Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Vesla er syk. Ho har feber og tett nese, i grunnen ikke noe nytt at nesa er tett, men det hjelper ikke akkurat på humøret hennes nå som hun har feber..

Ordensmannen er hjemme med henne på dagtid, og i dag hadde ho vært overalt hele tiden.

Jeg hadde tidligvakt i dag, så da satt jeg igjen på kontoret for å jobbe et par timer.. Jeg kom hjem klokka 16, da jeg kom inn døra sank Ordensmannen sammen i seng og der lå han i 3 samfulle timer..

Vesla har resten av dagen hatt humørsvingninger, vært klengete og generelt typisk sjuk, men absolutt på bedringens vei. Håper ho er frisk i morgen, for da skal vi på 2,5års kontroll.

Nå er det 27 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare en kort tur innom mellom jobb, middag og et møte seinere i kveld.

Vesla var frisk i dag, så vi var på Helsestasjonen. Ble henvist videre til øyelege. De kunne ikke se noe skjeling nå, men siden det er mange som gjør det på Ordensmannens side, sendte de henne videre. Bedre å følge godt med, enn å la være. Særlig fordi innvendig skjeling ikke synes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært trøtt :Gjesp:

Tilslutt slokna jeg på sofaen mens jeg leste bok for Vesla :oops:

Vesla hadde vært strålende fornøyd, og fortalte Ordensmannen en lengrre historie om hvordan ho hadde lest for mamma, så ho sovna :kul:

Ellers har dagen gått med til leik ute, skigåing for Vesla og beina for oss voksne. Det er ikke akkurat mye snø ute..

Ordensmannen sitter å ser fotball på TV, og jeg har jobbet litt nå i kveld.

Våkner visst ikke helt skikkelig i dag, og kjenner at det kan bli en relativt tidlig kveld :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø!

Ikke bare ligger snøen som kom på fredag og i går, men det hadde kommet enda mer i natt :P

Mye er det ikke, men nok til at sideveiene er hvite, og at bare de lengste stråene stikker opp i vegkanten.

Så i dag har vi brukt dagen i akebakken, mata endene og Vesla har gått på ski.

Etter flere timer inne ute, kom naboen ut med varm kakao til oss. Ho har bare noen uker igjen til termin og sliter med bekkenløsning, så vi hadde tatt med oss guttungen ut. Da fikk ho sove, og mannen fikk gjort reint huset :wink:

Kakao`n smakte uansett helt fortreffelig :ekstra kul:

Egentlig hadde vi tenkt oss på Stavanger museum i dag, for å se på de kinesiske terracotta krigerne. Pga snøen utsatte vi det. Statuene skal være her en stund til, det kommer ikke snøen til og være, og for alt vi vet kan det være årets siste snø. Håper ikke det

Nå er det 23 dager igjen :) Gleder jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte visst helt å telle ned i stad.

Nå er jeg altså 22 dager til jeg forlater 20-årene

Snøen ligger fortsatt :P

På jobb i dag tenkte jeg å lære barna 3 små tamburer :digge: Så jeg begynte å synge, og barna begynte å få teken på sangen. Midt i sangen så det stopp :oops: Det var litt småflaut å ikke huske resten :sjenert:

Tilfeldigvis hadde Tex, tenkt på den samme sangen i dag, og spurt etter teksten her på KG. Så nå har jeg fått den på pm fra både Tex og koldbruna. Tusen takk begge to :P

I morgen blir det tre små tamburer så det ljomer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du oppe sååå sent da?! Jeg må jammen gå og legge meg snart.

Virker ellers som du gleder deg veldig da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tilde, hadde seinvakt i dag, og fantes i trøtt i går. I dag blir det/ bør det bli en mye tidligere kveld,- har tidligvakt i morgen :) Så får vi se hva det ender med.

21 dager igjen :P

Så klart jeg gleder meg. Dette er den ene dagen i året jeg får gaver og ingen andre gjør det. Denne dagen går vi ut for å spise, og jeg bestemmer hvilken, pris ingen hindring. Denne dagen kan jeg også få ta del i alt hemmelighetskremmeriet de har hatt på forhånd. Denne dagen er min :P

(og i år har vi karneval i barnehagen den dagen, jeg skal være bursdagsbarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg skal legge meg, snart :sjarmor:

Måtte bare fortelle at jeg i dag har laget mine første vellykkede lapper :P

Så nå må jeg bare lære meg å lage komle, så er det nesten bare dialekta som røper at jeg ikke er herfra :ler:

Hurra! Jeg kan lage komle!

Måtte bare fortelle det et sted :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tilde :)

I dag har vi hatt Jungelfest i barnehagen. De som ville ble malt i fjeset, og etterhvert hadde vi både krokodiller, tigre, løver, villkatter, apekatter, slanger, sjiraffer, en sebra og en flodhest blant oss. Dette ble en ordentlig god oppvarming til karnevalet om 20 dager :kul:

Vi har hatt musikk og sang, Jonas i jungelen og kost oss overmåte inne i jungelen vår. Hvor løvehoder, trær, kokosnøtter og apekatter omkranser deg og høyt oppe henger lianene og noen ekle slanger på lur..

