Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

:o Var da ikke måte på så mye prøving- og sånt det var her da :wink: Må jammen passe på så jeg ikke blir fristet til å slå meg sammen med dere :o

Hulemannen ville fått slag :sjarmor:

Tenk at det kom snø hos meg i dag :roll:

- JEG VIL HA VÅR JO :sur:

Kos deg vennen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Tenk at det kom snø hos meg i dag :roll:

- JEG VIL HA VÅR JO :sur:

SNØ :o

Her har vi varmt vårvær :) Kanskje du skulle tatt deg en tur hit, for å varme deg litt, og få opp humøret :kul:

Bestekameraten til Vesla fyller år i morgen. Han ønsker seg en "ordentlig dokke." For det Vesla har skal han ha og vice versa. Vet han ikke får det av foreldrene, så da kjøper vi det. Faren kommer til å få lettere panikk, men det bryr jeg meg ikke noe om. Regner med at Vesla vil ha radiostyrt bil, mekkeutstyr eller "skikkelig bilbane" til bursdagen sin. (Det har kameraten, og ikke ho). Har ikke tenkt til å motsette meg det, derfor får kameraten en new-born dokke

(gutt, slik han ønsker seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trengs. Ja, til likestilling av kjønnene, ikke bare ja, til jenter som vil gjøre "gutteting."

Vesla valgte en fin og mørk guttedokke. Da vi kom hjem tilbød ho seg å gi vekk dokka si til bestekameraten, og dermed beholde den nye, fine dokka selv :ler:

Nå må jeg gå, skal på årsmøte i kveld. Det blir nok litt kjekt tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien
Vesla valgte en fin og mørk guttedokke. Da vi kom hjem tilbød ho seg å gi vekk dokka si til bestekameraten, og dermed beholde den nye, fine dokka selv :ler:

Er det ikke helt typisk :ler:

Frisørtimen min i dag reddet livet mitt, føler meg omsider litt ok igjen og ikke som et eller annet fælt noe som katta har dratt inn :tunge1:

Nå skal jeg endelig slappe litt av her, ungene er på tur i seng og roen senker seg... Puh :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ganske typisk. De vil plukker altid ut noe de selv ønsker seg :wink:

Så flott at du fikk valuta for pengene dine hos frisøren :)

Jeg burde også tatt meg en tur til frisøren, men klarer aldri å sose meg til det. Så da klipper jeg det selv sånn i ny og ne. Det blir ikke alltid helt beint, særlig bak :-? Ordensmannen mener det ikke er så farlig, jeg har fall, så det synes det jo ikke uansett :roll:

Årsmøtet var effektivt og bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagsselskapet til Bestekameraten var vellykket, og han ble kjempe glad for dokka :P Gjestene fikk låne alle leikene hans uten at han brydde seg, for han gikk tur med dokka i dokkevogna :wink:

Da han så at dokke hadde guttetiss, sa han: "Vesla, han har tissefant, jo. Akkurat som jeg. Visste du at jeg hadde det?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
Da han så at dokke hadde guttetiss' date= sa han: "Vesla, han har tissefant, jo. Akkurat som jeg. Visste du at jeg hadde det?"

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Altså unger er ubetalelige... Jeg hørte om et søskenpar, jenter på sånn 5 og 8 år eller deromkring. De var på besøk hos en dame med et guttemarsvin - og som kjent kan jo guttemarsvin utvikle ganske store ... :oops: baller :oops: liksom. Her satt marsvinet seg godt til rette på hustaket med hele styret hengende godt synlig utenfor... Hvorpå minstejenta selvsagt lurer på hva dette er for noe!!!! - Mens de voksne rødmet om kapp trår storesøster til og svarer: " Det er rompa hans vet du vel".....

:grinele::grinele::grinele::grinele:

Man kan jo bare knekke sammen av mindre :wink:

Hav a very nice day - see U tomorrow :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Det er rompa hans vet du vel".....

:ler: :ler: :ler: :ler:

Ordensmannen har tatt med seg Vesla på tur. Så nå sitter jeg alene og prøver å få slappet av litt og ladet batteriene. Det har vært en hektisk uke på jobb, kjenner det, men regner med å være opplagt igjen om en time eller to.

Har fint lite på programmet denne helga annet enn strikking. Ei venninne har termin i mai, og da skal teppet jeg startet med i går være ferdig. Heldigvis strikker jeg med pinne 6 :wink: Baby og dokketepper er det eneste min tålmodighet strekker til på strikkefronten. Prøvde å strikke skjerf en gang, men det var alt annet enn vellykket :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Vesla våkna av at Bestekameraten var ute og lekte alt. Har aldri sett henne så kjapt i klærne før, jeg :wink:

Så nå sitter jeg her, og følger med dem fra vinduet. Tar noen turer inn på kjøkkenet for å se til maten, og når den er klar går jeg ut også. Så spiser vi frokost ute i

dag :)

Været er nydelig, sola skinner, det er vindstille og målestokken viser 7,5 i skyggen så langt :P Dette kommer til å bli en deilig dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har notert litt på Fertility Friend, og i følge den, kunne jeg muligens ha EL denne helga..

Har testa, og det var rimelig negativt.. Regner med at det kommer til å ta tid, denne gangen, vet ikke hvorfor, bare tror det.

