Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Ja, da er vi altså gift, så da er det på tide med ei ny dagbok synes jeg.

Og siden det ikke blir flere småtroll på oss helt ennå, var det greit med denne.

Så får vi heller se når Ordensmannen gir klar signal for flere troll i huset, og dermed kanskje en dagbok til :-?

Uansett, VELKOMMEN skal du være! Og trenger du en matbit, kan sikkert det også skaffes :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heyyyyyyyyyyyyy, ny bok :P

Her kommer jeg med :perebrus: og :gratulerer: , dette må vi jo feire :Hehe:

Hit kommer nok fruen til og titte innom med jevne mellomrom, ja :wink:

Litt sang til maten karnsje........ :digge: Postmann Pat Postamann Pat , med sin sorte og hvite kaaaaaaaaaaaaatt............... :digge:

Håper du får en herlig lørdag videre med eller uten sang.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kake og god drikke, Betty.

Gir et stykke til Ordensmannen også jeg. Han har bursdag i dag, og trenger en ny kake. Ikke bare bryllupsrester :wink:

Litt sang er alltid koselig, men om vi kan ta en annen en Postman Pat, blir det satt stor pris på. Hørte nok av den i natt :ler:

Så siden jeg ikke vil ha den kan vi jo ta:

:digge: ..og alle ligger der å sover,- DET ER PÅ TIDE Å STÅ OPP!! :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok da!!

Det blir sikkert greit å komme over til hverdagen igjen...

Selv om jeg selv gleder meg til tiden fremover med planlegging og slike ting. Moromoro!!

Ha en fin helg da!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsener jo, så koselig :P

Tusen takk magnhild :vinke:

I dag har vi vært i Kongeparken. Vesla stortrivdes, men lagde et aldri så lite protest tog da ho ikke fikk kjøre radiobiler eller kræsjbåt. Det var de 2 attraksjonene ho hadde mest lyst til. Og da er det ikke gøy å få vite at man er for lav, særlig ikke når fetteren hennes var høy nok, og han er yngre :-? :roll:

Ikke noe å gjøre med det. Vi håper bare ho vokser minimum 8 cm i løpet av året, da når ho den magiske 90cm grensa, og kan få kjøre radiobiler, kræsjbåter og mye annet.. Bare at det blir ikke før til neste år..

Varmen er tydeligvis borte for denne gang, for i natt var det kjølig med bare dynetrekk, syntes jeg. Ordensmannen og Vesla derimot trives fortsatt best uten noe over seg. Når jeg tenker meg om pleier de å sparke av seg dyna i januar også, selv om vinduet står oppe :hår:

Så i dag har jeg funnet fram igjen langbukse og langarma, og tok selvsagt på Vesla det samme. Heldigvis hadde Ordensmannen tatt med kortbukse og t-skjorte til henne. Svetten rant omtrent før vi kom inn i parken :roll: Lurer på når ho vil ha på langarma igjen.. Ordensmannen eier ikke langarma gensere, det blir for varmt, og i dag er det 16 grader og kald trekk. For meg er det definitivt ikke kortbukse og kortarma genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:digge: For her er det solskinn og sang og gitar klang for alle penga, og litt om litt er Vimsa blitt i god humør :ler::digge:

Sender over både sol og varme med litt gitarklimpring til :ler: .

16 grader i august skulle vært forbudt ved lov :-? ..............

Håper det lysner hos fruen imorgen, og at varmen setter inn i Rogaland også :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Tusen takk :P Og så enig jeg er! Nå er jeg glad, Tinghuset ikke hadde vielse 14. august, men 7. nå :sjarmor: For selv om varmen var stor forige helg, ble rammen rundt sermonien ute helt perfekt i strålende sol, og rundt 30 grader i skyggen. :kul: Tror ikke det hadde blitt like perfekt i overskyet og 22 grader, som i går :wink:

Håper noe av varmen du sender kommer bort hit, Betty. JEG har ihvertfall lyst på den, om ikke alle andre har det :)

I morgen er det jobb igjen. Starter med planleggingsdag, det er litt greit. Så får vi samkjørt oss litt etter ferien, og ikke minst bli litt bedre kjent med den nye Styreren. Ho starta på mandag, så detkan bli kjempe spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt opp det evige spørsmålet om vi skal bo her eller på Østlandet igjen i dag. Måtte jo det, siden det fortsatt er sommer der, og høst her :sjarmor:

Og enig med meg var han ikke, men han var ikke uenig heller. Så litt nærmere målet er jeg. Tror jeg kan trives godt i Vestfold jeg, kjenner jeg noen som bor der tro? :klø:

God natt :vinke:

Og for de som trenger nattmat har jeg satt fram litt ost og kjeks, :perebrus: eller te må dere nok skaffe selv i natt

:digge: So ro Vimsemor nå er dagen over :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost og kjeks :sikle: ,tar nattmaten til frokost jeg :ler:

Vestfold er fint, men flytt heller til Bærum :wink: så karnsje du blir naboen min :ler:

Ha en strålende dag videre, og forresten har du sola :klø: , den er nemlig ikke her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sol her :-(

SOL! HVOR ER DU?

