Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

En hel dag uten uhell :P

Skal si Vesla er blitt flink. Det som er dumt er at ho ikke er noe særlig flink til å si ifra :-? Så det spørs hvorda det vil gå i barnehagen i morgen. Hjemme står nå dodøra åpen hele tida, det gjør den ikke på småbarnsavdelinga. Og hun er ikke høy nok til å åpne døra selv ennå (det er derfor den står åpen hjemme). Ganger som dette er det jeg skule ønske ho genetisk sett hadde hatt anlegg for høyde. Svigerfamilien er høyere enn min, men det sier i grunnen ikke så mye :ler:

Vi satser allikevel på å gå uten bleie i morgen, i inne tida. De skal ha grupper, så da er det enklere å ha et spesielt øye med henne. Ho er nemlig ganske så innstilt på å være uten bleie, og blir så utrolig såret når ho får et uhell.

"Et uhell" har ho hatt i dag. Ho glemte å ta ned trusa da ho satte seg på potta. Ho skjønte ingenting stakkar. For ho hadde vært "stor" å fått alt i potta, men var allikevel helt våt :wink:

For de som lurer er det hun selv som mener man er stor når man sitter på potte. Det er ikke noe vi har fortalt ho.

8 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk så fint i dag :P

Et uhell hadde ho hatt i barnehagen. Ho hadde sagt fra, men kom akkurat pittelitt forseint bort til do..

Og så hadde ho hatt et i butikken i dag, Ordensmannen hadde glemt å ta ho på do før de gikk :wink:

Nå må jeg på flyplassen å hente pappa. Vesla står å maser og drar i meg. Ho har nemlig gleda seg i hele dag til bestefar skal komme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 1 uke igjen til bursdagen min. Gleder meg kjempe mye. Bestevenninna mi kommer neste helg, så da skal vi feire :P

Ellers treffer dagen på karnevalet i barnehagen, og det kan jo bli interessant :sjenert:

Arbeidslista for karnevalet ble hengt opp i dag, og jeg har ikke fått ansvar for annet enn å bistå 5-åringene med "pølsesalget" og dermed også å trekke pølsene. La derimot merke til at assistentene hadde fått mer/andre ansvar enn vanlig :klø:

Uansett tropr jeg det kommer til å bli en fantastisk dag :P

6 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg store dager her ser jeg :sjarmor: , kan vi få en eksakt dato...siden jeg er bare "litt" nysgjerrig, gjerne alder også ...

På forhånd takk :ler:

Kos deg videre idag, håper du har flott vær du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager igjen :P

Men i dag er det svigerfar sin dag, så i dag skal vi til svigers å spise komle middag :sikle:

Forsov meg i dag morges, våknet ikke før 7 :o , men klarte å komme inn døra 7:14, akkurat 1 min før jeg begynner :sjarmor: Det tror jeg må være ny rekord. Og siden jeg holdt fartsgrensa hele vegen, er jeg svært fornøyd med den prestasjonen :wink:

Nei, komlemiddagen venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sender over en kjele med gårsdagens komler*

Håper det smaker :)

I dag har Vesla hatt tilbakeslag i barnehagen, ho hadde ikke sagt fra en eneste gang. Så i dag hadde det gått med 4 skift i løpet av 3t :-?

Det er godt det er helg, så kan vi få litt ro, og jobbe oss opp igjen :wink:

Ordensmannen er på hyttetur i helga så det er bare oss to. Så vi skal kose oss litt ekstra, som regel betyr det matlaging, for det er noe av det beste og morsomste Vesla gjør. Noen turer ut blir det jo også, men tenkte å ha en litt rolig innehelg. Det er jo også enklere med

dotrening inne enn ute på denne årstida 8)

Nå vil jeg se Idol.

Ikke glem at det nå bare er 4 dager igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en god natts søvn er jeg nå litt mer forkjøla enn i går, men klar for en ny dag. Vesla er også ganske tett, så i dag har vi ligget i senga til nærmere 9:30. Det gjorde godt :sjarmor:

Nå skal visst Vesla og jeg på tur, ho har pakka sekken, kledd på seg og tatt fram brød til endene så jeg får vel gå.

3 dager igjen, men først er det morsdag, og alle hjertersdag. Pleier ikke å markere den noe særlig. Pleier bare å kjøpe en blomst til Ordensmannen og gratulere ham med dagen. Dermed er halvt års dagen hans markert og jeg kan kalle ham gammel´n hele året :sjarmor:

Setter fram litt varm kakao til de som vil ha.

Ha en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Komle party :sjarmor:

:en sulten Betty kommer rasende inn i Vims bok...:

Ja, og selvfølgelig, høflig som jeg er ønsker jeg vertskapet en herlig helg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Betty :)

Vi er tidlige på´n i dag. Vesla sovne 17:30 i går, så da lot jeg ho sove rundt. Ho våkna blid og opplagt 06:30 i morges. Jeg fikk en kjempe klem, så sto ho opp og gikk på potte.

Etter en stund ropte ho på hjelp, og etter å ha tørka henne, ble jeg sendt tilbake i senga. For ho er Stor jente å skal kle på seg selv 8)

Nå skal vi i gang med å bake brød, etterpå blir det vel en tur i Arboreteet eller Loen, vi får se.

Ordensmannen er ventet sliten hjem i 3-4 tida, så da skal vi ihvertfall være på plass. For nå har han vært borte lenge nok.

