Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

En liten tur innom for å holde liv i dagboka. Kommer akkurat fra jobb, og skal snart ut igjen for å hente mamma på flyplassen :)

Om 3 dager reiser vi østover :P Det blir deilig, skal slappe skikkelig av mellom alle slagene :wink: For travelt blir det, men gleder meg,- det gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen reiser vi :P

Og jeg begynner å komme i havn med alle gavene :wink:

Bare dåpspresangen og 1års gaven igjen nå.

Konstanterte i dag at det var på høy tid å kjøpe nytt regntøy. Skal si jeg ble kliss-klass, og det selv om det bare har duskregna i dag :tunge1:

Heldigvis er det en del salg i Stavanger, så jeg tenkte å ta meg en tur inn dit. Tenkte å se om serviset vårt var på tilbud samtidig. I såfall kjøper jeg litt..

Ha en strålende dag, og bare ta varm kakao fra termosen på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempe fin tur ble det :P

Vi traff bestemor på en klar dag :)

Barnedåpen var hyggelig, men dåpsbarnet sov i et annet rom gjennom hele festen..

30-årsdagen var en skikkelig FEST :ler:

Og vi fikk delt ut en hel del takkekort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en kort kveld alene :P

Ordensmannen takket ja til å dra på hockeykamp, det han hadde glemt var at jeg hadde pedkveld :-?

Så etter noen mislykkede forsøk på å skaffe barnevakt tok han Vesla med seg.

Ho var strålende fornøyd, og trodde visst de skulle til "hoppeland," hva nå enn det er :ler:

Så på veg ut, og hele vegen bort til hallen hadde hun sunget:

:digge: "hoppe kan, hoppeland, Vesla kan" :digge:

:hoho::ler::ler2:

Ho ble visst litt snurt da ho skjønte hva det var, men det var visst veldig gøy så det gikk fort over.

Og pedkvelden min, var over lenge før kanmpen, så nå er badet vasket, og gangen støvsugd. Så nå kan jeg kose meg litt med KG og et eple.

Svigerfars hage har mange av de :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode ideer for 6l melk ?

Fik med meg 6l fra jobb i dag. De går ut på dato i morgen. Så vi har tenkt pannekaker/vafler, div bakverk som vi kan fryse ned. Så tenkte vi grøt til middag i morgen og potetsuppe (?) på søndag :-?

Har planlagt ny tur østover før jul forresten, om 3 uker allerede. Gleder meg, men vet de neste ukene før jul da, kommer til å bli litt lange.. :-(

Thanxgiving (om enn 3 uker for tidlig) er allikevel såpass viktig at vi må komme hjem da, og ikke en annen helg.

Om noen vil sponse en tur hjem 10.-12. desember, slik at jeg får med meg Nobelkonserten og dermed får feiret 55års dagen til mamma, setter jeg stor pris på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på kurs i matematikk. Ordentlig inspirerende og artig :) Så i morgen skal jeg teste ut litt av det på tur med ungene, det blir kjekt.

Ellers er nå all melka brukt opp, det ble en del baking, men Vesla, Ordensmannen og jeg hadde det veldig kjekt, og det var i grunnen det viktigste.

Mandag er badedag her i huset, og i går var en kamerat innom med en bitteliten tørrdrakt til Vesla. Så i dag tok vi oss en tur på stranda istedenfor bassenget. Kjølig, men utrolig morsomt :ler:

Og da vi ble lei, kledde vi oss, drakk varm kakao og lagde sandslott. Så da klokka ble 8 var det ei som fant senga helt aleine, og sovna med en gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading i okt :o , brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Og her sitter jeg med varmeflasken min "Anton" og prøver og holde varmen...

Ja ja ikke helt gode på Vestlande, skjønner jeg :hoho::hoho:

Takker for deilig "smågodt" som ble lagt igjen i boken min, det er nå fortært og smakte nydelig :sjarmor::ler:

HA EN STRÅLENDE KVELD VIDERE :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg sa aldri at vi badet lenge..

:ler:

Vesla er ganske tett igjen, så på mandag tar jeg ho med til legen. Så langt denne høsten har hennes tette dager og netter sammenfalt helt med mine. Det trenger selvsagt ikke være noe, men jeg liker å være sikker. Så siden dette er 3. høsten ho er tett, og det ikke ga slipp før i mars/april de 2 forrige åra. Tar jeg ho nå med til lege, bør vel legge til at slimet er en tjukk røre, og ho våkner nesten hver natt av sine egne hosterier.. :-(

Så Ordensmannen og jeg tenker astma, vet mange har det slik uten astma, men jeg og mange i min familie har det, så da er det greit å sjekke.

Skal på Helsestasjonen også, har tidligere fått bekreftet at ho skjeler innvendig, så vi vil ha en oppfølging på det. Sist sa de det ikke var nødvendig, men barna til svigerinna mi blir nøye fulgt opp, selv om de ikke skjeler, nettopp fordi svigerinna mi skjeler innvendig. Da bør ho som faktisk skjeler bli fulgt opp også. Om ikke annet så fordi faren hennes skjeler, selv om han skjeler utvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Huff, så slapp jeg har vært her inne i det siste..

Nå skal jeg brette opp ermene, og skrive litt oftere igjen.

