Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Ha en fin uke og lykke til med jobbsøking. Husk; når en jobb glipper er det fordi det er en annen du skal ha!

Takk for det, Brunhilde! Er litt bekrymret for jobb-situasjonen, men samtidig prøver jeg og tenke at jeg jo bare trenger EN jobb, og den må da være der ute.

Her er det også grått og trist, og det ble ikke bedre av at Frankrike stemte nei til Forfatningstraktaten. Vet ikke hva som skjer nå, og som stor EU-tilhenger er jeg bekymert både fordi jeg ønsker et sterkt EU og enda mere fordi jeg leste i avisen i dag, at Bondevik mente at nei-et ville bety at det ville bli enda lengre til en evn. ny debatt i Norge. Men det mest triste er selve grundlaget for nei-et. Sitat fra Politiken i går:

I tillegg blir resulatet også tolket som et kraftig angrep på den sittende regjeringen, og en generel uttilfredshet. Det er vel det som blir resultatet når man skal stemme over noe så komplisert. Man klarer ikke å formidle hva det handler om, og derfor blir det mere til en generel samfunnsdebatt. Det samme så man jo da DK skulle stemme om euroen.

Nok om politikk! Nå skal jeg ta oppvasken, rydde litt på kjøkkenet og lage kyllingsuppe til middag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hjemme og jobber i dag, og må heller se å komme i gang. Skal jo på jobb senere, så da har tiden en tendense til å gå litt fort.

I dag er det en uke til vi skal på ferie, og jeg gleder meg masse. Men vil gjerne ha litt mere av oppgaven på plass før jeg drar, så her må det jobbes!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt den nye Harry Potter boken! Så mye for den harde jobbingen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og som stor EU-tilhenger er jeg bekymert både fordi jeg ønsker et sterkt EU og enda mere fordi jeg leste i avisen i dag' date=' at Bondevik mente at nei-et ville bety at det ville bli enda lengre til en evn. ny debatt i Norge.[/quote']

Så dessverre på TV2 at den norste nei-siden har økt til 56 % etter den franske avstemming... Håper og tror vinden vender igjen.

Så du skal til å lese Harry Potter, Piglet. Jeg har ikke lest bøkene, kun sett filmene.

Håper du har en fin tirsdag, Piglet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret for hva det franske nei'et vil si for oss som ønsker å være en del av Europa. Trøster meg med at meningsmålinger ikke alltid er like representative...

Dette blir bare en liten hilsen - og i morgen stemmer Nederland, gjør de ikke? Vi får se hva som skjer da.

Ha en fin kveld, Piglet, hekseklem fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miranda og Brunhilde!

Vi får ha vår egen lille EU-avstemning her inne, så får vi nok styr på det! :wink:

Ellers så stemmer Nederland i dag, ja, og det ser heller sort ut for hele traktaten, tror jeg. :(

I dag har jeg hatt en riktig så effektiv dag, og fått gjort masse. Nå er jeg ganske så sulten og venter på at kjæresten skal komme hjem og lage mat til meg. Det er nemlig matdagen hans. Håper også regnet holder seg vekk så vi kan gå en tur. Har sinnsykt lyst på godteri, men har allerede spist en cookie, så jeg må heller mosjonere litt hvis jeg skal unne meg noe mere. På den annen side skal vi jo ha sund fisk til middag... :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Godt det ikke bare er jeg som har lyst på noe søtt. Jeg leste en tråd inne på mat og drikke om vafler med brunost på, og siden har jeg nesten ikke kunnet tenke på annet! :ler: Jeg bør nok også mosjonere istedet. Holder på å overtale sambo til å bli med på tur senere, men egentlig har jeg ikke så lyst selv heller. :oops:

God onsdagskveld, nå uten Desperate Houseviwes! *fornærmet* Jeg blir så oppgitt over dansk TV. Nå tar de pause i Desperate Houseviwes midt i en sesong (som vanlig), men de kan godt sende den der Judging Amy serien istedet.. :roll:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Liker du ikke Amy? Selv om jeg synes Fruene er både morsomt og litt skummelt, så synes jeg Amy er enda bedre. Men det er jo litt irriterende når de avbryter sesongen midt i da...