På den annen side ville et barn som ble unfanget nå kommet i januar, og det er 4-7mnd før vi kunne tenkt oss :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne diskusjonen, og kom på da Vesla stakk av midt i julehandelen.

Jeg sto i kassa og venta på å få betale, og plutselig var Vesla borte, akkurat da var det min tur. Jeg betalte og gikk ut av butikken. I gangen utenfor var ho ikke å se. Rett ovenfor gangen derimot lå leikebutikken, og ganske riktig der var hun. Fullt opptatt av å leike med togbanen :wink:

Veldig glad for at jeg fant ho så fort, og enda mer glad sor at leikebutikken lå så nærme. Da ble jakten kortvarig og lett :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Puh. Jammen er det ikke bare bare nå som våren er i anmarsj Vimsevips. Det er jo så mye som må fikses :roll: Nå har jeg stablet ved til den store gullmedalje, som Hulemannen har hugget - og innimellom har jeg raket 1/3 av plenen - og har vabler inni hendene altså :-( - Auuuuu....

Bare enda godt at det er fint vær i allefall, for det gjør jo at man ikke helt klarer å være i dårlig humør, tross all jobbingen!!!

Nå er det ny uke da, og jeg har fortsatt ikke funnet ut hva vi skal gjøre med Minsten. Han hoster og nyser og er fortsatt "syk", men han har ikke feber eller noe. Er egentlig i full fart, men jeg er litt i tvil om han virkelig kan dra i barnehagen da :roll: Hadde jeg visst med sikkerhet at de passet på å roe han litt ned når han herjer som verst, så han ikke hoster sånn, at han ikke gikk i skyggen og ble kald og at han hadde riktig med klær - ikke for varmt og ikke for kaldt, så hadde jeg kanskje sendt han, men jeg føler meg egentlig ikke trygg nok!!!!

Samtidig er det ille å være så mye borte fra jobb da....

Huttetu, her kommer jeg innom dagboka di og bare syter - virkelig ikke meningen Vims.....

Har dere godt vær dere også?

Kjøpt 17-mai tøy enda? - Jeg har kjøpt til Minsten, men ikke til storebror. Orker ikke ha bunad på dem i år igjen, så det blir annet... Name it tøy til minsten, syns det er så stilig, de har sååå mye fint ... og dyrt... :oops: Men det er da 17 mai :wink:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Veronal, så koselig at du stakk innom :)

Nei, har ikke gått til innkjøp av 17.mai tøy enda. Har vært litt rundt å titta, men har ikke funnet noe. Og de gangene jeg har funnet noe, har de ikke hatt str

hennes :-?

Derfor ble jeg KJEMPE glad i dag, for det viser seg at mormor vil sy kjole til henne :P

Så nå må vi bare finne finsko/fine sandaler, så er antrekket hennes i boks :P

........................................................................................................

Vesla har ikke sovnet ennå, ho bare tuller og vaser. Ordensmannen har nå overbevist henne om at bamsen hennes er grinete og trøtt. Derfor må ho sitte hos ham, synge nattasanger og fortelle eventyr. Så langt fungerer det. Ho har ikke vært ute av senga ennå.

Sangene hennes er en smule alternativ:

"Oppe i fjellet der bor det 3 trolle

trollefar, farmor og farfar

trollemamma, mormor og bestefar

og lille Ollebolle Vesla

BØ sier onkel M, bØ sier tante S, men den lille Ollebolle Vesla, Bestekameraten og fetteren sier bare bø..."

:ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Fin sang!

17.mai klær... :o Hjelpede mio! Hva søren skal en ha på?! Jakken er vel i boks tenker jeg.Fikk en fin jakke til jul av broren min(dvs. mormor kjøpte den :wink: ),str 70 tror jeg.Har ikke testa den på enda.Mormor har iallefall hinta om at den nok passer 17.mai... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho hadde sunget sangen på nytt i barnehagen i dag. De hadde ledd så de rista. Ho er veldig til å synge for tiden, og som alle andre barn får ho ikke alltid med seg teksten.

I dag hadde de sunget "Happy Birthday" i barnehagen. Blant barn ofte: "Happy Børsday".

Vesla derimot kom med denne versjonen:

"Happy BØ day to you

Happy BØ day to you"

:ler::ler::ler:

.................................................................................................................

Har hatt fri i dag, og har løpt en hel mengde ærend.

Har fått levert selvangivelsen, og etter rettelser ble det ca 7000kr til igjen på skatten :P Vi er blitt enige om å sette mine penger på bok, og bruke de på en skikkelig ferie i permisjonstiden neste gang :wink:

Pengene han får tilbake skal gå til litt sparing, fliser på badet kanskje eller noe helt annet :roll:

Har også fått fikset det siste med Navnesermoniene, vi ender opp med 3 stk, så den dagen blir lang. Allikevel synes jeg det er bedre med 3 sermonier enn 2 som er overfulle :wink:

Til slutt var jeg på Smak i Sandnes og kikket på wallies. Ordensmannen har lyst til å snekre seng til Vesla som en bursdagspresang, og da tenkte jeg å ha et wallies motiv på senga. Vi så på litt forskjellig, og likte godt den med båter og sjø. Tror Vesla hadde likt den også. Badenymfe som ho er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...