Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner egentlig godt at du har lyst til å studere litt igjen, Miranda. Jeg har trivdes veldig godt som student, selv om det har vært litt stress til tider, og de fem årene har flydd av sted.

Ellers må jeg bare si at baby-lysten glimrer med sitt fravær. Liker veldig godt barn og tror jeg er ganske flinke med dem, men må samtidig innrømme at jeg ikke engang vet om jeg noen gang vil ha noen selv. Det er så mange ting jeg har lyst til i forhold til jobb og reising og sånt, og jeg vet ikke om det kan/bør forenes med barn. Så planen er å vente til lysten melder seg, hvis den gjør det, da, og så ta diskusjon og valgene til den tid. Kjæresten har heller ikke den store lysten på barn (nå, ihvertfall), så det er jo en fordel.

I dag har jeg hatt møte og vi har fått gjort masse. Så syklet jeg ut på skolen for å hente en bok og lese. Men det var ingen ledig leseplass, så da måtte jeg bare sykle hjem igjen og lese her. Nå holder kjæresten på og lage mat. Det er stort sett alltid meg som lager mat her, så derfor har han matdag en gang i uken, så han kan øve seg. Og fordi jeg ikke klarer og la vær med å blande meg hvis jeg er på kjøkkenet, :oops: , benytter jeg anledningen til å oppdater dagboken...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stort sett alltid meg som lager mat her' date=' så derfor har han matdag en gang i uken, så han kan øve seg. Og fordi jeg ikke klarer og la vær med å blande meg hvis jeg er på kjøkkenet, :oops: , benytter jeg anledningen til å oppdater dagboken... [/quote']

Dette minner svært om situasjonen her i huset, sånn bortsett i fra at her er det jeg som har "matdag/-er og samboern som ikke klarer å la være å blande seg. Kan fremmane litt irritasjon noen ganger, selv om jeg godt vet at han mener det godt. Jeg prøver i allefall å bli flinkere til å lage mat, for på det området er det kun en vei for meg, og det er fremover.

Noen ganger savner jeg friheten ved å være student, det at hverdagene er litt mindre fastlåst på en måte. Men på den annen side så er jeg ikke SÅ glad i å lese fag heller, så det er kanskje like greit at den epoken av livet mitt er over også. Det kan jo også være at jeg aldri studerte det som var helt riktig for meg.. Ellers er det jo positive ting med å være i arbeid også, blant annet økonomien og at jeg bedre kan tillate meg å holde helt fri når jeg først har fri fra jobb.

Snart tid for Desperate Housewives og The O.C. Onsdag har blitt rene TV-kvelden i det siste.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Jeg skjønner godt at du blir irritert når samboeren din blander seg. Jeg har faktisk opp til flere ganger revet en paprika e.l. ut av hendene på kjæresten, fordi har skjærer den"feil"... :oops: Ja, ja... Bra det ikke bare er meg som har problemet.

Jeg gleder meg ihvertfall til å få flere penger når jeg begynner og jobbe, men vil helt sikkert savne studiet mitt. Det vet jeg jo i det minste at jeg kan og er flink til, men en jobb...? Hva er det du har studert, Malou?

Nå skal jeg kjøpe litt babytøy på Zara til min veninde. De har arvet masse lyseblått tøy, så jeg tenkte jeg vil kjøpe noe rosa noe... Og så skal jeg lese litt på Hovedbiblioteket og spise lunch med kjæresten. Aproppos baby-temaet i forige innlegg, så fortalte han i går at han hadde fylt ut et spørreskjema da han var 17. Der ble han bl.a. spurt om når han trodde han skulle ha barn. Han tenkte at det ble nok lenge til, ca. 10 år, kanskje? I juni fyller han 27... :roll: Vi konkluderte at det ble det nok ikke noe av.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en kortere økonomisk/marketing realtert utdannelse etter videregående jeg. Visste ikke hva jeg skulle bli, og endte opp med sånt som "alle" har. Hadde jeg skulle valgt i dag, er det nok stor mulighet for at jeg hadde valgt annerledes, selv om jeg da har det ok i den bransjen jeg er i nå også. Jeg er kun 29, så jeg vet godt at det ikke er for sent ennå, men jeg orker ikke å begynne på nytt igjen nå, i allefall ikke for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier, ikke for sent enda, Malou! Mamma tok sin mastergrad etter at hun hadde fått tre barn og var ca. 40. Men det vigtigste er jo at du har en jobb du trives med nå, så kanskje du blir inspirert til å gjøre noe nytt om en stund.