Her er det semi-helg. Det vil si at jeg er hjemme fra skolen etter et veldig produktivt møte, men snart må få rotet meg i gang med de tingene jeg skal forberede til i morgen. Dette har vært en (litt for) hard uke - onsdag sov jeg på sofaen fra 21, og var nødt til å droppe Gilmore Girls for å gå i seng. I går holdt jeg meg våken til ti, men da var det også rett i seng. :oops: Helt klart på høy tid med ferie. Og det positive med regn og dårlig vær her, er at jeg følge med på været i Tunis på dmi.dk og notere meg at der er det massevis av sol og rundt 30 grader. Bliss! :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Ville bare stikke innom og ønske deg god helg. Håper du får fint vær i København... Lenge siden jeg har vært der nå, forresten. Må nok planlegge en København-weekend i løpet av høsten, eller enda bedre - ta 15 åringen med i Tivoli rundt juletider... Se det var noe å tenke på!

Nå det jeg skulle var jo å si hei og hopp - ikke legge egne reiseplaner i din dagbok...

God helg! Hekseklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Beunhilde! Synes det høres ut som en kjempegod ide med en juletur til København.

I dag har jeg sovet lenge, spist god frokost og nå skal jeg snart jobbe litt med a) skolearbeide og B) søknad. Har ellers ikke de store planene for dagen, bortsett fra å handle litt mat og ordne noen småting til vi skal reise.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten lørdagshilsen. Jeg har vasket hus og klær i dag, og nå er jeg ganske sliten!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ganske så effektiv går i dag, så utover å skrive litt oppgave og søknad, fikk jeg også handlet, gått en tur og gjort rent. Kjæresten var ute det meste av dagen og veldig trøtt, så den planlagte byturen ble superkort og innebar kun to øl. Kanskje like greit for da er jeg superfrisk i dag, og har brukt lang tid på badet med å ordne føtter, hud og hår med div. skrubber, masker og kurer. :sjarmor:

Nå skal jeg snart spise brunch med en venninde, og for resten av dagen har jeg ikke de store planer.

Piglet

PS God søndag til deg også, Brunhilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en fortsatt rolig og avslappet dag i går, med brunch og hyggelig samvær, gåtur, aviser og god middag.

I dag har jeg hatt møte med hun jeg skriver oppgave med, sånn at hun har ting og gjøre i den uken jeg skal være borte. Nå surfer jeg litt på nettet og undersøker (nok en gang) været i Tunis, før jeg skal på møte på jobb. Ellers mangler jeg bare å pakke, før jeg er klar til å dra!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet!

Håper du får en kjempedeilig avslappende ferie med deilig sommervær. Så får vi som må bli hjemme håpe at det snart blir litt bedre sommervær her også..

Det er nøyaktig to måneder til jeg reiser på sommerferie i dag. Satser på at tida går fort, sommeren pleier jo å gjøre det..

Malou :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så heldig som skal reise i morgen, Piglet!! :P

Håper dere får en kjempe fin tur, som er virkelig er velfortjent :)

Jeg har nytt en avslapningsdag i dag. Føler jeg har spist og drukket te hele dagen :ler:

Men jeg har ikke lest :oops: :wink:

Du må ha en god tur, Piglet, selv om jeg nok kommer til å savne deg her inne!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det, Malou og Miranda! Håper dere får en fin uke i DK! :kose:

Nå har jeg pakket, ryddet opp i leiligheten, vannet blomster, strøket klær, tømt og vasket kjøleskapet, barbert meg både her og der, smurt med med selvbruner, hjulpet kjæresten med å pakke, puttet en søknad i postkassen, lakket negler, spist et eple, så NÅ er jeg klar til å dra! :wink: Gleder meg masse! I morgen er det meldt litt skiftende vær, men i resten av uken ser det lovened ut... 8)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Miranda! Jeg har hatt en deilig ferie. Bare slappet av, ligget på stranden, spist god mat, sovet og lest. Ble ferdig med Clintons My Life og The DaVinci Code. Vi hadde stort sett fint vær, så det meste av tiden ble tilbragt ved stranden, og jeg har fått fine bikiniskiller. 8)

Nå er jeg tilbake på skolen igjen. Føler meg mere motivert enn på lenge, og det er vel fordelen med litt ferie. I ettermiddag skal jeg på jobb, torsdag skal vi feire kjærestens bursdag og fredag skal jeg en kort weekend til Norge. Det gleder jeg meg masse til!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rekreerende ut :wink:

Fint dere har hatt en god ferie :P Og takk for at dere har tatt sommeren med tilbake til Danmark. I dag er det i allefall veldig varmt her :)

Jeg lurer litt selv på om jeg skal ta en tur til Norge. Vi skal dit i sommerferien, men jeg tenker litt på å ta en uke ekstra i skoleferien. Det blir nok en "på-sparket-tur", til min families store forvirring :sjarmor:

Du får ha en fin ettermiddag på jobben, Piglet :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...