Foreldresamtalene står for tur, men nå er jeg så godt som ferdig med forberedelsene, og da burde det gå relativt greit :)

Vesla har en topp i trasset sitt for tiden. I går ville ho sove på sofaen om natta, noe ho absolutt ikke fikk lov til. Ho legger seg 8 hver kveld, og etter mye hyl, løping inn i stua, lukkede dører og bæring av hene både i våken, trøtt og sovende tilstand fra stua/sofaen og tilbake i senga, ga vi ved 2:30 tiden opp.

Resten av natta foregikk uten problemer :-?

Men en eller annen gang mellom da og 5:30 når jeg stod opp, hadde ho gått å lagt seg på sofaen :roll:

Nei, jeg får gjøre ferdig foreldresamtalene mine, så skriver jeg mer her om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lei sak på jobb idag, hadde behov for å avreagere litt da jeg kom heim. Så jeg tok med meg Ordensmannen og Vesla på starnda for å lage sandslott.

Det hjalp enormt :P

I morgen er det Planleggingsdag, Ordensmannen skal ha Vesla heime. De hadde visst lagt store planer om husvask og noe hemmelig.

Selv skal jeg være på foredrag hele dagen. Det foredraget tror jeg kan bli svært interessant og lærerikt. Gleder mag :)

I morgen kvald skal jeg på hotell, frem til søndag. Tror det kan bli ganske så fint. Ordensmannen og Vesla skal ikke være med, og det tror jeg kan være sunt for oss alle 3 :wink:

Ellers er Ordensmannen mer positiv enn noen gang til å flytte østover :) Det kommer ikke til å skje ennå, men nå vet jeg at det vil skje, og det er godt å vite :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her i huset har det vært travelt i det siste..

Dette er den første kvelden på over ei uke jeg ikke er ute av huset. Litt slitsomt, men kjekt, det har det vært :wink:

Nå nyter jeg langfri, har fri både mandag og tirsdag i uka som kommer, så nå står julevasken for tur. Og selvsagt 1000 andre ting, om jeg får tid eller ork :ler:

Ordensmannen rydder i boden, og utifra sukkene hans, høres det ut som om han vil ha litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen ligger fortsatt :P

Tenk, 4 dager med snø, og det før jul! :P

Vi har kosa oss ute med akebrett, og mat til endene. Har fått tatt mange bilder av Vesla. Har ikke fått kikka på de ennå, men håper et av dem egner seg til julekortene..

Vi ble ferdige med å rydde ut av boden i går. Så i dag har vi vaska der inne, og blitt enige om hva vi vil ha i de tomme hyllene. Vi endte opp med en del tørrvarer, så nå blir det beedre plass i kjøkkenskapene, og godt er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er, rydder og vasker. Godt for alt som er unnagjort før jul :wink:

Ser du har fått Ordensmannen på gli ang flytting østover :sjarmor: , slett ikke dumt, jeg venter :ler:

Her laver snøen ned og veiene er fulle av folk som tror man kun kan kjøre i 20 km i timen ved snøfall :evil: ....Har akkurat kommet hjem fra en meeeeeeeget saktegående køkjøring, (sikker på det hadde vært raskere og gå :hoho: )

Ha en herlig dag og uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nesten hele huset vaska og rydda, bare rommet vårt igjen. Må bare ha en liten pause først, og litt knekkebrød med kvitost :kul:

Så koselig at du stakk innom Betty :P

Som du ser har vi vært veldig flinke de siste dagene. Rommet til Vesla har vi til og med ommøblert,- og tro meg, det trengtes :ler:

Nei, får komme meg tilbake til vaskinga. Etterpå skal jeg en tur på Kvadrat å se etter bursdagpresang til mamma og julepresanger til alle andre.

Her forsvant snøen i går, så nå er det bare is igjen. Regner med å bruke litt tid på køkjøring etterpå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

:velkommen:

til dagboka mi, Mrs. Williams :P

Her har det vært rimelig stusselig i det siste, men nå er jeg endelig feberfri, etter 4 dager med bading i svette (:o )

Så i morgen skal jeg på jobb igjen, blir en veldig kort uke denne gangen, men regner med å være frisk og rask neste uke. Så jeg får heller ta igjen det tapte da :wink:

Mamma og pappa var på besøk i helga til Vesla`s STORE begeistring. Det er nemlig ingen større helt i denne verden enn bestefar.

Han slår alt; han er våken når ho våkner, han er like lidenskapelig interessert i stein som henne, de liker begge havregraut og de synes det er kjempe stas å ta toget til Stavanger, og så ta så mange busser som mulig for å komme hjem igjen :klø:

I tillegg tok bestefar med seg Vesla og mormor med seg på tur i skogen. Vesla påstår riktignok at mormor var med bare for å bære maten, men da ho ble sliten var det mormor som skulle bære meisen, ikke bestefar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig vesla er som har så flotte besteforeldre :)

Håper du blir frisk og rask igjen, ikke morro og være syk i julestria...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, Betty :P

Så flott at du prøver å holde liv i boka mi.

Her har vi at en helg med mye på programmet. Så i dag (fridagen min) holdt vi Vesla hjemme fra barnehagen og roet det hele helt ned. Det var deilig :)

Regner med at vi alle nå er klare for 4 dager på jobb/barnehagen. Litt gaveinnkjøp, og litt marsipanrulling :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...