Ellers må jeg bare si: ENDELIG HELG! Egentlig startet den i går, men deilig risotto og bra film på tv. Kjæresten er litt syk i dag, og ligger i sengen, så til nå har jeg bare lest aviser på nett og vært på KG, men nå skal jeg lese noen timer og så skal jeg på cafe med en veninde.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig så effektiv dag i går, så det feiret jeg med å sove lenge i dag. Kjæresten er heldigvis frisk igjen, så han er på skolen og leser. Nå vil jeg gå meg en tur og så vil jeg prøve og lese minst et kapittel av pensum. Kan ikke helt slappe av, hvis jeg ikke gjøre bare litt... :roll:

Hadde en hyggelig cafe-tur med min venninde. Drakk kaffe, "klaget" litt over kjærestene våre, snakke litt om barn, ble enig om at vi måtte dra på byen og drikke oss fulle en kveld (alt for lenge siden) og prøved og finne en helg hvor alle fire kunne spise middag sammen (oss+kjærster). Ikke helt lett, måtte i første omgang frem til midten av mai for å finne en lørdag alle kunne... :ler: Om kvelden slappet jeg av sammen med kjæresten, pizza, cola og en kjempe morsom film; Saved. Den anbefales!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Piglet, ville bare forbi en snartur jeg, for å se om du har det bra. Og så har du ikke oppdatert siden søndag :tunge1:

Apro po mat-snakken så er det kun meg som lager mat her i huset. Ikke fordi mannen min ikke kan, men fordi at jeg ikke slipper noen "inn i mitt kjøkken" :oops:

(Heldigvis tror jeg han er glad for å slippe :Hehe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk og sengeliggende siden mandag, så derfor har det ikke blitt så mye dagbokskriving... Nå har jeg dusjet, spist frokost, kledd på meg, og følte meg egentlig litt bedre, men så ringte pappa og sa at bestefar døde i formidag... :(

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Miranda!

Her går det fint, sånn utfra sittuasjonen. Begravelsen er på lørdag, så vi har bestem oss for å leie bil og kjøre dit. Jeg blir i Nord-Jylland til ut i uken engang, men kjæresten kjører hjem allerede søndag. Han har det fortsatt travelt, i og med at det er siste innspurt før de drar til USA på langfredag. Men det er veldig deilig at han blir med. Gruer meg litt til begravelsen og til å se mamma være veldig lei seg. Ellers har jeg funnet ut hva jeg skal ha på meg, kjøpt sorte strømpebukser og lånt noen bøker på bibliotekt. Det blir jo nok en litt merkelig "ferie", så da er det jo greit og ha med litt lesestoff. Er egentlig ikke spesielt trist. Har brukt endel tid på å forberede meg på at han skulle dø, snart, fra da vi var og besøkte han i januar og ikke minst siden pappa ringt for 14 dager siden. Egentlig er jeg mest glad for at han fikk slippe nå (han hadde akkurat fått konstatert kreft), sovnet inn uten smerter og i sin egen seng, og at mamma rakk å komme frem og ta farvel.

Hadde en hyggelig kveld i går. Vi var og besøkte et homsepar (han ene er venn av kjæresten, men de har ikke møttes på lang tid), jeg lurte først på om jeg skulle bli hjemme, men syntes det var bedre og komme ut om treffe noen folk. Det var morsom og interesant å treffe dem. Jeg kjenner egentlig ingen homser, så derfor skriver jeg interesant, det er jo litt en anden verden. De bodde i en bitte liten to-værelses leilighet med en rosa sofa ( :ler: ) og de hadde masse planer og ideer. Han ene er utdannet innen for kosthold og ernering, og det var også interesant. Det er ikke bare oss leg-folk som er usikre på hvordan man spiser sundt. De får også forskjellige informationer hele tiden, men han holdt i hvertall fast på kasbohydratene og sparte hellere på fettet, og selvfølgelig masse mosjon. Det var en trøst, for jeg har tenkt på å kutte litt ned på karbohydratene, men jeg ELSKER ris og pasta.

