppmerksomhet.Så jeg går bortog sier "Eg har fine krylle eg!" til den fremmende mannen.Da smilte han og sa"Ja,det har du jammen!" Jupp...Det er slikt en får høre i diverse taler.... :tunge1:

Mulig å få litt gulrotkake eller?! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Prøvestoff

Vi prøver stadig vekk, så får vi se når det blir et resultat av prøvingen.

Spennende tider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet med noen slike gullkorn jeg også, tilde. Som da jeg så en jogger en tidlig morgen og mamma kommenterte at han trente. Hvorpå jeg kjapt repliserte:

"Trene?!? Uten sykkel!?!?"

Foreldrene mine (les:pappa) er virige på sykkelsete, så jeg hadde ikke fått med meg at det fantes andre former for trening :roll: Jeg var 2-3 år da det skjedde.

Vesla er inne i en periode der ho aller helst vil være baby. Da ho prøvde seg i dag morges, sa jeg som så at babyer må ligge å sove i sengene sine. Da sluttet det brått, og så sa ho: "Nå sover jeg ikke lenger!"

:ler:

Xavia, ja, det er spennende tider, men skal jeg være helt ærlig, så håper jeg ikke på fulltreffer helt ennå. Jeg vil helst ha i -06, gjerne sein vår, sommer. Allikevel er ikke et desember barn i -05 å forakte heller :wink:

I kveld skal jeg lage mat. Rislapper skal stekes, ny gulrotkake skal i ovnen og så skal jeg sjekke oppskrifta på lammelår. Svigermor har lyst på det 1. påskedag. På hytta er det ikke annet enn en vedovn å lage mat på. Så da steker jeg den her hjemme før vi drar. Da er det bare å varme den opp på søndagen :wink:

En dag igjen til ferie :)

Resten av Gulrotkaka er servert. Bare forsyn deg, tilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:P GOD PÅSKE :P

Nå reiser jeg på fjellet, til snø og enda mer sol :kul:

Kos dere, og nyt ferien, det skal jeg.

Sengeaction kommerdet til å bli lite av. Ordensmannen og jeg må sove i hver vår køye i køyesenga. Vesla skal ligge i fotenden, svigers på naborommet og to onkelbarn på den åpne hemsen over oss..

Kos dere med lammesteika fram til jeg kommer tilbake, søndag eller mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

God påske til deg og Vimsevips!! Kos deg på hytta. (Sengekos får det vel bli når dere kommer hjem igjen da... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en utrolig deilig påsketur :P

Vi kom hjem i går, så både da og i dag, har vi pakket ut, vasket klær, rydda og vaska.

Regner med at det ikke kommer mer snø i år, så vintertøyet er nå lagt i esker på loftet. Utrolig deilig å ha det loftet :wink:

I dag er jeg gruelig sulten, har lyst på noe å spise hele tida. Regner med at det er litt etterleng av påska som er årsaken. For i tillegg til å leike, base og gå på ski i snøen. Har vi vært på besøk til 10 stykker. Det blir 2 besøk om dagen, og en masse kaker og godterier både der vi var på besøk og på hytta før og etterpå.

Så koselig med påskehilsen, Xavia :) Ja, vi får ta igjen for de siste 5 dagene nå etter påske :wink:

Nei, nå må jeg se til å få hengt opp en klesvask til.

Resten av påskeegget ligger fremme til de som vil ha :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Xavia :P

Været er helt nydelig, så vi har grilla hver dag etter at vi kom hjem fra ferien. Søndag ble det grilla biff, mandag grilla vi fisk og i dag hadde vi grillspyd :sikle:

Har avtalt med naboen at vi drar grillen ned på plenen i morgen, og så griller vi sammen.

Det gleder jeg meg til, regner med at Vesla og den eldste der i gården kommer til å like det også. De er like gamle og skikkelig "Knoll og Tott" når de er sammen.