2 dager igjen

:P Gratulerer med dagen alle mødre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange timene igjen :hoppe:

Gleder meg nå, i morgen kan jeg åpne presanger, og få vite alle de små hemmelighetene de har gått rundt med de siste ukene. De på jobb har frista en god del, for det er ikke akkurat en hemmelighet at jeg er en liten smule nysgjerrig :oops:

I dag hadde jeg tenkt til å ta Vesla ut av barnehagen, så vi kunne dra på tur, men i går tråkka jeg over med foten. Så det var relativt uaktuelt i dag :-(

Ser allikevel lyst på det, denne gangen hopper jeg ikke rundt på krykker, jeg kan kjøre bil, og så fremt jeg får satt meg ned av og til fungerer foten uten for mye smerte :wink:

Sist tråkka jeg over på samme fot, men da altså med et mye verre resultat.. Legene mente den gang foten aldri ville bli 100% igjen. Har vært "litt" sløv med å trene den i det siste, så nå får jeg bare skjerpe meg. Regner med at det vil ta laaang tid å få opp styrken igjen, men med støttebandasje, skal jeg snart kunne gå på tur i skog og mark igjen,- satser jeg på.

I morgen er dagen

Håper alle har hatt en fin alle hjerters dag

- i morgen kommer godteriet på salg.. (og det er bursdagen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjonene begge to :P

Dagen var kjempe fin.

I barnehagen hadde de hengt opp plakater med bilde av meg og gratulerer på. Så det ble mange gratulasjoner og klemmer fra både barn og foreldre :kul:

Vi hadde bursdagsamling, der jeg fikk krone og bursdagshilsen fra gruppa mi.

Og i pausa var det marsipankake med bilde (laminert), og et sølvsmykke fra personalet :)

Kaka smakte kjempegodt :sikle: , har litt igjen, så jeg setter den fram her, om noen av dere skulle ha lyst på :wink:

Hjemme hadde Vesla og Ordensmannen handlet gaver, og plassert de og andre sine rundt omkring i hele leiligheten. Etter å ha lett lenge fant jeg alle, og sitter nå igjen med en sjokoladefondue, ildfastform (eva solo), 4 bøker, grønsaksil, halv-vanter, skjerf, lue, roser, 3 gryterister og 3000 kroner. i tillegg får jeg ski når jeg reiser østover neste helg :danse:

Så gaver ble det, og til helga kommer ei venninne på besøk, så da kommer det vel litt mer også tenker jeg..

Ordensmannen og jeg feiret dagen alene, vi dro på restaurant og på kino etterpå. Vi så "Vinterkyss." Det var ordentlig koselig, og en fin pause i hverdagen :wink:

Så det ble en ordentlig fin og spesiell dag, akkurat slik jeg ville ha den :)

Nå må jeg lage middag, og i kveld er det årsmøte, men i morgen er jeg på plass igjen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt fullt hus i dag. Svigerinna mi med alle 4 barna var på besøk, da kan man lett bli sliten :-?

Hyggelig er var det, og pannekakene vi hadde til middag fikk raskt bein å gå på. Heldigvis er det Ordensmannen som er pannekakesteker her i huset. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til å steike så mange :sjenert:

Vesla har vært hos øyenlegen i dag, det var kjempe stas. Ho fikk til og med en ødelagt lykt da vi skulle gå,- gjett om hun var fornøyd!

Ellers fikk ho bedøvelse på øyet, så nå ser ho som en 70-åring. Det merkes særlig når ho tar fram bøker, for alle bildene blir mer eller mindre en grøt for ho. Heldigvis er det bedøvelsen som gjør det, så det blir bare frem til lørdag Selv om det er lenge nok :-(

Ingenting så galt ut nå, men vi skal på oppfølging om 6 måneder. Håper det ser like bra ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Det er visst en stund siden jeg har skrevet nå..

Vi var en tur på Østlandet i helga, det var herlig. Lørdagen var vi en tur på zoologisk og geologisk museum. Fikk en skikkelig dejavue på zoologisk. Vi var nemlig ofte der da vi var små. Og utstillingen opp var ikke forandret siden den gang... :-?

Mandag tok vi med Vesla på hennes første kino. Det var Stor stas, fordi vi tok tog til og fra Oslo, spiste smågodt (aldri fått før), og film er GØY :)

I morgen skal jeg til legen. Skulle egentlig for å bytte til kobberspiral, men Ordensmannen mente det ikke var nødvendig å bytte. Han var mer for å kutte ut. Så nå går vi en spennende tid i møte

:danse:

Jeg gleder meg ihvertfall, så får vi bare se hvor lang tid det kommer til å ta, uansett kommer ikke resultatet før til neste år siden vi nå skriver mars. Regner jo ikke med å bli gravid de første 3 ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh! Action! :sjarmor:

Hørtes ut som en koselig tur.Gleder meg til jeg kan ta Bompi med på kino!Greit å ha en "unnskyldning" for å se alle Disneyfilmene jeg har lyst å se f.eks.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh! Action! :sjarmor:

Ja, nå blir det aktivitet på soverommet framover :sjarmor:

Hørtes ut som en koselig tur.Gleder meg til jeg kan ta Bompi med på kino!Greit å ha en "unnskyldning" for å se alle Disneyfilmene jeg har lyst å se f.eks.... :wink:

Og det var kjempe kjekt, gleder meg til flere Disney-filmer allerede.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...