Ja, her ble det litt forskjellige ting... :oops: Sånn er det jo, noen ganger.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye med bestefaren din Piglet. :trøste: Håper du får en god påskeferien allikevel, selv om jeg skjønner at det nok blir litt annerledes enn du hadde planlagt. Og som du selv skriver, det var jo godt at han slapp å bare ligge å ha det vondt.

Dagbøker er til for forskjellige ting. Noen ganger blir det masse forskjellig i mine innlegg også, men sånn er det jo med de tankene man har oppe i hodet også.

:klem2:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, og kjør forsiktig. Skal tenke på deg i morgen.

Det blir lettere etter begravelsen.

Fint at kjæresten din blir med deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom hjem onsdag ettermidag og har alt i alt hatt noen fine dager. Fin begravelse med flink prest og hyggelig og treffe hele familien, selv om anledningen var trist. Ellers har jeg hjulpet mamma og pappa med å rydde og vaske i huset (til bestefar), vært sammen med familien, lest og gått tur.

Etter at jeg kom hjem har jeg vært på kino (Der Untergang -anbefales), hjulpet kjæresten med å gjøre seg klar til å dra til USA og hygget meg sammen med han. I dag tidlig fulgte jeg han til toget (etter å ha smuglet et påskeegg ned i kofferten hans :ler: ), så nå skal jeg være alene i 14 dager. Har eksamen 4. april, så jeg har nok og gjøre, og har derfor vært på skolen for å lese i dag. Nå vil jeg gjøre litt rent og rydde opp, og resten av dagen vil jeg bare slappe av, se på TV og lese i mitt nye ELLE. Og så tidlig i seng...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det endelig blitt vår, og det passer jo godt siden det blir sommertid i natt. Solen skinner og det er mildt og fint, så jeg vurderer om jeg skal henge ut litt vasketøy i gården. Det kunne ihvertfall være praktisk siden jeg har samlet sammen klær til tre maskiner... Ellers skal jeg handle, får litt stress når jeg skal tenke ut middag for tre dager på rad... :oops: Men det går vel.

Ellers har jeg ikke de store planene, bortsett fra å lese litt og se President på frierføtter på tv. Har ikke hørt noe fra kjæresten, så jeg håper snart han sender en mail. Men akkurat nå sover han vel.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten har ankommet til Washington og har det fint. Og her skinner solen på minst tredje dagen og jeg har sovet lenge, så jeg har det også fint.

Ellers fikk jeg vasket masse klær i går, og det var et større prosjekt. Først skulle klærene samles sammen, fordeles i tre store ikea-poser og evn. flekker skulle sprayes med før-vask-behandling. Så bar jeg to store, tunge poser ned vaskeriet, fylte dem i maskinen og betalte 29 kr (!?!) pr stykk. Så gikk jeg tilbake til leiligheten, skrev handleliste, pakket sekken min og bar så den siste posen med vasketøy ned på vaskeriet, puttet det i maskinen og betalte. Så dro jeg for å handle, og da jeg kom tilbake var maskinene ferdig. Så fylte jeg to av maskinene i tørketromelen (10 kr*2), og sentrifugerte olabuksene i den sisten vasken, før jeg tok den med opp i leiligheten for å henge klærene til tørk der. Det var tydligvis andre enn meg som skulle vaske klær i går, så det var ingen ledige tørkestativ i gården. Så pakket jeg ut varene mine, og gikk ned for å hente tøyet i tørketromelen. Det meste var tørt, men noe måtte tørkes litt mere, så det ble drapert over spisetuestolene. Men så var det gjort, og nå skal jeg bare stryke litt, før jeg kan legge bunker av rent, deilig tøy på plass. Det var vist det mest spennde som skjedde i går... :ler:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fortsatt koser deg med påske og finvær Piglet, selv om kjæresten har dratt til USA og du snart skal ha eksamen.

Er det sommertiden sin skyld at jeg er stå trøtt mon tro? Jeg har i allefall lyst til å ta meg en "ettermiddagslur", og nå som jeg har fri behøver jeg jo heldigvis ikke bekymre meg om jeg får sove i kveld heller. Deilig!

:blomst_opp:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brunhild (som fikk sneket seg inn forann meg), Sukkerert og Malou! Hyggelig med litt påskebesøk!

Jeg var også litt trøtt i går, og gikk i seng og leste allerede litt før ti. Nå skal jeg forberede meg litt til et gruppemøte i morgen og så skal jeg spise lunch med en veninde. Håper det er noen cafeer som er åpne på en helligdag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...