I dag har vi hatt planleggingsdag. Vi evaluerte året så langt og gjorde enkelte endringer på strategiplanen vår for de neste 4 årene. I grunn er jeg godt fornøyd med dagen, og hva vi fikk utrettet :)

Der gikk Ordensmannen i et møte, så da får vel jeg avslutte, i hvertfall fram til Vesla er i seng :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første "ordentlige" dag på jobb. Det var hardt å stå opp 06:00 i dag :(

Og utrolig så sliten og trøtt jeg ble sånn rundt 11 :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Vesla brygger på noe. Ho sov til 11 i dag, Ordensmannen klarte ikke å vekke henne før det. Jeg henta henne 15:00 i barnehagen, og tror du ikke at ho er trøtt og grinete allerede, dvs ho har vært det i siden 4-tida :-?

Vi får se hva som skjer i morgen, men har ikke noen gode vibber akkurat.

I kveld skal jeg på besøk til ei venninne, det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var riktig så koselig hos venninna mi i går, og plutselig var klokka 02:00 :sjenert:

Det ble litt vanskelig å komme seg ut av senga i morges, mjen det gikk tålig greit.

Da jeg kom på jobb rett før 9, viste det seg at en forelder hadde satt seg opp på samtaletimen min klokka 9. Så da var det bare å gjøre i stand pauserommet til møte, og finne fram de riktige papirene.

Så nå er den første av vårens foreldresamtaler ferdig.

I morgen har jeg 3 til, og på mandag er det 2, blir ferdig i løpet av neste uke. Det vil si, det er en jeg skla ha litt seinere, men heldigvis er det bare en, ikke alle 8)

Været er halt strålende, men etter grillmat 4 dager på rad var det i dag klart for pasta på pastabakeriet. Det smakte godt :sikle:

Mormor og bestefar har kjøpt lågsko til Vesla så rett etter barne-tv skal vi ned på posten og hente dem. Jenta gleder seg enormt, og var litt usikker på om ho ville se Postmann Pat i dag eller om ho bare skulle gå rett på posten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :ler:

Du mobber? Aldri!

Sovna på sofaen klokka 21, så ja, trøtt det var jeg :wink:

Nå er jeg skikkelig i gang med foreldresamtalene. Så langt har det gått fint, også de som var potensielle småvriene. Jeg er fornøyd med hvordan det gikk på alle så langt, og håper det fortsetter.

Vesla er ute på leikeplassen alene, for hun er nemlig "stor." Ytterdøra er stadig litt for tung for henne, så det ringer stadig på døra. Noen ganger fordi ho er tørst andre ganger for å sjekke at vi fortsatt er hjemme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg endelig somla meg til å kjøpe en sykkelhjelm, så i morgen blir det sykkeltur på oss alle sammen :kul:

I dag har vi invitert ei svigerinne på grilling, ho er rett rundt hjørnet, så egentlig skulle jeg stått på kjøkkenet akkurat nå, men jeg tillater meg en mindre pause :wink:

Prøveting:

Ordensmannen lurer på om det er noe vi kan gjøre for å få igang systemet mitt igjen. Han er utrolig klar for tiden :sjarmor: Gleder meg til det kommer en spire i magen. Sist ble vi tatt på senga begge to, så den perioden vi er i nå er temmelig ny for oss begge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Det ble en koselig kveld, med 2 runder med settlers. Både alexander den store og byer og riddere. I morgen har vi planlagt en tur til Arkeologisk museum, men nå venter senga. Vesla våkner seinest 7:30.. Jeg skal klare å komme meg opp, men vet ikke helt hvor våken jeg vil være :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nesten ferdig med foreldresamtalene, og er også nesten ferdig med referat og skoleskjemaene fra alle jeg har hatt :sjarmor:

Fornøyd med min egen innsats de siste dagene nå :kul:

Klokka er mye, så nå må jeg dra på jobb. Skal vaske leiker i dag, det pleier alltid å være stas, vått og morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vesla er ute på leikeplassen alene, for hun er nemlig "stor." Ytterdøra er stadig litt for tung for henne, så det ringer stadig på døra. Noen ganger fordi ho er tørst andre ganger for å sjekke at vi fortsatt er hjemme :wink:

:ler: Så herlig. Tenk at guttungen min en gang blir så stor at han kan gå til lekeplassen alene. Det er rart å tenke på.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...