Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Så koselig at du har husket på meg, Betty :klem:

Nå er Vesla og Ordensmannen helt friske. De lå med øreverk, feber og rennende neser begge to :-(

Tror aldri jeg har vaska en hel maskin med bare lommetørkler før :o

Uansett,- nå er de friske, hverdagen er tilbake, og ingen av dem maser hele tiden om litt hjelp. Så nå har jeg tid til å sitte her inne mellom slagene igjen :wink:

Er blitt tillitsvalgt på jobb siden sist. Vi pleier å la det gå litt på rundgang. Og siden jeg ikke har vært før, var det like greit at jeg startet på de 2 årene mine nå :)

Vi har fått igjen bryllupsbildene fra fotografen, flere av dem ble skikkelig stilige :danse:

Så nå må vi bare bestemme oss for takkekortbilde og forstørrelse i løpet av denne evt neste uke. Bestemte vi oss innen 14 dager ble det noget billigere..

Vi tenkte å få bestilt takkekortene i løpet av denne uka, og så håper vi å ha dem til 15. oktober. Da reiser Vesla og jeg østover en tur, så det hadde vært veldig greit å kunne levere ut en del da (også ville vi spart en del porto..)

Problemet er at det er vanskelig å bestemme seg, og ihvertfall å bli enige. Skal vi ta et svart/hvitt, et i farger, et med "crossover-film" eller et utebilde. Skal vi kysse, se fjesene våre, standard, "action" osv..

Eller kanskje vi skal gjøre det kjempe enkelt å bruke denne:

:bryllup:

:ler::tunge1::ler2::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for den siste versjonen :hoho::hoho:

Godt og høre at huset har frisknet til igjen, en hel maskin med snørr høres nesten skummelt ut :o .

Bra og ha deg tilbake, og nå regner jeg med at du kommer inom både titt og ofte :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens eplekake er servert :ler:

Vi koste oss skikkelig i går da vi bakte, og kaka ble helt fortreffelig på smak. Så vi bakte like godt en ny en i dag vi :tommelsmil:

Vesla er ikke helt i form igjen ennå, så ho la seg en time før leggetid idag. Ho hadde vært en tur på badet for å lese bok på do :oops: Eller som ho selv sa: "Mamma bæsje på do, Vesla bæsje, nei. Vesla lese bok" :ler:

Da ho var ferdig, kom ho ut med en bleie nede på knea, som ho halte å dro i for å få den skikkelig på. Etter litt tukling bak, er bleia på. Da ser ho på far sin, og spør etter pysjen sin. Ho skulle nemlig legge seg :o

Så nå sitter jeg her, med eplekake som fortsatt er varm, og en sovende gullunge i senga på rommet sitt. Utrolig deilig.

Om litt får jeg vel pakke sakene hennes. Ho skal være hos farmor og farfar i hele morgen. De vil ta ho med til fotografen for å ta 2 års-bilde. Så da må vi pakke pentøy, uteklær, inneklær, smekker osv. For når man skal ta bilder, må man jo ha FRI fra barnehagen en hel dag, kan en skjønne :-?

Tror de kommer til å kose seg glugg i hjel, ihvertfall ho og farfar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol, det hørters godt ut *drømme, drømme*

Så i dagboka di at du arrangerer tur til Marbella for å besøke My. Jeg blir med :ler:

I anledning potetfestivalen, har vi poteter som tema for tiden. Så i dag sto jeg ansvarlig for potetløp ute. Regnet silte ned i lange og store strømmer, så jeg hadde litt alternative potetaktiviteter i bakhånd. Potetløp i 1 1/2t kan bli i meste laget :wink:

2 barn valgte potetløp, og tror du ikke vi hadde div utgaver av potetløp i 1 1/2t. De 2 barna storkoste seg, og kom stadig med nye forslag for å variere aktiviteten. Så nå anser jeg meg for fullt skolert i "potetløpets muligheter"

Noen eksempler:

*holde skjeen i en hånd,- poteta i den andre

*ha poteta på skjea, og skjea i munn/hånda/mellom knea/mellom støvlene

Den siste fungerer dårlig,- poteta detter av når man hopper..