Lunsjen var "ekte jungelmat" (bolognesegryte fra Toro), og ble fortært på gulvet. Til dessert fikk de et krokodille egg hver(gele med 1/2 skumkrokodille oppi) og til fruktmåltidet i dag ble det servert ananas, mango, papaya, banan, pasjonsfrukt og cantaloupe.

20 dager igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 dager igjen

(Synes lånekassa burde hatt en annen forfallsdato i februar..)

Kjenner på meg at det bør bli en tidlig kveld i dag. Har laga kake til "nyttårsfesten" på jobb i morgen. Den ble på ingen måter vellykka, så nå må jeg lage en ny i morgen :-? Kjedelige greier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårsfesten i går, var kjempe artig :P

I kveld skal vi til svigerinna mi for å spille settlers

Det pleier å være gøy, så jeg gleder meg :)

17 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en sein kveld/natt i går :)

Vi spilte Alexander den store scenariet. Likte i grunn det bedre enn byer og riddere. Og det gjorde svigerinna mi også, så da blir det nok det en stund framover :wink:

I dag står husvask på agendaen og dermed også få Vesla og Ordensmannen ut av huset..

Været er litt smågrått, så jeg tror ikke det blir det letteste, men når han ikke vaska huset tidligere i uka, ja, da må han ta Vesla, så jeg kan ta det nå.

16 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er irritert på barnehagen til Vesla, for tida. Og akkurat nå har det toppet seg litt. :-x Så jeg lufter ut litt her, jeg.

De tar ikke konstruktive henvendelser seriøst, vurderer sjelden eller aldri forslag/initiativ fra foreldrene og svarer stort sett med: "Det kan vi ikke ta hensyn til, du er den eneste som har påpekt dette. Alle andre er så fornøyde. Det har vi fått fra mange." Bør vel presisere at jeg ikke er ensom om å få den kommentaren :-? Jeg sitter i AU, og har akkurat pratet med en mor som fikk dette svaret på fredag. Ho hadde spurt om det var mulig å få større korger i garderobene, fordi de er så små (de er små). Lurer vel også på hvilke foreldre som roser av en trang og overfylt garderobe :sjenert:

Selvsagt er overflyttingsreglene slik at vi ikke kan bytte barnehage. Ikke uten at vi sier opp plassen, og søker helt på nytt. Og tro meg med 40-50% dekning er ikke det aktuelt.

Sånn sett bærer personalet preg av at dekningen er dårlig, de trenger ikke å høre på foreldrene fordi dekning og reglene hindrer barn som allerede er kommet inn forsvinner til andre barnehager. Det er synd, litt rift om kundene kunne jo ha økt servicen og høfligheten :wink:

Det var godt å få ut :)

Fortsatt 16 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært ordentlig effektiv :)

Jeg har fått unna en del skrivearbeid på jobb, limt bilder inn i albumet til Vesla, bada i 2t og laga middag. Det er i grunn ganske deilig med fri hver 2. mandag. Økonomien derimot ville hatt gått av en 100% i stedenfor en 90%. Får se hv jeg skal gjøre med den saken i løpet av våren 8)

I dag slo det meg det er bare 15 dager i igjen. Det betyr at det i morgen bare er 2 uker igjen til bursdagen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg mye mer fornøyd med barnehagen til Vesla.

Tenkte jeg skulle nevne det, siden jeg ikke var så veldig fornøyd her om dagen. På det jevne er de gode, men kritikk, konstruktiv eller ei, takler de ikke helt..

Vesla så noe julepapir i en "juleeske" i dag. Ser på oss og sier: "Oldemor må spise middag først, så kan ho åpne gavene etterpå."

Og det er helt sant, vi var der julaften, for å levere julegaver. Og da sa oldemor til Vesla at ho måtte åpne gavene etter middag.

Videre sier ho så: "Oldemor er liten, mamma og pappa er store."

Oldemor er godt under 160 nå som ho erså krokete, så det er sant. Selv er jeg 160, så jeg tar det som et stort kompliment når ho sier jeg er stor :wink:

2 uker eller 14 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tar vi husvask, er bare innom etter å ha vaska hele badet. Får besøk av Ordensmannens tante og onkel i kveld, og da er det greit om at hybelkaninene ikke flyter :wink:

Vesla er syk, har feber og er skikkelig tett. Jeg får vel ta det opp med legen, slik at vi får undersøkt en evt astma. Ho er arvelig belasta, blir fort forkjøla og enda fortere tett. Nå har ho snart sovet i 3t, og ho har ikke sovet på dagtid hjemme på over et år :-? Så helt frisk er ho ihvertfall ikke..

Har sosa meg til å bestille time hos legen, så 2. mars, blir det bytting av prevensjon. Det var den første timen han hadde ledig :-?

10 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er blitt stor. Ho var med i butikken i går. Der så ho en potte. Ho har tissa på do, med ujevne mellomrom et helt år nå, men da ho så potta sa ho: x og y (2 barn i bhgen) tisser på potte. De er Store. Vesla vil å være stor."

Vi kjøpte potta, og både i går og i dag, har den vært i flittig bruk. Vi må hjelpe ho litt med å forstå at presset ho kjenner er et tegn på "pottetid," men så lenge ho er interessert er det helt greit :P

Nå må jeg gå å se til bolledeigen. Hva er vel Fastelavn uten boller? :)

9 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...