Gitarklimpringa di i går hjalp allikevel litt, Betty :rosasmil: Det er nemlig blitt litt varmere, selv om dagen startet med 13 grader, er det nå rundt 18 :tommelsmil:

Det er godt noen forsyner seg av maten, uansett om det er til frokost eller nattmat :ler:

Om noen har lyst på er det marsipankake, med bilde av Bitihorn på fatet her ved siden av meg. Den har stått i fryseren siden bryllupet, men tror den skal være tint nå :wink:

Første dag på jobb, gikk kjempe fint og den nye styreren virker veldig fin :D

I morgen begynner innkjøringen, selv har jeg bare en ny, og det er ikke før onsdag.

Betty, Bærum var ikke så dumt :idesmil: Mye nærmere familien min (barnevakt) :kul: Nærmere Oslo :sjarmor: DEG :ler: Tror jeg skal foreslå det neste gang. Så jobber jeg bare for at flyttinga skjer i god tid før Vesla begynner på skolen :sjarmor:

:husarbeid: venter, men Snikk-Snakk er jeg definitivt klar for idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra. ser frem til og få ny nabo (nemlig deg :wink: ) siden min nåværende nabo er en forbannet ¤#"#"!¤#"!................... :evil:

*Slår meg selv på hånden over slikt snakk* :roll:

Takker for småstein, har nemlig ingen stein fra Rogaland, Hmmmmmmmmm :roll::roll:

Håper du har en flott dag, med sol...........Her er sola blitt borte :o , karnsje det blir mørketid :sjokkert: hjelp......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Sola er tilbake :P

Nå har jeg lagt inn bilder av brudekjolen i albumet. Så da er det vel snart på tide å stenge den andre dagboka. Og bare skrive i denne :wink:

Har lagt litt kransekake, av den seige typen, i skåla. Så bare forsyn dere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har lyst på kransekake? :-? :o

Neivel, da blir det mer på meg 8)

Nytt barnehageår er igang. Så nå er det mye jobb i hodet. Nye barn, mange planer som trenger detaljer, nye rutiner må på plass. Blir litt sliten, og gleder meg til 13:45 i morgen, da er det helg :hoppe: Det blir deilig :)

De siste regningene på bryllupet er kommet, og vi går 400kr i + i forhold til budsjett :ler: Og det til tross for 6000kr i uforutsette utgifter :sjarmor:(svigermor puttet i siste liten et par ting inn i budsjettet, som ho opprinnelig ville ha utenom...)

Nei, begynner å bli trøtt, så jeg får vel ta meg en tur inn på Snikk-Snakk før jeg jumper til sengs :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wow: Kransekake............... :sikle:

*tar en av de stoore ringene :sjarmor: *

Så du jobber i barnehage, da tåler du vel et høyt støynivå, ja :ler:

Takker for hilsner i boka, og håper vi "sees" på Snikk-Snakk :ler::ler:

Trøste :o , må løpe............tenk om noen har stjålet ordet mitt :evil: :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med hilsen :P

Støy er jeg vant til, ja. Et aber er jo at hørselen over tid blir dårligere.. På den annen side vil det da bli lettere å lukke øra for svigermor sitt snakk :ler:

I dag har det regna og tordna igjen. Har nesten følt meg litt hjemme i regnværet denne uka. Det har nemlig regna "Østlandsregn" og ikke "Vestlandsregn" :ler::roll::ler:

Det har bøtta ned, hele himmelen har åpnet seg, og dråpene er store og våte. Og når det endelig slutter å regne er det frisk og klar luft...,.....DEILIG :)

For de som lurer er "Vestlandsregn" små byger på 5-15min. De kommer og går gjennom hele dagen, og slik er været gjerne i noen måneder. I tillegg har man også relativt ofte byger med bittesmå regndråper, som kan falle hele dagen, uten at man egentlig trenger regntøy :o Svigermor pleier å oppsummere det slik:

"Det regner ikke her, barna fikk ikke regntøy før de dro til Østlandet for å studere. Da var de 18-20 år."

Av erfaring vet jeg at hun alltid baker i regnvær.., og Ordensmannen har mange minner om baking og bakedager.. :ler:

Denne uka med "Østlandsregn" her borte endrer ingenting ved min "Flytte Østover-aksjon."