*løpe, gå, forlengs, baklengs, sideveis

*ha poteta under haka

*sparke/kaste poteta

Dette fungerer best med en "ny" potet, en "godt brukt" potet går litt for fort i oppløsning..

Nå tar jeg helg.

I morgen er det barseltreff, fødselsdagselskap til den eldste nevøen, og fest for Ordensmannen og meg på kvelden.

Søndag skal vi sove lenge (lengre enn ellers) og så på navnefest.

Så det tegner til å bli en travel, men artig helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig !

Nettet er oppe igjen :P

Har holdt på å gå på veggen de 2 siste dagene :oops:

Tilslutt dro jeg ut alle kontaktene, for så å sette dem i igjen. Og,- gjett hva? Da fungerte nettet igjen :P

Setter frem litt lasagne og hvitløksbrød til de som er middagshungrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::danse:

Jeg har fått innvilga FERIE i romjula! :P Gleder meg! :D Østlandet here I come! :P(må bare få bytta bort seinvakta lillejulaften, har lyst til å kjøre før 17)

Skal snart begynne å planlegge en navnesermoni. Det blir første gangen vi er ansvarlige for den, men takket være en "smørbrød-liste" tror jeg vi, ikke bare kommer helskinnet ut av det, man faktisk ganske bra. Så langt har vi bare blitt enige om hovedlinjene, men så er det ennå en stund igjen til sermonien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsener jo, så koselig :P

Tusen takk magnhild :vinke:

I dag har vi vært i Kongeparken. Vesla stortrivdes, men lagde et aldri så lite protest tog da ho ikke fikk kjøre radiobiler eller kræsjbåt. Det var de 2 attraksjonene ho hadde mest lyst til. Og da er det ikke gøy å få vite at man er for lav, særlig ikke når fetteren hennes var høy nok, og han er yngre :-? :roll:

Ikke noe å gjøre med det. Vi håper bare ho vokser minimum 8 cm i løpet av året, da når ho den magiske 90cm grensa, og kan få kjøre radiobiler, kræsjbåter og mye annet.. Bare at det blir ikke før til neste år..

Varmen er tydeligvis borte for denne gang, for i natt var det kjølig med bare dynetrekk, syntes jeg. Ordensmannen og Vesla derimot trives fortsatt best uten noe over seg. Når jeg tenker meg om pleier de å sparke av seg dyna i januar også, selv om vinduet står oppe :hår:

Så i dag har jeg funnet fram igjen langbukse og langarma, og tok selvsagt på Vesla det samme. Heldigvis hadde Ordensmannen tatt med kortbukse og t-skjorte til henne. Svetten rant omtrent før vi kom inn i parken :roll: Lurer på når ho vil ha på langarma igjen.. Ordensmannen eier ikke langarma gensere, det blir for varmt, og i dag er det 16 grader og kald trekk. For meg er det definitivt ikke kortbukse og kortarma genser.

Det der med cm i kongeparken var litt provoserende syns vi.. Våre har vært 3-4 år før de blir 90 cm, mens andre før de er 2 år. Og så lenge vi kjører krasjbåten sammen så er alderen viktigere enn høyden!

Vi var frekke nok til å sette på mitt armbånd på minsten og kjørte i veg!

Det er jo bare betalingen det står på og sikkerheten har nok lite med høyden å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

i dagboka mi, Sommerfuglene :P

Og tusen takk for et kjempe godt tips :P

Det tenkte vi aldri på, for som dine ser det ikke ut til at den magiske 90cm grensa blir nådd med det første her heller :-?

Riktignok har ho vokst 5cm siden mai, men 8cm til før neste sesong i Kongeparken har jeg liten tro på :wink:

Var på Jærhagen i dag, for å se om etter vinterdress til Vesla i dag. Tenkte de kanskje hadde noen gode tilbud nå rett etter åpningen. Det hadde de også, men etter å ha målt lengden på div dresser opp mot Vesla kom vi til at 86 vil være mer enn stort nok en god stund fremover (de var omtrent et hode høyere enn henne).

Så da satser vi på de dressene hun alt har, løst for og ull under på det kaldeste.

Regner med at det vil gå riktig fint, også på Østlandet i jula. Gleder meg som en unge alt, jeg, til Østlandsjul, altså

:ler:

Ellers kan jeg meddele at jeg reiser østover andre helga i oktober. Da blir det en rask tur til Valdres for å dele ut takkekort (om vi har fått dem, da..) og for å gravlegge barndomshunden vår. Han døde i våres, men det kan være vanskelig å få alle timeplanene til å klaffe slik at vi alle er på samme sted samtidig.. :roll:

Lørdag er det ned igjen, så skal jeg ta det rolig i et 30-årslag. Gleder meg til det :P

*Noterer: Husk å kjøpe gave*

Og søndag er det baredåp for en tremenning av Vesla.

*Noterer: Husk å kjøpe gave*

Mandagen skal vi tilbringe sammen med en av tantene mine og barnebarnet hennes.

*notere: husk å kjøpe gave*

Så skal Vesla og jeg hjem til Ordensmannen på kvelden. Han syntes det ble for mye stress, i tillegg jobber ikke han 90%, som meg. Så denne gangen blir han hjemme.

Vesla og jeg derimot skal teste om det dukker opp noen tidsklemmer. Tipper det kommer noen når alle tantene vil ha litt av Vesla. Da pleier timene å fly fort :wink:

Betty, tar gjerne en tur innom i jula jeg. Den er ikke så tettpakka med program som det neste tur er. Så jeg trenger ikke å skvise det inn en gang :ler:

Uansett, skal vinke til deg når vi kjører forbi på veg ned fra hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får virkelig støvsugeren lufta seg. Først har den vært inne på alle rom, og nå har Ordensmannen tatt den ut på verandaen. Så tester han brannslangen der ute etterpå. Så er verandaen klar for høst og vinter, og ikke minst kan jeg bruke fri dagen min i morgen til noe annet enn å vaske.

Planer for morgen dagen:

*Ned til Kulturhuset til 10

Se på lokalene, snakk med teknikerene osv.

Huske å ta med bibliotekbøkene, og lån noen nye

*Vaske vinduer, om været tillater det

*lufte sengetøy

*Bade

Nei, støvet venter på meg og støvkluten, så jeg får komme meg videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sol og 19 grader ute :P Utrolig deilig etter maaaange uker med regn, vått, regn, drypp, øs-pøs, regn, fuktig, mer regn og enkelte skybrudd her og der.

Så i dag har vi kost oss ute i sko, og tjukke gensere hele dagen. Og til lunsj lagde vi wok ute (ingen av oss voksne vil gå inn og wok på dyptakke er godt da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julebesøk :P , begynner og glede meg allerede :ler: .

Da skal vi kose oss med gløgg og pepperkaker, da regner jeg med at vi har en avtale :wink:

Du får kose deg med solen, imorgen er det meldt enda bedre vær så vi får bare nyte.........for snart kommer kulda :grøssesmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

trulseline-mor :P Så langt har vi en helt topp helg her i heimen.

Betty, setter stor pris på at du holder liv i boka, mi.

Gløgg og pepperkaker,mm, det blir godt :)

Plutselig kan det liksom ike bli jul fort nok :ler:

I dag kom regnet.. Så da tok vi oss først en tur i Mølleparken på Bryne og etterpå var vi i Arboreet. Regnet silte ned. Og begge turene kan vel oppsumeres med mange pytter og søledammer som vi alle tre hoppa intenst i.

Nå kom Vesla inn i forkleet sitt, da er det vel på tide å tenke lørdagsmat, tenker jeg. Lasagne tror jeg det blir i dag. Så kan ho røre i sausen, og raspe ost, mens jeg krydrer maten. Omvendt er ikke alltid like vellykka :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...