Og siden Ordensmannen er glad i kakao, er han nå enig i at det kan være ordentlig hyggelig med litt skikkelig regn, særlig på kveldene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har Vesla og jeg hatt rydde- og vaske dag. Ho stussa litt over at det var "lyddetid" hele tida. Ho ble allikevel med, siden ho fikk sprute masse vann utover golvet i det vi var ferdige med å "lydde" :sjarmor:

Da vi var halvveis fikk vi varm sjokolade og nystekte rundstykker med brunost av Ordensmannen :P Det beste med lunsjen i følge Vesla var stearinlyset på bordet, at regnet trommet på vinduene og at det var grove rundstykker,- i den rekkefølgen. :ler:

Ho fikk allikevel i seg litt mat før vi fortsatte ryddingen. Denne gangen i bøkene hennes. Denne gangen med stor iver,- så nå ligger flere bøker ho har lest litt for hardt i i papirsøpla,- på hennes egt initiativ :o Ordensmannen gikk ut med papiret da ho hadde lagt seg,- vil ikke gi ho sjansen til å angre i morgen :wink:

Etter all ryddingen lagde vi moussaka sammen alle 3. Ordensmannen og Vesla skar løk, raspa ost og krydra maten, og så gjorde Vesla og jeg det andre. Til slutt dekka vi bordet med en tøyduk, og gjorde det ganske så koselig. Det er lenge siden vi har gjort nå, og det fristet absolutt til gjentagelse i nær fremtid :wink:

Etter maten sa Vesla: "Vesla" lalle nå. Gikk på badet, skiftet, gikk på do. Spurte om hjelp til tannbørsten, (rekker ikke frem til den)mente ho kunne gjøre det selv, så ho fikk litt tid alene. Da står ho plutselig i stua, ser på oss og sier: "nei kos, ikke kos mamma, ikkje kos far. Natta! Ha det!" Og tror du ikke ho la seg og sovnet. :o :ler: :o

Så i kveld har det vært meget stille og rolig i vimseheimen. Ordensmannen og jeg har fått tatt igjen mye etter uker med hyling hver kveld. Nå krysser vi fingra for at vi begge våkner i samme seng i morgen,- og at det er vår seng, og ikke hennes :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Lydde"dag :ler: , ja jeg har hatt "lydde" og male helg, malt hus og ryddet kjeller :oops: , du verden så mye skrot man samler på................... :o Fant klær i kjelleren som hvertfall ikke har gått på denne kroppen på 10 år :ler::ler: ....

Håper dere har hatt en herlig helg videre, våknet i deres egen seng :wink: , bl.a :ler:

Ha en kjempeflott uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk, jo. Også har jeg ikke sett det før nå :hakeslepp:

Hei, Betty :vinke:

:tunge1:

Våknet i egen seng har vi utrolig nok gjort hele uka! Våknet i vår seng er det også ei til som har gjort. Utspekulert som ho er, klatrer ho opp i senga og legger seg i fotenden. Dermed oppdager vi henne ikke før neste morgen.. :-x :roll: :oops:

Det har vært en travel uke på jobb, men føler nå at jeg nærmer meg ajour. Det er alltid en god følelse :P

Så med litt innsats noen timer nå i helga burde det meste være på plass :wink: Mandag har jeg fri, så da tenkte jeg å sove lenge, og nyte fridagen min. Så kan Ordensmannen kjøre Vesla i barnehagen,- og så kan jeg heller hente henne tidlig.

Var forresten på foreldremøte i barnehagen til Vesla denne uka. Kjekt, men for et kaffeslabberas,- satt igjen med enda flere spørsmål etterpå enn før jeg. Hele møtet virket dårlig forberedt, ja faktisk uplanlagt.

Og det fikk meg til å tenke,- er det slik foreldrene opplever våre foreldremøter også ? Eller er vi flinkere til å kommunisere og formidle til foreldrene enn det de var denne gangen? :klø:

For om vi ikke er det,- STAKKARS FORELDRE!

Nok jobb, nå må jeg køye. Om noen er sukkerhungrige har jeg satt frem siste rest av bryllupskaka. Marsipankake m/bringebær, vaniljekrem, litt hakka sjokolade og et nydelig maleri av Bitihorn lagd av pyntegele på toppen. Mmm, god er den ihvertfall, men som sagt hele klarer jeg ikke spise :wink::ler:

Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wow: Kaster meg over kaka :sjarmor:

Foreldremøte i barnehage, ja...............

Har hatt noen av de gjennom tidene, og det er stor forskjell på hvordan de løses.

I barnehagen til sønnen min endte det som regel opp i kaffaslabberas, og ingen fikk med seg verken den ene beskjede eller den andre :roll: , men hyggelig var det jo :ler::ler:

Ha en nydelig lørdag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...